1
[ 2
]
|
Soberano
|
Posted: 2011-06-10 11:40:56  Mitt kuskval? ehh?
Answer to: "Mitt kuskval? ehh?"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jo eftersom du fick välja först så fann jag det lite märkligt att du inte valde någon av de bästa/skickligaste kuskarna eftersom skickligheten är viktigare än formen, Att då välja en kusk ur den lägsta skicklighetskategorin med en segerprocent på 3.3 istället för någon ur 8-9 kategorin med över 10 i segerprocent tyckte iallafall jag var konstigt.....
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-06-10 11:50:16
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Dube hade 6-7-9, det fanns endast en som var bättre, Lindqvist med 7-7-9, men han hade legat på 9 ett bra tag innan så jag fick känslan att han skulle tappa i form.
Skicklighet viktigare än form? Jaha, jag håller absolut inte med och undrar om du är seriös, men vi får väl se om Adielsson kör in sin häst först i mål i finalen då, han är ju skickligast av alla i finalen.
Segerprocenten har jag sneglat på ett tag men har till slut avfärdat det som nonsens då det inte finns nåt sätt att fastställa vad kuskarna haft i form när de kört. Och Dubes segerprocent är baserat på 60 lopp, det är knappast tillräckligt underlag för seriös statistik.
Dube vann förresten Hambletonian nyligen så helt hopplös kan han ju inte vara.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-06-10 12:06:00  Dube hade 6-7-9, det fanns endast en som var bättre, Lindqvist med 7-7-9, men han hade legat på 9 ett bra tag innan så jag fick känslan att han skulle tappa i form.
Skicklighet viktigare än form? Jaha, jag håller absolut inte med och undrar om du är seriös, men vi får väl se om Adielsson kör in sin häst först i mål i finalen då, han är ju skickligast av alla i finalen.
Segerprocenten har jag sneglat på ett tag men har till slut avfärdat det som nonsens då det inte finns nåt sätt att fastställa vad kuskarna haft i form när de kört. Och Dubes segerprocent är baserat på 60 lopp, det är knappast tillräckligt underlag för seriös statistik.
Dube vann förresten Hambletonian nyligen så helt hopplös kan han ju inte vara.
Answer to: "Dube hade 6-7-9, det fanns endast en som var bättre, Lindqvist med 7-7"
|
|
Jag är fullständigt seriös och har inte påstått att Dube är hopplös på något sätt och givetvis så påverkar formen mycket även den. Såklart så är Dube med 6 i skicklighet och 9 i form ett BETYDLIGT bättre val än tex Adielsson med 3 i form.
En kombination skicklighet/form är givetvis att föredra men jag GARANTERAR dig att Adielsson med 3 i form är långt mycket bättre än tex Johan Untersteiner med 5 i form. Tro vad du vill om det. Jag har vunnit Derbyt med Åke S som då hade 2 i form. Lovar att ingen kusk med 5 i skicklighet och 2 i form skulle göra det.
Jag har inte påstått att din häst skulle vara chanslös pga av ditt kuskval då det är ganska jämt skägg mellan en kusk som har 6 el 8 i skicklighet men jag tror ändå att chansen att vinna storlopp med en kusk som råkar tappa lite form är betydligt större om det är en så skicklig kusk som möjligt.
Det är för övrigt han som skapat spelet som vid fleratalet tillfällen poängterat att skickligheten är viktigare än formen..........
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-06-10 12:15:28
|
|
Tja, i ditt exempel med Adielsson/J.Untersteiner är jag benägen att hålla med, men när det handlar om ett val mellan 6-7-9 och 8-7-8 så blir det nog ändå en fråga om personliga preferenser, och så stor skillnad är det absolut inte att man bör förundras särskilt mycket över mitt val av Dube. Jag är nöjd med mitt val.
Och nej, chanslös är min häst definitivt inte trots att han går på knäna nu. Som sagt, enda barfotahästen (och börjar det regna har han 10 på tung) och egentligen inte världens bästa skallar han möter, det var nån enstaka som hade en riktigt fin rad. Jag vågar nästan lova att han är top3, men bara nästan då vi ju båda två känner till loppmotorns nyckfullheter.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-06-10 12:56:48  Tja, i ditt exempel med Adielsson/J.Untersteiner är jag benägen att hålla med, men när det handlar om ett val mellan 6-7-9 och 8-7-8 så blir det nog ändå en fråga om personliga preferenser, och så stor skillnad är det absolut inte att man bör förundras särskilt mycket över mitt val av Dube. Jag är nöjd med mitt val.
Och nej, chanslös är min häst definitivt inte trots att han går på knäna nu. Som sagt, enda barfotahästen (och börjar det regna har han 10 på tung) och egentligen inte världens bästa skallar han möter, det var nån enstaka som hade en riktigt fin rad. Jag vågar nästan lova att han är top3, men bara nästan då vi ju båda två känner till loppmotorns nyckfullheter.
Answer to: "Tja, i ditt exempel med Adielsson/J.Untersteiner är jag benägen a"
|
|
Visst är det hårfint och kanske är det jag som är skadad som reagerade. Huvudsaken är ju att du är nöjd. Vad det gäller loppmotorn så är den ju som den är......
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2011-06-12 12:48:55
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Finns galopp på Nutmeg's karta? Vilken siffra på det? Stort lycka till nu idag.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2011-06-12 13:02:15
|
|
Tackar för det, larockma  4 i galopprisk, har klarat sig från det än så länge. Vore rent ut sagt för jävligt om första gången kommer idag.
Lycka till själv med skarpskjutarn!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|