1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2012-06-21 15:55:12 Edited(1): 2012-06-21 15:56:15  Klart att han är en bra häst..men man måste ta in senaste starten o faktiskt fundera på skolösheten som kan ställa till det..samt innerspåret som inte är optimalt för hästen..sedan kan man ju "säga" att hästen är jättesnabb för att avvärja ev. körning om spetsen..ska jag tippsa om en spetskandidat så är Organic en lågoddsare... 
Answer to: "Klart att han är en bra häst..men man måste ta in senaste s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men han är ju väldigt snabb ut.....bara till att öppna lopparkivet o kolla.....Tycker inte att spår 1 är några större problem, kanske positivt då han har lättare att hålla spets.
Visst kan han galoppera, 50% hos svanstedt, men felfri vinner han och 50% vinstchans på det är bra tycker jag.
Jo., organic value är mycket snabb ut, men tar den verkligen 1 längd på luddes från start? och tar luddes verkligen 1 längd å perfect toll sida vid sida?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-21 16:07:27  Men han är ju väldigt snabb ut.....bara till att öppna lopparkivet o kolla.....Tycker inte att spår 1 är några större problem, kanske positivt då han har lättare att hålla spets.
Visst kan han galoppera, 50% hos svanstedt, men felfri vinner han och 50% vinstchans på det är bra tycker jag.
Jo., organic value är mycket snabb ut, men tar den verkligen 1 längd på luddes från start? och tar luddes verkligen 1 längd å perfect toll sida vid sida?
Answer to: "Men han är ju väldigt snabb ut.....bara till att öppna loppa"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Han håller inte upp ledningen av egen kraft här....möjligen möjligen med solfjäders hjälp...är fortfarande inte nöjd när han galopperade sista gången nu sist..såg inte rolig ut då..hästar blir hovömma o de händer titt som tätt... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-22 13:58:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perfect Toll (V75-6) är en topphäst när han
fungerar. Tyvärr återföll han till gamla synder senast och galopperade. Han var snäll i värmning och provstarter men när det var en minut kvar till start och vi skulle köra upp bakom bilen flög fan i
honom. Han blev helt knäpp och gjorde precis likadant på Axevalla i andra starten för oss. Då provade vi med ett annat bett till starten på Solvalla gången efter och då skötte han sig perfekt. Men nu har han vant sig vid det och det var inget bra beteende han visade upp senast. I övrigt
känns hästen jättefin och är lugn och snäll hemma när vi tränar. Innerspåret är inte bra och med tanke på senast vet man inte vad han hittar på i starten. Skulle han sköta sig är han snabb ut och felfri är det
bra chans. Barfota runt om.
FOLKE Kan du motivera att Perfect toll skulle vara väldigt sdnabb ut efter de 38 starterna hästen gjort?? är det ett skämt eller? har du sätt hästen i de 33 startewrna dne gjorde innan åke? baserar du det på att den satt tidigt i spets på lång distans på solvalla över 2600? hittar du på saker?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-22 20:07:58  Perfect Toll (V75-6) är en topphäst när han
fungerar. Tyvärr återföll han till gamla synder senast och galopperade. Han var snäll i värmning och provstarter men när det var en minut kvar till start och vi skulle köra upp bakom bilen flög fan i
honom. Han blev helt knäpp och gjorde precis likadant på Axevalla i andra starten för oss. Då provade vi med ett annat bett till starten på Solvalla gången efter och då skötte han sig perfekt. Men nu har han vant sig vid det och det var inget bra beteende han visade upp senast. I övrigt
känns hästen jättefin och är lugn och snäll hemma när vi tränar. Innerspåret är inte bra och med tanke på senast vet man inte vad han hittar på i starten. Skulle han sköta sig är han snabb ut och felfri är det
bra chans. Barfota runt om.
FOLKE Kan du motivera att Perfect toll skulle vara väldigt sdnabb ut efter de 38 starterna hästen gjort?? är det ett skämt eller? har du sätt hästen i de 33 startewrna dne gjorde innan åke? baserar du det på att den satt tidigt i spets på lång distans på solvalla över 2600? hittar du på saker?
