[ 1
]
2
3
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-19 01:57:31
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-19 02:05:08
|
|
Sommarlov! Äntligen kan man fokusera lite på trav igen. Det här loppet är, iaf enligt mig, omgångens sportsliga höjdpunkt. Om Perfect Toll och Admiral Newport båda är till sin fördel kan vi få se ett riktigt häftigt lopp, detta är två riktiga kanoner.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 07:15:49 Edited(1): 2012-06-19 09:13:29  Sommarlov! Äntligen kan man fokusera lite på trav igen. Det här loppet är, iaf enligt mig, omgångens sportsliga höjdpunkt. Om Perfect Toll och Admiral Newport båda är till sin fördel kan vi få se ett riktigt häftigt lopp, detta är två riktiga kanoner.
Answer to: "Sommarlov! Äntligen kan man fokusera lite på trav igen. Det h&au"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lite fördel för Erik..vågar Svanen ladda ? Var lite tössig sist...felade första gången skolös för Åke o så nu igen felade faktiskt 2 gånger o såg inte alls bra ut..skolösheten ?..mja.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 15:44:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
svanstedt hade spår 2 auto för en tid sedan och var klockren från start, även väldigt snabb ut. Tror nog att Svanstedt laddar o spetsar......Olycksfall i arbetet senast?
admiral newport är annars en riktigt fin häst! men känslan är att perfect toll håller ut Once axe och sedan vinner från spets, enkelt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-19 15:53:04  svanstedt hade spår 2 auto för en tid sedan och var klockren från start, även väldigt snabb ut. Tror nog att Svanstedt laddar o spetsar......Olycksfall i arbetet senast?
admiral newport är annars en riktigt fin häst! men känslan är att perfect toll håller ut Once axe och sedan vinner från spets, enkelt.
Answer to: "svanstedt hade spår 2 auto för en tid sedan och var klockren fr&"
|
|
Kanske olycksfall..travet stämde inte i kurvan när han gick på i sista kurvan...o de är inte ett bra tecken...Erik noterade de säkert o kommer att gasa ordentligt.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-06-19 18:45:37
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Här känner jag mig faktiskt lite borta.
Tillhör ju dem som inte förstått Perfekt Tolls (förmodade) storhet o kan inte säga att jag är helsåld på Admiral Newort heller. Krånglar nog till det för mig o slänger lite streck här. Gillar Luddes två bland annat..
Njae.. Måste nog plugga lite här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 19:51:48  Här känner jag mig faktiskt lite borta.
Tillhör ju dem som inte förstått Perfekt Tolls (förmodade) storhet o kan inte säga att jag är helsåld på Admiral Newort heller. Krånglar nog till det för mig o slänger lite streck här. Gillar Luddes två bland annat..
Njae.. Måste nog plugga lite här
Answer to: "Här känner jag mig faktiskt lite borta.
Tillhör ju dem som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
räcker inte att springa 1.12 voltstart? Du förstår inte vilken sinnesjuk insats det är?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-06-19 20:05:33  räcker inte att springa 1.12 voltstart? Du förstår inte vilken sinnesjuk insats det är?
Answer to: "räcker inte att springa 1.12 voltstart? Du förstår inte vil"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Ah.. Oj!?.. Har inte ens sett det loppet..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-19 21:27:12 Edited(1): 2012-06-19 21:27:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perfect toll vinna loppet? årets skämt
Omgångens bästa spik i Admirla newport, omgångens enda bra spik faktiskt
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-20 07:03:49 Edited(3): 2012-06-20 07:17:34  Perfect toll vinna loppet? årets skämt
Answer to: "Perfect toll vinna loppet? årets skämt
Omgångens bä"
|
|
Ja stor chans har han...misstänker att Perfect Toll inte riktigt klara en barfota start sist..galoppen i kurvan o travet innan tydde på det..fel eller rätt...tja..hoppas ja har de..! Möjligen en liten brasklapp på Eriks..kanske inte en bra reshäst..? Lite svaga starter på andra banor förutom nu på Eskil o där hade han fått öva en gång..leta skrällar..? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-20 10:18:04  Perfect toll vinna loppet? årets skämt
Answer to: "Perfect toll vinna loppet? årets skämt
Omgångens bä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
HAHA, du är rolig du
när ska du lära dig?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-20 11:12:17
|
|
Tror att Perfect Toll är bättre än Admiral Newport för dagen, men intrycket han gav senast var ju alldeles för knepigt för att man ska kunna tro stenhårt på honom från stressiga spår 1. Fungerar han tror jag däremot att han krossar allt på en låg 11-tid.
Har svårt att se någon utmana dessa två men eftersom det finns frågetecken på båda (längesedan man såg riktig toppform på Admiral Newport) kanske man ska försöka fälla?
Om Wiss Rambo är som näst sist och Björn fixar ett snällare lopp åt honom kanske han kan skrälla.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-20 12:07:04  Tror att Perfect Toll är bättre än Admiral Newport för dagen, men intrycket han gav senast var ju alldeles för knepigt för att man ska kunna tro stenhårt på honom från stressiga spår 1. Fungerar han tror jag däremot att han krossar allt på en låg 11-tid.
Har svårt att se någon utmana dessa två men eftersom det finns frågetecken på båda (längesedan man såg riktig toppform på Admiral Newport) kanske man ska försöka fälla?
Om Wiss Rambo är som näst sist och Björn fixar ett snällare lopp åt honom kanske han kan skrälla.
