1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2012-03-20 17:13:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tyvärr travspanarn, du kommer EXTREMT sällan med något som kan kallas för fakta. Du kastar till 90% ur dig subjektiva åsikter som du sedan påstår är fakta.
Skräller klart ofta i stolopp, självklart mindre i stoeliten då det är mer rutinerade hästar och bättre klass på det. Tror knappast det är någon statistik som motsvarar gulddivisionen direkt....???
Vad är det för påhitt att folk alltid garderar första loppet? Bara till att kolla strecken så ser du att de nästan alltid är mest streck slösade i de sista 2 loppen på v75.
En skräll är en skräll, den är det på grund av att inte så stor del av spelarna har hästen med på sitt system. Conrads fredrik var en skräll i lördags tex. Behöver du fler exempel? Eller du kopplade "grepp" förra lördagen genom att spika conrads fredrik på 75?? haha 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 17:35:42  Tyvärr travspanarn, du kommer EXTREMT sällan med något som kan kallas för fakta. Du kastar till 90% ur dig subjektiva åsikter som du sedan påstår är fakta.
Skräller klart ofta i stolopp, självklart mindre i stoeliten då det är mer rutinerade hästar och bättre klass på det. Tror knappast det är någon statistik som motsvarar gulddivisionen direkt....???
Vad är det för påhitt att folk alltid garderar första loppet? Bara till att kolla strecken så ser du att de nästan alltid är mest streck slösade i de sista 2 loppen på v75.
En skräll är en skräll, den är det på grund av att inte så stor del av spelarna har hästen med på sitt system. Conrads fredrik var en skräll i lördags tex. Behöver du fler exempel? Eller du kopplade "grepp" förra lördagen genom att spika conrads fredrik på 75?? haha 
Answer to: "Tyvärr travspanarn, du kommer EXTREMT sällan med något som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
dumheter igen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-20 20:08:23 Edited(1): 2012-03-20 20:09:53  Tyvärr travspanarn, du kommer EXTREMT sällan med något som kan kallas för fakta. Du kastar till 90% ur dig subjektiva åsikter som du sedan påstår är fakta.
Answer to: "Tyvärr travspanarn, du kommer EXTREMT sällan med något som "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Var ju en som nästan gjorde de..64 raders systemet som satte 7:an nästan synsk på att pricka in dom..o sedan som en klu..i sista Voodoo.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-20 21:20:59 Edited(1): 2012-03-20 21:21:52  Kopplar man inte grepp genom att få in en skräll som större delen av sverige inte har med? konstigt resonemang......
Absolut inte lättare i stoloppen, skräller ofta där då då ston är betydligt mer ojämna än hingstar/valacker.
Ingen som har travbibel och kan ge siffror? (är inte intresserad av travspanarns "åsikt"  .
Answer to: "Kopplar man inte grepp genom att få in en skräll som större"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, MERGER BLUE CHIP
S 1, CARMEN LAUNCHER
|
To the rescue!
Läser som vanligt innantill ur Jens Sjödens Travbibel
(sidan har förövrigt lagts ner efter påtryckningar från lotteriinspektionen tydligen? Skittrist)
Baserat på ganska litet antal lopp (30 st lopp med 12hästar 1640a Stoeliten v75 mellan 1994 o 2010)
Favoriten vinner i 60% av fallen oavsett startspår! Vilket måste bedömmas som galet favoritbetonat!
Andrahandarn i 20% och bara 2ggr har nån häst rankad sämre än 5a vunnit!
Men jag tolkar det du skriver som att du undrar om det skräller mer i stolpp överlag än i hingstlopp?
Skulle behöva borra ner mig lite mer i siffrorna för en korrekt bild, men kan säga att när det kommer till 1%-are så är Stoeliten och Stolopp (tillsammans med årgångslopp) de vanligaste loppen där de vinner.
(inte med stor marginal men ändå )
(Gammal statistik innan 2004)
Skrällar streckade under 10% segrar i 20% av Stoloppen (inte stoeliten). vilket gör det till den skrällvanligaste gruppen (tillsammans med årgångslopp) återigen med väldigt liten marginal.
