1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-07 15:54:49
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 4, FIRST OUT
|
1 gång är ingen gång? att han sprungit lopp 1 vecka tidigare har väl ingen betydelse när han får bestämma i 1.20 tempo och har ca: 1 miljon på sig.....Den som trodde att det skulle bli så, den personen ljuger!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-07 16:11:20  1 gång är ingen gång? att han sprungit lopp 1 vecka tidigare har väl ingen betydelse när han får bestämma i 1.20 tempo och har ca: 1 miljon på sig.....Den som trodde att det skulle bli så, den personen ljuger!
Answer to: "1 gång är ingen gång? att han sprungit lopp 1 vecka tidigare har väl in"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-07 16:42:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEA
|
Det var ett himla tjat om Nijos princip, helt klart är att om en häst gått ett hårt lopp behöver den minst 10-14 dagars vila, punkt slut.
Har han en princip när han tar ut sina hästar så låt han ha den. Vad säger att min eller din är bättre än hans?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-07 16:52:03  Det var ett himla tjat om Nijos princip, helt klart är att om en häst gått ett hårt lopp behöver den minst 10-14 dagars vila, punkt slut.
Har han en princip när han tar ut sina hästar så låt han ha den. Vad säger att min eller din är bättre än hans?
Answer to: "Det var ett himla tjat om Nijos princip, helt klart är att om en häst gå"
|
|
Jag diskuterar om vad jag vill... det är när man diskuterar saker man blir en bättre spelare... Och om man inte kan lämna sina principer ibland så utvecklas man inte som spelare... jag försöker bara hjälpa nijo att bli en bättre spelare.. Men eftersom han är så enkelspårig är det svårt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-07 16:56:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEA
|
hehe..okay, jag skall inte vara i vägen för dina försök att utveckla Nijo till en bättre spelare.
Hur som helst, 7 dagars vila eller 14 så vinner Lea på lördag.
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-01-07 17:30:38
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
Lea såg grymt fin ut senast och behövdes väl inte pressas i botten heller.. Jag tror att hon säkert kan vara lika bra på lördag.. Problemet för Lea tror jag istället ligger i att Lutfi kolgjini har spår två med en väldigt startsnabb häst.. När släppte han över kort distans senast??
Pine noelle körs förmodligen så länge lampan lyser och lea i dödens är ett troligt scenario och då är nog båda chanslösa..
Mitt förstastreck blir cindy hall som imponerade när hon vann på örebro.. får lifta med nu och speeda förbi två trötta hästar till slut..
Vill också bara säga att det är tidigt i veckan och mycket kan ändra sig vad gäller taktik, strykningar etc.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-07 22:28:43
|
V 4, FIRST OUT
|
Ser att Lea är spelad överallt!
Även om hon inte hade startat för 7 dagar sedan(min princip) så hade hon inte varit förstatipset här enligt mig, hon har gjort alla sina topprestationer från spets om jag inte minns fel?
Blir väl knappast spets här? och det är betydligt bättre motstånd än tidigare. Detta blir en favorit som jag personligen ger mitt avslag på, även om jag tycker hon varit mycket fin senaste tiden.
erkänner att jag såg fel på loppet innan och trodde det var VOLT, såg sedan att det är AUTO och därför är First Out mitt förstatips och möjligen en spik från min sida.......Tycker hon varit riktigt bra senaste tiden och minns hur höga tanker STig hade på denna damen när hon började tävla, var riktigt bra i de första starterna. SE UPP!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-07 22:46:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Imponerad av Lea senast och att hon kunde gå barfota runt om utan problem på vinterbanan. Kan inte en sådan sak ev. ställa till det för henne 7 dgr efter? Måste väl ändå tagit lite på hovarna?? Mitt motbud är iallafall Cindy Hall. Blir det körning så gynnas hon kraftigt (ej snabb ut).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 09:06:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEA
|
När det gäller First Out. Första frågan jag ställer mig när jag ser startlistan är, vart hamnar First Out? Hon är inte snabb ut och riskerar att hamna i bakre delen av fältet. Skall hon gå på speed måste hon hoppas på mycket kraftigt överpace då hon är allmänt seg. Skall hon köras fram mot dödens lär det kosta en del. Oavsett upplägg får hon svårt att vinna då hon är mera stark än speedig. Distansen talar inte för hennes fördel denna gång. Hon har visat att hon inte gärna vill ta sig förbi andra hästar. Erik driver henne rejält i varje start och en seger på 14 försök vittnar om det jag säger. First Out.....nej tack!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 09:14:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AMAZING RIBB
|
Stig H´s stall varnar för First Out, hon ska tydligen vara deras bästa chans i omgången. Men Lea bör väl bli svårslagen i detta lopp om nu inte det senaste loppet sitter i benen? Jag vet inte om jag kommer våga spika. Får ta mig en funderare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 09:24:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEA
|
Stig H:s stall varna alltid för First Out. Det är väl för att hästen ser kanonfin ut hemma i hagen, hehe... I lopp är det annorlunda. Men visst, det är en nyttig häst som nästan alltid springer in pengar. Men att vara först i klungan är inte hästens melodi. NO!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-08 11:28:13
|
V 4, FIRST OUT
|
First Out har aldrig sett så bra ut som hon gjort i de senaste loppen då hon gjort RIKTIGT bra prestationer och sett fin ut. Här kommer hon få 2.a eller 3.e utvändigt för att hon är klart medelsnabb ut, då ska det till en riktigt bra häst för att besegra First Out.