Answer to: "Tror att Perfect Toll är bättre än Admiral Newport för "
|
Became a member:
Forum posts:
|
distansen och läget är två kraftiga minusfaktorer för hästen, kommer inte ha med segern att göra, känns lika het som att rapide lebel är favorit omgång efter omgång
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-20 12:07:19  HAHA, du är rolig du
när ska du lära dig?
Answer to: "HAHA, du är rolig du :D
när ska du lära dig?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
när du lär dig trav så lär jag mig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-20 12:09:57  distansen och läget är två kraftiga minusfaktorer för hästen, kommer inte ha med segern att göra, känns lika het som att rapide lebel är favorit omgång efter omgång
Answer to: "distansen och läget är två kraftiga minusfaktorer för "
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad är det för fel på distansen? perfect toll kan hålla högt tempo väldigt länge, säger som dark horse att vi kan får se låg 11 tid från perfect toll.
Spets tror jag han håller baserat på starten han hade spår 2 och öppnade mycket snabbt. Annars trycker svanstedt sig ut i tidigt skede.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-20 12:18:49 Edited(1): 2012-06-20 12:19:32  vad är det för fel på distansen? perfect toll kan hålla högt tempo väldigt länge, säger som dark horse att vi kan får se låg 11 tid från perfect toll.
Spets tror jag han håller baserat på starten han hade spår 2 och öppnade mycket snabbt. Annars trycker svanstedt sig ut i tidigt skede.
Answer to: "vad är det för fel på distansen? perfect toll kan h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för det 1a är distansne helt fel, hästen är inte omogen att springa kort distans ännu, som alla hästar som är starka i grundne tar det ett tag in i karriären innan de mognar för att funka på kort distans se Locla conch med flera, sedna är det en strullputte i grunden, långt innan den kom till åke, högst opålitlig sist,, bara det att den föll tillbaka i gamla synder sist för åke är ju varning 5 på skalan, har svårt tänka mig att dne skulle bli favorit från det läget, är rent pinsamt dåligt av spelarna om den skulle bli favorit på lördag.
Den äer inte ens mediokert snabb ut från start, om hästen är i samma mentala status som sedna kan du glömma att den går felfritt, sedan ska Åke försvara spets hela vägen? Herregud, man undrar ju om det är någon komiker från tv som försöker driva med en.
Kan kopiera Åkes intrervju på fredagen till dig om Perfect toll, så kanske du fattar något om du lyssnar på vad han säger.´
Det må vara Åkes bästa häst i stallet, men den är totalt ointressant på söndag och jag är sjukt tacksam nog att det finns folk som väljer att plita ner sina streck för den i en redan svår omgång.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-21 06:55:19 Edited(1): 2012-06-21 07:02:38
|
|
Åke hårt betrodd här...tycker han ska va i fara..Erik värst emot men en skräll här smakar gott...kanske Persson på hemmaplan kan få till det..? eller Thomas har väl en hyvssad sprinter i Organic...kan ju gå lite från start också... Wiss Rambo...barfota..manglar väl på..särskilt om Åke tar sig iväg med sin..lite konstruerat kanske..men inte helt osannolikt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-21 10:28:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
perfect toll har visat tillräckligt för att vara en väldigt motiverad favorit, bevisad startsnabbhet från spår 2, bevisade fartresurser som ingen annan i detta fältet är i närheten av. Vad mer begärs? visst kan han strula o galoppera, men med dem oddsen om att han knappast förlorar detta felfri så har man säkerligen ett bra värde.
Sedan kan du snacka på bäst du vill travspanarn, men siffror ljuger inte och det är bara till att kolla perfects toll starter hos svanstedt för att ha bevisen. Svårt att hitta bra spikar denna omgången, denna känns klart vettig.
BTW, Glenn h Persson uttalar sig om att Perfect toll är "riktigt snabb från start" och "både spets- och segerbud". Måste jag drömma detta travspanarn eller talar du i blindo som vanligt?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-21 12:05:01 Edited(1): 2012-06-21 12:15:33 perfect toll har visat tillräckligt för att vara en väldigt motiverad favorit, bevisad startsnabbhet från spår 2, bevisade fartresurser som ingen annan i detta fältet är i närheten av. Vad mer begärs? visst kan han strula o galoppera, men med dem oddsen om att han knappast förlorar detta felfri så har man säkerligen ett bra värde.
Sedan kan du snacka på bäst du vill travspanarn, men siffror ljuger inte och det är bara till att kolla perfects toll starter hos svanstedt för att ha bevisen. Svårt att hitta bra spikar denna omgången, denna känns klart vettig.
BTW, Glenn h Persson uttalar sig om att Perfect toll är "riktigt snabb från start" och "både spets- och segerbud". Måste jag drömma detta travspanarn eller talar du i blindo som vanligt?
Answer to: "perfect toll har visat tillräckligt för att vara en vä"
|
|
Klart att han är en bra häst..men man måste ta in senaste starten o faktiskt fundera på skolösheten som kan ställa till det..samt innerspåret som inte är optimalt för hästen..sedan kan man ju "säga" att hästen är jättesnabb för att avvärja ev. körning om spetsen..ska jag tippsa om en spetskandidat så är Organic en lågoddsare... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-21 13:52:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Organic Value kan nog spetsa här tror jag. Men det finns viss risk för lite körning. 2,4,5,6,7 är snabba ut och vill nog gärna in till innerspår för att sedan släppa (med undantag för Adrian som nog gärna kör i ledning).
Blir det körning gynnas de två favoriterna. Admiral är min förstahäst och en möjlig spik.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|