Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Örebro 2009-05-02
V75-3 Överraskande Örebro - Gulddivisionen, försök 3.
7. GLOBAL GLIDE 41% 40
Svanstedt Åke
3. SCARLETS AINO 40% 25
Sundberg Hans-Owe
5. GIANT SUPERMAN 31% 43
Larsson Fredrik B
9. DEBBIE BRODDA 15% 67
Adielsson Erik
4. KOCABAR 10% 145
Takter Johnny
1. MIAOU 6% 187
Kolgjini Lutfi
8. THAI TANIC 6% 187
Goop Björn
2. YORKTOWN GUNNER 5% 238
Jansson Torbjörn
6. KAIN POIFOND 1% 673
Degiorgio Charles

Senast uppdaterad: 2009-05-02 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Örebro
V75-2 Örebro
V75-3 Örebro
V75-4 Örebro
V75-5 Örebro
V75-6 Örebro
V75-7 Örebro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Örebro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Andynalan Posted: 2009-04-27 23:01:12

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 9, DEBBIE BRODDA
Debbie Brodda med lopp i kroppen kanske. Plockade ju ner självaste Russel November från dödens förra året

Scarlets Aino fick ingen biljett till Elitloppet men det fick Finders Keepers. Finders gjorde det mkt bra i elitloppet och fick med sej hela 40 000 kronor för två heroiska lopp. Skulle hellre se min häst jogga hem 500 000 mot "amatörhästar" än att ta ut sej totalt mot eliten o tjäna 40 000...

Reply
Posted: 2009-04-28 07:04:19

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
soberano:Instämmer,det är det jag väntat på att nån sgr som mig att han hade gjort krydda över loppet,han hade inte fegat och släppt fram de bästa

puch:Att du skulle säga nå smart var inte heller att vänta mig.Giant superman var förra året 9 år och nu är scarlet åtta år så du kan inte skylla på åren.Sen fattar jag inte att alla går efter rutin istället för form,form slår rutin 100 ggr i sånt här.Förra året hade scarlet 200 % form och jag vette fan om han kmr ha så bra form igen

andy:Finders keepers fick ju en biljett automatiskt,och det handlar inte om att jogga hem pengar.Jag skulle vilja se att det är äran ,det är stor ära att va med i elitloppet
Reply
Posted: 2009-04-28 09:20:28 Answer to: "Om han vinner på en 10 tid på lördag och gör nå"

Became a member: 
Forum posts:
Om Scarlets aino kommer med i elitloppet, så ska jag aldrig mer gå på trav.. det lovar jag
Reply
Posted: 2009-04-28 09:28:17 Edited(1): 2009-04-28 09:29:09
Örebro

Became a member: 
Forum posts:
Scarlets aino, spetsar och kan säkert leda länge, men jag tror Kocabar ganska tidigt sitter på utsidan och efter den massagen tror åtminstone inte jag att Scarlets aino har svar mot Giant superman och för all del Debbie brodda som nu har lopp i kroppen. Global glide såg för övrigt riktigt fin ut senast även om han fick behaglig resa.
Reply
Posted: 2009-04-28 22:02:39

Became a member: 
Forum posts:

V 9, DEBBIE BRODDA
Giant Superman vill man väl helst jobba bort. Funderar på 1 3 7 9
Reply
Posted: 2009-04-28 22:48:43 Edited(1): 2009-04-28 23:17:31

Became a member: 
Forum posts:
Stall love you E.E är argumentstark , fast jag anser inte heller att Scarlets Aino hör hemma i elitloppet .. Dit hör Enough Talk , dit hör Offshore Dream , dit hör Ready Cash , dit hör Exploit Caf , dit hör Nimrod Borealis , dit hör Igor Font , dit hör Nouba du Saptel och Buck I St Pat , dit hör YTTERSTA ELITEN !

Inte en häst som promenerar hem Sweden Cup mot halvdana hästar i elitsammanhang .

Håller med Puch , och btw , en galopp kan man inte förutspå , och heller inte hindra från att hända . Såna smällar får man ta , och om det var uppgjort på förhand hur ett lopp skulle gå till - ni skulle inte se mig på en travbana , finito ! Det är spänning som får folk att hålla på med trav , man vet aldrig precis hur det ska gå , men det är en del av tjusningen !

Och gången Debbie Brodda plockade ner Russel , den dagen tror jag inte allt var tipptopp med den kusen !
Reply
Posted: 2009-04-29 07:01:52
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
skillet:Ja du tog bara med den franska eliten typ,sen så tycker jag heller inte att igor font har visat det kunnandet för att va med i elitloppet.Sen så har jag hört att lönshults danne också vill ha en biljett ???????? kmr den hästen med så LOVAR jag att jag slutar med trav.Förra året när scarlet hade som bäst form fick han inte vara med och nu ska en häst på tio bast få vara med som är 20 ggr sämre
Reply
Posted: 2009-04-29 08:23:57
Örebro

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker absolut att Igor font är värd en plats i Elitloppet, däremot håller jag med dig om att det känns helknasigt om Lönnhults danne får en biljett, skulle så vara fallet så har dom verkligen sjunkit lågt. Om stallen börjar ställa krav på att stallkamrater ska ha en biljett för att man själv ska komma, då kan dom lika väl börja med kval till elitloppsförsöken.
Reply
Revenge Posted: 2009-04-29 14:30:08
23
Stall Slogum
Oviken

Became a member: 2008-09-05
Forum posts: 266

V 7, GLOBAL GLIDE
Lönnhults danne = 1a April skämt eller ?
Elitloppet blir ju ett skämt om den hästen får en inbjudan.
Igor Font ska lätt bli inbjuden hade ju vunnit 4 åringseliten förra året om inte galoppen hade kommit , jag som till och med kom ihåg att jag hade en rak dubbel på Igor Font och Skully Gully förra årets elitlopp
Reply
travspelarn Posted: 2009-04-29 14:52:53

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Skully gully ja! Var har hon tagit vägen? Hon skulle ju lätt platsa i elitloppet med förra årets form!

