1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2007-12-11 13:54:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha! Okej då säger vi som så att Robins Ingo är extremt gynnad av Solvalla istället...inte missgynnad av Åby...
Prestige är riktigt vass när han får gå i ledningen men han har lite svårt att räcka i silver. Möjligt att de laddar för spets nu trots läget men har svårt att se honom som segraren.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-12-13 04:01:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tänker blanda mig i diskussionen (även om jag är lite rädd för folk tenderar till o bli så himla agressiva här  )
Robis Ingo ska med, även om distansen känns lite som ett frågetecken så spetsar han, får lugna ner o sen kommer Earl Tilly. Släpper han då får han ett bra lopp o tar det på OS och om Åke inte är sugen på att överta så får han ett lugnt lopp i ledningen där ingen gör nåt. Eller?
5% känns spelvärt på G.Moll. Sunkigt spår, men om inte formen är helt i botten så tycker jag nog han är kapabel.
Wiss Night Hawk går inte att ta bort. Hur är han från start?
Lovebite är väl kvickare ut i volt o kan inte svara Robis Ingo? kanske kanske men nej.. bort.
Lovely Conch är spåret en fälla för o han får ha mycket tur, dock minns man spurten på Åby i Oktober men han fick allt gratis där..
KassioRoland känner jag inte till o är lite nervös för.
O så har vi då Earl Tilly som helt enkelt är grym men förutsättningarna gör det hela ganska lurigt tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 08:44:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avd 1: Earl Tilly kommer att bli stor favorit och Åke Svanstedts stjärna har övertygat stort, men läget inger oro. Robis Ingo har spetsläge och i den positionen kan han vinna, men blir det tufft tempo kommer också Kassio Roland och min Wiss Night Hawk att bli segerfarliga. Jag hoppas att det blir en spetsstrid mellan Lovebite och Robis Ingo, att Svanstedt avancerar tidigt med Earl Tilly och att jag får lifta med i det hårda tempot. Wiss Night Hawk är också min bästa chans för dagen.
Sagt av uhrberg.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 10:24:16  jag var in och kollade i lopparkivet.. jag kan inte gardera earl tilly som han har sett ut.. vill se botten i honom först. han var okörd på 1.14.2 från dödens med hans adielsson i vagnen...
Answer to: "jag var in och kollade i lopparkivet.. jag kan inte gardera earl tilly som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns det nån bättre spik han verkar ju hur stark som helst.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-14 10:30:53
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
finns inte och kommer troligen aldrig finnas en bra spik från spår 11 i silverdivisionen på v75.
helt för mycket som kan gå fel och motståndet håller alltid ganska bra klass.
Det betyder inte att earl tilly inte kommer att vinna, jag rankar han som 1.a i loppet med wiss night hawk.
Bästa/enklaste spikarna finns i regel i guld annars, flest favoriter vinner där......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 10:44:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
så var det förr när stig-h körde i guld har blivit lite svårare med åren dels är många sommar hästa less på den här sidan året.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 11:01:52  finns inte och kommer troligen aldrig finnas en bra spik från spår 11 i silverdivisionen på v75.
helt för mycket som kan gå fel och motståndet håller alltid ganska bra klass.
Det betyder inte att earl tilly inte kommer att vinna, jag rankar han som 1.a i loppet med wiss night hawk.
Bästa/enklaste spikarna finns i regel i guld annars, flest favoriter vinner där......
Answer to: "finns inte och kommer troligen aldrig finnas en bra spik från spår"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Legolas var ju inte så dålig från bakspår men det är ju nostalgi. Annars brukar guld vara det bästa att spika i.Men har fått känslan att tilly är en kanon.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-14 11:07:46
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Skulle vara kul att se earl tilly ligga på rulle till 300 kvar när det har gått 14 första varvet.... dessvärre tror jag inte det kommer att hända.. tror han sitter i spets efter 600 meter...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 11:14:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Distans & vad det nu än blir för banunderlag spelar nog ingen roll för Earl Tilly som normalt är 2-3 längder bättre än övriga tycker jag. Spåret?? Tjaa dämpas tempot så styr Åke nog på tidigt & inte omöjligt att han kan trycka sig till täten oxå. Då ledaren kanske inte offrar ihjäl sig då det är openstretch.
Men kör dom lite mot honom, kan det ju lätt "brinna" av för Åke & då kan ju faktiskt hända vad som helst. Bakspår är alltid bakspår. Åke är alltid Åke.
Och när det finns intressanta låg %-are, så måsta man ta fram yxan & prova fälla.
Mest intressant tycker jag att Prestige är. Distansen funkar bra. Är relativt snabb ut om han vaknar på rätt sida. Gjorde ett bra lopp bakom Super Light senast. Slog bl.a. Order By Fax. Just nu 4%. Taget..
Sen är även jag svag för Wiss Night Hawk som ska absolut ska med vid gardering.
"Lädret" har ju toppform på stallet. Och intressantast tycker jag att G.Moll är från detta smygläge. Även han 4%. Kan absolut vara en vinnare vid tempo.
Robis Ingo känns för mig iskall över denna distans. Och hur är det i Stall Stig H?? 2 strykningar. Nån som vet något??
