1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2013-05-21 19:07:34  beatasine global midnight braås palema räcker med dom tre tamla celeber är slut
Answer to: "beatasine global midnight braås palema räcker med dom tre tamla "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tamla celeber kanske är slut, men hon besegrar ändå de lusar som du nämnde. Svanstedts trio är verkligen lusar om något, veka ston som inte krigar för 5 öre.
Tror nog att Tamla celeber krossar detta gänget, även om hon nu är "slut". Oavsett så lär knappast svanstedts trio vinna......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-22 07:20:46  tamla celeber kanske är slut, men hon besegrar ändå de lusar som du nämnde. Svanstedts trio är verkligen lusar om något, veka ston som inte krigar för 5 öre.
Tror nog att Tamla celeber krossar detta gänget, även om hon nu är "slut". Oavsett så lär knappast svanstedts trio vinna......
Answer to: "tamla celeber kanske är slut, men hon besegrar ändå de lusa"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tvärsäker som vanligt...klart att någon av Svanens hästar är väldigt långt framme....Globalen var ovanligt till sin fördel i debuten...när hon gick tiden under 10 var det ett rejält lopp visserligen på Tingsryd men märren har inte gjort så många lopp hitintills...21 starter o segerprocent 57...de du Folke !! 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-22 22:40:27
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Man ska tänka på att det är 1609m här vilket gör att de inre spåren har längre anlopp och kortare till kurvan. Normalt sätt är ju de yttre spåren missgynnade på valla och det blir ännu värre för dessa här. Återigen, tider, speciellt på tingsryd men även allmänt, skall man ej stirra sig blind på...
Panthalops kan nog öppna rätt bra men inte visat det i sverige än. Kan hon hålla upp ledningen är kanske loppet över? Vill förtydliga med att tamla enbart är intressant för mig om det blir jänkarvagn, men de nämner inget om det i första intervjun...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 07:24:34 Edited(1): 2013-05-23 07:29:39  Man ska tänka på att det är 1609m här vilket gör att de inre spåren har längre anlopp och kortare till kurvan. Normalt sätt är ju de yttre spåren missgynnade på valla och det blir ännu värre för dessa här. Återigen, tider, speciellt på tingsryd men även allmänt, skall man ej stirra sig blind på...
Panthalops kan nog öppna rätt bra men inte visat det i sverige än. Kan hon hålla upp ledningen är kanske loppet över? Vill förtydliga med att tamla enbart är intressant för mig om det blir jänkarvagn, men de nämner inget om det i första intervjun...
Answer to: "Man ska tänka på att det är 1609m här vilket gör "
|
|
Panthalops är chanslös från start...va är de med Er ? Beatasine kan sova sig till spets mot den hästen....! Kolla lite lopparkiv för sjutton...!  Tider säger att hästen tål en viss fart...o Tingsryds loppet var bra o ingen tur seger...flera bra hästar var med då o Svanen gick på redan 5-600 hundra kvar...!! 
Panthalops såg fin ut sist men galoppera i starten...att tro att Johan i det här läget sattsar allt för att hålla upp är inte troligt för 5 öre...!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 16:47:38
|
|
Nettan struken o Åke kom ner ett hack...tror definitivt han laddar härifrån nu....! Har förbannat bra stats över korta häcken...aldrig förlorat något lopp på den distansen...de kanske duger för Folke med..!! 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-23 17:04:08  Panthalops är chanslös från start...va är de med Er ? Beatasine kan sova sig till spets mot den hästen....! Kolla lite lopparkiv för sjutton...!  Tider säger att hästen tål en viss fart...o Tingsryds loppet var bra o ingen tur seger...flera bra hästar var med då o Svanen gick på redan 5-600 hundra kvar...!! 
Panthalops såg fin ut sist men galoppera i starten...att tro att Johan i det här läget sattsar allt för att hålla upp är inte troligt för 5 öre...!! 
Answer to: "Panthalops är chanslös från start...va är de med Er ? "
|
|
Precis som jag skrev har hon inte visat startsnabbhet i sverige ännu men har ju inte laddats ordentligt från start heller. I USA har hon bland annat öppnat jämt med raketen Cedar dove vid något tillfälle...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 18:27:03  Precis som jag skrev har hon inte visat startsnabbhet i sverige ännu men har ju inte laddats ordentligt från start heller. I USA har hon bland annat öppnat jämt med raketen Cedar dove vid något tillfälle...
