1
2
[ 3
]
4
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-17 10:49:52  Kommer nu ihåg vad eran stora idol gjorde i Åbys Stora pris? Bara en arrogant sopa kan göra en sån bortkörning som Bazire gjorde i skiljeheatet... Plus att han blev fast och fick göra en hockeytackling i första kvalheatet... Bazire kör bra hästar, men en bra kusk kommer han aldrig att bli
Answer to: "Kommer nu ihåg vad eran stora idol gjorde i Åbys Stora pris? Ba"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
1. Han är inte min stora idol.
2. Det är enda gången jag sett honom köra dåligt.
3. Visst kör han bra hästar, men vf tror du han får köra dom bästa hästarna?
4. Håller med om att Bazire är lite överskattad men att Kontio skulle va bättre... nej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 15:23:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, TORVALD PALEMA
|
Bazire har mycket mer hår på bröstet i sånna här sammanhang än vad Jorma har, fråga vilken tränare som helst vem dom vill ha i sulkyn.
Jag gillar verkligen Jorma men att han ska vara bättre än Bazire är verkligen ett övergrepp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 17:56:21  Bazire har mycket mer hår på bröstet i sånna här sammanhang än vad Jorma har, fråga vilken tränare som helst vem dom vill ha i sulkyn.
Jag gillar verkligen Jorma men att han ska vara bättre än Bazire är verkligen ett övergrepp.
Answer to: "Bazire har mycket mer hår på bröstet i sånna hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
fabrice valde ju uppenbarligen kontio
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 18:01:38  Höjdpunkten så klart. Och så som Finders Keepers var senast är jag inte säker på att Torvald kan ta ner honom. Jätteluringen är Dig For Dollars som gick ett bättre lopp än Torvald senast och kan komma in i matchen om fransmännen eller Ludde sätter upp tempot
Answer to: "Höjdpunkten så klart. Och så som Finders Keepers var senas"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tror Torwald Palema vinner detta om ham löper upp till sitt senaste V75 lopp, jag hade satsat 3000 kr på fetaoddset då och fick 4,4 ggr pengarna....svisch...så försvann han bara in i mål o de andra såg ut som de stod still....bara Colombian Necktie kan i sådana här lopp ta honom...den är en jätterysare till 15 ggr pengarna....det blir minst en tusing plats på den
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2009-04-17 18:11:39
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
anledningen att JMB varken kör amiralen eller odf är troligtvis att han kör i storloppet i paris samma dag, prix d'Atlantic eller vad det nu heter
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 18:34:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, L'AMIRAL MAUZUN
|
Ska bli jävligt roligt att se detta lopp på plats, undrar hur mycket Ludde rör om i grytan bara. Tycker det finns lite för många kandidater till vinsten 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 18:42:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, TORVALD PALEMA
|
Ta båda fransmännen Åkes och Triton och njuta av en kall cola? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 19:19:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TRITON SUND
|
Triton Sund!
Är inte Finders keepers mer en sprinter? Så ledningen borde han inte gå i!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 19:39:38  anledningen att JMB varken kör amiralen eller odf är troligtvis att han kör i storloppet i paris samma dag, prix d'Atlantic eller vad det nu heter
Answer to: "anledningen att JMB varken kör amiralen eller odf är troligtvis a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, L'AMIRAL MAUZUN
|
Stämmer, han kör Orlando Vici där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 19:48:22  Kommer ni ihåg vad eran stora idol gjorde i Åbys Stora pris? Bara en arrogant sopa kan göra en sån bortkörning som Bazire gjorde i skiljeheatet... Plus att han blev fast och fick göra en hockeytackling i första kvalheatet... Bazire kör bra hästar, men en bra kusk kommer han aldrig att bli
Answer to: "Kommer ni ihåg vad eran stora idol gjorde i Åbys Stora pris? Ba"
|
Became a member:
Forum posts:
|
????????????????????????????????????
gäsp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 21:23:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Köpa ny dator eller nåt bystdrottningen?
Syns aldrig va det står
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 22:33:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Triton tar detta trötta gäng... Haha  ... Tror han kliver runt dem bara de inte blir lus tempo... Finders första emot för mej... Var inte så impad av Torvald sist... Visst bra men...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-17 22:44:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FINDERS KEEPERS
|
Jag vet inte alls hur folk tänkter, och tur det kanske... Åke säger att Stefan och Johnny får köra sina hästar efter eget behag. Det däremot tror jag kanske inte riktigt på... Men vad spelar det för roll, jag vet inte alls vem som kommer vinna och tänker inte ge mig in i någon diskussion om det heller... Jag bara hoppas att Finders Keepers vinner för jag tycker verkligen han varit lite underskattad...
