[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2007-11-11 20:01:53
|
|
V75-5 | Breeders´ Crown - 3-åriga hingstar och valacker, Final (Gr. I Nat.). 1:A PRIS 612 000 kr 2140 A 1. ESCAPOLOGY Eriksson Christoffer 2. SAHARA DYNAMITE Kontio Jorma 3. AMIRAL SUND Untersteiner Johan 4. GOSSIP´S KING Jansson Torbjörn 5. COKTAIL ZON Westholm Jörgen 6. HUSAR TILLY Goop Björn 7. ESTREET Sundberg Hans-Owe 8. DUPLEX Lennartsson Per 9. WELLINO BOKO Adielsson Erik 10. LOADED Kihlström Örjan 11. CADDIE COMET Lindblom Carl-Erik 12. MAGIC SPACE Larsson Fredrik B
Turordning: 2-1-9-12-5-3-6-7-10-4-8-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-12 20:10:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sahara Dynamite vinner detta lopp säkert 8 gånger av 10 men Wellino Boko...ruggigt fin häst. Om Sahara inte är 100% vinner Wellino. Svårt att hitta någon jätteskräll, möjligen Amiral Sund om favoriterna sviker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-12 20:57:36  Sahara Dynamite vinner detta lopp säkert 8 gånger av 10 men Wellino Boko...ruggigt fin häst. Om Sahara inte är 100% vinner Wellino. Svårt att hitta någon jätteskräll, möjligen Amiral Sund om favoriterna sviker.
Answer to: "Sahara Dynamite vinner detta lopp säkert 8 gånger av 10 men Wellino Boko."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Omgångens "järvsöfaks"...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-12 22:19:21
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
för wellino boko, ja? springer låg 1.13.5 tid och plockar ner sahara dynamite från dödens. Sahara har travat dåligt när han fått press på sig och blir kraftigt överstreckad.
Roliga budet är escapology som har en enorm speed och kan skrälla, lite överpace och lucka från vinnarhålet så har christoffer och jogan ordnat en fin överraskning
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 00:21:02  för wellino boko, ja? springer låg 1.13.5 tid och plockar ner sahara dynamite från dödens. Sahara har travat dåligt när han fått press på sig och blir kraftigt överstreckad.
Roliga budet är escapology som har en enorm speed och kan skrälla, lite överpace och lucka från vinnarhålet så har christoffer och jogan ordnat en fin överraskning
Answer to: "för wellino boko, ja? springer låg 1.13.5 tid och plockar ner sahara dyna"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oftast i stora finaler där det finns mycke pengar att tjäna så blir kuskarna lite fega?
Och ledaren rinner undan!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 16:04:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mjo Sahara har inte varit som bäst på slutet men den hästen har en grym motor och sen så brukar ju Nurmos vara GANSKA bra på att ställa i ordning sina hästar inför stora finaler.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-13 19:49:48  Mjo Sahara har inte varit som bäst på slutet men den hästen har en grym motor och sen så brukar ju Nurmos vara GANSKA bra på att ställa i ordning sina hästar inför stora finaler.
Answer to: "Mjo Sahara har inte varit som bäst på slutet men den hästen har en grym "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan bara säga så här, min pappa äger sahara och i kriteria revanchen så var kraken inte frisk .. han hade haft något skit i kroppen.
de kom ut efter semifinalen till breeders.. de rann snor ur näsan.
ganska bra löphuve om han ändå kom trea och höll farten utvändigt lotto!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-13 22:52:48
|
|
vinner sahara dynamite på lördag då? hehe
fin häst i alla fall,,,,men han har som sagt travat dåligt från och till. Lång säsong nu också, borde tappa form snart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-14 19:08:35  vinner sahara dynamite på lördag då? hehe
fin häst i alla fall,,,,men han har som sagt travat dåligt från och till. Lång säsong nu också, borde tappa form snart.
