1
[ 2
]
3
4
5
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-20 22:22:29
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, YOUPIE
|
Intervju med Ludde från Atg:
 - Yukon Boko (V75-1) gick mycket bra senast. Han hade ett dåligt läge och harvade i tredjespår runt första sväng och sedan i dödens. Han var knappt slagen om andrapriset och hästen har varit fin länge nu. Det känns i jobben som att toppformen håller i sig. Han öppnade anständigt senast men var ingen blixt från början. Jag tror att han kommer att öppna lite bättre från det här spåret. Får vi ledningen så kör jag där och kommer inte att släppa till Sanity. Man ska inte räkna bort honom för han duger bra i sin klass. Det blir barfota runt om som senast.
- En annan intressant information är att han har bytt miljö efter senaste starten. Han är numera vid min filial nere vid havet och det kan ge hästarna en jäkla kick.
Kan bli lite tufft för Sanity trots allt 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-06-20 22:23:21  Intervju med Ludde från Atg:
 - Yukon Boko (V75-1) gick mycket bra senast. Han hade ett dåligt läge och harvade i tredjespår runt första sväng och sedan i dödens. Han var knappt slagen om andrapriset och hästen har varit fin länge nu. Det känns i jobben som att toppformen håller i sig. Han öppnade anständigt senast men var ingen blixt från början. Jag tror att han kommer att öppna lite bättre från det här spåret. Får vi ledningen så kör jag där och kommer inte att släppa till Sanity. Man ska inte räkna bort honom för han duger bra i sin klass. Det blir barfota runt om som senast.
- En annan intressant information är att han har bytt miljö efter senaste starten. Han är numera vid min filial nere vid havet och det kan ge hästarna en jäkla kick.
Kan bli lite tufft för Sanity trots allt 
Answer to: "Intervju med Ludde från Atg:
- Yukon Boko (V75-1) gick mycket"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, SANITY
S 2, ZAPDOS HÅJT
|
Det räcker.. Gardering.. Tack..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-21 13:57:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MACHO GOSSIP
S 5, NICK NOCK
|
Spikar Classic om det inte kommer någon negativ info på den.
Litar nämligen på att överoptimistiske Ludde sabbar för Sanity
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-21 21:17:03  klasskillnad, går inte ens jämföra de 2 hästarna, hade distnsen varit kort och youpie haft framspår och classic bakspår så kunde man möjligen spekulera, youpie komemr aldrig ens vara i närheten av hur bra classic är
Classic kan vara en möjlig spik då det inte är säkert sanity får nån spets
Answer to: "klasskillnad, går inte ens jämföra de 2 hästarna, hade"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har väl ingen betydelse om sanity får spets elr ej när man spekulerar i att spika classic tile efter senaste fiaskot
Vinner han inte detta så finns det inga ursäkter, då är det ingen "kanon" på något sätt alls......Ingen caballion och fredde som kan mörda svanstedt här inte.........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-21 21:41:09 Edited(1): 2011-06-21 22:16:41  har väl ingen betydelse om sanity får spets elr ej när man spekulerar i att spika classic tile efter senaste fiaskot
Vinner han inte detta så finns det inga ursäkter, då är det ingen "kanon" på något sätt alls......Ingen caballion och fredde som kan mörda svanstedt här inte.........
Answer to: "har väl ingen betydelse om sanity får spets elr ej när man "
|
Became a member:
Forum posts:
|
beror helt på vad du menar, classic tiles prestation har inget med om sanity får spets eller inte.
Den lär vara lika bra/dålig för det. Däremot om man spekulerar i vinstchansen, som de flesta gör, så ökar/minskar den beroende på det
sedna kan du ju jämföra med att dne lekte med yellow eden nyss, och dne hästen tillhör snart snart topp 3 favoriterna i varje guldlopp den kommer ut i, kanske du snart fattar hur bra classic tile är 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-21 22:45:01  beror helt på vad du menar, classic tiles prestation har inget med om sanity får spets eller inte.
Den lär vara lika bra/dålig för det. Däremot om man spekulerar i vinstchansen, som de flesta gör, så ökar/minskar den beroende på det
sedna kan du ju jämföra med att dne lekte med yellow eden nyss, och dne hästen tillhör snart snart topp 3 favoriterna i varje guldlopp den kommer ut i, kanske du snart fattar hur bra classic tile är 
Answer to: "beror helt på vad du menar, classic tiles prestation har inget med om"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lekte med yellow eden? jahapp, det missade jag. Vet bara att classic tile vann pliktskyldigt från spets efter ett drömlopp. såfall är jag tusen ggr mer imponerad av hur tex sanity lekte med classiv tile senast.......