En annan som kan vinna, men fick ett trist läge är Dig For Dollars... Nu säger jag inte att han gör det, men han har ändå varit tvåa i två av uttagningsloppen och jag tycker att han gjort det riktigt bra... Hade varit både roligt och kanske en aningen oväntat om Jim Oscarsson får segerdefilera i Olympiatravet...
Jag kommer i alla fall njuta imorgon av högklassiga lopp och en underbar sporteftermiddag framför datorn och tvn... Jag hoppas verkligen att det regnar imorgon  så man kan sitta inne med gott samvete...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-18 09:49:44  Jag vet inte alls hur folk tänkter, och tur det kanske... Åke säger att Stefan och Johnny får köra sina hästar efter eget behag. Det däremot tror jag kanske inte riktigt på... Men vad spelar det för roll, jag vet inte alls vem som kommer vinna och tänker inte ge mig in i någon diskussion om det heller... Jag bara hoppas att Finders Keepers vinner för jag tycker verkligen han varit lite underskattad...
En annan som kan vinna, men fick ett trist läge är Dig For Dollars... Nu säger jag inte att han gör det, men han har ändå varit tvåa i två av uttagningsloppen och jag tycker att han gjort det riktigt bra... Hade varit både roligt och kanske en aningen oväntat om Jim Oscarsson får segerdefilera i Olympiatravet...
Jag kommer i alla fall njuta imorgon av högklassiga lopp och en underbar sporteftermiddag framför datorn och tvn... Jag hoppas verkligen att det regnar imorgon  så man kan sitta inne med gott samvete...
Answer to: "Jag vet inte alls hur folk tänkter, och tur det kanske... Åke s&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, L'AMIRAL MAUZUN
|
Det blir nog inte att sitta inne med gott samvete för din del, ser ut att bli fint väder. Fint väder, troligen underbart trav på plats, vad mer kan man begära? Kanske komma hem med lite stålar i fickorna 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-18 11:12:39  Det blir nog inte att sitta inne med gott samvete för din del, ser ut att bli fint väder. Fint väder, troligen underbart trav på plats, vad mer kan man begära? Kanske komma hem med lite stålar i fickorna 
Answer to: "Det blir nog inte att sitta inne med gott samvete för din del, ser ut "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TRITON SUND
|
DEM KAN DU LÅNA AV FAR DIN ELLER LYSSNA PÅ HONOM NERE PÅ ÅBY. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-18 11:56:16 Edited(1): 2009-04-18 11:58:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns ett par saker som gör att jag inte tar med Finders Keepers, dels är det 2140, och dels är kör Åke en häst från samma stall, personligen tycker jag det är pisstråkigt att man får ha med tre hästar från samma stall, jag vet att det såklart kan vara olika ägare som vill ha med sina hästar, och dom har ju faktiskt kvalat in, men det känns ju så uppenbart (även om det typ verkar tabubelagt bland tränare) att det blir stallkörning, och det är alltid "tränarfavoriten" i detta fall Torvald Palema som det körs för. Självklart laddas Finders Keepers, men inte för att öka hans egen vinstchans, utan för att viga loppet åt Torvald Palema. Är inte Torvald först framme för att överta, så tror jag ingen får göra det, men förmodligen så är han det, och då behöver Åke inte oroa sig över hästen i rygg längre, för även om Finders Keepers skulle kunna gå förbi, så har Stefan Söderkvist fått ett "big no no".
Jag hoppas innerligt att Triton Sund tidigt söker sig fram och lägger rejäl press på Torvald, jag skiter ärligt talat i vem som vinner.. så länge det inte är Torvald Palema.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-18 12:59:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TRITON SUND
|
triton 23% känns som ett okey spel , tycker den är lite bortglömd
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-04-18 15:53:25
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, TORVALD PALEMA
|
Där gick det inte längre.. Tyvärr..
Men fy fan va fin han är!!!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-18 15:53:56
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, DIG FOR DOLLARS
|
Det blev som jag trodde när jag såg listan. Triton är bara bäst. Heja Hultman ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-18 16:07:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Väldigt synd om Oiseau de feux och om mig som hade 2000 kr på honom. Det värsta jag sett på mycket länge.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|