Lea riskerar att få svar om spets, särskilt sedan Pine Noelle var MYCKET fin i senaste jobbet och därför kommer testas i ledningen tror jag.
Att sedan bedöma en häst på hur många vinster den har är fel på alla sätt som finns, allt är relativt till vilka hästar den möt och vilka lopp den fått. Hon gick i 3.e spår sista 700 senast och krigade starkt. Sedan har hon möt betydligt bättre hästar än detta tidigare.
Så lyder min motivering till varför First Out är min tipsetta i loppet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-08 13:58:37
|
|
Rydens cremona höll på att käka upp first out senast när hon satt fast i rygg då den... Hade vunnit med en mil om hon fått luckan! Lite körning i täten som jag tror det kan bli så är rydens cremona ett måste streck!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-08 14:01:48
|
V 4, FIRST OUT
|
JÄVLA SKILLNAD på att sitta fast och se bra ut mot att verkligen kunna prestera om den fått fritt eller jämföra insatsen mot en annan häst som gick i 3.e spår utan rygg sista 700 meterna och trots det kommer 2.a eller 3.a.
måste vara en riktigt usel häst om man inte ser bra ut i det läget som rydens cremona befann sig i.....
slutdiskuterat för mig i denna tråden........jag ska inte ta upp all plats, hehe
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-08 14:15:21  JÄVLA SKILLNAD på att sitta fast och se bra ut mot att verkligen kunna prestera om den fått fritt eller jämföra insatsen mot en annan häst som gick i 3.e spår utan rygg sista 700 meterna och trots det kommer 2.a eller 3.a.
måste vara en riktigt usel häst om man inte ser bra ut i det läget som rydens cremona befann sig i.....
slutdiskuterat för mig i denna tråden........jag ska inte ta upp all plats, hehe
Answer to: "JÄVLA SKILLNAD på att sitta fast och se bra ut mot att verkligen kunna pr"
|
|
Gör som du vill...  Men det var ju mer än sju dagar sen den startade..... Det måste ju betyda nånting!!!!    Låst på rydens cremona och lea! Gå in och titta på loppet som first out är med i från den 6 juni 2007 på solvalla så får ni se att first out har sveriges sämsta vinnarskalle!! Hon är förbi kära hilding med en längd 100 och ser okörd ut.. Då tvärstannar hon och blir utkontrad. En riktig gris!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 15:54:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, GO CHIP
|
 erkänner att jag såg fel på loppet innan och trodde det var VOLT, såg sedan att det är AUTO och därför är First Out mitt förstatips och möjligen en spik från min sida.......Tycker hon varit riktigt bra senaste tiden och minns hur höga tanker STig hade på denna damen när hon började tävla, var riktigt bra i de första starterna. SE UPP!
Som flera redan har sagt så har First Out bra fart men hon har noll inställning och om hon inte visar bättring så vinner hon inte på V75. Ett bra platspel kan det vara men hon är ingen vinnare.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-08 16:18:28
|
V 4, FIRST OUT
|
tyckte att hon visade skalle om något senast när hon krigade hela vägen i 3.e spår. En häst utan skalle hade stannat och slutat sist.......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-08 17:06:43  tyckte att hon visade skalle om något senast när hon krigade hela vägen i 3.e spår. En häst utan skalle hade stannat och slutat sist.......
Answer to: "tyckte att hon visade skalle om något senast när hon krigade hela vägen "
|
|
Kolla på loppet jag skrev om och skriv sen vad du tycker.. (tänkte jag skriva) Men jag skriver så här istället. Kolla på loppet och kom sen med dina bortförklaringar....  
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-08 17:48:52
|
V 4, FIRST OUT
|
det är lika idiotiskt som att jag ska be dig kolla på ett lopp conny nobell vann för 2 år sedan och sedan säga att den är stenklar,,,samma princip.
Hästar förändras med tiden, det är något du aldrig kan komma bort från och att spela en häst baserat på något lopp för längesedan är inget att rekommendera.
Kanske var det som så att First Out blev besegrad en en bättre häst? Eller, hade First Out vunnit så hade det varit på grund av att den andra hästen inte hade någon vinnarskalle?
vad sägs om att båda hästar försökte vinna, men den ena var bättre för dagen. Tänk på det istället......Bara för att den häst förlorar så har den inte dålig vinnarskalle.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-08 20:16:12  tyckte att hon visade skalle om något senast när hon krigade hela vägen i 3.e spår. En häst utan skalle hade stannat och slutat sist.......
Answer to: "tyckte att hon visade skalle om något senast när hon krigade hela vägen "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEA
|
Nej, hon krigade inte alls. Hon höll sin fart bara. Hon är en sådan häst man kan köra fram till täten med men är rädd för att ta sig förbi. Du kan jämföra med en myrstack: Hon är arbetsmyran och ledaren i ett lopp är drottningen. En arbetsmyran sticker aldrig upp mot drottningen. First Out sticker aldrig upp mot den som leder. I travspråk säger man att hon saknar vinnarskalle.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6