1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2011-08-10 12:36:23  Han var ingen mjukis med obey kronos igår  krossade allt från dödens i mördartempo......
Answer to: "Han var ingen mjukis med obey kronos igår :) krossade allt från"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MUTOLA BOB
S 2, OTTO STREAMLINE
|
Såg det loppet och spikade kusen på V65 och på DD. Men...nja. Tycker faktiskt att det är lite mjukisstil att köra i dödens. Det är ju mjukis-örjans stil. Vad jag menar är att man kör för att överta ledningen, alternativt vägra släppa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-10 12:42:45  Såg det loppet och spikade kusen på V65 och på DD. Men...nja. Tycker faktiskt att det är lite mjukisstil att köra i dödens. Det är ju mjukis-örjans stil. Vad jag menar är att man kör för att överta ledningen, alternativt vägra släppa.
Answer to: "Såg det loppet och spikade kusen på V65 och på DD. Men..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
jovisst liksom,. gick typ inte köra snabbare med hästen, hade han försökt köra för spets hade han fått bonka och gunga i hästen och de hade kommit upp till varvet på 11 och han hade fortsatt suttit i dödens, helt rätt göra med en unghäst va?  tack å lov inte du körde 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 12:52:53
 jovisst liksom,. gick typ inte köra snabbare med hästen, hade han försökt köra för spets hade han fått bonka och gunga i hästen och de hade kommit upp till varvet på 11 och han hade fortsatt suttit i dödens, helt rätt göra med en unghäst va?  tack å lov inte du körde 
Answer to: "jovisst liksom,. gick typ inte köra snabbare med hästen, hade han"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:02:30
 Men iddi!
har inte sagt att han skulle ha kört loppet annorlunda. Pratade om kusken i största allmänhet och menade att han blivit mindre offensiv generellt och att bara för att han körde i hårt tempo med en bra häst i dödens så är det i sig inte ngt bevis för att han är den "gamla" daniel som tokkör. Sedan har jag inte heller påstått att jag tycker att det är bra att köra som han gjort traditionellt.
Answer to: "Men iddi!
har inte sagt att han skulle ha kört loppet annorlunda. P"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:06:40
 ne du sa det va mjukisstil, alltså tyckte du han borde köra annorlunda, är ganska tydligt  sluta åla dig nu! erkänn när du har fel istället  och gå vidare 
Answer to: "ne du sa det va mjukisstil, alltså tyckte du han borde köra anno"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:15:08
 Mjukisstil är inte fel. Tycker absolut inte att han skulle kört annorlunda. Han vann ju. Att du menar att jag skulle tycka det faller på sin orimlighet.
Jag tycker att Örjan kör mjukisstil, men jag tycker han är en av dom bästa kuskarna. Så mjukis behöver inte vara fel. Men det KAN vara fel förstås om man har enhäst som inte pallar dödens eller som trivs i spets och som ska gå där (eller för att man vill att ngn tokkusk sabbar för favoriten.. hehe).
Du... Jag erkänner alltid när jag har fel.
Men här påstår du dig veta vad jag menade; att du har tolkningsföreträder till mina åsikter. Vilket iofs inte förvånar mig. Du har så höga tankar om dig själv så att du säkert anser att du vet vad jag tänker och tycker.
Answer to: "Mjukisstil är inte fel. Tycker absolut inte att han skulle kört a"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:21:43
Edited(1): 2011-08-10 13:23:01  suck sluta åla dig, du skrev tydligt att det var mjukisstil köra i dödens, tråkigt du inte kan erkänan att din egna åsikt är att du hellre hade velat se honom köras för ledning, är ju så tydligt att du menar det, förstår inte varför du ska neka till det
å jag snackar inte om ditt generella inlägg du skrev ovan det inlägget då du valde att kommentera hans styrning. blir minus 5 guldstjärnor till dig här! fyy!
jag vet inte vad du tänker eller tycker, men att tolka vad du skriver är inga problem för en normalt funtad människa att förstå  har ingenting med några höga tankar etc etc
Answer to: "suck sluta åla dig, du skrev tydligt att det var mjukisstil köra"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:24:30
 Ja. Det är mjukisstil att köra i dödens. Men har aldrig sagt att mjukisstil är fel. Det är bara olika körstilar. Offensivt eller defensivt. Vad som är rätt är helt beroende på situation. Att du inte fattar det är helt otroligt.
