Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2011-07-23
V75-3 Axevallalöpning - Gulddivisionen, försök 4.
2. WELLINO BOKO 63% 22
Adielsson Erik
9. NORAS BEAN 23% 48
Söderkvist Stefan
6. GO ON PALE 21% 72
Goop Björn
4. GIDDE T.H. 14% 120
Svanstedt Åke
1. LAUGHING STOCK 12% 105
Juel Jeppe
5. LORD CAPAR 10% 95
Kihlström Örjan
10. G.H.NEMO 8% 106
Westholm Jörgen
3. MONSTER DRIVE 6% 195
Lennartsson Per
7. GARLAND KRONOS 1% 0
Kolgjini Lutfi
8. BOWLING INFERNO 1% 0
Takter Johnny
11. LOST WITHOUT YOU 1% 534
Lång Göran
12. MAGIC SISA 1% 489
Ohlsson Ulf

Senast uppdaterad: 2011-07-23 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7  
Author Message
rotagg Posted: 2011-07-18 23:47:00 Answer to: "vet nog va det kan bero på, kan finasn något samband med att h&"

Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
En gång har detta hänt så försök inte slingra dig nu.. Detta var dessutom 2009 och hästen startade under förra året ofta varannan gång i Sverige och varannan i Danmark..

Detta är kul så åller gärna på ett tag till.. Även om du egentligen redan är utslagen på K / O..
Reply
Posted: 2011-07-18 23:49:08 Edited(1): 2011-07-18 23:51:36 Answer to: "En gång har detta hänt så försök inte slingra di"

Became a member: 
Forum posts:
kan inte hjälpa jag har bra minne så att allt fastnar, 2009 är som igår för mig så

Kan och ÄR troligen så att hästen hade troöligen /säkerligen startat flera gånger i norge före sverige starten med ibland kan det vara vilseledande att ha för bra minne som mig med

Men egentligen så läser jag inte på ritkigt på v75 förrens fredagkväll så faktan i början av veckan kanske inte är 100% alla gånger då, kryphålsnisse

Hal som en ål...
Reply
rotagg Posted: 2011-07-18 23:54:23 Answer to: "kan inte hjälpa jag har bra minne så att allt fastnar, 2009 &aum"

Precis, man ska läsa på innan man presenterar felaktiga fakta.

jag är garanterat den i detta forum som har mest rätt fakta

så faktan i början av veckan kanske inte är 100% alla gånger då
Reply
Posted: 2011-07-18 23:57:31 Answer to: "Precis, man ska läsa på innan man presenterar felaktiga fakta.;)"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
felaktig fakta hit å dit, det beror ju på hur man vänder å vrider på det, om jag kopierar en intervju till dig där de säger från stallet " hästen är mkt kraftigt gynnad av pisk" , blir det inte svårt för dig att påstå att jag har faktafel då?

Betyder ju indirekt att du kallar dem för mytomaner då om du säger att jag har faktafel.

Jag kan slå vad dig om att jag en lördag klockan 14.00 kan gå igenom allt som skrivits i v75 trådarna och hitta minst 50 faktafel som folk skrivit
Reply
rotagg Posted: 2011-07-19 00:07:26 Answer to: "felaktig fakta hit å dit, det beror ju på hur man vänder &"

Inte från mig.. Men det är skillnad på att presentera faktafel och att uppenbart ljuga (som mytomaner tenderar att göra, konstant dessutom)..

I detta fallet har man blivit försedd med felaktig info och t.ex. en journalist ska alltid kolla sina källor innan man blint litar på något.. Nu är ju inte du journalist(eller vad vet jag egentligen) men att dubbelkolla så att info stämmer är aldrig fel.

Nu lyssnar aldrig jag på travtränare eller kuskar då de flesta inte kan tippa öht, utan går helt enkelt på intrycken jag får av hästarna.. De varken ljuger eller presenterar felaktig info.
Reply
Posted: 2011-07-19 00:13:04 Answer to: "Inte från mig.. Men det är skillnad på att presentera fakt"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
hum...ja eftersom mytomani mer lr mindre är en kroniskt sjukdom så vore det inte så konstigt om man ljuger

ne men om jornalisten ringer och frågar dem inför starten isverige och de säger att den är gynnad av pisk nu för att den de 2 sista gångerna innan startat i norge utan så är väll det knappast en lögn. Sedan om man har 15 hästar att gå igenom kanske man inte lägger större vikt vid informationen än att man vet i bakhuvudet att hästen tydligen inte gått med poisk i starten innan kommande start och att detta nu är en plusfaktor. Det är ju det väsentliga inför det loppet.

Sedan att du aldrig lyssnar på tränaren lr kusken utan enbart går på intryckt i loppet är så vilseledande att det tål att jämföras med att Reinfeldt står och debatterar för saker han läst i Se och hör eller hänt extra liksom
Reply
rotagg Posted: 2011-07-19 00:23:07 Answer to: "hum...ja eftersom mytomani mer lr mindre är en kroniskt sjukdom s&arin"

Det fungerar faktiskt hyfsat.. Jag spelar nog som få andra gör men när jag väl är rätt på det så är det få andra som är det.. Och det är precis så jag vill ha det och ingenting som du har med att göra egentligen..

Nu till det väsentliga, hästen har aldrig startat två gånger i rad i Norge så den hypotetiska frågan kan vi glömma direkt.. Men återigen så påstår jag att hästen har gått riktigt bra i Norge och kanske till och med gynnas av att gå utan pisk..