Lite egen icke vetenskaplig statistik (Ja, jag har säkert nån diagnos)
Säger att sedan 2009 ca har Favoriter i stolopp vunnit 28,1% vilket är rätt mycket lägre än de flesta andra klasser. 31,2% av loppen skräller det i..
Så jag håller nog med om att man kan säga att det "brukar" skrälla oftare i Stolopp! 
Tack för ordet.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-20 21:23:53 Edited(1): 2012-03-20 21:24:58
|
V 4, MERGER BLUE CHIP
S 1, CARMEN LAUNCHER
|
Jag tror på mina egna (Jens Sjödens) påståenden ovan och om svenska folket fortfarande har Merger Blue Chio som favorit på Lördag så har de troligen rätt i att hon vinner.
Carmen Spetsar, Åke forcerar framåt o får överta o lillgrabben låser i dödens med Conrads Linsan Så Beatasin får det jobbigt i tredje?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 22:17:49  To the rescue!
Läser som vanligt innantill ur Jens Sjödens Travbibel
(sidan har förövrigt lagts ner efter påtryckningar från lotteriinspektionen tydligen? Skittrist)
Baserat på ganska litet antal lopp (30 st lopp med 12hästar 1640a Stoeliten v75 mellan 1994 o 2010)
Favoriten vinner i 60% av fallen oavsett startspår! Vilket måste bedömmas som galet favoritbetonat!
Andrahandarn i 20% och bara 2ggr har nån häst rankad sämre än 5a vunnit!
Men jag tolkar det du skriver som att du undrar om det skräller mer i stolpp överlag än i hingstlopp?
Skulle behöva borra ner mig lite mer i siffrorna för en korrekt bild, men kan säga att när det kommer till 1%-are så är Stoeliten och Stolopp (tillsammans med årgångslopp) de vanligaste loppen där de vinner.
(inte med stor marginal men ändå )
(Gammal statistik innan 2004)
Skrällar streckade under 10% segrar i 20% av Stoloppen (inte stoeliten). vilket gör det till den skrällvanligaste gruppen (tillsammans med årgångslopp) återigen med väldigt liten marginal.
Lite egen icke vetenskaplig statistik (Ja, jag har säkert nån diagnos)
Säger att sedan 2009 ca har Favoriter i stolopp vunnit 28,1% vilket är rätt mycket lägre än de flesta andra klasser. 31,2% av loppen skräller det i..
Så jag håller nog med om att man kan säga att det "brukar" skrälla oftare i Stolopp! 
Tack för ordet.
Answer to: "To the rescue! ;)
Läser som vanligt innantill ur Jens Sjödens "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Travbibeln läggs inte ner. Bara hemsidan samt bolagsspelet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-20 22:57:57 Edited(1): 2012-03-20 22:58:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
3 hästar så är man över 80 % säker: 2,4,6,

|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-21 06:51:46  Jag tror på mina egna (Jens Sjödens) påståenden ovan och om svenska folket fortfarande har Merger Blue Chio som favorit på Lördag så har de troligen rätt i att hon vinner.
Carmen Spetsar, Åke forcerar framåt o får överta o lillgrabben låser i dödens med Conrads Linsan Så Beatasin får det jobbigt i tredje?
Answer to: "Jag tror på mina egna (Jens Sjödens) påståenden ovan"
|
|
Tror lite som du..men Carmen har körts försiktigt o samlar pengar o poäng..Calle med Cruise spetsar initialt men hon blir lite het på kuppen o sedan vill han helst släppa till Åke..De kommer att bli rejäl körning mellan Åke o Jorma precis som senast då hade Jorma Target Hoss.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-21 09:43:02  Travbibeln läggs inte ner. Bara hemsidan samt bolagsspelet.
Answer to: "Travbibeln läggs inte ner. Bara hemsidan samt bolagsspelet."
|
V 4, MERGER BLUE CHIP
S 1, CARMEN LAUNCHER
|
Jo men jag gillade statistikanalysen på sidan som ett komplement o hoppas verkligen att den dyker upp på nån annan (gratis) travsida..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-21 19:28:09 Edited(1): 2012-03-21 19:28:32  3 hästar så är man över 80 % säker: 2,4,6,

Answer to: "3 hästar så är man över 80 % säker: 2,4,6,
;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, 3 hästar är en billig helgardering  2,4,6......