Är classic tile lika "bra" som senast så har det knappast någon betydelse om sanity tar spets eller ej, classic tile är chanslös oavsett.
Faktum kvarstår att classic tile aldrig kommer att h'vda sig mot lika bra hästar som yellow eden pga han inte är tillräckligt snabb, går inte att köra sig till spets på samma sätt eller köra sönder fälten som mot många av de skithästar han möt tidigare.
Detta är visserligen inget märkvärdigt motstånd här, så visst bör han räknas tidigt. Men någon "Klaring" är han ljusår ifrån efter senaste insatsen.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 00:14:23 Edited(1): 2011-06-22 00:14:57  lekte med yellow eden? jahapp, det missade jag. Vet bara att classic tile vann pliktskyldigt från spets efter ett drömlopp. såfall är jag tusen ggr mer imponerad av hur tex sanity lekte med classiv tile senast.......
Är classic tile lika "bra" som senast så har det knappast någon betydelse om sanity tar spets eller ej, classic tile är chanslös oavsett.
Faktum kvarstår att classic tile aldrig kommer att h'vda sig mot lika bra hästar som yellow eden pga han inte är tillräckligt snabb, går inte att köra sig till spets på samma sätt eller köra sönder fälten som mot många av de skithästar han möt tidigare.
Detta är visserligen inget märkvärdigt motstånd här, så visst bör han räknas tidigt. Men någon "Klaring" är han ljusår ifrån efter senaste insatsen.....
Answer to: "lekte med yellow eden? jahapp, det missade jag. Vet bara att classic tile v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
suck mer trams och gaga från dig, var får du allt ifrån, räcker jag säger etain royal , mahardja och local conch så får du räkna ut resten sj,.
kan lägga till yarrah boko när jag endå håller på
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 00:40:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, YOUPIE
|
Kanske långsökt men Macho gossip är en speedig sort som kan skrälla om några av de bättre kör mot varandra för hårt i början, det kan straffa sig till slut.
Därbakom 7-4.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 09:06:42  suck mer trams och gaga från dig, var får du allt ifrån, räcker jag säger etain royal , mahardja och local conch så får du räkna ut resten sj,.
kan lägga till yarrah boko när jag endå håller på
Answer to: "suck mer trams och gaga från dig, var får du allt ifrån, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
etain royal startade för 10 år sedan? andra tider på hästarna då, nu går dte mycket snabbare i loppen. Sedan var han väl inte direkt någon jätte över 2140m................
Maharadja och local conch är båda 10000ggr bättre än classic tile på alla sätt och viss. Local conch är främst mycket snabbare från start och på speeder och maradja ska du inte förlöjliga dig själv genom att nämna.
Finns ingen vettig orsak till att nämna yarrah boko heller? den är både snabbare i benen, starkare och mer startsnabb.
Classic tile är helt för ospeedig och lär aldrig bli något över 2140m. Ingen speed att hänga med och ingen lär släppa spets till den hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 09:17:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan ju lägga till att yarrah boko ä'r en stenhård häst som tydligen aldrig blir ofräsch och bara blir bättre för varje lopp. Classic tile är ju ständigt ofräsch, travar dåligt och måste vila 3 månader mellan varje start.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-22 09:51:20
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kul Kille Klaus... plocka av skona på hästen när han har 12 spår på 1640...va säger man om de..? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 12:18:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, CLASSIC TILE
|
Sanity och Youpie höjer sig lite över övrga formmässigt men båda är sårbara om icke ledning. Skulle någon av dessa komma till spets är det vinnaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 13:58:40  Kul Kille Klaus... plocka av skona på hästen när han har 12 spår på 1640...va säger man om de..? 
Answer to: "Kul Kille Klaus... plocka av skona på hästen när han har 12"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet precis
Kör hårt!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 13:59:07  Kan ju lägga till att yarrah boko ä'r en stenhård häst som tydligen aldrig blir ofräsch och bara blir bättre för varje lopp. Classic tile är ju ständigt ofräsch, travar dåligt och måste vila 3 månader mellan varje start.
Answer to: "Kan ju lägga till att yarrah boko ä'r en stenhård h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hyffsat överdrivet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 14:02:32 etain royal startade för 10 år sedan? andra tider på hästarna då, nu går dte mycket snabbare i loppen. Sedan var han väl inte direkt någon jätte över 2140m................
Maharadja och local conch är båda 10000ggr bättre än classic tile på alla sätt och viss. Local conch är främst mycket snabbare från start och på speeder och maradja ska du inte förlöjliga dig själv genom att nämna.
