Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2011-07-23
V75-3 Axevallalöpning - Gulddivisionen, försök 4.
2. WELLINO BOKO 63% 22
Adielsson Erik
9. NORAS BEAN 23% 48
Söderkvist Stefan
6. GO ON PALE 21% 72
Goop Björn
4. GIDDE T.H. 14% 120
Svanstedt Åke
1. LAUGHING STOCK 12% 105
Juel Jeppe
5. LORD CAPAR 10% 95
Kihlström Örjan
10. G.H.NEMO 8% 106
Westholm Jörgen
3. MONSTER DRIVE 6% 195
Lennartsson Per
7. GARLAND KRONOS 1% 0
Kolgjini Lutfi
8. BOWLING INFERNO 1% 0
Takter Johnny
11. LOST WITHOUT YOU 1% 534
Lång Göran
12. MAGIC SISA 1% 489
Ohlsson Ulf

Senast uppdaterad: 2011-07-23 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6   7  
Author Message
Posted: 2011-07-20 14:05:25 Answer to: "Läs va St:s överveterinär Peter Forssberg säger i tex. "

Became a member: 
Forum posts:
Den stofilen tror säkert att man är full flera veckor efter man druckit sprit eftersom man kan finna spår av alkohol i levern.
Tur att det inte är nolltolerans för rattfylla i alla fall för då skulle man ju inte ens kunna dricka mjölk eftersom mjölk inehåller alkohol
Reply
dujorha Posted: 2011-07-20 14:22:53 Answer to: "Den stofilen tror säkert att man är full flera veckor efter man d"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Haha nu var du rolig..men faktum kvarstår.. o ja är ingen novis...man släppte det här med skodribblet helt o nu vill man mota Olle i grind o ja kan bara hålla med annars har vi snart USA-sjukan här för gott !!
Reply
dujorha Posted: 2011-07-20 14:24:57

Travet har inte det bästa anseendet tro inte de..Hallon_Brunn !!
Reply
dujorha Posted: 2011-07-20 14:26:55 Answer to: "det påstod jag inte heller :)"

Ok ! Ja hoppas också på de här slitarna som står på tur..för när man går ifrån dom så sitter dom där...Trav är Trav...!
Reply
Posted: 2011-07-20 18:28:41 Answer to: "Den stofilen tror säkert att man är full flera veckor efter man d"

Became a member: 
Forum posts:

V 5, LORD CAPAR
Berätta för mig hur man kan finna spår av alkohol i levern veckor efter intag? och om vi låtsas att man kan det, hur ska man hitta dom spåren? vid en obduktion, leverbiopsi? alkohol är inte fettlösligt och därmed kan det inte lagras i fettvävnaden som de i levern exempelvis. Snacket om att pissa i hagen osv är så mkt fantasi att jag inte ens tänker säga ngt om det. håll inte på och sprid en massa strunt om du inte kan ngt om ämnet ( förutom det du läser i aftonbladet) vissa kanske t om lyssnar det.
Reply
Posted: 2011-07-20 19:05:22 Answer to: "Va ska ja säga..ren jojo finns mycket kvar o naggandet för att mi"

Became a member: 
Forum posts:
Må så vara, har aldrig sagt att travsporten är ren, däremot är det ju inte så att det är veterinärer som ger intyg på att dem måste pumpa kroppen full med olika dopingpreparat för att kunna överleva.

Ett exempel på att den inte är ren är väl Nisse Enqvist, veterinären som skrivit ut de där preparaten åt honom, hur många andra travare i Italien eller vars han nu var verksam har fått samma medel?

