1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-06-28 12:04:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SANITY
|
Senast öppnade sanity dåligt och det var för att johnny bar att och åkte om örjan vill så trycker han av sanity och då tror jag att den kan ha spets efter 500 m antingen har kommit ut och rundat eller har tagit spets med egen kraft. Sanity har varit grym på sistone men efter som experter och sånt inte har varit så himla på hästen tidigare så har den inte kallats en super bra häst! Nu är det örjan upp,barfota runt om och jag tror den har respekt med sig när örjan är kusk iallafall!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-28 16:00:35  Senast öppnade sanity dåligt och det var för att johnny bar att och åkte om örjan vill så trycker han av sanity och då tror jag att den kan ha spets efter 500 m antingen har kommit ut och rundat eller har tagit spets med egen kraft. Sanity har varit grym på sistone men efter som experter och sånt inte har varit så himla på hästen tidigare så har den inte kallats en super bra häst! Nu är det örjan upp,barfota runt om och jag tror den har respekt med sig när örjan är kusk iallafall!
Answer to: "Senast öppnade sanity dåligt och det var för att johnny bar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja fullt möjligt o ja tror också han försöker på spetsen.. men nu såg Spidde så där oförskämt bra ut sist o Roger körde som om han inte va rädd för något !! Hästen är inget blåljus från start men det är inte Sanity heller.. kör dom hårt om ledningen så vinner väl någon annan !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 17:28:43  Ja fullt möjligt o ja tror också han försöker på spetsen.. men nu såg Spidde så där oförskämt bra ut sist o Roger körde som om han inte va rädd för något !! Hästen är inget blåljus från start men det är inte Sanity heller.. kör dom hårt om ledningen så vinner väl någon annan !! 
Answer to: "Ja fullt möjligt o ja tror också han försöker på"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JUST BY MYSELF
|
Örjan är örjan och dom flesta kuskarna har nog sett Spiders senaste prestation och har nog respekt för den hästen. Eftersom dom vet att Roger kör för ledning med vissheten att hans häst pallar körning, så är det nog knappast ngn som väljer att svara. Speciellt inte Örjan. Skulle Per spetsa så släpper även han när Roger kommer för att överta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 18:32:04  Tänk på att Åke är innanför o Youpie kan ha framfötterna där lite för länge !! Nä ja tror, ja tror !! 
Answer to: "Tänk på att Åke är innanför o Youpie kan ha fram"
|
Became a member:
Forum posts:
|
chanlös svara säger pang bara  Monster acceleration 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 20:10:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte att roger och avalon spider har något alls med spetskörningen att göra. Försöker nog inte ens att köra för spets då han inte vill riskera dödens från ett bra spår.
Självklart ska man ha respekt för avalon spiders senaste prestation, men hur ofta har han gjort 2 bra lopp i rad?
Självklart ska man ha respekt för att sanity går barfota nu och det hjälper en hel del i spetskörningen. Men missar sanity spets så riskerar han att bli fast invändigt då 4+5 kommer att göra ALLT för att hålla örjan fast.
Monster drive är nog spetsfavorit trots sanitys barfotabalans och Per släpper väl enbart om sanity kommer ut och kör till rejält för spets vilket örjan gör sisådär 1-2ggr om året 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-28 21:01:40  Tror inte att roger och avalon spider har något alls med spetskörningen att göra. Försöker nog inte ens att köra för spets då han inte vill riskera dödens från ett bra spår.
Självklart ska man ha respekt för avalon spiders senaste prestation, men hur ofta har han gjort 2 bra lopp i rad?
Självklart ska man ha respekt för att sanity går barfota nu och det hjälper en hel del i spetskörningen. Men missar sanity spets så riskerar han att bli fast invändigt då 4+5 kommer att göra ALLT för att hålla örjan fast.