Finns ingen vettig orsak till att nämna yarrah boko heller? den är både snabbare i benen, starkare och mer startsnabb.
Classic tile är helt för ospeedig och lär aldrig bli något över 2140m. Ingen speed att hänga med och ingen lär släppa spets till den hästen.
Answer to: "etain royal startade för 10 år sedan? andra tider på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du fattar ju inte helhetsbilden alls vad jag försöker säga dig. är ju rätt uppenbart.
Du tror inte att de hästarna utvecklades under sin karriär till att bli vad de är /var? otänkbart?
Sluta jämför dem när de är/var som bäst unde rplacera in classic tile en bit därifrån, det jag försöker säga dig är att det finsn något som heter UTVECKLING, trodde att du kände till det, men tydligen gör du inte det.
Kanse du komerm ihåg hur startsnabb CC var i början av sin karriär, nu är det på hästar som tar en längd till honom, så sluta prata goja om hästar som inte är färdigutvecklade
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 20:06:37 Edited(1): 2011-06-22 20:07:31  du fattar ju inte helhetsbilden alls vad jag försöker säga dig. är ju rätt uppenbart.
Du tror inte att de hästarna utvecklades under sin karriär till att bli vad de är /var? otänkbart?
Sluta jämför dem när de är/var som bäst unde rplacera in classic tile en bit därifrån, det jag försöker säga dig är att det finsn något som heter UTVECKLING, trodde att du kände till det, men tydligen gör du inte det.
Kanse du komerm ihåg hur startsnabb CC var i början av sin karriär, nu är det på hästar som tar en längd till honom, så sluta prata goja om hästar som inte är färdigutvecklade
Answer to: "du fattar ju inte helhetsbilden alls vad jag försöker säga d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har du någonsin sett en travare som utvecklats när dem varit så pass sköra som tex classic tile??? Travar ständigt dåligt och måste vila ofta pga problem med diverse saker. De hästarna blir aldrig något, dem går sönder 9ggr av 10 när dem måste tränas och matchas hårdare när det blir upp till bevis.
Hästen har varit hos svanstedt i 9-10 månader och vad jag kan se av loppen, prestationerna och hur den ser ut så har den inte utvecklats ett skit........
Skulel tro att svanstedt tränar classic tile väldigt lugnt? sällan man utvecklas då heller.
Framtiden får utvisa hur det blir, självklart är det en fin travare med härlig lungkapacitet. Men jag tror knappast att den blir något mer än en hyfsad guldhäst som tjänar pengar under vintern.
Tilll sist, classic tile är 7 år och INTE i början av sin karriär, du snackar som om det var en unghäst......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-22 20:11:11  har du någonsin sett en travare som utvecklats när dem varit så pass sköra som tex classic tile??? Travar ständigt dåligt och måste vila ofta pga problem med diverse saker. De hästarna blir aldrig något, dem går sönder 9ggr av 10 när dem måste tränas och matchas hårdare när det blir upp till bevis.
Hästen har varit hos svanstedt i 9-10 månader och vad jag kan se av loppen, prestationerna och hur den ser ut så har den inte utvecklats ett skit........
Skulel tro att svanstedt tränar classic tile väldigt lugnt? sällan man utvecklas då heller.
Framtiden får utvisa hur det blir, självklart är det en fin travare med härlig lungkapacitet. Men jag tror knappast att den blir något mer än en hyfsad guldhäst som tjänar pengar under vintern.
Tilll sist, classic tile är 7 år och INTE i början av sin karriär, du snackar som om det var en unghäst......
Answer to: "har du någonsin sett en travare som utvecklats när dem varit s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
den är som en unghäst hos Åke, ungefär som flemmnings hästar.
95% av alla starthästar tränas väldigt lugnt imellan om du inte visste det, är i loppen man utvecklas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-23 04:51:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
västerbo paradise är ju ett roligt bud till 5% åker han med på min kupong och hoppas på lite tur på vägen tillsammans med sanity och classic
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-23 16:35:40  västerbo paradise är ju ett roligt bud till 5% åker han med på min kupong och hoppas på lite tur på vägen tillsammans med sanity och classic
Answer to: "västerbo paradise är ju ett roligt bud till 5% åker han med"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Västerbo har ja väntat o väntat på o studerat varje start..nja ser inte ut som i fornstora dar o slog på en konstig galopp sist samt tappade lite fart sista 700 men kom igen lite på upploppet..ska se gräsgrym ut om han ska vara något att räkna med här... 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-06-23 18:56:41
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Är Classic Tile en riktigt bra häst eller inte? Det är den stora frågan... 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|