1
[ 2
]
|
|
Posted: 2007-11-16 00:16:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mest troligt sitter Sahara i ledningen kort efter start. Vilka möjligheter har egentligen Wellino att plocka ner denna när det troligen är dödens som blir avancerandes position?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-16 09:50:50
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
ingen som vet, men stigH verkar optimistisk om det blir aktuellt med barfotakörning på banan. Den killen är bara optimistisk max 10ggr om året när det gäller vinstchanser med sina hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-16 11:12:41  upp till bevis på lördag då..........
9 av 10ggr en häst förlorar så skyller alla på sjukdom(halsproblem), den vanligaste orsaken till varför hästar förlorar i dagens trav tycker jag.
Skulle gissa på att sahara dynamite tar till galopp när han bli pressad för hårt eller är "sjuk" och förlorar.
Visst har han sedan en STOR fördel av att han kommer att sitta i spets direkt och erik kanske inte är så sugen på att gå fram direkt i dödens vilket innebär att sahara dynamite får bestämma i låg fart första varvet.
Answer to: "upp till bevis på lördag då..........
9 av 10ggr en häst förlorar s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han har aldrig vikit ner sig.. men om du tyckte han var dålig från dödens mot lotto .. fine!
lotto tillhör dom 10 bästa.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-16 14:47:29
|
|
vem tyckta inte att sahara dynamite var dålig från dödens? visst är det en acceptabel orsak om han var sjuk, självklart.
Men Wellino boko är tveklöst bland dem 5 bästa..........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-16 15:51:32  vem tyckta inte att sahara dynamite var dålig från dödens? visst är det en acceptabel orsak om han var sjuk, självklart.
Men Wellino boko är tveklöst bland dem 5 bästa..........
Answer to: "vem tyckta inte att sahara dynamite var dålig från dödens? visst är det"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, ja .. jorma och timo!
han var stel i värmningen inför semin.. konstigt tyckte vi .. men de berodde på att han gick med skor fram då också!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-16 22:05:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen som vet, men stigH verkar optimistisk om det blir aktuellt med barfotakörning på banan. Den killen är bara optimistisk max 10ggr om året när det gäller vinstchanser med sina hästar.
Förra helgen på Valla var de ovanligt positiva på en häst jag inte direkt gillar, Robis Ingo. Mycket pga deras snack som han åkte med på systemet...och de hade ju ganska klart för sig. Ska man spika nån i det här loppet är det ju Wellino Boko. Att spika Sahara Dynamite till över 85% känns ju lite "Professorn-style"...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-16 22:47:35
|
|
Oftast spikar jag när STigH/Reijo tror mycket på en häst, tjänade ganska mycket pengar i somras då de flesta sade att Digger crown var fullständigt ur form och absolut inte kunde vinna, förutom just STigH då som sade att det var bra vinstchans. Sedan satt då en stenklar 30% are som vann med några längder efter ett riktigt starkt lopp.
Men jag kan tänka mig att de flesta riktigt stora system kommer att byggas med sahara dynamite som spik.
Proffesorn elr ej, det är alltid svårare att vinna från dödens än i ledningen så visst får man acceptera att sahara dynamite är streckad på 85%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 03:42:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det blir som i Onsdags V64:1 man garderar ZLATAN BOB med 7 hästar...fy f-n vad tråkigt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 09:33:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha jag hade ALLA bakom Zlatan Bob! Grymt skön start...... :P
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-17 09:58:34
|
|
hade ju garderat en del också, trots att man visste på förhand att Goop skulle spetsa och få bestämma på solvalla, hade jag spikat så hade jag fått 6 rätt då jag åkte på antzinthepantz i sista och poison composit var reserv.
Fast det är nog inte meningen att man ska vinna på trav i bland.........Syna goopjäveln idag då!!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 12:34:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm hade nog också hittat sexan om jag spikat Zlatan och fått med några fler i tredje (där jag sprack).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 12:46:12  mm hade nog också hittat sexan om jag spikat Zlatan och fått med några fler i tredje (där jag sprack).
Answer to: "mm hade nog också hittat sexan om jag spikat Zlatan och fått med några f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sir Henry verkar det mkt snack om. Distansen ett frågetecken???? Nej, absolut inte!!! Snarare tvärtom! Om ni inte har koll kan jag upplysa att han har vunnit från dödens på denna disans flera gånger. Två gånger på 12-tider. Närmar sig toppformen, tränar förbättrat! Mkt bra vinstchans hade det varit med en bra kusk!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 15:57:17 Edited(1): 2007-11-17 16:03:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
LÄS INTE OM DU INTE VILL VETA RESULTATET
Men jaaa jätteroligt 80%....Streckad på 96% av de kvarvarande systemen...blä.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 16:15:51  LÄS INTE OM DU INTE VILL VETA RESULTATET
Men jaaa jätteroligt 80%....Streckad på 96% av de kvarvarande systemen...blä.
Answer to: "LÄS INTE OM DU INTE VILL VETA RESULTATET
Men jaaa jätteroligt 80%..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte så spännande, men vilken bra häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 16:18:44  Inte så spännande, men vilken bra häst.
Answer to: "Inte så spännande, men vilken bra häst."
|
Became a member:
Forum posts:
|
oj då grabbar vad var de jag sa.. tyckte wellinoo gav sig lite väl lätt va? haha
ryckte inte ens tussarna!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 16:55:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om Sahara gått utanpå Wellino Boko hade han inte vunnit så...spårlottningen avgjorde ganska mycket.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-17 20:46:05
|
|
precis, hade dem bytat spår så hade troligen wellino boko vunnit detta, han gjorde ett mycket starkt lopp.
SPåren avgjorde båda finalerna, ingen skräll att båda vann från spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-17 20:59:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Näe men man måste ju iaf försöka fälla favoriterna...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|