1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-11-16 06:15:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YEAR IN REVIEW
S 4, YEAR IN REVIEW
|
Utan överfallet så hade YIR varit med i Elitloppsfinalen...
Som B_Good skriver så har nog in chanserna varit större för en Gulddivisions seger, än vad den är nu.
Dock fick han loppet i rygg på Quarcio senast (tåget leddes av Örjan och Marshland)...
Quarcio hoppade i sista sväng, men Lennartsson fick ingen fart på YIR...
Jag är tveksam...
Global avslutade sylvasst och kommer att vara med på målfotot...
Jag streckar på ordentligt, tar med G.H oxå för formen, form slår ju klass.
2-4-7-8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-16 11:30:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, G.H.NEMO
S 4, YEAR IN REVIEW
|
GH Nemo fast spår 8 helt klart första häst.Globla Investment Kontio upp? och Year In Review.....
QDC...?? kusen behöver ju inte resa? kanske lite bättre i humöret?? är ju en riktigt kapabel kuse den dagen den vaknat på rätt sida
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-16 13:40:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GLOBAL INVESTMENT
|
Spikar nog Globalen här, han brukar bli bättre och bättre ju kallare det blir också. GH satsar nog framåt men kan bli hängande, tror bara han har chans från ledningen, och Year in review sätter nog inte nosen först den här gången heller, Globalen slår av alla sista 200
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-16 20:46:43
|
Became a member:
Forum posts:
S 5, ORACLE
|
Svensson-låset är ju 4-7-8 vilket faktiskt känns väldigt tryggt. Skrällen är väl Oracle om man vill ha med ngn skräll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-16 21:27:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
att en häst som Gh Nemo är i dagsläget är favorit från spår 8 i guld gör ju att man garvar sig te döds på golvet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-16 21:35:12  att en häst som Gh Nemo är i dagsläget är favorit från spår 8 i guld gör ju att man garvar sig te döds på golvet
Answer to: "att en häst som Gh Nemo är i dagsläget är favorit fr&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jasså, nån motivering till det?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-16 22:03:00  Jasså, nån motivering till det?
Answer to: "Jasså, nån motivering till det?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
behövs väll knappast motiveras va?
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2011-11-17 16:26:11  behövs väll knappast motiveras va?
Answer to: "behövs väll knappast motiveras va?"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Vem skulle varit favorit annars? Globalen från ett nästan lika dåligt läge som inte är speciellt startsnabb? Year in review som hade en extrem formtopp i våras men som inte vart bra på slutet och som trivs bättre på sprint-distans?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-17 16:45:25 Edited(1): 2011-11-17 16:46:06  Vem skulle varit favorit annars? Globalen från ett nästan lika dåligt läge som inte är speciellt startsnabb? Year in review som hade en extrem formtopp i våras men som inte vart bra på slutet och som trivs bättre på sprint-distans?
Answer to: "Vem skulle varit favorit annars? Globalen från ett nästan lika d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen häst ska vara favorit i guld från bricka 8, allra minst gh nemo, den som tex streckar gm nemo före global invetsment bör ju genast boka tid för läkarbesök 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2011-11-17 16:54:15  ingen häst ska vara favorit i guld från bricka 8, allra minst gh nemo
Answer to: "ingen häst ska vara favorit i guld från bricka 8, allra minst gh"
|
|
Jag vill inte bli osams med dig som Folke och du kan bli, men nu har du nästan överträffat dig själv. För det första är det en gulddivision som fyller väldigt låg klass, för det andra är G.H. nemo både startsnabb och lättplacerad, om du läst på bättre hade du vetat att han kommit ner i vettig position från nästan alla lägen, inte minst näst senast, så om nån skulle varit favorit från bricka 8 är det väl nemo i så fall?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-17 17:12:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
att GH Nemo är favorit är inget konstigt med tanke på hur den såg ut senast när den vann. visst, spår 8. men det är väldigt låg guldklass på det här loppet. så det är inte så konstigt.
Sen att GH Nemo kanske är en dålig favorit pga läget kan jag köpa.
Den här gången är draget Go On Pale, Takter är i zonen och Go On Pale är en sån som kan blixtra till och det kan va läge för det nu. Formen sitter där iaf!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-17 17:15:21  Jag vill inte bli osams med dig som Folke och du kan bli, men nu har du nästan överträffat dig själv. För det första är det en gulddivision som fyller väldigt låg klass, för det andra är G.H. nemo både startsnabb och lättplacerad, om du läst på bättre hade du vetat att han kommit ner i vettig position från nästan alla lägen, inte minst näst senast, så om nån skulle varit favorit från bricka 8 är det väl nemo i så fall?