Det är snarare du som ska lägga ner. Argumentera om loppen istället för att sitta och hävda att du vet vad jag menade...Nu börjar jag lessna rejält på dina fånigheter.
Answer to: "Ja. Det är mjukisstil att köra i dödens. Men har aldrig sagt"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:35:08
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:38:30
 du är ju lika envis som mig, så att få dig att erkänna något du skrivit och menar verkar vara hopplöst 
Säger som dig, tycker det börjar bli riktigt fånigt faktiskt.
står ju tydligt vad du menar, så inget jag behöver hävda.
jag har aldrig kommenterat din generella ställning till att det är en mjukisstil att köra i dödens, så den behöver du INTE försvara 
Answer to: "du är ju lika envis som mig, så att få dig att erkänn"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:47:10
  står ju tydligt vad du menar, så inget jag behöver hävda.
Precis. Det står tydligt vad jag menar. Och ingenstans står det att jag tyckte Daniel körde fel. jag brukar vara väldigt tydlig och hade jag tyckt att han körde fel hade jag skrivit det och stått för det. Är inte den som slingrar mig, den egenskapen har du ensamrätt på.
Answer to: "står ju tydligt vad du menar, så inget jag behöver "
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 13:58:07
 du är så groteskt löjlig nu så jag undrar om du driver med mig faktiskt.
lilla gubben, lyssna nu och läs ordentligt.
Man kan köra på OLIKA sätt i loppen, JAG har ALDRIG sagt att jag tyckte att DU tyckte att han körde FEL.
bara för att DU anser/tycker att han borde kört på ett annan sätt betyder det inte att det sättet han körde på nu var FEL!
det jag med stor del grundar mitt inlägg på är att du efter du skriver att det är en mjukisstyrning han göt skriver du också  Vad jag menar är att man kör för att överta ledningen, alternativt vägra släppa.
därav kan en MÄNNISKA MED MINDRE IQ en normalt göra en korrekt bedömning vad du anser DVS
att han borde ha provat för spetsen, allternativt kajn man göra en korrekt tolkning att du ansåg att han skulle köra på ett annorlunda sätt, och därav ditt inlägg om att det var en mjukisstyrning för du var inte 100% nöjd med den.
nu förstår jag att det gått så långt att du aldrig kommer erkänna, utan fortsätta BLÅNEKA I All oändlighet, så därför behöver du inte erkänan något, utan vi släpper det bara och går vidare, hur låter det? blir du glad då
sedan att påstå att jag av någon skulle förvränga saker då jag enbart ägnar mig åt fakta och objektivitet i allt jag gör är bara bitterhet från din sidan,
Answer to: "du är så groteskt löjlig nu så jag undrar om du drive"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-10 14:23:59
Edited(1): 2011-08-10 14:25:33  HAhahahaha...
Helt otroligt.
Du lägger ner tid på att "bevisa" att jag tyckte att Daniel borde kört till ledning, trots att jag mer än tydligt sagt att det var inte vad jag menade.
Det du använder som "bevis" (helt otroligt detta) för din tolkning är alltså att jag skrivit detta:
 Vad jag menar är att man kör för att överta ledningen, alternativt vägra släppa.
Vad jag skrev där, var inget annat än min definition av offensiv körning. Det hade definitivt inget med loppet igår att göra. Utan ett förtydligande vad jag menar är en klassisk offensiv "daniel-ohlson"-styrning.
Att du sedan förvränger det, trots mina protester, till: "Jag tycker att daniel borde kört sig till ledning"; säger helt enkelt mer om dig än något annat. Antingen borde du fundera på att öva på din läsförståelse, alternativt vara litet mer försiktig i dina tolkningar av vad andra säger. Men jag tror att det bästa kanske ändå är att du faktiskt lyssnar om någon säger att "nej.. där har du nog fel. Det jag menade var faktiskt inte det du påstår..." och tror på det dom säger. ´
Och om du funderar på det så är det inte heller rimligt att jag skulle tycka en sak i ena stunden, tycka ngt helt annat i andra stunden och sedan frenetiskt försöka övertyga dig om att du tolkat mig fel trots att det inte är något man kan ha rätt eller fel i. utan endast handlar om åsikter.
Answer to: "HAhahahaha...
Helt otroligt.
