1
[ 2
]
|
Post removed
|
Posted: 2007-11-17 01:24:35
 Siffror och statistik betyder väl inget om man inte vet hur vinsterna har tagits tycker jag, de lopp han vann i brons o silver under 2005 och 2006 har jag inget att säga om mer än att det är mycket sämre hästar som han varit ute mot.
De loppen han vunnit i år(guld) har varit under vintern mot sämre hästar efter att ha fått mycket serverat i form av bra spår/position och sedan högt tempo i loppet. NÄR han inte fått bra position i loppen och det inte blivit kraftig överpace så har han inte heller vunnit, förutom något enstaka undantag då han har 1 vinst från dödens förra vintern.........
så visst är han lite vek av sig då han beviserligen har stora fartresurser men inte kan gå själv i spåren och göra loppen. Resultatet blir att han i 9 av 10 lopp är helt utlämnad åt det spår han får i kombination till hur motståndarna kör.
I min värld är inte detta en bra favorit i några som helst sammanhang. Men samtidigt är det en häst som kan besegra de flesta hästarna i sverige om rätt förutsättningar ges.
Answer to: "Siffror och statistik betyder väl inget om man inte vet hur vinsterna har "
|
|
|
Posted: 2007-11-17 09:31:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men han kan ju gå 10/700 i spåren utan problem när han är i form. Aja du gillar inte Acclaim medans jag (och typ alla andra) tycker att det är en bra häst 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-17 09:55:59
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
nja, men "bra" hästar är väl alla andra i detta loppet också, dem har tjänat minst 1.5 miljon. Så visst tycker jag att acclaim är en bra häst, men det betyder inte att han inte kan vara överskattad av spelarkåren.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 11:36:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kihlström vet var linjen är...Acclaim är på G, som sagt spåret emot men inte brukar Kihlström misslyckas med positionerna SÅ ofta¿¿
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 15:07:26 Edited(1): 2007-11-17 15:09:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
OBS SPOILER OBS Läs inte om du inte vill veta resultatet
Antar att Nijo sprack? :P Visserligen snabb öppning men varvet på 14,5...
Helt okej odds fick man också 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 15:10:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag hade alla och favoriten vann, så jag tänker sura.
Tänker sura ännu mer för att kusken körde bort Sir Henry
Vad spikar du Andreas?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 15:17:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikar Jay Jay Okocha och Go On Pale. Valet stod mellan den eller Mörtvedt men tyckte man ville ha så jävla många i sista om man skulle gardera...och två spikar måste man ju ha. Sen en av A-hästarna Mary, Nursery Rhyme, Mörtvedt Jerkeld och Sahara Dynamite.
Varit dåligt rens på både Nursery och Acclaim. Nursery var streckad på 34% men 41% klarade henne och Acclaim var streckad på 45% men 59% överlevde honom. MÅNGA som sitter med spik på Sahara alltså (inte direkt oväntat). Så där jobbar vi in Escapology, Amiral Sund, Husar Tilly eller allra helst Magic Space till 1%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 15:17:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gick strålande fint idag, men som oftast får han loppet precis där han vill ha det!! Förstår inte varför de alltid ska köra honom bakifrån, visserligen bakspår idag så de är ursäktat, men han kan ju leda hela vägen också, hoppas på det om två veckor... Då leder Acclaim runt om...!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 15:20:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha ja det är svårt att köra i spets från spår elva, trots att man heter Örjan  Nja känns som att andra utvändigt är en perfekt position för Acclaim när han inte möter värre hästar än Crown Kemp, Flying Herkules osv.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-17 20:40:40
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
fick kliva av här, slutade med att jag fick en massa 6. or då jag åkte på acclaim.
Spikade Mortvedt jerkeld och fick in flera A hästar som Harmonic silvio, nursery rhyme och sahara dynamite,,,,,,,men vad hjälper det?
jag satte i alla fall dagens dubbel till 160ggr pengarna vilket jag är nöjd med.
Grattis till de som spelade acclaim, han fick sitt lopp med hårt tempo första 500, bra rygg att gå i(flying herkules) samtidigt som de bästa hästarna fick fel lopp,,,,,dödens för persos yankee och vinnarhålet för super light.
Men trav är trav
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-18 01:09:27  fick kliva av här, slutade med att jag fick en massa 6. or då jag åkte på acclaim.
Spikade Mortvedt jerkeld och fick in flera A hästar som Harmonic silvio, nursery rhyme och sahara dynamite,,,,,,,men vad hjälper det?
jag satte i alla fall dagens dubbel till 160ggr pengarna vilket jag är nöjd med.
Grattis till de som spelade acclaim, han fick sitt lopp med hårt tempo första 500, bra rygg att gå i(flying herkules) samtidigt som de bästa hästarna fick fel lopp,,,,,dödens för persos yankee och vinnarhålet för super light.
Men trav är trav
Answer to: "fick kliva av här, slutade med att jag fick en massa 6. or då jag åkte p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jävligt piss skit arsle att man spricker på super light(spik) och dagen slutade med en sexa och 12 femmor!!!
Klen tröst!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|