1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-06-28 10:43:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, GOSSIP'S WINNER
S 3, EL SUECO
|
Fan va gött.. denna veckan var det så lätt att man har råd att strecka alla 12 i sista ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 11:58:12 Edited(2): 2011-06-28 11:59:31   mycket bättre motstånd nu
När man läser dina kommentarer om hästarna, där typ "ingen" (förutom en dålig favorit då förstås?) från framspår kan vinna, så stämmer ju det inte så bra överens med "mycket bättre motstånd nu".
Answer to: "mycket bättre motstånd nu
När man lä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, M.T.BIG BUSINESS
|
Ja det är en final och inte en omgång uppe i norrland bara! såklart det är bättre motstånd!
Om du läser tycker jag det finns mycket minus på många men jag säger inte bort på många
jag tror att 1,3,6,7,9,10,11 kan vinna loppet och då har jag chansat bort zwack pga distansen'
Jag tror det kommer stå emellan
1(om frisk),
7(bra på upploppet senast),
9(en av de bättre hästarna),
11(grym på sistone och är kanske bästa hästen med sämst läge ?)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 14:46:35   mycket bättre motstånd nu
När man läser dina kommentarer om hästarna, där typ "ingen" (förutom en dålig favorit då förstås?) från framspår kan vinna, så stämmer ju det inte så bra överens med "mycket bättre motstånd nu".
Answer to: "mycket bättre motstånd nu
När man lä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om du inte vill ta till dig det jag skrivit så skiter jag helt om du vill spela bort pengarna. Men med den info. jag suttit och sitter på om hästen så är jag långt före dig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 15:04:32  Om du inte vill ta till dig det jag skrivit så skiter jag helt om du vill spela bort pengarna. Men med den info. jag suttit och sitter på om hästen så är jag långt före dig.
Answer to: "Om du inte vill ta till dig det jag skrivit så skiter jag helt om du "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ZINGARO TRANSS R.
S 3, EL SUECO
|
Ursäkta, men vad yrar du om?
Du ger en replik på mitt inlägg, men det inlägget var inte ens ett svar på ditt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-06-28 19:15:03 Edited(1): 2011-06-28 19:15:32
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, BIG RIVER SUPREME
|
Lite knepigt lopp..
Jag kanske är helt fel ute men Jorma o Big River Supreme betalar bra..
Vem spetsar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 19:26:34  Finns många som kan låta sig luras efter Royal Neos lopp i Lördags. Enl.info. många orsaker då 9e spår , klar för finalen fanns inga som helst orsaker att tömma hästen. Loppet var upplagt som ett materialtest,och att få en lämplig uppmjukning inför finalen nu på Bergsåker. Nu är det full speed som gäller och då går det fort, alla förberedelser gjorda hästen i absolut toppform en helt annan Royal Neo på banan.
Answer to: "Finns många som kan låta sig luras efter Royal Neos lopp i L&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han var tidigt trött och inte alls som bäst idag, någonting står såklart inte rätt till med honom.
Bäst du meddelar Jonny det isåfall, han verkar inte ha fattar det iallafall, lr så har han såklart feting mörkat
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-28 20:30:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
cibodas, har du ens kollat senast starterna innan du skrev den "analysen" ?
Lucky moment, möte liknande hästar senast och var mycket nära att vinna efter sen lucka. Kan absolut få vinnarhålet här igen och kan mycket väl vinna om det blir lite överpace. Vet inte alls var du yrar om chanslös......
El sueco, har du rätt i att den var bra från dödens, eller snarare MYCKET bra då den fick stentuffa första 500 med tredjespår och höll strålande från dödens på ett mycket fint sätt över mål. Tror du verkligen att den förlorar detta från eventuellt spets eller bra tempo och 2.a/3.e utvändigt? Väldigt troliga scenarion och med tanke på hästens form och insatser så är det självklart en vettig favorit.
Royal Neo, kan jag sätta min högra arm att foderbytet var orsaken till den usla prestationen. LIVSFARLIG om bättring nu och spets......