Answer to: "vinner sahara dynamite på lördag då? hehe
fin häst i alla fall,,,,me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, ja de gör han om han är frisk som sagt.. men de ska han va 
kan säga så här att han har varit trött en gång under hela säsongen .. de va tror jag i kriterie kvalet.. han blir taggad av att ha någon i dödens.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-15 13:32:45
|
|
ska bli intressant att se loppet, själv är jag inte så säker på att sahara dynamite vinner, eller ens är bästa hästen i loppet.
Wellino boko är ruggigt stark och utmanar vilket bäddar för en 3.e häst i form av escapology som sitter i vinnarhålet. Finns troligen ingen häst i kullen som kan accelerera/speeda lika snabbt som han.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 14:16:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hoppas Coktail Zon ger Sahara Dynamite och Wellino Boko en match!!! och trycker nosen först denna gång! 3 får räcka!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 14:57:42  Hoppas Coktail Zon ger Sahara Dynamite och Wellino Boko en match!!! och trycker nosen först denna gång! 3 får räcka!
Answer to: "Hoppas Coktail Zon ger Sahara Dynamite och Wellino Boko en match!!! och try"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nehe okej, synd för dig!
kan säga att han är bästa hästen garanterat!
escapology kommer säkert göra bra lopp, wellino lika så ..
men tror inte dom plockar ner dynamiten när han sätter fart, omöjligt! lovar
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-15 16:12:58
|
|
tror inte du kan garantera att sahara dynamite är en bättre häst än wellino boko,,,,,denna kanon sprang 13.5 över medeldistans, från dödens i sitt livs 3.e? start. Värsta är att det fanns mer sprarat i tanken!
Kan wellino boko gå barfota så kommer vi få se en härlig duell mellan 2 giganter!
det är bara till att sända direkt erik!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 16:24:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo förvisso bra tid, men man ska inte snöa in sig på tider..
för övrigt så va de på gävle.. som är sveriges snabbaste banan..
dynamiten kan gå med bly dojer, han tar hem de ändå!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2007-11-15 16:36:30
|
|
|
Posted: 2007-11-15 16:37:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Loaded kommer smygas in i det sista, å vi vet vem som sitter i vagnen, luckan lär komma och då är man glad att man spikat...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 20:37:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag litar på Vincent och spikar dynaminten i brist på annat. Annars tror jag att han får sig en riktig match. Såg ju när han var, som vincent sa, sjuk på Solvalla och då garvade jag över hur lätt han gav sig. Men om det berodde på sjukdom är det helt klart förlåtet.
Men låter inte Sahara Dynamite som ett stonamn? Det är det enda jag tänker på varje gång jag ser "honom", inte på hans mäktiga trav.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-15 21:49:43  Jag litar på Vincent och spikar dynaminten i brist på annat. Annars tror jag att han får sig en riktig match. Såg ju när han var, som vincent sa, sjuk på Solvalla och då garvade jag över hur lätt han gav sig. Men om det berodde på sjukdom är det helt klart förlåtet.
Men låter inte Sahara Dynamite som ett stonamn? Det är det enda jag tänker på varje gång jag ser "honom", inte på hans mäktiga trav.
Answer to: "Jag litar på Vincent och spikar dynaminten i brist på annat. Annars tror "
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, gör du de.. haha lätt? mötte ändå lotto som fick gå fjolltempo hela vägen.. och han är ändå riktigt bra..
haha tyck vad du vill, spelar roll när han är svergiges bästa treåring 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-11-15 22:25:31
|
|
upp till bevis på lördag då..........
9 av 10ggr en häst förlorar så skyller alla på sjukdom(halsproblem), den vanligaste orsaken till varför hästar förlorar i dagens trav tycker jag.
Skulle gissa på att sahara dynamite tar till galopp när han bli pressad för hårt eller är "sjuk" och förlorar.
Visst har han sedan en STOR fördel av att han kommer att sitta i spets direkt och erik kanske inte är så sugen på att gå fram direkt i dödens vilket innebär att sahara dynamite får bestämma i låg fart första varvet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-11-16 00:11:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag skulle vilja strecka Staro Azazell. Men han är ju inte ens med