Answer to: "Precis som jag skrev har hon inte visat startsnabbhet i sverige ännu m"
|
|
Varför tror du man inte laddar med en häst då ? Kanske en viss osäkerhet...men ta o titta på spåren hon haft o hur hon har hamnat i de här starterna hon gjort...inte något speciellt alls...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-23 20:58:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
här får jag faktiskt hålla med dujorha ang. panthalops och spets frågan. har svårt och se den hålla spets. Örjan laddade med den senast och slog då ihop direkt på åby.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-23 21:22:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller också med om att panthalops är chanslös på spets, tomtespel att spika den vill jag säga.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-23 22:07:48  här får jag faktiskt hålla med dujorha ang. panthalops och spets frågan. har svårt och se den hålla spets. Örjan laddade med den senast och slog då ihop direkt på åby.
Answer to: "här får jag faktiskt hålla med dujorha ang. panthalops och"
|
|
Tackar för de...trodde ja skulle behöva argumentera massor för detta...men det är skönt med medhåll ibland ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-05-23 22:51:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spik Beatasine
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-05-24 17:45:40  Spik Beatasine
Answer to: "Spik Beatasine"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag är inne på ett lås på 1-2. Öppnar bara Pantolops tillräckligt bra för att hitta ryggen på Beata så blir hon livsfarlig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-24 19:35:30  Jag är inne på ett lås på 1-2. Öppnar bara Pantolops tillräckligt bra för att hitta ryggen på Beata så blir hon livsfarlig.
Answer to: "Jag är inne på ett lås på 1-2. Öppnar bara Pant"
|
|
Ta du med Svanens hästar o kanske Tamla...1 o 2 räcker inte...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-05-24 21:16:32  Ta du med Svanens hästar o kanske Tamla...1 o 2 räcker inte...! 
Answer to: "Ta du med Svanens hästar o kanske Tamla...1 o 2 räcker inte...!:S"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Isåfall är det ju bara att ta bort 1-2 för alla kan ju inte vinna.... Tamla visar ingen form alls o känns aningen överskattad o svanens riskerar svåra lopp...
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-24 21:23:00  Jag är inne på ett lås på 1-2. Öppnar bara Pantolops tillräckligt bra för att hitta ryggen på Beata så blir hon livsfarlig.
Answer to: "Jag är inne på ett lås på 1-2. Öppnar bara Pant"
|
|
Det tror jag att hon gör, iaf om hon är i närheten av att öppna som hon gjorde i USA. Walmann varnar dock för galopprisken vid laddning men har ju spår 1 och det är stora plus vid 1609m...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-24 21:34:41  Det tror jag att hon gör, iaf om hon är i närheten av att öppna som hon gjorde i USA. Walmann varnar dock för galopprisken vid laddning men har ju spår 1 och det är stora plus vid 1609m...
Answer to: "Det tror jag att hon gör, iaf om hon är i närheten av att &o"
|
|
Den där jävla Walmann reklamen är ja så trött på...hästen öppnar medel inte mer..!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-24 21:36:49  Isåfall är det ju bara att ta bort 1-2 för alla kan ju inte vinna.... Tamla visar ingen form alls o känns aningen överskattad o svanens riskerar svåra lopp...
Answer to: "Isåfall är det ju bara att ta bort 1-2 för alla kan ju inte"
|
|
100 % har Braås på distansen o Åke kör bästa hästen 9 av 10 gånger..hon ska med trots 7:de spåret !! 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-24 21:37:24  Den där jävla Walmann reklamen är ja så trött på...hästen öppnar medel inte mer..!! 
Answer to: "Den där jävla Walmann reklamen är ja så trött p&a"
|
|
Nej Walmann tror att hästen hamnar i tredje fjärde invändigt men antar att både han och du inte sett hur den öppnat i USA... Skulle förvåna mig om det inte blir minst rygg ledaren vid felfri avgång...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-05-24 21:40:32 Edited(2): 2013-05-24 21:51:12  Nej Walmann tror att hästen hamnar i tredje fjärde invändigt men antar att både han och du inte sett hur den öppnat i USA... Skulle förvåna mig om det inte blir minst rygg ledaren vid felfri avgång...
Answer to: "Nej Walmann tror att hästen hamnar i tredje fjärde invändigt"
|
|
Puh...Erik Svedalas bästa på att få iväg märrar från start har kört kamelen 2 gånger o inte har de gått speciellt bra från start o nu kör Johan...nej !!  Tänk när dom blåste upp Johan o Giant Diablo inför Elitloppet....de gick överstyr precis...!  www.roben.se/giantdiablo.htm
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-05-24 22:20:57  Puh...Erik Svedalas bästa på att få iväg märrar från start har kört kamelen 2 gånger o inte har de gått speciellt bra från start o nu kör Johan...nej !! 
Answer to: "Puh...Erik Svedalas bästa på att få iväg märrar "
|
|
Kul att du säger det just med erik. Såg precis vass eller kass och där sa han, precis som jag sagt att den kommer öppna bra, speciellt med tanke på att det är 1609m...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|