1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2011-08-16 20:52:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
1. kallar du(travspanarn/tommie) 1.12 tempo snabbt på en sommarbana för viola silas? klarar hon inte det så bör hon inte ens starta i guld. det var ett jämn hårt tempo mot Raven och det är precis sådana lopp hon vill ha. Prestationen i sig var knappast märkvärdig och att hon just nu är mer streckad än Lisa america som GARANTERAT är dubbelt så bra är ett SKÄMT.
Galopprisk finns för alla hästar men jag tror knappast att det är någon större galopprisk för lisa america, ska kunna backa sig sist och runda detta gänget även om hon inte har toppform. Galopperat 1 gång på några år?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:06:52  1. kallar du(travspanarn/tommie) 1.12 tempo snabbt på en sommarbana för viola silas? klarar hon inte det så bör hon inte ens starta i guld. det var ett jämn hårt tempo mot Raven och det är precis sådana lopp hon vill ha. Prestationen i sig var knappast märkvärdig och att hon just nu är mer streckad än Lisa america som GARANTERAT är dubbelt så bra är ett SKÄMT.
Galopprisk finns för alla hästar men jag tror knappast att det är någon större galopprisk för lisa america, ska kunna backa sig sist och runda detta gänget även om hon inte har toppform. Galopperat 1 gång på några år?
Answer to: "1. kallar du(travspanarn/tommie) 1.12 tempo snabbt på en sommarbana f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Folke, du måste sätta in tider i sällskap, kan inte bara ta dem ur luften. Uppenbarligen så var det inte en snabb bana den dagen, då får man göra så att man jämförsällskapsmässigt istället för tidsmässigt. Individuella prestationen.
Lisa har varit sjukt oduglig på slutet, det skiljer inte mkt mellan toppstona kapacitetsmässigt, utan formen avgör 9av 10 gånger när de möts, Lisa komerm hit och blir favorit på GAMLA meriter, det är ODISKUTABELT. Violas form är på väg uppåt, sa persson redan inför v75 starten då hon var 2a att hon komerm bli betydligt bättre för varje start hon gör nu.
Prestationen på v75an var BRA utan att det ska vara tal om någon superprestatation.
Har det färskt i minnet då lisa gallade 2 gåmnegr i rad för ett tag sedan, 2a starten spår 7 på valla dd-2 så jag hade DD med henne och hade fått bra tebax. SÅ visst är det KLAR galopprisk på Lisa america från spår 1, det är också odiskutabelt. sedna att du börjar snacka dumheetr "backa" "runda allt" hör väll till för att du vill peka på hur överlägsen du tror hon är, vilket är fel. Är liakså GIVET att Viola ska va mer streckad, hade Lisa haft spår 2 hade det varit VÄSENTLIG skillnad.
lägegr inte ner någon ner tid på detta, hoppas du suger åt dig av informationen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:14:48 Edited(1): 2011-08-16 21:15:51  Folke, du måste sätta in tider i sällskap, kan inte bara ta dem ur luften. Uppenbarligen så var det inte en snabb bana den dagen, då får man göra så att man jämförsällskapsmässigt istället för tidsmässigt. Individuella prestationen.
Lisa har varit sjukt oduglig på slutet, det skiljer inte mkt mellan toppstona kapacitetsmässigt, utan formen avgör 9av 10 gånger när de möts, Lisa komerm hit och blir favorit på GAMLA meriter, det är ODISKUTABELT. Violas form är på väg uppåt, sa persson redan inför v75 starten då hon var 2a att hon komerm bli betydligt bättre för varje start hon gör nu.
Prestationen på v75an var BRA utan att det ska vara tal om någon superprestatation.
Har det färskt i minnet då lisa gallade 2 gåmnegr i rad för ett tag sedan, 2a starten spår 7 på valla dd-2 så jag hade DD med henne och hade fått bra tebax. SÅ visst är det KLAR galopprisk på Lisa america från spår 1, det är också odiskutabelt. sedna att du börjar snacka dumheetr "backa" "runda allt" hör väll till för att du vill peka på hur överlägsen du tror hon är, vilket är fel. Är liakså GIVET att Viola ska va mer streckad, hade Lisa haft spår 2 hade det varit VÄSENTLIG skillnad.
Answer to: "Folke, du måste sätta in tider i sällskap, kan inte bara ta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Något av det du sade som inte var bullshittttt?
orkar inte och tänker inte diskutera en sådan självklar sak med dig, skriv på din hemsida istället
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-16 21:14:48
 Folke, du måste sätta in tider i sällskap, kan inte bara ta dem ur luften. Uppenbarligen så var det inte en snabb bana den dagen, då får man göra så att man jämförsällskapsmässigt istället för tidsmässigt. Individuella prestationen.
Answer to: "Folke, du måste sätta in tider i sällskap, kan inte bara ta"
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:15:40  Något av det du sade som inte var bullshittttt?