Monster drive är nog spetsfavorit trots sanitys barfotabalans och Per släpper väl enbart om sanity kommer ut och kör till rejält för spets vilket örjan gör sisådär 1-2ggr om året 
Answer to: "Tror inte att roger och avalon spider har något alls med spets"
|
|
Möjligt.. men nu tror ja inte Åke släpper till heller när han har spår innanför Monster..Nu är ju Roger lite rävig av sig o helt får man inte räkna bort honom o kamelen.. gillade verkligen de spetsade öronen på hästen när han körde till ledningen sist !! Gick ju trots all 09 första 500 !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-06-28 21:33:35
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, SANITY
S 1, SANITY
|
Funderar på en lite sådär halvt uppgiven spik på sanity..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 06:18:29  Örjan är örjan och dom flesta kuskarna har nog sett Spiders senaste prestation och har nog respekt för den hästen. Eftersom dom vet att Roger kör för ledning med vissheten att hans häst pallar körning, så är det nog knappast ngn som väljer att svara. Speciellt inte Örjan. Skulle Per spetsa så släpper även han när Roger kommer för att överta.
Answer to: "Örjan är örjan och dom flesta kuskarna har nog sett Spiders "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo visst var Avalons prestation bra sist i ett beige gäng.
Bra mycket tuffare nu och han kommer att få jobba för att komma till spets.
Tror inte han försöker ens, Sanity el. Monster Drive körs i ledningen oavsett.
Avalon är inte speciellt startsnabb heller, kan bli hängande oxå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 10:55:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SANITY
|
Sanity kommer spetsa, men jag kommer gardera ändå, iaf om strecken är någorlunda likvärdiga på lördag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 10:56:14  Funderar på en lite sådär halvt uppgiven spik på sanity..
Answer to: "Funderar på en lite sådär halvt uppgiven spik på san"
|
Became a member:
Forum posts:
|
känns nog inte bra att halvt uppgiven spika en stor favorit
Vad gäller avalon spider så har ju roger sagt en ganska lång tid att detta är en gulddivisionshäst och sättet den springer på när den vill är minst sagt övertygande.....Läcker spänst i travet med spetsade öron! nästan så att man bli kärrrrrrr......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 10:59:04  Jo visst var Avalons prestation bra sist i ett beige gäng.
Bra mycket tuffare nu och han kommer att få jobba för att komma till spets.
Tror inte han försöker ens, Sanity el. Monster Drive körs i ledningen oavsett.
Avalon är inte speciellt startsnabb heller, kan bli hängande oxå.
Answer to: "Jo visst var Avalons prestation bra sist i ett beige gäng.
Bra mycke"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JUST BY MYSELF
|
Har ni helt missat vem som kör Avalon och vad Roger har för uppfattning om den hästen?
Han tycker att det är en häst som kommer att hävda sig i guld och tror att den kan göra en tid på runt 1.12,5 på medel redan nu.
Oavsett motstånd sist så fick den en ganska så tuff öppning i högt tempo i tredjespår och gick ändå undan lätt. Om man blir osäker pga motståndet så kan man alltid klocka kusen första 500 och sista 500 så skaffar man sig en objektiv bild av insatsen.
Roger kommer garanterat köra sig till spets eftersom det är där hästen trivs bäst och eftersom han har såpass höga tankar om den. Örjan vet detta och kommer att släppa med hänsyn till att Sanity fått starta ganska tätt och inte fått det gratis. Ett lopp i rygg på en bra häst är tacksamt för Örjan och skulle han försvara ledningen så släpper han säkerligen till Roger. Det är jag säker på.
Skulle Per dundra till ledning så tror jag även han släpper.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-29 11:26:23  Har ni helt missat vem som kör Avalon och vad Roger har för uppfattning om den hästen?
Han tycker att det är en häst som kommer att hävda sig i guld och tror att den kan göra en tid på runt 1.12,5 på medel redan nu.
Oavsett motstånd sist så fick den en ganska så tuff öppning i högt tempo i tredjespår och gick ändå undan lätt. Om man blir osäker pga motståndet så kan man alltid klocka kusen första 500 och sista 500 så skaffar man sig en objektiv bild av insatsen.
