1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-12-30 11:31:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min höjdpunkt var Prix d'Amerique-resan, snart sker den igen! ;>
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-30 13:57:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nya tag nästa år.
Summering av året som gått plus minus noll i pengar.
Årets tragiska händelse: Åbys stora pris
Grämer mig än idag: jag och far dividerade länge om att ta med Garland Kronos på systemet, blev dock 1,3,4 i det loppet istället. Då blir L"Amiral Mauzun diskad för trängning.
Systemet hade suttit utan den diskningen och gett hyffsat med klöver, men det jag grämer mig rejält över är att Garland inte kom med vilket hade gett 800 000 på 7 rätt.
Men som jag brukar säga: "det är bara att bryta ihop och gå vidare"
Lycka till allesammans 2009 med systemen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-30 16:08:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha Grenka, du kommer aldrig att förstå...
Plokko, fiktivt? Nope. Lämnas in oftast.
Håller med dig ang Elitloppet med lite distans till det. På plats förstod man (jag) inte riktigt hur jävla bra Exploit Caf gick, men det är ju helt sanslöst... Bazire liggandes sista 50 och han bara ökar.
Russel Novembers sista 600 i Hugo Åbergs är inte heller dåliga.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-12-31 04:49:24
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Vad ar det jag inte forstar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-31 06:08:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grenka har vell helt rätt i det han säger?
"  et ar snarare tavlingsformen och det faktum att du ar sa stolt over den som jag dissar eftersom den sa uppenbart gynnar rena favorittips. Valj samtliga streckfavoriter sa vinner du mer overlagset nasta ar men ingen kommer fortfarande bry sig."
kunde inte sagt det bättre själv
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-31 11:20:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min personliga höjdpunkt är helt klart när jag i år besökte Elitloppet för första gången. Vilken sport, vilket väder, vilken stämning! Allt var verkligen kanon och det blir en tradition att åka dit varje år!
Spelmässigt har det varit mycket upp och ner. Har satt V64 några gånger som gett 5000-14.000. Var riktigt nära att vinna 50.000-60.000 en gång, men det stannade bara vid nära.
Nu tar vi nya tag nästa år alla travzonare!
Jag önskar er alla ett gott nytt travår!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-31 11:28:42  Min personliga höjdpunkt är helt klart när jag i år besökte Elitloppet för första gången. Vilken sport, vilket väder, vilken stämning! Allt var verkligen kanon och det blir en tradition att åka dit varje år!
Spelmässigt har det varit mycket upp och ner. Har satt V64 några gånger som gett 5000-14.000. Var riktigt nära att vinna 50.000-60.000 en gång, men det stannade bara vid nära.
Nu tar vi nya tag nästa år alla travzonare!
Jag önskar er alla ett gott nytt travår!
Answer to: "Min personliga höjdpunkt är helt klart när jag i år be"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag gillar Cincuenta Sign den 29 september på Mantorp då jag spelat den till 90 gånger pengarna    .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-31 11:29:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spelmässigt 2008 har varit under all kritik men man får skylla sig själv och ta nya tag 2009. Höjdpunkten var Åbys stora pris med med luddes taktikkörning med Garland kronos, samt Åkes trippel i Olympiatravet.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-31 12:03:23 Vad var en personliga höjdpunkt under året?!
Väntade på den Grenka. Tyckte jag ramade in det väldigt bra den sista omgången med:
1. Passionabte Kemp - Passionate Kemp
2. Lamal Jubb - M.T.Cherokee
3. Triton Sund - Triton Sund
4. Midnight Serenade - Stormningen
5. Manpower Bank - Juan Carlos
6. Tom Raider - Tom Raider
7. Global Investment - Livi Barcelona
Till höger ser du EK som jagade, vilken rad anser du vara fegast? Att jag tippade emot JÄRVSÖFAKS, Adrian Chip och treåringar från bakspår har ingen som helst betydelse heller?
Ha! Någon favorittippare är jag inte, oavsett vad du säger.... Men du kan fortsätta såga mig utan vettiga argument, det gör inte så ont : )
Tack, Makthoub...
Vad var er personliga höjdpunkt under året?!
Answer to: "Vad var en personliga höjdpunkt under året?!
Vänt"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Får väl kritisera lite också då du försvarar din rad ganska hårt  vilket man iofs ska göra kanske.
Väntade på den Grenka. Tyckte jag ramade in det väldigt bra den sista omgången med:
1. Passionabte Kemp - Passionate Kemp Favorit som vann
2. Lamal Jubb - M.T.Cherokee Lamal jubb, spelfavorit som var trea från slutet 1,1 sekund efter vinnaren.
3. Triton Sund - Triton Sund Favorit som vann
4. Midnight Serenade - Stormningen Midnight serenade Fjärdehandare som var sist av de som gick felfritt eller inte blev diskade.