Answer to: "Något av det du sade som inte var bullshittttt?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
någon som var bullshit?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:19:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lisa America vinner nog om hon kan hålla upp spets, men jag är inte säker och Viola Silas har toppform. Där bakom kan 4,10 och ev. 3 vara kul drag. Men jag tror egentligen det räcker med två.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:22:56  någon som var bullshit?
Answer to: "någon som var bullshit?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SWEET CASE
|
Nej, för en gångs skull argumenterade du faktiskt sakligt.
Jag håller med dig angående galopprisken och frågetecken kring form. det är rätt att Viola är favorit eftersom det finns stor chans att hon får överta spets om Lisa inte spetsar (vilket jag inte tror att hon gör eftersom hon galopperar när hon laddas).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:23:53  Nej, för en gångs skull argumenterade du faktiskt sakligt.
Jag håller med dig angående galopprisken och frågetecken kring form. det är rätt att Viola är favorit eftersom det finns stor chans att hon får överta spets om Lisa inte spetsar (vilket jag inte tror att hon gör eftersom hon galopperar när hon laddas).
Answer to: "Nej, för en gångs skull argumenterade du faktiskt sakligt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
wow, skrev du till fel person:P
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:24:43  Något av det du sade som inte var bullshittttt?
orkar inte och tänker inte diskutera en sådan självklar sak med dig, skriv på din hemsida istället
Answer to: "Något av det du sade som inte var bullshittttt?
orkar inte och t&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte vad som va självklart, synd du inte kan upplysa en "tydligen" oupplyst?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:25:37 Edited(1): 2011-08-16 21:26:47  Lisa America vinner nog om hon kan hålla upp spets, men jag är inte säker och Viola Silas har toppform. Där bakom kan 4,10 och ev. 3 vara kul drag. Men jag tror egentligen det räcker med två.
Answer to: "Lisa America vinner nog om hon kan hålla upp spets, men jag är i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
räcker inte ha ledning om formen inte finns, kan man ta en 4-5 plats på kapacitet , men går inte vinna om du inte har form.
tex Ninotchka hade man kunnat ställa ut i PDA oxh elitloppet på ren kapacitet , men hjälper inte om inte form finns   
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:26:04  wow, skrev du till fel person:P
Answer to: "wow, skrev du till fel person:P"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SWEET CASE
|
Nej. Jag försöker värdera alla inlägg objektivt sett till innehåll. Även dina.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 21:27:11  Nej. Jag försöker värdera alla inlägg objektivt sett till innehåll. Även dina.
Answer to: "Nej. Jag försöker värdera alla inlägg objektivt sett ti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja, nu ljuger du nog allt lite för dig sj tror jag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 22:19:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
T. Nurmos låter klurigt uppåt! jag tar nog med 1,4,6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-16 23:13:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SWEET CASE
S 2, TINITA LOVE
|
Sweet Case, dräktig.... det är väl ett plus om inte jag minns fel ??
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-08-16 23:55:03
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 4, YUCCA BOKO
|
Lisa America och Viola Silas är ju två riktigt, riktigt bra hästar. Dock kan jag inte släppa Yucca Boko som har sett ut som en ny häst de två senaste starterna, får hon ett fint lopp så går ingen säker.. Måste med på kupongen, min förstahäst! Kan annars vara låst på 3 hästar ( ovan nämnda ), närmast där bakom K.L.M.Prelong och Vanessa Du Ling om man letar halvskrällar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 08:11:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lisa america behöver inte toppform för att besegra viola silas, är en så pass mycket bättre häst.
Visst kan det strula med spåret, men tar torbjörn bara sig ut eller spetsar direkt så är loppet över. Visst blir det självklart svårt också om det blir ett liknande lopp som Viola besegrade Raven d'amour med då hon fick springa i jämnhårt tempo i spets medan Raven satt 4.e/5.e utvändigt och fick 4.e spår genom kurvan i väldigt, väldigt hårt tempo.
Att inte spika Lisa america till sådär 40% är löjligt, kan vara ett av årets bästa spel till streckprocenten........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 09:53:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LISA AMERICA
|
Lisa, klart bästa hästen, formen frågetecken.
Viola, näst bästa hästen, bra form.
Några andra? Nej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 10:49:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SWEET CASE
|
Tinita Love 3 %
Sweet Case 4 %
Target Hoss 4 %
Vanessa du Ling 5 %
Pebbly 2 %
Bobtail 1 %
KLM Prelong 10 %.
Vissa har läget emot sig, andra har frågetecken kring form. Ett par har bra läge och form. tre är startsnabba och har framspår. Alla är topphästar i grunden. INGEN är streckad över 10 %.
Säg att Lisa hoppar och att ngn av 2,3 eller 7 spetsar och inte vill släppa till Viola. Ja.. Då finns det stor chans för att det skräller. Yucca är ju kanonbra, men bara om det blir tempo hela vägen.
Jag tycker att detta lopp känns smarrigt, och även om jag tror att det är extremt långsökt att Bobban skulle slå till även med ett perfekt lopp, så helgarderar jag här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 12:21:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lisa eller Viola är första frågan. Andra frågan är, kan Yucca Boko eller K.L.M överraska ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-17 12:34:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SWEET CASE
|