Stoeliten är i klass med gulddivisionen, där ska man gå kort/spika. Övriga stolopp är det gardering som gäller då det skräller mest i de loppen totalt.
Svanstedt verkade i alla fall väldigt uppåt på sin MBC, väldigt bra förberedd osv.....
Men jag lär inte släppa royal de crepon nu när jag hängt på den så länge. Positiva träningsrapporter där då dem tuffat till träningen så att hon inte blir lika överladdad som senast och kanske lugnar ner sig. Borde kunna öppna snabbt egentligen. Kul chansspik?  , tror fortfarande att hon kapacitetmässigt bör ha lekstuga med svenska stoeliten, upp till bevis nu!!!!
Lennartsson kuse var ju också riktigt fin i årsdebuten och den har dem ju haft höga tankar om.......
B_good, tack för informationen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-22 08:43:40
|
|
Blir Åke här.. Tror inte Jorma vill trycka på som han gjorde sist på Åkes häst...Rätt provis så är de en bra start ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-22 16:29:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svårt att hitta spikar denna omgång. Känns dock som man kan gå kort i flera lopp på 3-4 hästar.
Blir nog låg utdelning...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-22 17:57:38  Svårt att hitta spikar denna omgång. Känns dock som man kan gå kort i flera lopp på 3-4 hästar.
Blir nog låg utdelning...
Answer to: "Svårt att hitta spikar denna omgång. Känns dock som man ka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mjo..brukar ju bli låg utdelning när folk har svårt hitta spikar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-22 20:06:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm, kan det vara så att åke får ledningen o sen är det över ???
Eller kan det bli körning mellan erik, åke o jorma ?
Praa hest, köra från start, stark.
Antigen spik på åke eller så låser jag med en till, hmmm kliar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-22 20:36:04  Hmm, kan det vara så att åke får ledningen o sen är det över ???
Eller kan det bli körning mellan erik, åke o jorma ?
Praa hest, köra från start, stark.
Antigen spik på åke eller så låser jag med en till, hmmm kliar.
Answer to: "Hmm, kan det vara så att åke får ledningen o sen är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
du verkar inte ha så bra koll på spetsstriden iallafall 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-23 07:39:31  du verkar inte ha så bra koll på spetsstriden iallafall 
Answer to: "du verkar inte ha så bra koll på spetsstriden iallafall;)"
|
|
Spetsar gör Calle som släpper till Åke..klart med spetsstriden.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-23 07:51:30  Spetsar gör Calle som släpper till Åke..klart med spetsstriden.. 
Answer to: "Spetsar gör Calle som släpper till Åke..klart med spetsstri"
|
Became a member:
Forum posts:
|
öhh, inte i närheten ens 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-23 10:35:49 Edited(1): 2012-03-23 10:36:34  öhh, inte i närheten ens 
Answer to: "öhh, inte i närheten ens:)"
|
|
Haha..vi får se..  Kul med mystik,,,, 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-23 11:22:59  Spetsar gör Calle som släpper till Åke..klart med spetsstriden.. 
Answer to: "Spetsar gör Calle som släpper till Åke..klart med spetsstri"
|
V 4, MERGER BLUE CHIP
S 1, CARMEN LAUNCHER
|
Nu blir jag lite fundersam. Carmen Launcher spetsar o släpper väl?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-23 11:34:15 Edited(1): 2012-03-23 11:34:59  Nu blir jag lite fundersam. Carmen Launcher spetsar o släpper väl?
Answer to: "Nu blir jag lite fundersam. Carmen Launcher spetsar o släpper väl"
|
|
Ja Carmen har inte körts aktivt från start utan behållit sitt spår dvs. Calle som har en startsnabb häst går till ledningen efter 50 meter o släpper sedan till Åke..så lyder mitt senario om spetskampen.. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|