Answer to: "Perfect Toll (V75-6) är en topphäst när han
fungerar. Tyv"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har sett perfect toll i alla starter då det är en häst jag följt genom hela dess karriär och trott mycket på. Kanske minns att jag kallade det för en derbyaspirant förra året?
Vad jag baserar på att han är snabb ut?
1: starten på solvalla då han öppnade snabbt från spår 2 vilket är enda gången svanstedt haft läge att satsa på spets.
2: Glenn h persson som med egna ord sade att han är snabb ut och spetsaktuell.
Vad är det, 3.e gången jag säger detta travspanarn`? börjar tro att du har något problem...........
Vad hästen gjort hos föregående tränare har förhelvete ingen betydelse! inte såg jag hästens pringa 1.12 voltstart då heller, så vad är konstigt med att han helt plötsligt blivit myckets startsnabbare barfota runt om när han överlag har blivit en mycket snabbare häst?????
Som sagt, felfri är han snabb ut och förlorar inte då jag utgår från att Svanstedt inte sitter fast på v75 om han inte skulle lyckas hålla spets. Detta gänget knäcker han 7 dagar i veckan med tanke på hur bra han varit innan. 50% felfri i starterna hos svanstedt ger jag 50% vinstchans och det är väldigt bra för en spik. Tror inte på 97% som orrichietti vilket du fantiserar om travspanarn.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-22 20:44:23 Edited(2): 2012-06-22 20:47:56  Jag har sett perfect toll i alla starter då det är en häst jag följt genom hela dess karriär och trott mycket på. Kanske minns att jag kallade det för en derbyaspirant förra året?
Vad jag baserar på att han är snabb ut?
1: starten på solvalla då han öppnade snabbt från spår 2 vilket är enda gången svanstedt haft läge att satsa på spets.
2: Glenn h persson som med egna ord sade att han är snabb ut och spetsaktuell.
Vad är det, 3.e gången jag säger detta travspanarn`? börjar tro att du har något problem...........
Vad hästen gjort hos föregående tränare har förhelvete ingen betydelse! inte såg jag hästens pringa 1.12 voltstart då heller, så vad är konstigt med att han helt plötsligt blivit myckets startsnabbare barfota runt om när han överlag har blivit en mycket snabbare häst?????
Som sagt, felfri är han snabb ut och förlorar inte då jag utgår från att Svanstedt inte sitter fast på v75 om han inte skulle lyckas hålla spets. Detta gänget knäcker han 7 dagar i veckan med tanke på hur bra han varit innan. 50% felfri i starterna hos svanstedt ger jag 50% vinstchans och det är väldigt bra för en spik. Tror inte på 97% som orrichietti vilket du fantiserar om travspanarn.
Answer to: "Jag har sett perfect toll i alla starter då det är en h&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Vad hästen gjort hos föregående tränare har förhelvete ingen betydelse! inte såg jag hästens pringa 1.12 voltstart då heller, så vad är konstigt med att han helt plötsligt blivit myckets startsnabbare barfota runt om när han överlag har blivit en mycket snabbare häst?????"
bevisar ju att du tydligt saknar en egenskap som man behöver för att kunna göra en någonlunda riktig bedömning om hästarnas chanser.
Om en häst har gjort över 30 starter hos en tränare, är ju ett utmärkt underlag för att visa vad det är för en individ, vad den har för egenskaper, och hur den funkar. Så säger du att det saknar betydelse?
Helt sjukt i min värld.
Det är mycket möjligt att hästen krossar allt från dödens Om han skulle uppträda förnuftigt, dvs reglerbar och inte galopperar. OM hästen inte blir fast från sitt innerspår. OM hästen inte skulle vara sjuk för dagen eller ha problem med något annat.
Hade Åke haft spår 2, kunde man enkelt låst loppet på 2 hästar.
Nu tycker jag Admiral kan vara ett alternativ till singelstreck
Då jag redan sagt att detta troligen är Åkes bästa häst i stallet för tillfälligt, så har jag absolut inget emot hästen.