Detta loppet leder väl Yorktown gunner runt om??? En vinst i sverige och det var på örebros korta upplopp. Han borde ha skaplig chans att hålla undan för en lågt flygande global glide och med tanke på streckprocenten så måste han med!

Senast fick han ett rätt ryckigt lopp och jag tycker att han var mer än bra och visade att formen verkligen sitter där.
Nu är det kort distans och jag tror knappast att Jansson är så sugen på att släppa denna gång. Speciellt med tanke på senaste insatsen.

Förövrigt så provade de barfota runt om för första gången i maj för ett år sedan. Då var han heroisk i spets, en halv längd efter jaded i mål, på 10.9. Det kanske är dags att prova igen snart och blir det till denna start så spikas han på allt!

Scarlets Aino löpte väl jämnbra med Kain Poifond på Eskilstuna och nu har Degiorgios springare fått lopp i kroppen. Om Scarlet har toppchans så måste ju Degiorgio ha iaf nästan lika bra chans så det måste ju vara ett riktigt kanonstreck till 3%!! Eller??
Reply
Posted: 2009-04-29 15:58:18
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
travspelaren:Ha ha ha ,reta scarlet du reta bara och fortsätt att underskatta honom .Kmr bara skratta åt dig när han vinner på lördag
Reply
Posted: 2009-04-29 17:41:34

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
Att Scarlets Aino tar ledning har nog alla förstått. Väl där skall det till en kanonprestation av någon för att fälla ledaren. Tänk på att det är bara 1609 meter och kort upplopp på Örebro. Med tanke på dessa förutsättningar är Scarlets Aino min första häst i loppet.
Om han är en Elitloppshäst eller inte, avgörs av dagsformen och inte av gamla meriter. Detta gäller även alla andra hästar också.
Debbie Brodda kan med hårt tempo och rätt ryggar avgöra till seger.
Luddes kisse tror jag inte har något att hämta här.
Reply
travspelarn Posted: 2009-04-29 19:14:00 Answer to: "Att Scarlets Aino tar ledning har nog alla förstått. V&au"

Men hur ska han ta en längd på yorktown gunner? Han är ju hypersnabb ut och jag tror knappast att scarlett tar en längd på honom sida vid sida. Blir det ordentlig körning så lär väl svanstedt speeda ner allt.
Reply
Posted: 2009-04-29 19:41:16
Örebro

Became a member: 
Forum posts:
Skully Gully har troligen varit på vila över vintern. Minns jag inte helst fel blev hon skadad på något vis! Vet inte riktigt..

Lönshults Danne var dock fin tvåa efter Igor Font på Vermo här nyligen, spurtade fint, men tycker inte heller att den hästen hör hemma i elitloppet.. Och visst, jag tog med en hel del franska hästar, men det är ju fransmännen som dominerar travsporten.. Australien har dock en fin travare på gång nu också, var väl på tal om att Sundon's Gift skulle till elitloppet också va? Och angående Igor Font, man kan inte klandra honom, galoppen var sur, men det gick inte sakta på upploppet! Och Igor spurtade fint, vad var orsaken till galoppen egentligen? Tappade han benen?

Och Skully Gully är verkligen ett fint sto, krossade Lie Detector från dödens, och i den farten! Teivainen hade att köra med den dagen! Hoppas verkligen att hon kommer ut på banan snart igen!

Yorktown Gunner fanns i mitt bakhuvud med, men jag är inte säker. Visst verkar det ju bra med de 4 procenten, men, motståndet finns ju ..
Reply
travspelarn Posted: 2009-04-29 22:51:31 Answer to: "Skully Gully har troligen varit på vila över vintern. Min"

Sökte på skully och hon är tydligen hos stig h nu. Har dock inte startat sedan elitloppshelgen förra året så hon får nog vänta lite med de större loppen.
Reply
Posted: 2009-04-30 00:59:09

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
enligt mig så ska scarlets aino ha toppchans. Startsnabb, kort lopp o ett kort upplopp gör att jag tycker de.
Reply
B_Good Posted: 2009-04-30 01:11:40

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 5, GIANT SUPERMAN
Intressant tråd, dock hade jag gärna hört lite mer om Global Glide som i nuläget är favorit o som jag har dålig koll på.. Bra eller anus?
Blir nog en gardering i loppet då jag inte hittar nån spontant.. Debbie Brodda roligaste strecket iallafall, hoppas hon hittar tillbaka till gammal fin form igen..
Reply
Posted: 2009-04-30 02:50:20

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
Scarlets Aino kommer att ta ledningen, Yorktown Gunner hade kanske kunnat svara om det var det ända som Torbjörn var ute efter men han kommer inte att ge sig in i någon riktig idiotkörning även om det säkert kan gå fort en bit. Väl i spets vinner Scarlets Aino om det finns någon som helst form där.
Reply
Posted: 2009-04-30 22:35:21
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SCARLETS AINO
Jag har gått och surrat om scarlet hela veckan och jag är fortfarande lika stensäker på att han vinner detta lopp utan större problem
Reply
Posted: 2009-05-01 00:10:28

Became a member: 
Forum posts:
kollade precis lite vinnarstatistik på travsport.se.

fredrik b larsson:
tränarstatistik: 3(!)% vunna lopp i år.
kuskstatistik: 5(!)% vunna lopp i år.

good luck, säger jag.
Reply
1   [ 2 ]   3   4