Kanske ska informera Jeppe om detta så han lägger pisken hemma på lördag. Då är det ju längre ingen "plusfaktor" inför just denna starten..
Reply
Posted: 2011-07-19 00:27:46 Edited(1): 2011-07-19 00:28:54 Answer to: "Det fungerar faktiskt hyfsat.. Jag spelar nog som få andra gör m"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
ne tro mig, den fungerar bäst med pisk på, sedan får du tro tvärtemot om du så vill det

Den gamla klyschan passar dig bäst då, fel ute, men blev rätt endå

oavsätt vad du tycker så är det hyperviktigt att veta förberedelserna för att kunna värdera ett intryck korrekt.

säg te han lämna pisken hemma, sist den var ute i guld hade jag lirat den tungt före infatti november te 2.00, körde han galopp från bricka 9 idioten. tappade 40m från start, var ett huvud efter infatti i mål, va SJUKT nöjd den dagen
Reply
Posted: 2011-07-19 00:35:22

Became a member: 
Forum posts:

V 1, LAUGHING STOCK
Rotagg du kanske fattar att om en häst har vunnit 3/6 i norge och har sämre statisktik utanför norge betyder inte det att den är bättre utan pisk som du tjatar om utan egentligen någon anledning. Sedan har hästen startat lite till och från och vunnit på hugo kvällen på stayer distans detta med pisk på v75 med bra motstånd. Det är ganska stor skillnad på motstånd om man gemför sverige och norge rotagg! Därför kan man inte egentligen säga att hästen är bättre eller sämre med pisk på någon vinnar statistik.
Det travspanarn menar är att tränarn/kusken har sagt att han är gynnad av pisk när han startat i sverige istället för norge!
Jag tror inte han har mött Yarrah och local i norge dem möter han i sverige och om man skulle lägga in sådana hästar i hans norge lopp går man back om man satsar på vinnar oddset
Punkt slut nu analyserar vi travlopp istället för att försöka säga att folk har fel! vi är människor för tusan!
Reply
rotagg Posted: 2011-07-19 00:44:57 Answer to: "Rotagg du kanske fattar att om en häst har vunnit 3/6 i norge och har "

Ohh, den var oväntad.. Hoppa aldrig på ett sjunkande skepp.. Travspanarn var ute och svävade i hypotetiska sammanhang och behövde en tillrättavisning.. Han skriver lite "hipp som happ" om allt möjligt och det känns inte ok.. Att lura de som kanske inte kollar sina källor..

Men visst, hästen går bäst i Danmark, nog om den saken..
Reply
Posted: 2011-07-19 00:57:02 Edited(1): 2011-07-19 00:57:25 Answer to: "Ohh, den var oväntad.. Hoppa aldrig på ett sjunkande skepp..;) T"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
vad har vi lärt oss av detta nu då? jo

1. att du ska lyssna på den kloke mannen ovan

2. Att du ska sluta göra egan tolkningar av saker, och enbart hålla dig te fakta

3. Lyssna alltid på travspanarn, han vet vad han snackar om , och har alltid rätt i slutändan.

Följa nu dessa 3 och du kommer få ett lyckligt liv med mkt pengar och kärlek och kanske lite annat om du har tur med
Reply
Gidde_Palema Posted: 2011-07-19 02:23:02 Answer to: "vad har vi lärt oss av detta nu då? jo 1. att du ska lyssna "

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489

V 5, LORD CAPAR
Inte alltid rätt, men kanske oftare än de flesta.

Jag har ett råd till dig, slå upp ordet "ödmjuk" och försök anamma dess definition.
Reply
Posted: 2011-07-19 02:29:11 Answer to: "Inte alltid rätt, men kanske oftare än de flesta. Jag har ett"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
jag är rätt ödmjuk iofs ska du veta.
kanske inte framstår som det men de är jag
Reply
Posted: 2011-07-19 09:12:24

Became a member: 
Forum posts:
Säkert lås på 2,3,5 eller så spikar man wellino boko som bör ha bra chans.

Men monster drive får nog bra resa i vinnarhålet då han spetsar ochs läpper, ENORM spurt senast. Lord capar kanske är den som sitter i spets? väldigt fin senaste tiden.

Normalt vinner erik detta enkelt........
Reply
Posted: 2011-07-19 12:32:33 Answer to: "Säkert lås på 2,3,5 eller så spikar man wellino b"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
monster drive hamnar 3d inner
Reply
Posted: 2011-07-19 12:59:45

Became a member: 
Forum posts:

V 6, GO ON PALE
Att alla jäkla trådar ska sabbas av en massa kukmäteri hela tiden sjukt tröttsamt att behöva sålla ut det som är värt att läsa hela tiden.
Reply
Posted: 2011-07-19 14:05:20 Answer to: "Säkert lås på 2,3,5 eller så spikar man wellino b"

Became a member: 
Forum posts:
malin sätter upp örjan bakom lord capar. vill ha ett snällare upplägg här i ryggar tror jag. eller är rätt säker. den fick ett väldigt tufft lopp senast och var väldigt tapper faktiskt. så det kan bli 3:e inv för monsterdrive. 2:a inv lord capar. Garland Kronos i ledning?
Reply
Posted: 2011-07-19 16:02:33
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, GO ON PALE
Så länge Go on pale e så sjukt understreckad kan jag fan inte spika Laughing stock
Reply
dujorha Posted: 2011-07-19 17:56:17 Answer to: "jfakta fel jag? jag är garanterat den i detta forum som har mest r&aum"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Hoho Spanis nu tar du dig vatten över huvudet igen.."jag är garanterat den i detta forum som har mest rätt fakta"...
Reply
dujorha Posted: 2011-07-19 17:59:50

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Wellino är tillbaka efter.."dopingen" eller va de var..Babbel Stigh är ute o seglar i dopingdebatten..mja vet inte va ja ska tro om den gamle..
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7