5. Manpower Bank - Juan Carlos, Manpower bank skräll som var trea får slutet en bra bit efter täten.
6. Tom Raider - Tom Raider, Tom raider favorit som var trea
7. Global Investment - Livi Barcelona Global Investment tredjehandare som vann mycket knappt
Till höger ser du EK som jagade, vilken rad anser du vara fegast
Alltså,av dina kaxiga tipsettor var det en enda som ens gjorde ett bra lopp, övriga var ren ut sagt dåliga. Givna favoriterna vann och halvfavoriter du tippade var dåliga....... Just denna omgången hade du EN bra tipsetta som stack ut lite. Finns nog fler som fixar det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-01 00:00:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varvade raka system med Jokersystemet väldigt mycket under 2008, för att hitta mitt typ av lir.
Satte ramen nån gång, men reducerade bort mig. Insåg ändå att det är joker man ska spela. Det negativa är att det är enormt tidskrävande. Under 2009 analyserar jag nog loppen på ett annat sätt än tidigare. Höjdpunkten under året var när jag satte en 7:a som gav kring 10 000:-. Spelar kring 200/vecka så någon stor ekonomisk förlust sett över året har det inte varit.
De största prestationerna som satt sig på hjärnan signeras Triton Sund. Vilken jäkla häst! Egentligen inget stort formtapp på hela 9 månader!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-01 02:42:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grenka, man kan omöjligtvis tro på favoriter i varje avdelning och jag är den i toppen som har chansat M E S T, oavsett vad dina värderingar om spelformen är.
Jag ser gärna att man får hästen vinnarodds som poäng - jag hade vunnit även då i år, tror jag.
Soberano:
Lamal Jubb var KASS, ja. När jag tippade var han näst sist på strecken och han var ett "skrik".
Midnight Serenade, också blek. Men när Örjan kör fram till dödens brukar det vara aktuellt!
Manpower Bank, anser du att han gör ett dåligt lopp ska vi inte disuktera mer.
Global Investment, vann, gjorde det han skulle, borde vunnit lättare - ja.
Såg du första bilprovet på Midnight Serenade? Han såg ut som en Gulddivisionsvinnare. Inte i hastigheten han öppnade utan hans utstrålning och rytm, fantastico!
Ha de!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-01 17:35:59  Grenka, man kan omöjligtvis tro på favoriter i varje avdelning och jag är den i toppen som har chansat M E S T, oavsett vad dina värderingar om spelformen är.
Jag ser gärna att man får hästen vinnarodds som poäng - jag hade vunnit även då i år, tror jag.
Soberano:
Lamal Jubb var KASS, ja. När jag tippade var han näst sist på strecken och han var ett "skrik".
Midnight Serenade, också blek. Men när Örjan kör fram till dödens brukar det vara aktuellt!
Manpower Bank, anser du att han gör ett dåligt lopp ska vi inte disuktera mer.
Global Investment, vann, gjorde det han skulle, borde vunnit lättare - ja.
Såg du första bilprovet på Midnight Serenade? Han såg ut som en Gulddivisionsvinnare. Inte i hastigheten han öppnade utan hans utstrålning och rytm, fantastico!
Ha de!
Answer to: "Grenka, man kan omöjligtvis tro på favoriter i varje avdelning o"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag köper att Manpower bank gjorde ett bra lopp och jag såg inte bilprovstarten men det finns många som kan glänsa då. Far hade en häst som dessvärre inte gjorde annat än glänste men tog sig likt förbannat inte över 100k i insprugna.....
Som jag skrev tidigare så tycker jag att du kommer med bra tips emellanåt men att starta en tråd för att skryta över ngt som faktiskt inte säger speciellt mycket mer än att du och ingen annan härinne fått skriva in sina tips i en tidning är nog lite som att be om kritik.
Sätt din V75 rad till miljonutdelning så blir det "stuns" i artikeln.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-01 23:47:27 Edited(1): 2009-01-01 23:47:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Expertligan" kommer för alltid att kännas som löjlig med den enda förklaringen att du ALLTID ska försöka sätta 7:an.. Hur många gånger denna säsong satte du 7:an? Om jag räknar rätt som jag hoppas att jag gjort så har du haft ett snitt varje V75-omgång på 2,29 rätt.
Och det kan väl knappast vara godkänt sett till vilken summa som varje lördag presenteras av experterna?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-01-02 01:56:25
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
En liten fråga jag undrat över o messat till travstudion nåra gånger utan att få svar på är
Har sk experter prestationskrav på sig? Måste Nybrink få in en 7a per år för att få fortsätta på aftonbladet eller får killen som kom sist i "expertligan" kicken? Vad har du gjort Prima o framför allt vad krävs det att du ska göra för att få mediautrymme?
Inte kristiskt o gnälligt alltså utan en seriöst menad fråga..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-02 22:14:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Soberano.. Jepp jepp, ett bra exempel på en häst som inte glänser är Reveur Sand.
Får försöka med det  Och jag undrar också vad era toppar och floppar var under 2008. Jag kan rekommendera Årjängs v75-dag på sommaren om det är fint väder. Väldigt trevligt!