Däremot drog Åke ner mössan över huvudet när han såg spåret i söndags.
1. Att du drar upp starten från solvalla som startsnabbhet är pinsamt bara. I 30 tidigare starter hos gamla tränaren öppnade hästen lika snabbt i autostart som stenabåten gör, visserligen utvecklar hästar sin startsnabbhet över år och lär sig öppna bättre med tiden. Även barfota runtom kan bidra med sådant. Och tränarbyte.
Hästen öppnad einte snabbt, hästen öppnade NORMALT från start, dvs bättre än den gjort tidigare.
Sedan är det SÅ SJUKT STOR SKILLNAD när ett lopp körs över 1640m än 2640. I princip vill ingen bränna något krut i i starten över 2600, inte ens jämförbart med 1600.
Att du inte förstår att du bedras av skenet , som gammaltrav räv du är, är ju rätt beklämmande.
att hästen från innerspåret tappar rytmen kort innan start och åke får i princip 1 längds övertag direkt.
Att hästen utvändigt inte trycks av , vad tror du det beror på? Jo att Anders svanstedt sitter upp på den och han väljer att hellre ta upp hästen och inte provocera åke till galopp, så som Per och Erik gjort med Amaru Boko sista 2 starterna.
2. Du tycker tydligen att Glenn har bättre koll än vad du gör som tippare, trots att du sätt hästens alla starter, vilket jag kan garantera dig att inte Glenn gjort.
Så jag rekommenderar dig att du hellre köper harry boy lr något bolagspel, vilket inte är sämre än dina källor du lyssnar på.
Du får tycka att Perfect toll är en väldigt bra spik från spår 1 över 1640m med objektiva förutsättningar på söndag. Inget jag håller med dig om iallafall. Tror inte Åke ens försöker ta emot de 3 utvändigt, han vill bara kunna ta sig ut i 2a spår i kurvna utan galopp så är han nöjd.
Hade Åke haft ett 2a spår hade man kunnat låsa på honom och Admiral, nu tycker jag däremot att Admiral kan vara ett alternativt singelstreck, där det på förhand är 2 som sticker ut i en snorjämn omgång
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 09:36:02 Edited(3): 2012-06-23 10:22:57
|
|
Jösses Folke.. Loppet på 2640 öppnades på 14-tid första 500 o Glen som säger. .helsvagt bättre kan du! 
Adrian tog ledningen näst senast från 7:de på 11-500m ! Adrian kan mycket väl ta en längd på Åke... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 12:40:39  Jösses Folke.. Loppet på 2640 öppnades på 14-tid första 500 o Glen som säger. .helsvagt bättre kan du! 
Adrian tog ledningen näst senast från 7:de på 11-500m ! Adrian kan mycket väl ta en längd på Åke... 
Answer to: "Jösses Folke.. Loppet på 2640 öppnades på 14-tid f&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
2 Onice Axe (V75-6) är en av de snabbaste hästar jag kört så jag räknar med ledningen omgående. Bra form på den kanten. SÄger Thornberg.
Åke e totalt chanslös att svara någon ledning
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-23 12:53:52  2 Onice Axe (V75-6) är en av de snabbaste hästar jag kört så jag räknar med ledningen omgående. Bra form på den kanten. SÄger Thornberg.
Åke e totalt chanslös att svara någon ledning
Answer to: "2 Onice Axe (V75-6) är en av de snabbaste hästar jag kört s&"
|
|
Ja skulle tro de med...har vevat loppet sist om o om igen för att kolla ev. tecken på hovömhet..har blivit osäker på de..hästen travade bra efter felet i kurvan..är ju inte explosiv i startögonblicket o här tar nog Åke upp lite för att ta sig ut !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 19:32:53 Edited(1): 2012-06-23 19:38:19  Jösses Folke.. Loppet på 2640 öppnades på 14-tid första 500 o Glen som säger. .helsvagt bättre kan du! 