Answer to: "Jag vill inte bli osams med dig som Folke och du kan bli, men nu har du n&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
man blir inte osams med mig för att man inte delar en uppfattning om något, inget du behöver vara orolig för direkt. Värre är om du är hjärndöd utan att själv förstå det, vilket i sin tur är en oxymoron. Vet inte om du håller Gm Nemo som någon slags elithäst eller något, gör inte jag på långa vägar iallafall. De flesta i guld är startsnabba, finns få undantag, så det är inget du direkt behöver nämna, Gh Nemos chands att vinna i guld från bricka 8 motsvarar inte på långa långa långa vägar hans streckprocent, och jag hade hellre slutat spela v75 varje lördag än strecka honom på kupongen på lördag.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2011-11-17 17:28:32  man blir inte osams med mig för att man inte delar en uppfattning om något, inget du behöver vara orolig för direkt. Värre är om du är hjärndöd utan att själv förstå det, vilket i sin tur är en oxymoron. Vet inte om du håller Gm Nemo som någon slags elithäst eller något, gör inte jag på långa vägar iallafall. De flesta i guld är startsnabba, finns få undantag, så det är inget du direkt behöver nämna, Gh Nemos chands att vinna i guld från bricka 8 motsvarar inte på långa långa långa vägar hans streckprocent, och jag hade hellre slutat spela v75 varje lördag än strecka honom på kupongen på lördag.
Answer to: "man blir inte osams med mig för att man inte delar en uppfattning om n"
|
|
Har har inte visat att han är nån elithäst, däremot är han så pass bra att han ska ha toppchans i ett sånt här lopp, värsta motbudet som jag ser det är globalen, men han har också dåligt spår så jag vill värdera deras chanser som ungefär jämnbördiga. Det verkar ju på dig som att spår 7 är så jäkla mycket bättre än spår åtta? Globalen riskerar att bli hängande, samtidigt som nemo kan nå spets eller få andra ytter typ.
Bara undrar om jag förstått dig rätt nu, du tycker alltså att Global investmest ska vara favorit från spår 7 i en gulddivision? Däremot om han haft spår 8 hade det varit skandal om han varit favorit?
vi är väl åtminstone överrens om att det är låg klass på loppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-17 17:42:31  Har har inte visat att han är nån elithäst, däremot är han så pass bra att han ska ha toppchans i ett sånt här lopp, värsta motbudet som jag ser det är globalen, men han har också dåligt spår så jag vill värdera deras chanser som ungefär jämnbördiga. Det verkar ju på dig som att spår 7 är så jäkla mycket bättre än spår åtta? Globalen riskerar att bli hängande, samtidigt som nemo kan nå spets eller få andra ytter typ.
Bara undrar om jag förstått dig rätt nu, du tycker alltså att Global investmest ska vara favorit från spår 7 i en gulddivision? Däremot om han haft spår 8 hade det varit skandal om han varit favorit?
vi är väl åtminstone överrens om att det är låg klass på loppet 
Answer to: "Har har inte visat att han är nån elithäst, däremot &a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du kan tolka mig som jag skriver, klassen? gulddivionsklass eju rätt uppenbart
du får väll tycka han har toppchans då, själv skulle jag aldrig strecka en överstreckad dålig favorit.
däremot är globalen helt given, hade varit given från bricka 8 med, gh nemo totalt ointressant på alla sätt med spår utanför globalen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-17 20:12:06
|
Became a member:
Forum posts:
S 5, ORACLE
|
Undrar om inte Oracle kan ta ledningen här trots allt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-17 20:20:15  Undrar om inte Oracle kan ta ledningen här trots allt.
Answer to: "Undrar om inte Oracle kan ta ledningen här trots allt."
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, ORACLE
|
Kan han definitivt göra, men då måste han gå felfritt också.. Med de senaste galopperna i minnet kanske Tarzan tar en safetystart. Year In Review spetsar nog om han öppnar som i elitloppsförsöket, dock helt annan form på den fronten nu och Per brukar sällan ladda med honom. Mot bakgrund av detta behöver det inte vara omöjligt att Nemo hittar till spets. Men svårt att räkna på spetsstriden här tycker jag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-17 20:23:33  Kan han definitivt göra, men då måste han gå felfritt också.. Med de senaste galopperna i minnet kanske Tarzan tar en safetystart. Year In Review spetsar nog om han öppnar som i elitloppsförsöket, dock helt annan form på den fronten nu och Per brukar sällan ladda med honom. Mot bakgrund av detta behöver det inte vara omöjligt att Nemo hittar till spets. Men svårt att räkna på spetsstriden här tycker jag..
Answer to: "Kan han definitivt göra, men då måste han gå felfrit"
|
Became a member:
Forum posts:
S 5, ORACLE
|
Ja... lite småknepigt är det allt. Brian key spetsar ju initialt. Håller med om att Per är försiktig om han inte tror på bra chans. Vet inte vad han sagt riktigt om YiR. När det gäller Stefan så tror jag han kör mot ledningen, sedan är det inte omöjligt att han släpper om Jörgen kommer.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-18 07:24:27
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Åke körde avvaktande sist..o spurtande bra på upploppet.bättre läge nu o hästen ska gå sist 3-400..någon bra rygg kan han ju få här om de bättre 5,6,7 eller 8:an får tugga på i dödens.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 11:15:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GLOBAL INVESTMENT
|
Per har sagt att han ska ge hästen ett snällt lopp den här gången, och att han får se vad det räcker till.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 11:18:41  Åke körde avvaktande sist..o spurtande bra på upploppet.bättre läge nu o hästen ska gå sist 3-400..någon bra rygg kan han ju få här om de bättre 5,6,7 eller 8:an får tugga på i dödens.. 
Answer to: "Åke körde avvaktande sist..o spurtande bra på upploppet.b&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gör de lätt för dig, ta 5,7,11 så kan du bläddra blad 
|
|
Reply
|
|
1