1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2009-04-14 23:10:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
i mitt huvud är det vidöppet mellan åtminstone hälften av hästarna. tror rankingnen kommer vara ungefär som nu fast jämnare i toppen och sen ett bottenskikt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-14 23:37:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Dig for Dollars provade barfota sist och joggade in bra som 2:a efter TP , borde ha en extra polett sparad till finalen, bra platsspel om inte annat...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-15 08:52:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Öppet var ordet. Jag släpper aldrig Amiralen som är en av mina absoluta favorithästar. Låst på 1, 3, 4, 5. De övriga göra sig icke besvär.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-15 09:15:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, L'AMIRAL MAUZUN
|
Rankar de två fransmännen först, men tar även med Torvald som kan vinna om han får ett bra lopp och Triton som är Sveriges bästa häst på hemmaplan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-15 10:25:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, TORVALD PALEMA
|
Triton har inte hemmaplan...
Och tyvärr kommer han att få det svårt här, synd då det är min favorithäst, men att runda det här gänget i spåren när någon glassar på OS, det är att begära för mycket.
Någon där framme vinner, Troligen Torvald på OS
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-15 11:18:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, L'AMIRAL MAUZUN
|
Jag menar Sverige som hemmaplan, alltså att han är bästa svenska hästen men inte lika bra i Frankrike som exempelvis Opal Viking eftersom han passar bättre där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-15 23:08:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Idiotförklara mig om ni vill men jag tror Dig For Dollars vinner detta 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 02:34:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
colombian är mycket snabb från start när han vill. minns när han spetsade från spår 8 för några månader sen i ett lopp där triton var värsta motbudet.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-04-16 03:58:41  vilket jävlas lopp!
första tanken: helgradera avd 1-4 och njut och se till att ta fram den FINA whiskeyn här! ingen jävla ryssdiesel utan den FINA sorten!
man tänker att detta måste ju åke vinna, sen tänker man att fransmännen vinner väl detta! sen ser man att det är ju inga "riktiga" fransmän bakom cykelstyrena. sen tänker man att det är ju os! och så tänker man att goop sitter ju på gi som man först tror är totalt chanslös...
jösses.
finders spets, släpp till torvald som släpper tillbaka finders eller tar upp adams hall bredvid sig...??? nåt sånt kanske? nej... jag vet inte. går och lägger mig och sover igen.
godnatt.

Answer to: "vilket jävlas lopp!
första tanken: helgradera avd 1-4 och njut"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, TORVALD PALEMA
|
Helt inne på den linjen oxå.. Såna här lopp borde ligga utanför v75 så man slipper ta ställnig o bara kan njuta av ett bra lopp, för helgardering har man ju inte råd med..
Tror jag drar till o spikar Torvald fast jag inte riktigt hajar var han kommer hamna, men med minsta flyt i loppet (o med lite stallkörning så får han det) så smäller han bara till på upploppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 05:25:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
tänk också på att fransmännen har inte toppform precis.
örjan är en superkusk bakom en superhäst.
kari utytryckte en sak bra angående lågstreckade hästar: kör man en sån häst kan man köra precis hur man vill. att stå så lågt streckad passar perfekt för ludde här.
han kommer köra stenhårt mot spets. 100% säkert. och får han spets släpper han aldrig. och vad händer då?
loppet är totalt vidöppet i mina ögon.
jorma må vara bra men han vinner inte ihjäl sig på v75 och en stentuff fransman hade gett högre vinstchans tror jag.
åke och ludde i superstallform. klart 9 om det varit i travspelet.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 10:46:11  tänk också på att fransmännen har inte toppform precis.
örjan är en superkusk bakom en superhäst.
kari utytryckte en sak bra angående lågstreckade hästar: kör man en sån häst kan man köra precis hur man vill. att stå så lågt streckad passar perfekt för ludde här.
han kommer köra stenhårt mot spets. 100% säkert. och får han spets släpper han aldrig. och vad händer då?
loppet är totalt vidöppet i mina ögon.
jorma må vara bra men han vinner inte ihjäl sig på v75 och en stentuff fransman hade gett högre vinstchans tror jag.
åke och ludde i superstallform. klart 9 om det varit i travspelet.

Answer to: "tänk också på att fransmännen har inte toppform preci"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur ofta sitter Jorma bakom en häst av denna kaliber inom V75 då??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 16:33:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FINDERS KEEPERS
|
Känns mer och mer som att finders keepers får bästa loppet. Antingen ledning eller rygg ledaren.. Jag låser nog på Finders och Torvald.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 17:34:36  Hur ofta sitter Jorma bakom en häst av denna kaliber inom V75 då??
Answer to: "Hur ofta sitter Jorma bakom en häst av denna kaliber inom V75 då"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad är din poäng?
om hästen körts av en kusk ala bazire-kvalite hade den väl ändå haft större chans och varit högre streckad? jag tror dock jorma har fin chans både här och med trackstar, men det är ju ett annat lopp...
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-16 20:15:49
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Dig For Dollars !! Möjlig spik !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 20:20:55  vad är din poäng?
om hästen körts av en kusk ala bazire-kvalite hade den väl ändå haft större chans och varit högre streckad? jag tror dock jorma har fin chans både här och med trackstar, men det är ju ett annat lopp...
Answer to: "vad är din poäng?
om hästen körts av en kusk ala baz"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skulle Bazire vara bättre än Kontio då menar du?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-16 22:23:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Kontio kör den för att han är någorlunda känd kusk på vincenses 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-16 23:59:57
|
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Fräckt lås på 5,10 lutar det åt. Var helt inne på Triton i början av veckan men har helt tappat suget på den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 00:03:04  Skulle Bazire vara bättre än Kontio då menar du?
Answer to: "Skulle Bazire vara bättre än Kontio då menar du?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-17 00:06:32
|
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Bazire är tusen ggr bättre än Jorma Kontio  Förstår inte dig perkul?
Fast han är inte bäst! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 09:58:30 Edited(1): 2009-04-17 09:58:51  Bazire är tusen ggr bättre än Jorma Kontio  Förstår inte dig perkul?
Fast han är inte bäst! 
Answer to: "Bazire är tusen ggr bättre än Jorma Kontio :S Först&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kommer ni ihåg vad eran stora idol gjorde i Åbys Stora pris? Bara en arrogant sopa kan göra en sån bortkörning som Bazire gjorde i skiljeheatet... Plus att han blev fast och fick göra en hockeytackling i första kvalheatet... Bazire kör bra hästar, men en bra kusk kommer han aldrig att bli
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|