Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Något under 2008 gick i alla ...

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Posted: 2008-12-29 02:33:13

Became a member: 
Forum posts:
Reply
Posted: 2008-12-29 03:00:31 Edited(1): 2008-12-29 03:00:41 Answer to: "K"

Became a member: 
Forum posts:
Snyggt jobbat Hansson..
Reply
Cherry Posted: 2008-12-29 04:56:43

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Har sagt det forr och sager det igen. Den dar ligan ar en liga for inbordes beundran tidningar emellan. Finns ingen serios tippare som bryr sig om vem som satte flest tipsettor under ett ar. Valja streckfavoriter kan vem som helst gora. Intressantare hade det varit med nagon tavling liknande de vi har pa travzonen, oddsjakten eller V75kung. Er tavling bevisar inte ett skit dess varre.
Reply
Posted: 2008-12-29 10:48:54

Became a member: 
Forum posts:
Vad var en personliga höjdpunkt under året?!

Väntade på den Grenka. Tyckte jag ramade in det väldigt bra den sista omgången med:
1. Passionabte Kemp - Passionate Kemp
2. Lamal Jubb - M.T.Cherokee
3. Triton Sund - Triton Sund
4. Midnight Serenade - Stormningen
5. Manpower Bank - Juan Carlos
6. Tom Raider - Tom Raider
7. Global Investment - Livi Barcelona
Till höger ser du EK som jagade, vilken rad anser du vara fegast? Att jag tippade emot JÄRVSÖFAKS, Adrian Chip och treåringar från bakspår har ingen som helst betydelse heller?
Ha! Någon favorittippare är jag inte, oavsett vad du säger.... Men du kan fortsätta såga mig utan vettiga argument, det gör inte så ont : )

Tack, Makthoub...

Vad var er personliga höjdpunkt under året?!
Reply
Posted: 2008-12-29 10:56:12 Edited(1): 2008-12-29 10:57:37 Answer to: "Vad var en personliga höjdpunkt under året?! Vänt"

Became a member: 
Forum posts:
Tyckte de va en favorittippad rad..både Triton o P K 85%..Nya professorn kanske skådas här....skämt åtsido..bra gjort o grattis..
Reply
Posted: 2008-12-29 11:06:43

Became a member: 
Forum posts:
Varför spikade du inte Global Investment om du var helt säker på den?
Reply
Posted: 2008-12-29 11:44:20 Edited(1): 2008-12-29 11:44:41 Answer to: "Varför spikade du inte Global Investment om du var helt säker p&a"

Became a member: 
Forum posts:
Det tillkom mycket positiv fakta under lördagen kring Global I.
Sen måste det bli lite "stuns" i artikeln : )
Reply
Posted: 2008-12-29 13:20:18 Answer to: "Det tillkom mycket positiv fakta under lördagen kring Global I."

Became a member: 
Forum posts:
varför hade du inte access tooma och super mack håleryd som förstahästar? jag tycker personligen att båda dom varit klart bäst inför lördagsrundan i sina respektive lopp.

sen får man ju tänka på att alla inte lirar av samma anledning och fiskar samma vinster. fiskar man att vinna en sån liga letar man efter vissa hästar. vill man i första hand sätta en sjua, vilken som helst, lirar man på ett visst urval av hästar och vill man vinna 10 000 000 så lirar man inte i första hand global investment på bakspår till dom strecken eller spikar stormningen till 60% i ett klass III-lopp. inta jag i alla fall. stormningen vann ju tex trots allt inte av egen kraft. i mina ögon var stormningen totalt överstreckad. där var många hästar i det loppet som varit mycket fina på sistone, tycker jag.

midnight serenade tyckte jag var rätt kass inför det här loppet. den var en av dom första jag ratade i den avdelningen. också totalt överstreckad enligt mig.

gjutnare spikar än triton och passionate kemp får man väl också leta efter? goop, torbjörn och erik som stallkör på pole position. kan det sluta annorlunda? triton sund? ganska givna och enkla ettor.

ganska många som satte sjuan också i lördags... och dom lirade bäst av alla... dvs av alla som vill vinna 10 000 kronor eller ett kilo fläskfile inför nyårsafton. var och en lirar så klart som den vill, men att säga att man är bäst för att man vinner en sån liga... nja... delar hellre system med en som vinner 10 mille en enda gång. men det är ju min åsikt.
Reply
Soberano Posted: 2008-12-29 13:26:50 Answer to: "K"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Grattis!!!

Får du förresten lämna in själv numera eller har jag missat födelsedagen? Jag tänkte på det.... undra när vi får se 16-åriga "vinexperter" skriva vintips.

Detta inte menat som att dina tips är dåliga, tvärtom så har du bra ideér men en 16-åring som står med en flaska vin i handen och rekomenderar läsarna att dricka den till fläskfilén känns fel.....
Reply
Soberano Posted: 2008-12-29 13:33:43

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
För övrigt så bjöd året inte på så många personliga höjdpunkter vad det gäller travet då jag varken har kunnat gå på några tävlingar live tack vare det geografiska läget och har heller inte varit speciellt aktiv med spelet pga samma anledning. Skulle väl vara dubbeln jag satte den 18:e juni till 178 ggr med spik på en 25 oddsare mot 7 hästar, kunde ha blivit riktigt fin dubbel om ngn annan än favoriten vunnit andra..
Reply
Posted: 2008-12-29 14:20:00

Became a member: 
Forum posts:
2008 års största höjdpunkt: commander crows första förlust
2008 års näst största hödpunkt: commander crows andra förust
2008 års tredje största höjdpunkt: elitlopps finalen,en riktig rysare!
2008 års fjärde största höjdpunkt(er) alla gånger man tippat emot
tidningarnas tips och vunnit pengar!