Och tyvärr har jag nollkoll på Kassio Roland & det kämnns obekvämt på openstretchbana..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 11:58:08 Edited(2): 2007-12-14 17:46:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror mycket på Prestige jag med, vilket jag och Bowlarn verkar vara ganska ensamma om (vilket förvisso är bra  ). Han är startsnabb och bör få ett fint löp trots ett halvklurigt startspår.
Sedan kan man ju inte räkna bort "Wissan" heller, som jag spelat mest hela tiden. Nu känns förutsättningarna perfekta och han bör vara med på linjen. Gillar ju absolut lång distans. Men visst ska Earl Tillsy ses med god chans, även om Stall Svandstedt tror att Aleva Käll är deras bästa chans denna omgång.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-12-14 15:11:36  Distans & vad det nu än blir för banunderlag spelar nog ingen roll för Earl Tilly som normalt är 2-3 längder bättre än övriga tycker jag. Spåret?? Tjaa dämpas tempot så styr Åke nog på tidigt & inte omöjligt att han kan trycka sig till täten oxå. Då ledaren kanske inte offrar ihjäl sig då det är openstretch.
Men kör dom lite mot honom, kan det ju lätt "brinna" av för Åke & då kan ju faktiskt hända vad som helst. Bakspår är alltid bakspår. Åke är alltid Åke.
Och när det finns intressanta låg %-are, så måsta man ta fram yxan & prova fälla.
Mest intressant tycker jag att Prestige är. Distansen funkar bra. Är relativt snabb ut om han vaknar på rätt sida. Gjorde ett bra lopp bakom Super Light senast. Slog bl.a. Order By Fax. Just nu 4%. Taget..
Sen är även jag svag för Wiss Night Hawk som ska absolut ska med vid gardering.
"Lädret" har ju toppform på stallet. Och intressantast tycker jag att G.Moll är från detta smygläge. Även han 4%. Kan absolut vara en vinnare vid tempo.
Robis Ingo känns för mig iskall över denna distans. Och hur är det i Stall Stig H?? 2 strykningar. Nån som vet något??
Och tyvärr har jag nollkoll på Kassio Roland & det kämnns obekvämt på openstretchbana..
Answer to: "Distans & vad det nu än blir för banunderlag spelar nog ingen roll för ["
|
|
Förkylning hos Stig H oroar lite..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-14 15:57:03  Jag tror mycket på Prestige jag med, vilket jag och Bowlarn verkar vara ganska ensamma om (vilket förvisso är bra  ). Han är startsnabb och bör få ett fint löp trots ett halvklurigt startspår.
Sedan kan man ju inte räkna bort "Wissan" heller, som jag spelat mest hela tiden. Nu känns förutsättningarna perfekta och han bör vara med på linjen. Gillar ju absolut lång distans. Men visst ska Earl Tillsy ses med god chans, även om Stall Svandstedt tror att Aleva Käll är deras bästa chans denna omgång.
Answer to: "Jag tror mycket på Prestige jag med, vilket jag och Bowlarn verkar vara ga"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
alvena liston eller aleva käll??? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 17:46:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Aleva Käll =)
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-14 18:42:32
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Jag tror Lovebite får överta spets från Robis pga OS, och i tredje inne sitter nog Lovely Conch som oxå tas med pga av dubbel OS. Dessa tre tror jag mest på. Tar med natthöken och tilly oxå för säkerhets skull. 5 streck känns tryggt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 19:05:29  Jag tror Lovebite får överta spets från Robis pga OS, och i tredje inne sitter nog Lovely Conch som oxå tas med pga av dubbel OS. Dessa tre tror jag mest på. Tar med natthöken och tilly oxå för säkerhets skull. 5 streck känns tryggt.
Answer to: "Jag tror Lovebite får överta spets från Robis pga OS, och i tredje inne "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lovely Conch hamnar inte tredje inner, det kan vi slå vad om.
Hon blir tvärsist ut är min gissning. Hon är bedrövlig ut och Öystein Larsen är bland dom sämsta kuskarna i landet. Iskall häst, jag måste fortsätta stressa detta.
Lovebite känns mer spännande, men varnar som vanligt för Sir Henry och Robis Ingo, men han har ju redan sågats här.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-12-14 19:10:05
|
|
Gillar den här omgången, nån presenterar en klaring o nåra håller med o sen vips kommer nån o slaktar honom o nåra håller med..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-14 19:17:06
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
intressant att se vad de norska o danska hästarna kan,,,,kassio roland har jag sett i en del lopp och han har sett riktigt bra ut. Ocean news ska vara ganska högkapable och var 2.a i derbyt.
2 intressanta hästar och lite utab fidusbud om man ska gardera wiss night hawk/early tilly.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-14 19:18:27
|
|
Travtjänsten rankar prestige etta, men garderar loppet med 7 andra
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 19:21:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att ranka Prestige etta känns lite väl, Earl Tilly är en bättre häst och han har bäst chans att vinna loppet så är det ju.
Chansvärdering kan jag inte se hur man motiverar Prestige.
Oerhört svårt.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-14 19:24:28
|
|
lätt att slänga in en fräck etta i rankingen om man ändå har 8 hästar med i loppet men jag har oxå svårt att förstå det men nu tar jag fan med honom bara för det 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|