Answer to: "Jösses Folke.. Loppet på 2640 öppnades på 14-tid f&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur många öppningar har du sett där en häst förmåga att öppna baseras på första 500? En spetsstrid håller på i 100-300 meter, sedan tar dem upp. Tror nog att både jag och Glen har rätt här......Taget ur travguiden om du undrar dujorha.
Oavsett, hur ofta sitter svanstedt fast på v75? Är perfect toll felfri så vinner han tror jag, sedan har det ingen betydelse om det är från spets eller 3.e spår hela loppet.
Ni är fria att hitta andra spikar, själv kommer jag att spika friction och perfect toll.
BTW, Adrian tog spets på 100m, hade lika väl kunnat gåt 500m på 1.14 om han velat.......men då hade hästen inte varit startsnabb? Kan mycket väl ta spets här, men jag tror inte att det är enkelt att ta 1 längd sida vid sida med perfect toll. Dock inte i starten som det avgörs.........
Travspanarn, jag är imponerad hur du kunde skriva ett sådant långt inlägg med 99% bullshit, fanns INGET vettigt där och INGET svar på det jag skrev, relevans....... Perfect toll sprang inte 1.12 tider i volt hos föregående tränare, vad är svårt med att förstå att hästen har utvecklats något ENORMT hos en proffstränare? Bättre tränare, hårda träning, barfota balans och hästen har blivit mycket snabbare, svårare än så är det. Vad han gjorde för 1-2 år sedan har SJÄLVKLART ingen relavans nu. Jag är medveten om att han kan galoppera, tror som sagt på 50% att han är felfri och det är starka pappar på en spik om jag tror att den inte förlorar felfri.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 20:21:36  Hur många öppningar har du sett där en häst förmåga att öppna baseras på första 500? En spetsstrid håller på i 100-300 meter, sedan tar dem upp. Tror nog att både jag och Glen har rätt här......Taget ur travguiden om du undrar dujorha.
Oavsett, hur ofta sitter svanstedt fast på v75? Är perfect toll felfri så vinner han tror jag, sedan har det ingen betydelse om det är från spets eller 3.e spår hela loppet.
Ni är fria att hitta andra spikar, själv kommer jag att spika friction och perfect toll.
BTW, Adrian tog spets på 100m, hade lika väl kunnat gåt 500m på 1.14 om han velat.......men då hade hästen inte varit startsnabb? Kan mycket väl ta spets här, men jag tror inte att det är enkelt att ta 1 längd sida vid sida med perfect toll. Dock inte i starten som det avgörs.........
Travspanarn, jag är imponerad hur du kunde skriva ett sådant långt inlägg med 99% bullshit, fanns INGET vettigt där och INGET svar på det jag skrev, relevans....... Perfect toll sprang inte 1.12 tider i volt hos föregående tränare, vad är svårt med att förstå att hästen har utvecklats något ENORMT hos en proffstränare? Bättre tränare, hårda träning, barfota balans och hästen har blivit mycket snabbare, svårare än så är det. Vad han gjorde för 1-2 år sedan har SJÄLVKLART ingen relavans nu. Jag är medveten om att han kan galoppera, tror som sagt på 50% att han är felfri och det är starka pappar på en spik om jag tror att den inte förlorar felfri.
Answer to: "Hur många öppningar har du sett där en häst förm&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
friction är den andra usla spiken, melander backar sist och kör sista 700 när de andra är imål, gasar nästa lördag i finalerna
99% bullshit, du pratade om dina inlägg antar jag? då är jag med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 22:40:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Många experter på den här sidan.
Tror iaf inte att Perfect Toll får sitta i fred i spets om han kommer dit. Antingen gasar Adrian på med Onice Axe eller så kommer Ludde fram tidigt med Unison. Admiral Newport får loppet hur som haver.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-23 23:03:00  Många experter på den här sidan.
Tror iaf inte att Perfect Toll får sitta i fred i spets om han kommer dit. Antingen gasar Adrian på med Onice Axe eller så kommer Ludde fram tidigt med Unison. Admiral Newport får loppet hur som haver.
Answer to: "Många experter på den här sidan.