Inom schack använder de kokain som doping bl.a.
Reply
dujorha Posted: 2011-07-20 20:08:19 Answer to: "Må så vara, har aldrig sagt att travsporten är ren, dä"

Jo där det finns pengar o människor där finns de doping om de ska presteras något !! Stackars djur som råkar ut för detta dvs. den girige människan...!
Reply
Posted: 2011-07-20 20:54:42
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
mefenamsyra, har ungefär samma verkan som Ipren.
wellino boko hade 3nanogram i blodet.
Ett nanogram är en 1 miljarddels gram 1/1 000 000 000
att jämföra med promille,1 promille kan enkelt beskrivas som 1 gram alkohol/ Kg blod

Peter Kallings - Forskningschef Stiftelsen Hästforskning
http://www.hastfolk.se/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=105

"En häst som står på behandling kissar ut substanser, de kan också finnas i träcken eller om hästen dreglar saliv i halmen. Ställer du in en annan häst där som plockar i halmen och tuggar i sig några strån så kan den få i sig även medicinrester. När hästen äter står den inte helt stilla utan lyfter upp huvudet medan den tuggar havren och spiller ut foder på golvet och bredvid krubban. Plockar en annan häst i sig sådana medicinrester så kan det räcka för att ge utslag i ett dopingtest."

"Coca-Cola och choklad innehåller koffein och kan ge utslag på dopingprov"

Gissa som sagt varför det inte är nolltollerans på rattfylleri -ledtråd tex.mjölk inehåller alkohol.

Till sist en video till alla skitenödiga som tror att ett positivt dopingprov med dagens regler är detsamma som att hästen fått ett prestationshöjande medel i sånna mängder så att det ger ett positivt resultat i ett travlopp,till alla er med IQ fiskmås alltså, här kommer en video som bevisar att Stig H har dopat sina hästar i 43år
http://www.youtube.com/watch?v=oPDcBYs9vAE
Reply
dujorha Posted: 2011-07-20 22:12:53 Answer to: "mefenamsyra, har ungefär samma verkan som Ipren. wellino boko hade 3n"

Handlar fortfarande inte om detta !! Läs ordentligt på vad övervet. säger !! Hö. havre o vatten !!
Reply
Posted: 2011-07-20 22:55:23
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Handlar det om hö havre och vatten??? ok då har jag fattat allt helt fel,sorry
Förresten är hö havre och vatten det enda som herr övervet. skriver ut recept på också månne?
Godnatt yxskaft.
Reply
Posted: 2011-07-20 23:24:53
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Var väl inte alltför länge sedan fodret innehöll något som det påvisades i dopingtesterna.

Det som skett är att Stig H drabbats vilket drar fokus till sig, dålig publicitet för Stig H och svensk travsport att en av de största vi haft åker dit för doping, nu bevisades han ju vara oskyldig genom B-provet och ST lägger ner allt, det sker kanske inte hos djurrättsaktivister att de lägger detta bakom sig. Media, uppdrag granskning och sådanna program. Är kanske inte alla som har travronden heller. I många dagstidningar kan det säkert ha stått att A-provet var possitivt i en notis, men kanske inte skrivit något om vad som påvisades i b-provet.
Reply
Posted: 2011-07-20 23:31:51 Answer to: "mefenamsyra, har ungefär samma verkan som Ipren. wellino boko hade 3n"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, LORD CAPAR
Till att börja med vill jag säga att jag inte har kommenterat StigH:s fall över huvudtaget, och jag skiter fullständigt i vad han gjort och inte gjort. Skulle jag som en ovetande förbipasserade få frågan om jag trodde att det var avsiktlig dopning eller inte, skulle jag säga nej, eftersom det känns osannolikt.

Det jag reagerade på i dina inläg(gsom verkar vara lika missriktade och hysteriska som Don Quijotes flaxande mot kvarnar) är hur du sprider korkade myter och osanningar och genom diverse länkar och citat vill ge sken av är fakta. Det är osmakligt och jag reagerar alltid på när okunskap får härja fritt.

Pastoriserad mjölk från exempelvis ARLA innehåller INTE alkohol. Skulle den bli gammal och få jäsa så kan den göra det. Likaså kan Yougurt innehålla mkt små mängder med alkohol.

Sedan har du fortfarande inte reagerat på din osanning kring att hitta spår av alkohol i levern flera veckor efter intag. Väntar spänt på att du ska återkomma på det.