Zingaro: usel senast, tränaren skyllde på att den fick dödens över 2 varv. Men var helt iskall hela loppet.....
Gossips winner, trolig favorit/2.a handare i en final med spår 11. Jo jag tackar! "mycket intressant" gå o släng dig i väggen
 Antingen spikar du eller tar bort hästen från systemet...
Ta inte illa upp om jag använde "hårda" ord, ber om ursäkt då 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-28 21:09:00
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Danska Papegojan varnade flera gånger för M.T. Big Business sist innan loppet o ja trodde han hade rökt på.. men oj va rätt han fick !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 00:35:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ZINGARO TRANSS R.
S 3, EL SUECO
|
Känns som att jag kanske spikar El Sueco... Vilket tar emot.. Spika en favorit.. bläää...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 00:37:33  Känns som att jag kanske spikar El Sueco... Vilket tar emot.. Spika en favorit.. bläää...
Answer to: "Känns som att jag kanske spikar El Sueco... Vilket tar emot.. Spika en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
känns orelistiskt utgå från att ingen favorit vinner på v75, så borde inte ta emot så mkt spika en favorit 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 00:58:20  känns orelistiskt utgå från att ingen favorit vinner på v75, så borde inte ta emot så mkt spika en favorit 
Answer to: "känns orelistiskt utgå från att ingen favorit vinner p&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ZINGARO TRANSS R.
S 3, EL SUECO
|
hehe... Jag vet. Jag kan statistiken. Men jag hatar favoriter. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 07:20:42  Kommer royal neo ens till start efter senaste insatsen? måste varit sjuk...... Bra chansd om normal form.....
El sueco är annars budet.......
Answer to: "Kommer royal neo ens till start efter senaste insatsen? måste varit s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hade dom inte bytt foder i Royal Neo stallet, för mig det.
Frågan är om det funkar ännu. El Sueco klar annars.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 08:00:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vidhåller vad jag skrivit om Royal Neo oavsett vad dom så kallade experterna Polajsen & Travspanren skriver som jag aldrig haft något större förtroende för inom travanalysens område med sina svävade tips.
Det var som jag skrivit många orsaker att hästen som somliga tycker gjorde ett dåligt lopp men tänk var det så dåligt hästen gick på 1640a på 12,7 nytt rekord då är inte hästen dålig.
Många andra orsaker man gjorde materialtest till finalen, bytte till nytt foder i god tid,hästen hade 9e spår, var redan klar för finalen, man ville inte tömma hästen onödigt från ett ogynnsamt läge.
Som mångårig hästägare hade jag kommit till samma beslut och på Bergsåker är det annan Royal Neo,vi får se denna gång från ett toppläge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 10:34:55  Jag vidhåller vad jag skrivit om Royal Neo oavsett vad dom så kallade experterna Polajsen & Travspanren skriver som jag aldrig haft något större förtroende för inom travanalysens område med sina svävade tips.
Det var som jag skrivit många orsaker att hästen som somliga tycker gjorde ett dåligt lopp men tänk var det så dåligt hästen gick på 1640a på 12,7 nytt rekord då är inte hästen dålig.
Många andra orsaker man gjorde materialtest till finalen, bytte till nytt foder i god tid,hästen hade 9e spår, var redan klar för finalen, man ville inte tömma hästen onödigt från ett ogynnsamt läge.
Som mångårig hästägare hade jag kommit till samma beslut och på Bergsåker är det annan Royal Neo,vi får se denna gång från ett toppläge.
Answer to: "Jag vidhåller vad jag skrivit om Royal Neo oavsett vad dom så k"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ZINGARO TRANSS R.
S 3, EL SUECO
|
Du borde läsa om kedjan med inlägg. Jag har inte ens kommenterat ditt inlägg om Royal så jag fattar inte vad du babblar om. Inte heller har jag nämnt med ett enda ord vad jag tror om Royals chanser denna gång.