Roger kommer garanterat köra sig till spets eftersom det är där hästen trivs bäst och eftersom han har såpass höga tankar om den. Örjan vet detta och kommer att släppa med hänsyn till att Sanity fått starta ganska tätt och inte fått det gratis. Ett lopp i rygg på en bra häst är tacksamt för Örjan och skulle han försvara ledningen så släpper han säkerligen till Roger. Det är jag säker på.
Skulle Per dundra till ledning så tror jag även han släpper.
Answer to: "Har ni helt missat vem som kör Avalon och vad Roger har för uppfa"
|
|
Fasen börjar du hålla med mig.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 12:56:10  Fasen börjar du hålla med mig.. 
Answer to: "Fasen börjar du hålla med mig..:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JUST BY MYSELF
|
Nee... Det är du som håller med mig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 16:07:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns inte på världskartan att örjan släpper spets till roger, det är en sak jag kan lova........
Möjligt att Roger KANSKE kan få överta spets om Per spetsar med monster drive......
Men samtliga 3 hästar är blivande gulddivisionare......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-29 16:22:21  Nee... Det är du som håller med mig. 
Answer to: "Nee... Det är du som håller med mig. ;)"
|
|
Ok ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-29 16:27:20  Finns inte på världskartan att örjan släpper spets till roger, det är en sak jag kan lova........
Möjligt att Roger KANSKE kan få överta spets om Per spetsar med monster drive......
Answer to: "Finns inte på världskartan att örjan släpper spets til"
|
|
Ja de är bra hästar alla 3..Roger ger ju själv ett upplägg som inte innefattar spets..o ja vet inte riktigt vad han har i tankarna..Han är ju kvar i silver även vid vinst o slipper de andra till nästa gång.. undrar om de inverkar..men hästen är i toppform de ser man ju..pja hoppas ja kan klura ut det till starten bara.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 16:29:44  Finns inte på världskartan att örjan släpper spets till roger, det är en sak jag kan lova........
Answer to: "Finns inte på världskartan att örjan släpper spets til"
|
Became a member:
Forum posts:
|
man ska inte lova något som inte är säkert... jag är mera kluven och vet inte hur örjan tänker. Sanity har fått två tuffare lopp och tätt mellan start nu plus 2140 distans. en bra rygg behöver inte vara fel. samtidigt kan han mycket väl besluta sig för att köra i ledningen om han nu kommer dit, det är inte säkert.
Jag är inte alls säker på vad örjan beslutar sig för att göra. det jag tror är att monsterdrive lyckas spetsa och sedan tror jag lennartsson släpper.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 16:45:36  man ska inte lova något som inte är säkert... jag är mera kluven och vet inte hur örjan tänker. Sanity har fått två tuffare lopp och tätt mellan start nu plus 2140 distans. en bra rygg behöver inte vara fel. samtidigt kan han mycket väl besluta sig för att köra i ledningen om han nu kommer dit, det är inte säkert.
Jag är inte alls säker på vad örjan beslutar sig för att göra. det jag tror är att monsterdrive lyckas spetsa och sedan tror jag lennartsson släpper.
Answer to: "man ska inte lova något som inte är säkert... jag är m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inte omöjligt han testar i ledning , och jag tycker att han bör det med, tycker inte hästen är lika bra bakifrån faktiskt även om de flesta tycker hane bäst med smygare, helt klart är att han inte tar i bakifrån lika mycket
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 16:50:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SANITY
|
Avalon gjorde ett grymt lopp senast, men innan det inte så imopnerande insatser i några lopp. Vågar inte hålla den i handen ännu, antingen garderar jag eller så spikar jag sanity. Känslan säger att Sanity kommer vara överlägsen
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-29 21:57:37
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, SANITY
S 1, SANITY
|
Håller med Folke här, finns inte en chans att Örjan släpper spets OM han kommer dit. Särskilt inte i en V75-final.
Nu är det dock utan betydelse då jag tror att Monster Drive spetsar.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|