Reply
LIMPOTHEKING Posted: 2008-12-29 14:24:40 Edited(1): 2008-12-29 14:25:24
272
LIMPOS HJÄLTAR!!!
Axevalla

Became a member: 2007-12-17
Forum posts: 267
2008a är ett fiasko för mig rent spelmässigt. Hade en formtopp i augusti som senare dog ut å sen har allt gått åt skogen. Men 2009 kommer bli Limpos år de kan ja lova er .... Mitt bästa travminne detta år är givetvis,Stochampionats helgen och Hockeyligafesten som höjdpunkterna detta år men,Får inte glömma bort Elitloppet Derbyresan .Så nu satsar vi mot ett ennu bättre 2009
Reply
Posted: 2008-12-29 15:14:25

Became a member: 
Forum posts:
Nyckel: Ansåg inte att man kunde lita fullt ut på att Super Msck Håleyrd fortsätter att prestera jämnt samt att jag inte trodde att han var bästa hästen. Access Tooma, Tom Raider var för "sund" för att gå emot.

Tack för gratulationerna.

Dela gärna med er av era höjdpunkter/dalar likt Limpotheking.

Spelmässigt för egen del så gillar jag när jag får in riktigt höga oddsare:
Ex) Mano, Tarantella S.I.R osv...
Reply
Posted: 2008-12-29 15:43:20

Became a member: 
Forum posts:
Ja höjdpunkterna för eget lir är väl lätträknade..nån dubbel in för en 100 ggr är väl aldrig helt fel men saknar en rejäl vinst på v75.Tippar hellre att vinna lite än inget alls,men va f-n spelar de för roll då man får 5 rätt a 15 kr..så nästa år blir det lite annorlunda spel då ja siktar på lite större pengar o då ryker/garderas favoriter upp..då blir det väl 3 rätt varje omgång ist..
Reply
Posted: 2008-12-29 19:36:31

Became a member: 
Forum posts:
året för mig har varit fullt med kantbollar...har inte den sista turen, dock drog jag in en nätrullare på en v5a i slutet av november som gav femsiffrigt, okej då en mellanhög femsiffra. Det roliga var väl insatsan...blygsamma 50 spänn...fint pottodds hehe...lycka till 2009!
Reply
B_Good Posted: 2008-12-30 04:21:16

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
PRIMA: Stort grattis! Du får väl börja va med i oddsjakten o v75kungen o lämna tips här o inte bara skryta o sno våra tips

Själv var det åter igen ett uselt travår där jag gick back cirka 9000kr men om man ska se nåt positivt så har jag fått upp min spikstatistik nästan 10%.. Alltid nåt.
Var knappt på trav utom premiären på Skrubbs i Visby o då pajade ATG helt o hållet så det var inge lir o senare ett lunchtrav där det gick som vanligt åt skogen..

2009 gäller det..
Reply
Cherry Posted: 2008-12-30 05:27:31

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Prima det ar inte dina tips i allmanhet jag dissar aven om du ibland gor det valdigt latt for en nar du inte tar med Sahara Dynamite pa 7 hastar etc. Ibland ar tipsen spot on. Upp och ner som de flesta som ar hyfsat palasta.

Det ar snarare tavlingsformen och det faktum att du ar sa stolt over den som jag dissar eftersom den sa uppenbart gynnar rena favorittips. Valj samtliga streckfavoriter sa vinner du mer overlagset nasta ar men ingen kommer fortfarande bry sig.

Min personliga travkick detta ar spelmassigt var nar jag satt med spik pa Artistic As i V64-6 och den leder 500 kvar. 1.2 miljoner hade den gett. Nu gav den mig bara den kick man soker som spelare.

Sportsliga hojdpunkt maste ju vara elitloppsfinalen dar Exploit Caf pippar eliten med punka fran kon. Ska inte ga att vinna sa...
Reply
Posted: 2008-12-30 08:03:54

Became a member: 
Forum posts:
min sportliga höjdpunkt var triton vs commander .som vanligt hade jag fel o trodde den sistnämde skulle krossa triton . för övrigt har spelåret varit vädigt mediokert .nytt år nya chanser förmodligen mycke förluster som vanligt. men man lever på hoppet. gott nytt åt o god tur
Reply
Posted: 2008-12-30 10:09:41

Became a member: 
Forum posts:
Elitloppsfinalen var så klart bäst.
De som tycker Tritons och Commanders lunklopp var något kan ju youtube:a finalen igen.

Punka, 800m i tredjespår, bara försvinner.

Reply
Posted: 2008-12-30 10:10:44 Answer to: "K"
272
LIMPOS HJÄLTAR!!!
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Fanns det något inlämnat på de här tipsen eller är det fiktivt?
Reply
[ 1 ]   2   3