1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2011-11-18 11:19:13  Per har sagt att han ska ge hästen ett snällt lopp den här gången, och att han får se vad det räcker till.
Answer to: "Per har sagt att han ska ge hästen ett snällt lopp den här g"
|
Became a member:
Forum posts:
S 5, ORACLE
|
ok. Tack.
Är lite småsugen på att chansspika Oracle. Men den kloke tar med Globalen och GH Nemo också.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-18 11:51:50  gör de lätt för dig, ta 5,7,11 så kan du bläddra blad 
Answer to: "gör de lätt för dig, ta 5,7,11 så kan du bläddra "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
11:an..provloppen fortsätter alltså.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 12:49:38  11:an..provloppen fortsätter alltså.. 
Answer to: "11:an..provloppen fortsätter alltså..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inget om provlopp, snackar om loppen imorgon 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-18 14:36:40  vet inget om provlopp, snackar om loppen imorgon 
Answer to: "vet inget om provlopp, snackar om loppen imorgon:)"
|
|
Snackar ja me...tyvärr så får Goopen använda sig av V75 loppen för detta... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 14:52:18  Snackar ja me...tyvärr så får Goopen använda sig av V75 loppen för detta... 
Answer to: "Snackar ja me...tyvärr så får Goopen använda sig av V"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte vad detta är för något men okej
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-18 16:21:07  vet inte vad detta är för något men okej
Answer to: "vet inte vad detta är för något men okej"
|
|
Bara vi hittar vinnaren så får dom komma från månen o startat en gång förra seklet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 16:43:27  Bara vi hittar vinnaren så får dom komma från månen o startat en gång förra seklet !! 
Answer to: "Bara vi hittar vinnaren så får dom komma från månen"
|
Became a member:
Forum posts:
|
quastillo bellodå  , kosntigt du inte klagat på honom 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-18 17:03:02  quastillo bellodå  , kosntigt du inte klagat på honom 
Answer to: "quastillo bellodå:), kosntigt du inte klagat på honom:)"
|
|
Ja missa de..börjar bli gammal o trött.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 17:08:55  Ja missa de..börjar bli gammal o trött.. 
Answer to: "Ja missa de..börjar bli gammal o trött..;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaså du kör me den 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-18 21:49:29
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, ORACLE
|
Riktigt svårt att hitta spikar den här omgången vid sidan om Mr Picolit, och inte ens han känns helt trygg. Men jag börjar tro mer och mer på Oracle här, framför allt efter att ha hört Lennartsson säga att det blir ett försiktigt upplägg med Year in Review. Då är det i princip garantispets för Oracle bara han håller sig i trav och då blir han mycket svårslagen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-18 22:54:26  Riktigt svårt att hitta spikar den här omgången vid sidan om Mr Picolit, och inte ens han känns helt trygg. Men jag börjar tro mer och mer på Oracle här, framför allt efter att ha hört Lennartsson säga att det blir ett försiktigt upplägg med Year in Review. Då är det i princip garantispets för Oracle bara han håller sig i trav och då blir han mycket svårslagen.
Answer to: "Riktigt svårt att hitta spikar den här omgången vid sidan "
|
|
Fasen va ja har varit ute på Oracle..men nu har ja nästan gett upp hoppet.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 22:57:31  Fasen va ja har varit ute på Oracle..men nu har ja nästan gett upp hoppet.. 
Answer to: "Fasen va ja har varit ute på Oracle..men nu har ja nästan gett u"
|
Became a member:
Forum posts:
S 5, ORACLE
|
för mig är det tvärtom. Har aldrig trott på oracle, och inte haft med den. Men nu spikar jag.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-18 23:07:24  Fasen va ja har varit ute på Oracle..men nu har ja nästan gett upp hoppet.. 
Answer to: "Fasen va ja har varit ute på Oracle..men nu har ja nästan gett u"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, ORACLE
|
Se upp, du vet vad som händer den gången du inte tar med honom 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-18 23:57:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, QUARCIO DU CHENE
|
Per "Otto" Ottosson skriver så här.
Är det någon häst jag kan bra så är det 11 Quarcio Du Chene (11 %). Skulle han visa någorlunda form från den tiden han var som bäst skulle han ha toppchans här. På något sätt känns det som att Björn är nöjd med hästen eftersom han fortsätter att starta honom i gulddivisionen och jag kommer att strecka honom, speciellt när han är så lite streckad.