Tror iaf inte att Perfec"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Fast om Perfect Toll mot förmodan skulle hålla spets behöver han inte sitta och bestämma tempot för att vinna, snarare gynnas han om det blir hårdkörning eftersom han är mer stark än snabb.. Dessutom har alla konkurrenter så stor respekt för honom att de inte går upp och trycker om han sitter i ledning.
Men Admiral har också grym kapacitet, sitter toppformen där blir han som sagt ett allvarligt hot även mot en felfri Perfect Toll. Fast sitter du med spik på Erik får du nog hoppas att Folkes spetsscenario inte slår in 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-24 00:51:23  friction är den andra usla spiken, melander backar sist och kör sista 700 när de andra är imål, gasar nästa lördag i finalerna
Answer to: "friction är den andra usla spiken, melander backar sist och kör s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Berätta, hur går det med Nino ?
Klämmer hon ut någon super avkomma snart ?? 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-06-24 01:06:58
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
|
Låser nog på 1 Perfect Toll och 3 Admiral Newport här, känns som hästarna i loppet. I det starkaste låset som finns men chansen borde vara god att det går in i alla fall. Känslan är att loppet är ganska klent om man bortser från de två favoriterna.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-24 09:36:03 Edited(1): 2012-06-24 10:03:37
|
|
Admiralen struken! Ja garderar här ska fällas!  Härligt ! Systemjokarna i Sydafrika låser väl på Åke !! Jocke o Perfect,så de är givet att gardera !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-24 10:34:08  friction är den andra usla spiken, melander backar sist och kör sista 700 när de andra är imål, gasar nästa lördag i finalerna
Answer to: "friction är den andra usla spiken, melander backar sist och kör s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
SNÄLLA! GE OSS DINA SPIKAR!
trött på att läsa dina patetiska inlägg där du klänger ner på andras spikar, KOM MED EGNA!
Tror friction vinner med de flesta scenariona om formen finns där. Tror även att Melander kommer att vara offensiv och hoppas på överta spets. Alla vet att det är bästa hästen och en bra rygg, även ludde VET det.
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2012-06-24 10:42:29  Admiralen struken! Ja garderar här ska fällas!  Härligt ! Systemjokarna i Sydafrika låser väl på Åke !! Jocke o Perfect,så de är givet att gardera !! 
Answer to: "Admiralen struken! Ja garderar här ska fällas! :D Härligt !"
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Men detta gynnar Perfect Toll mycket då han kan ta en lugn start och nästan säkert komma ut i andra spår direkt då både Adrian och Uhrberg kommer ladda.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-24 12:05:26  Men detta gynnar Perfect Toll mycket då han kan ta en lugn start och nästan säkert komma ut i andra spår direkt då både Adrian och Uhrberg kommer ladda.
Answer to: "Men detta gynnar Perfect Toll mycket då han kan ta en lugn start och "
|
|
Nja tar detta som en chans för oddsare...Conrads Fredrik är skaplig ut o kan följa med i andra spår..blir en tappstart för Åke om han inte felar..flera hästar på bakspår som är med o hugger 10, 11 o 12 tex. för att inte tala om Björn o Peter som har en startsnabb häst i Henke...upplagt för skräll !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-24 12:12:09 Edited(1): 2012-06-24 12:12:42  SNÄLLA! GE OSS DINA SPIKAR!
trött på att läsa dina patetiska inlägg där du klänger ner på andras spikar, KOM MED EGNA!
Tror friction vinner med de flesta scenariona om formen finns där. Tror även att Melander kommer att vara offensiv och hoppas på överta spets. Alla vet att det är bästa hästen och en bra rygg, även ludde VET det.
Answer to: "SNÄLLA! GE OSS DINA SPIKAR!
trött på att läsa dina "
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu ska vi inte vara sådana, kör nog spiklöst, dvs några 2 hästarslopp,. jaja ludde släpper ledning frivilligt, sedna vakna du?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-24 12:34:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Efter strykningen av Admiralen får man spika perfect toll eller ta 4, tar nog 4 , tror jag
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|