När det sedan gäller ditt uttalande kring om man dricker kaffe och sedan pissar i hagen, så är det en ganska så korkad slutsats som du dragit baserat på två olika fakta: att medicinering kan kontaminera foder m.m. samt att koffein ger utslag på doping. Jag kan slå vad om hus och hem att det du pinkar i hagen omöjligen kan ge utslag i ett dopingtest. men eftersom det knappast har bevisats vetenskapligt så kan jag inte säga att du har fel. däremot kan jag lungt säga att du inte har fog för att påstå att så är fallet.

Ta och lugna ner dig och sluta vara så hysterisk när det gäller "dopingfallet" stig h. Misstänker att ytterst få, om någon, här innerst inne tror att han dopat wellino medvetet.
Reply
B_Good Posted: 2011-07-21 06:49:16

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, WELLINO BOKO
Kan ni inte ta det här i nån annan tråd? Visst att det typ är relaterat men kom igen.. V75-3 ska det va här..
Reply
Posted: 2011-07-21 08:19:21 Edited(2): 2011-07-21 08:29:03 Answer to: "Till att börja med vill jag säga att jag inte har kommenterat Sti"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

Likaså kan Yougurt innehålla mkt små mängder med alkohol

LOL,det är ju just detta allt handlar om! Att Ytterst små mängder är mer än NOLL ! och att nolltolerans därför är skitenödigt.
Förlåt om jag skrev att man kan spåra alkohol i flera veckor jag hade först tänkt skriva om cannabis men ändrade mig så det blev lite fel ett par dagar ska det vara,hur stor roll det nu spelar i samanhanget men du ville väl hitta fel skulle jag tro.

B_Good: Hoppas att det var ok att jag fick svara Polpajasen och jag ska inte skriva mer om detta nu.
Reply
dujorha Posted: 2011-07-21 12:47:59 Answer to: "Likaså kan Yougurt innehålla mkt små mängder "

Du Hallon..sista gången ja skriver om detta med !! Vill bara säga att ja var kanske en av många som fick skolösheten på bordet !! Snackade själv med ATG-Bossen o travbanechefer om att detta skulle visas upp !! De tog 10 år !! Alla de stor tränarna med Stigh, Gooparna osv. var emot !! Va F-n tror du skulle hända om de fick sköta detta med "medicinering" själva ? Då kommer man kunna kasta travet direkt i gödselstacken !!!
Reply
anden Posted: 2011-07-21 12:49:49
374
Mineborg
Solvalla

Became a member: 2011-02-09
Forum posts: 20
Jag har inte blivit riktigt övertygad av WB, tycker att han har svikit på upploppet tidigare. Däremot tycker jag att han var riktigt bra i sin senaste start. Frågan är om han är lika bra nu. Gidde T.H är väl gynnad av distansen och Go On Pale verkar ha bra form nu, kanske slänger med Noras också Måste väl få vinna på V75 snart...
Reply
dujorha Posted: 2011-07-21 12:54:32 Answer to: "Jag har inte blivit riktigt övertygad av WB, tycker att han har svikit"

Ja det verkar som om WB tappar drivet på upploppet..travet blir sämre o han hänger rejält i käken..det här har nog lett till många funderingar..själv skulle ja nog ändra på balansen bak..några skor bak skulle ge hästen bättre grepp.."normalt" så skulle han slå de här hästarna lätt..men men..
Reply
Andynalan Posted: 2011-07-21 12:54:46

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 6, GO ON PALE
Bjuder på en stenklar såhär på semstern!

GO ON PALE

bara att spika oh se goppen jucka in honom sista 600!
Reply
Posted: 2011-07-21 13:01:20

Became a member: 
Forum posts:
på axevalla helgarderar jag ett lopp. det blir detta i guld och hoppas på magic sisa igen!
Reply
dujorha Posted: 2011-07-21 13:03:51 Answer to: "Bjuder på en stenklar såhär på semstern! GO ON P"

Ja kan ju sitta där !! Hästen är en bra långskubbare.. o skor på hovarna sådant gillar ja!! Ingen större risk för ömhet där o skapligt fäste..Go Björnis !!!!
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6   7