Senast jag nämnde Royal var i förra omgången då jag skrev att den var chanslös.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 10:35:34  Jag vidhåller vad jag skrivit om Royal Neo oavsett vad dom så kallade experterna Polajsen & Travspanren skriver som jag aldrig haft något större förtroende för inom travanalysens område med sina svävade tips.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Royal neo var urusel senast, inte lönt att argumentera mot det, särskilt för dem som vet hur bra hästen verkligen är. Jag gillar Royal Neo mycket och har tjänat en del cash på den kusen, men visst fasiken var han urusel senast! "inte ville töma hästen" såg det snarare som att hästen var iskall och kusken ville inte driva på hästen för några småpengar.....
Det finns helt klart flera frågetecken kring det, men som jag sade innan så kan det helt klart ha varit foderbytet och då kanske det är bättre nu. Men hästen ska fortfarande försvara spets vilket absolut inte är säkert att den klarar. Både el sueco och zwack lär laddas ordentligt för spets.......
Både royal neo och el sueco är bra för sin klass och räknas tidigt, eventuellt lås 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 11:07:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, EL SUECO
|
El Sueco sitter garanterat i ledningen tror jag. Men jag har inte bestämt mig hur jag ska göra här ännu, zwack tror jag är chanslös.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 12:04:45 Edited(2): 2011-06-29 12:05:32  Jag vidhåller vad jag skrivit om Royal Neo oavsett vad dom så kallade experterna Polajsen & Travspanren skriver som jag aldrig haft något större förtroende för inom travanalysens område med sina svävade tips.
|
Became a member:
Forum posts:
|
tomtenissen, jag har inte skrivit några EGNA ord om hästen så, säg mig precis vad MIN ÅSIKT om hästen är, kan du det? lr e du oerhört duktig på att rabbla massa rapakalja bara?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 13:32:20  tomtenissen, jag ha rinte skrivit några EGAN ord om hästen så, säg mig precis vad MIN ÅSIKT om hästen är, kan du det? lr e du oerhört duktig på att rabba massa rapakalja bara?
Answer to: "tomtenissen, jag ha rinte skrivit några EGAN ord om hästen s&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem som är Tomtenisse är skit samma, huvudsaken att du inte tror på mig så jag kan vinna från din pension/lön.
Men nu var det så också att hästen satte rekordet på 1640m auto vilken inte är hästens rätta distans vilket visar på form. Loppet var som jag skrev ett rent prepare & test inför finalen utan några segertankar alls därav resultatet.
Nu kommer hästen väl förberedd på sin idealdistans 2140a och då är det en annan Royal Neo från bricka 1. vi får se.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 14:03:51  Vem som är Tomtenisse är skit samma, huvudsaken att du inte tror på mig så jag kan vinna från din pension/lön.
Men nu var det så också att hästen satte rekordet på 1640m auto vilken inte är hästens rätta distans vilket visar på form. Loppet var som jag skrev ett rent prepare & test inför finalen utan några segertankar alls därav resultatet.
Nu kommer hästen väl förberedd på sin idealdistans 2140a och då är det en annan Royal Neo från bricka 1. vi får se.
Answer to: "Vem som är Tomtenisse är skit samma, huvudsaken att du inte tror "
|
Became a member:
Forum posts:
|
prova läsa mitt inlägg igen, mr rapakalja
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 16:23:40 Edited(1): 2011-06-29 16:24:00  Vem som är Tomtenisse är skit samma, huvudsaken att du inte tror på mig så jag kan vinna från din pension/lön.
Answer to: "Vem som är Tomtenisse är skit samma, huvudsaken att du inte tror "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ändå var den sist i mål(av felfria) och besegrades av ett gäng skithästar som varit totalt chanslösa här. Jo den skriker ut formen? HAHA
Kom inte och säg att du stirrar dig blind på tider, särskilt inte en sådan tid när du värderar insats/form. Det säger i princip allt om hur långt din travkunskap sträcker sig cibodas. Inte särskilt svårt att slå nytt personbästa när det gamla var 16.6 över 1640m  GRYMT!!!!
Ofta man kör barfota runt om vid preparé när man sparat hovarna i 3 månader......Låter som något man sparar till lopp där man vill vinna kan jag tycka då.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6