1
[ 2
]
|
|
Posted: 2008-07-25 11:22:57  swatpro, du missar poängen totalt, om du inte kan förstå vart problematiken ligger så borde du kanske inte kommentera på det sättet?
Detta handlar som sagt inte om att det blir "skrällar" och sämre hästar vinner, snarare om att spelet saknar logik.
Skithästar ska inte besegra kanoner(om felfria), händer inte IRL och ska inte hända i spelet, hästar ska inte galoppera av orutin när dem har 10 i egenskapen, hästar ska inte galloppera av en solkatt när det regnar, hästar ska inte galloppera efter att ha blivit trängd på uploppet när dem är helt ensama och en häst ska inte behöva bli diskad 5ggr i ett lopp.
Även om spelet är gratis så handlar det om att utveckla det för att få nya och/eller behålla spelare, brister finns beviserligen.........
Samtidigt är det dock kul att läsa,,,,,,,,när det händer andra,
Answer to: "swatpro, du missar poängen totalt, om du inte kan förstå vart problemati"
|
Became a member:
Forum posts:
|
visst är det ologiskt ibland,men så är det mesta i livet.
Ologiskt och orättvist.
Men jag tycker att det är synd att forumet har blivit ett ställe att framföra sitt missnöje med spelet.
Tror inte att det hjälper att gnälla här.Kom med saklig kritik och framför det via mejl till Ericsson.han blir garanterat trött på gnället i forumet.
Sen knaske många mejlar honom om saker och ting och han får häcken full(fullt förståeligt).
Låt var sak ha sin tid så skall ni se att allting kommer att ordna upp sig och bli mer "logiskt" i sinom tid.
p.s har sett många travlopp i mina dagar och sett många jätteskrällar som slagit betydligt bättre hästar utan att de felat.
Har även sett hästar galopperat till synes helt omotiverat på upploppet.
Misstänker att jag är en hel del äldre än vad du/ni är och sett betydligt fler travlopp live i mina dagar så jag vet vad jag pratar om i just det här fallet. d.s
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-07-25 11:33:45
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Alla loppkommentarer slumpas fram, det kanske inte är det bästa sättet att göra det men tycker det fungerar ganska hyfsat ändå. Därför kan det ibland se lite konstigt ut med solkatter i ösregn osv.
En ny loppmotor har varit på tapeten ganska länge men har blivit nedprioriterad pga av andra viktigare saker. Den kommer dock komma så småningom.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-07-25 19:12:56 Edited(2): 2008-07-25 19:19:57
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
swatpro, bara för att du är äldre så betyder det knappast att du måste ha sett fler travlopp och vet mer.......Jag är född och uppväxt med trav och travtränare, vet inget om dig och din kunskap och därav kommer jag inte med fåniga påståenden om att jag ska ha sett flest travlopp och vet bäst. DU kanske också borde tänka så? Att relatera en häst med 1 i snabbhet och 0 i spurt på travspelet till verkligheten kan vara ganska problematiskt. En sak är säker i alla fall och det är att bara för att en "skräll" vinner IRL så behöver det inte vara en dålig häst, det är spelarna som sätter oddsen och inte hästarna.
I min mening så borde en häst med 1 i snabbhet och 0 i spurt på travspelet kunna jämförras med en travhäst IRL som håller till i lopp med 3000kr osv.....Det är ingen normal häst som skräller på v5,v65,v64 elr v75.......
Nu till orsaken varför jag har valt att posta detta i forumet:
1: Det är alltid intressant att diskutera olika ämnen och händelser med andra på travspelet
2: Ville visa mitt missnöje vad gäller obalansen i spelet, brister som kan förbättras! (positivt eller negativt är en tolkningsfråga, själv vill jag att spelet ska utvecklas)
3: De flesta håller nog med om att ericsson sällan svarar på mejl och/eller bryr sig?
Att en ny loppmotor är på gång göra det värt att fortsätta spela, får hoppas att den är bättre.