Du lägger ner tid på att &qu"
|
|
|
Posted: 2011-08-10 15:01:42  jag lägegr inte ner någon tid på att bevisa något, jag skiter i om att kört till ledning lr ej, det jag snackar om är att det är tydligt att du inte är nöjd med hur han körde, det är saken.
Det är också väldigt märkligt att någon har kommenterat det du skrivit, dvs jag, och du ytar inte åt dig något av kritiken heller  du finner inte det märkligt?  storhetsvansinne kanske?  (måste ju spekulera lite symptomliknandegrejer för att match dig du vet
Snarare än din definition är det ditt förslag på hur han skulle/hade kunnat göra istället för att sitta passiv och "mjukisköra" (som du kallar det) i dödens.
Enda anledning till att du just hade dessa "förslagen" var just för att du inte var nöjd helt enkelt, du hade föredragit ett annat "sätt" att köra loppet på, vilket inte ska förväxlas med felaktiga styrningar som du var inne på förut.
jag tolkar bara dte du skriver, för 1 gång skull var det glasklart vad du menad evad du skrev, om det sedan blev fel mellan tanke och tangenter för dig hur det kom ut är ju en annan sak.
Det du kan övetyga mig om ,var att du menade en annan sak i huvudet men inte det du skrev svart på vitt.
för det står lik förbannat där såvida du inte vill ändra på det 
Answer to: "jag lägegr inte ner någon tid på att bevisa något, j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tolkar Polajsens inlägg som ett argument att Daniel inte kör lika offensivt som han har gjort förut som svar till
Durjoha:  Det kommer väl att köras en hel del från start här när Daniel är med
och
Folke:  Han var ingen mjukis med obey kronos igår krossade allt från dödens i mördartempo......
och därmed kanske inte kan förväntas göra det i det här loppet på lördag (vilket är det som ska diskuteras i den här tråden)
inte som att han tyckte att Daniel borde köra annorlunda i något lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-10 15:11:46  Jag tolkar Polajsens inlägg som ett argument att Daniel inte kör lika offensivt som han har gjort förut som svar till
Durjoha:  Det kommer väl att köras en hel del från start här när Daniel är med
och
Folke:  Han var ingen mjukis med obey kronos igår krossade allt från dödens i mördartempo......
och därmed kanske inte kan förväntas göra det i det här loppet på lördag (vilket är det som ska diskuteras i den här tråden)
inte som att han tyckte att Daniel borde köra annorlunda i något lopp
Answer to: "Jag tolkar Polajsens inlägg som ett argument att Daniel inte kör "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MUTOLA BOB
S 2, OTTO STREAMLINE
|
tack. Jag raderade nu mina inlägg eftersom dom är ovidkommande för utloppet av denna avd och därmed utgör jobbigt brus.
|
|
Reply
|
|
Revenge
|
Posted: 2011-08-10 20:42:34
|
Became a member: 2008-09-05
Forum posts: 266
V 9, WOMANIZER
|
vad säger folk Womanizer höll bra mot Rapide Lebel näst senast den hästen står för klassen i gänget har för mig att Womanizer gick i andraspår det loppet också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-10 21:58:54  vad säger folk Womanizer höll bra mot Rapide Lebel näst senast den hästen står för klassen i gänget har för mig att Womanizer gick i andraspår det loppet också
Answer to: "vad säger folk Womanizer höll bra mot Rapide Lebel näst sena"
|
Became a member:
Forum posts:
|
http://www.youtube.com/watch?v=3Up4zmHWHoY
här kan du se loppet...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-10 23:18:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MUTOLA BOB
S 2, OTTO STREAMLINE
|
Womanizer är en given spik. Verkar som folk garderar detta lopp vilket är tacksamt.
Dom har ju en stallis som garanterar att det går undan från start.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-11 07:13:20  Womanizer är en given spik. Verkar som folk garderar detta lopp vilket är tacksamt.
Answer to: "Womanizer är en given spik. Verkar som folk garderar detta lopp vilket"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Vilken är stallisen ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-11 08:07:09 Edited(1): 2011-08-11 08:07:23  Womanizer är en given spik. Verkar som folk garderar detta lopp vilket är tacksamt.
Answer to: "Womanizer är en given spik. Verkar som folk garderar detta lopp vilket"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, men verkar som den blir lite större favorit än jag trodde  45% nu och lär enbart gå upp när de stora fiskarna går in i potten..........
Men visst är det en bra spik. Kan gissa att Nybrink också spikar, han älskar ju den hästen 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|