Mina funderingar:
TT rankar honom som 3:e B häst.
vinner 30 % av sina lopp på denna distans och på sina 20 distans lopp. överlägset insprunget 120k per start jämn fört med de andra. fungerar Quarcio så blir han farlig. Jag minns anders lindqvist säga att fransmännen bedömde honom som medelmåtta och att det fanns minst 20 st bättre franska hästar än Quarsio, på den tiden när Prix d'Amérique var aktuellt. 34 % har björn vunnit med Qarsio i sina starter.
Och visst behöver han ett lopp i kroppen för att fungera..så glöm förra starten. Ingen spik heller när man vet hur han kan vara ibland?
Det är en mycket svår omgång och lycka till för de som hittar rätt i labyrinten..Min känsla säger 7 siffrig utdelning i morgon och troligtvis sitter jag med en lapp med 3 rätt bara. Lycka till med systembyggandet!!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-19 00:05:36  Per "Otto" Ottosson skriver så här.
Är det någon häst jag kan bra så är det 11 Quarcio Du Chene (11 %). Skulle han visa någorlunda form från den tiden han var som bäst skulle han ha toppchans här. På något sätt känns det som att Björn är nöjd med hästen eftersom han fortsätter att starta honom i gulddivisionen och jag kommer att strecka honom, speciellt när han är så lite streckad.
Mina funderingar:
TT rankar honom som 3:e B häst.
vinner 30 % av sina lopp på denna distans och på sina 20 distans lopp. överlägset insprunget 120k per start jämn fört med de andra. fungerar Quarcio så blir han farlig. Jag minns anders lindqvist säga att fransmännen bedömde honom som medelmåtta och att det fanns minst 20 st bättre franska hästar än Quarsio, på den tiden när Prix d'Amérique var aktuellt. 34 % har björn vunnit med Qarsio i sina starter.
Och visst behöver han ett lopp i kroppen för att fungera..så glöm förra starten. Ingen spik heller när man vet hur han kan vara ibland?
Det är en mycket svår omgång och lycka till för de som hittar rätt i labyrinten..Min känsla säger 7 siffrig utdelning i morgon och troligtvis sitter jag med en lapp med 3 rätt bara. Lycka till med systembyggandet!!
Answer to: "Per "Otto" Ottosson skriver så här.
Är det n&ari"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, YEAR IN REVIEW
|
Jag tillhör idioterna som fortfarande tror att QDC är en bra häst..
Men ärligt talat.. Han vann på svensk mark senast i silver 2009.. Jag ser det mest som ett handikapp att jag fått för mig att det är en bra häst.. Med nån slags självdistans får man väl erkänna att han är en braisch långluffare om han inte galopperar bort sig men thats it.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-19 00:41:38  Jag tillhör idioterna som fortfarande tror att QDC är en bra häst..
Men ärligt talat.. Han vann på svensk mark senast i silver 2009.. Jag ser det mest som ett handikapp att jag fått för mig att det är en bra häst.. Med nån slags självdistans får man väl erkänna att han är en braisch långluffare om han inte galopperar bort sig men thats it.
Answer to: "Jag tillhör idioterna som fortfarande tror att QDC är en bra h&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
långluffare, inte många hästar som startat i elitloppet man kan säga långluffare om 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-19 00:43:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, QUARCIO DU CHENE
|
Jag såg quarsio på åby den 16 april i ett stayer lopp på 3140 meter bli 2:a live och trea blev svartmyrs sigge och vann gjorde Gidde TH .... Inget vackert intryck fick jag då inte.
Men obotlig optimist som jag är
Global investment gick visst på något special foder av havre..snappade upp på liven i torsdags..ett nytt foder som hästar gick väldigt bra på..avina eller liknande..är det någon annan som vet vad det hette?
Äldre hästar som får kuskbyte kan tända till lite extra ochså. Första med kontio känns intressant ochså. 2 hästar lås med global och quarsio känns aktuellt för mig just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-19 09:56:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade hellre velat se björn goop på globalen än jorma!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-19 10:44:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, QUARCIO DU CHENE
|
Jorma o Amaru boko blev dyr även för mig i onsdags.
Åter till det där fodret...som skulle vara en typ av olja från havre. Som är en helt ny ny produkt på marknaden. Svanen skulle visst börja med det ochså. Svanen har kanske redan börjat, tycker att hans hästar har varit ojämna nu på slutet.
Foderbyte..o hästars magar är väldigt känsliga och reagerar pch presterar sämre därav.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-11-19 10:52:22  hade hellre velat se björn goop på globalen än jorma!
Answer to: "hade hellre velat se björn goop på globalen än jorma!"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Tror björn är tvungen att köra QUARCIO DU CHENE , eftersom han är med som delägare.
Han köpte väl huselius andel i hästen.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|