//vad gäller mitt inlägg om angående flames of courage så ber jag om ursäkt, var ganska omoget och borde inte ha skrivit. Men blev bara väldigt sur då han galopperade ännu en gång i ett stort lopp(breeders tidigare) och han har då 2 i galopprisk.......
MVH Nicklas
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-25 21:41:44  swatpro, bara för att du är äldre så betyder det knappast att du måste ha sett fler travlopp och vet mer.......Jag är född och uppväxt med trav och travtränare, vet inget om dig och din kunskap och därav kommer jag inte med fåniga påståenden om att jag ska ha sett flest travlopp och vet bäst. DU kanske också borde tänka så? Att relatera en häst med 1 i snabbhet och 0 i spurt på travspelet till verkligheten kan vara ganska problematiskt. En sak är säker i alla fall och det är att bara för att en "skräll" vinner IRL så är behöver det inte vara en dålig häst, det är spelarna som sätter oddsen och inte hästarna.
I min mening så borde en häst med 1 i snabbhet och 0 i spurt på travspelet kunna jämförras med en travhäst IRL som håller till i lopp med 3000kr osv.....Det är ingen normal häst som skräller på v5,v65,v64 elr v75.......
Nu till orsaken varför jag har valt att posta detta i forumet:
1: Det är alltid intressant att diskutera olika ämnen och händelser med andra på travspelet
2: Ville visa mitt missnöje vad gäller obalansen i spelet, brister som kan förbättras! (positivt eller negativt är en tolkningsfråga, själv vill jag att spelet ska utvecklas)
3: De flesta håller nog med om att ericsson sällan svarar på mejl och/eller bryr sig?
Att en ny loppmotor är på gång göra det värt att fortsätta spela, får hoppas att den är bättre.
Answer to: "swatpro, bara för att du är äldre så betyder det knappast att du måste"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 swatpro, bara för att du är äldre så betyder det knappast att du måste ha sett fler travlopp och vet mer.......Jag är född och uppväxt med trav och travtränare, vet inget om dig och din kunskap och därav kommer jag inte med fåniga påståenden om att jag ska ha sett flest travlopp och vet bäst
därom tvista de lärde
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-26 01:27:08 Edited(1): 2008-07-26 01:28:21  Alla loppkommentarer slumpas fram, det kanske inte är det bästa sättet att göra det men tycker det fungerar ganska hyfsat ändå. Därför kan det ibland se lite konstigt ut med solkatter i ösregn osv.
En ny loppmotor har varit på tapeten ganska länge men har blivit nedprioriterad pga av andra viktigare saker. Den kommer dock komma så småningom.
Answer to: "Alla loppkommentarer slumpas fram, det kanske inte är det bästa sättet a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
admin eriksson:
funderade lite på det där med loppkommentarerna innan idag när jag såg tråden.
kunde man inte göra nån sorts "if X then go to Y" i lopphändelserna, dvs att "if rain then go to" och sen kommer en radda med kommentarer som innehåller rimliga scenarion i förhållande till just det specifika vädret? är det en stor process i programmeringen i loppmotorn? sitter det jag pratar om ihop med det du kallar loppmotor eller är det olika grejor?
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-07-30 00:11:11  funderade lite på det där med loppkommentarerna innan idag när jag såg tråden.
kunde man inte göra nån sorts "if X then go to Y" i lopphändelserna, dvs att if "rain then go to och sen kommer en radda med kommentarer som innehåller rimliga scenarion i förhållande till just det specifika vädret? är det en stor process i programmeringen i loppmotorn? sitter det jag pratar om ihop med det du kallar loppmotor eller är det olika grejor?
Answer to: "funderade lite på det där med loppkommentarerna innan idag när jag såg "
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Loppkommentarerna tas ut efter att själva loppet har körts så visst vore det ingen omöjlighet att få dem att stämma. Sen finns de ju just nu bara på svenska och engelska så kanske måste göra om det systemet lite innan det fungerar med alla språk.
Jag tror dock att en ny loppmotor står högre upp på önskelistan för många här och att kommentarerna är något som går att ha överseende med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-31 11:30:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
olika språk tycker jag ska prioriteras ner om man jämför med ny loppmotor!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|