Karlgren.. Förstår inte riktigt det första. Satte sjuan, hm, två ggr tror jag. I tidningen då, från maj-dec. Det är på tok för dåligt. Men det gick ihop sig totalt sett!
B_Good.. Intressant frågeställning. För att få ytterligare mediautrymme måste tipsen gå mycket bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-02 22:33:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grattis Prima!
Jag gör andelssystem på jobbet varje vecka och har spelat V75 för ca 45-50.000 kr under året.
Vinsterna stannade vid 11.110 kr, så vi gick back cirkus 35.000. Inget storår alltså, men vi har varit nära många, många gånger. Fick in sjuan en gång. Det var den gången alla fick in den och det blev dubbeljackpott.
Utdelning har det blivit ungefär i vart tredje tips i snitt.
Jag blandar i mina tips med vanliga raka system, och Copema-system, men kommer att köra en stund på Copema till en början, då jag tror att det lönar sig i längden rent statistiskt att hålla sig fast vid en grundtanke, exempelvis 2-par som reducerar kraftigt.
Min höjdare under travåret var då Örjan Kihlström hulkade framför kameran, när han skulle beskriva Maharjahs lopp. Jag är en av tusentals delägare i Travkompaniet, som också äger Jaded, Jocose, Lie Detector m.fl, och i år vann vi ägarligan för första gången, och det blev ett rekordår, trots att Jaded och Jocose kan mycket bättre än vad de visat ännu.
Gott nytt tipsår alllihopa på Zonen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-03 00:12:29  Grattis Prima!
Jag gör andelssystem på jobbet varje vecka och har spelat V75 för ca 45-50.000 kr under året.
Vinsterna stannade vid 11.110 kr, så vi gick back cirkus 35.000. Inget storår alltså, men vi har varit nära många, många gånger. Fick in sjuan en gång. Det var den gången alla fick in den och det blev dubbeljackpott.
Utdelning har det blivit ungefär i vart tredje tips i snitt.
Jag blandar i mina tips med vanliga raka system, och Copema-system, men kommer att köra en stund på Copema till en början, då jag tror att det lönar sig i längden rent statistiskt att hålla sig fast vid en grundtanke, exempelvis 2-par som reducerar kraftigt.
Min höjdare under travåret var då Örjan Kihlström hulkade framför kameran, när han skulle beskriva Maharjahs lopp. Jag är en av tusentals delägare i Travkompaniet, som också äger Jaded, Jocose, Lie Detector m.fl, och i år vann vi ägarligan för första gången, och det blev ett rekordår, trots att Jaded och Jocose kan mycket bättre än vad de visat ännu.
Gott nytt tipsår alllihopa på Zonen.
Answer to: "Grattis Prima!
Jag gör andelssystem på jobbet varje vecka och"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack tack.
Dina Copema-system är inget man står och gör på banan 5 min innan start direkt.
Imponerande att du lyckas få in så många krav som du ändå lyckas med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-07 14:02:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det jag menade med det första är att det är 52 veckors spel på ett år + då ett par extra omgångar, men räknar man bort dom extra v75-omgångar som man spelar och bara tar dom 52 veckor som finns på året så fick din tidning ett snitt på 2,29 rätt/omgång. Och det kan väl knappast vara godkänt om man nu spelar dom summorna som ni gör varje vecka? Även om du nu bara spelade mellan maj-dec osv.. Jag räknade ihop alla mina resultat under året och hade ett snitt på 4,79. Inte för att det heller är bra osv men jag spelar då bara för 150 kr varje vecka..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-09 08:46:46  Det jag menade med det första är att det är 52 veckors spel på ett år + då ett par extra omgångar, men räknar man bort dom extra v75-omgångar som man spelar och bara tar dom 52 veckor som finns på året så fick din tidning ett snitt på 2,29 rätt/omgång. Och det kan väl knappast vara godkänt om man nu spelar dom summorna som ni gör varje vecka? Även om du nu bara spelade mellan maj-dec osv.. Jag räknade ihop alla mina resultat under året och hade ett snitt på 4,79. Inte för att det heller är bra osv men jag spelar då bara för 150 kr varje vecka..
Answer to: "Det jag menade med det första är att det är 52 veckors spel "
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Tror du fått det om bakfoten Karlgren...? Det är väl ändå 2,29 tipsettor per omgång?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-09 18:22:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grenka: Jo så kan man väl också uttrycka sig.. Tidningen har ju fått 134 rätt på CA 52 veckor.. Och om jag inte räknar helt fel då? Så har tidningen ett snitt på 2,5 rätt varje omgång? För han tar ju ut ett system antar jag på drygt 1200 rader eller liknande? Sen vet jag inte hur dom räknar i tidningarnas liga och hur dom får sina poäng? Om dom går på tidningarnas tipsettor eller hur många rätt dom får på sitt system varje vecka? För isåfall är ju 2,5 i snitt väldigt dåligt?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|