Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Östersund 2011-06-11
V75-5 Wångens Stora Lärlingspris. Lärlingslopp - Stolopp.
10. MOONBEAM HANOVER 75% 25
Svanstedt Anders
12. MADAMACRISTINA COF 40% 48
Andersson Peter M
6. MISS BLACK BEAUTY 27% 88
Balogh Mercedes
2. BROOKFIELD 14% 130
Åkerlund Martin
15. OMELETTE 14% 123
Eriksson Jörgen S
3. SUNSHINE ÅS 12% 90
Engfors Jenny
4. REGINA ONE 12% 119
Hiltunen Heidi
9. NAUGHTY BUT NICE 9% 167
Olsen Jan Ove
5. ARIZONA U.B. 5% 378
Rask Katrin
7. KITTY GEL 3% 733
Djuse Martin P
1. WELLBORN BOKO 2% 557
Skoglund Robert
8. EMORY LIGHTNING 2% 616
Djuse Mattias
11. DIVA HÅLERYD 2% 358
Andersson Jimmy H
13. PRINCESS CIRCLE 1% 736
Björk Jenny
14. LACEY FRONTLINE 1% 999
Bergfelt Annsofie

Senast uppdaterad: 2011-06-11 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Östersund
V75-2 Östersund
V75-3 Östersund
V75-4 Östersund
V75-5 Östersund
V75-6 Östersund
V75-7 Östersund
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-5 Östersund

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2011-06-10 21:38:31 Answer to: "håller med andy nalan, tar hellre 7 rätt än tar med hä"

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER
Ännu ett streck i "dumlistan". ka-ching!

Reply
Posted: 2011-06-10 21:39:30 Edited(1): 2011-06-10 21:41:18 Answer to: "håller med andy nalan, tar hellre 7 rätt än tar med hä"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER
Ärligt talat. Det där inlägget var ett av årets dummaste. Som om NÅGON härinne hellre skulle ta 4 rätt än 7 rätt. Moaaahaaaaaaa.

[edit: det är ju inte i efterhand man bestämmer sig: "hmm.. nu så här i efterhand så väljer jag nog bort de här underskattade hästarna.. Jag menar.. Dom vann ju inte... Äh.. Jag tar nog bara vinnarna och gör det till en flerbong"]
Reply
Posted: 2011-06-10 21:41:48 Edited(1): 2011-06-10 21:42:16 Answer to: "Ärligt talat. Det där inlägget var ett av årets dummas"

Became a member: 
Forum posts:
du bara sågar folk ju, när det är grunden är du som har fel

i och med att till och med erkänner att inlägget va sjukt korkat så idiotförklarar ju du ditt eget inlägg samtidigt
Reply
Posted: 2011-06-10 21:47:37 Answer to: "du bara sågar folk ju, när det är grunden är du som ha"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER

och med att till och med erkänner att inlägget va sjukt korkat så idiotförklarar ju du ditt eget inlägg samtidigt

"Och vinnaren i kategorin meningslösa cirkelresonemang är....(trumvirvel).... TRAVSPANARN!"

Alltså du menar att JAG "erkänner" att DITT inlägg var sjukt korkat och därmed idiotförklarar jag mitt eget inlägg. alltså det inlägg som idiotförklarar ditt?.

Hur kan JAG erkänna att ditt inlägg är korkat? Det kan väl bara du göra? Och att mena att jag genom att kalla ditt inlägg dumt idiotförklarar just det inlägg är ju ungefär samma höjd på argumentation som att säga stjärnstopp.
Reply
Posted: 2011-06-10 22:02:32

Became a member: 
Forum posts:
vad gäller jackpot denna omgång, får man bort moonbeam hanover så lär det krävas många favoritsegrar för att det ska bli jackpot. Hon är överlägset mest streckad i omgången

Maharaja och hallsta lotus är inte så överdrivet stora favoriter tycker jag. Om nu streckfördelningen stämmer???
Reply
Posted: 2011-06-10 22:07:07 Answer to: "vad gäller jackpot denna omgång, får man bort moonbeam han"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER
den stämmer inte riktigt. Kolla insatsfördelningen. Hallsta är största favoriten.
Reply
Posted: 2011-06-10 22:34:57

Became a member: 
Forum posts:

V 1, WELLBORN BOKO
15 Omelette har man trott en del på i Bergarns stall, men har ännu inte levererat till fullo. Möter enklare gäng nu, men spåret kan ställa till det. I min bibel ska man "aldrig" strecka tilläggshästar i stolopp, så då finns det bara 3 hästar kvar. Kanske räcker så?
Reply
Posted: 2011-06-10 22:42:06 Answer to: "och med att till och med erkänner att inlägget va sjukt ko"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:
om du tar dig tid att läsa igenom mina inlägg och dina ovan, och kollar med en objektiv synd så inser du ganska snabbt att du säger emot dig sj vad gäller syftet och substansen i inläggen.

mitt tips är dock att du skippar det och fokuserar på annat mer vettigt, vad gäller tävling så är enda startpunkten 14.30 för mig, dock så kanske ditt upplägg ser annat ut.
Reply
Posted: 2011-06-10 22:43:45 Answer to: "den stämmer inte riktigt. Kolla insatsfördelningen. Hallsta ä"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:
nu skrev han ju mest streckad och inte största favoriten, 2 helt olika saker.
Reply
Posted: 2011-06-10 23:06:21 Answer to: "om du tar dig tid att läsa igenom mina inlägg och dina ovan, och "
Östersund

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER
Haha. Du pratar goja. Jag pratar inte emot mig själv ngnstans. Tror du det har du missförstått mina inlägg...
Reply
Posted: 2011-06-10 23:13:43 Answer to: "nu skrev han ju mest streckad och inte största favoriten, 2 helt olika"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER
Iofs så finns det knappast ngn objektiv definition på "favorit" så man kan ju faktiskt använda det på både antal streck och insatsfördelningen. men det jag avsåg svara på och menade( som säkert var tydligt för alla andra utom för dig) var att strecken inte ger en sann bild av vilken häst som rensar minst, utan då ska man tittapå insatsfördelningen och gör man det så ser man att det är hallsta som rensar minst och det var nog rensegenskapen som Folke funderade över. Och knappast över ngn hypotetisk skillnad mellan två begrepp.
Reply
Posted: 2011-06-11 00:24:28 Answer to: "Haha. Du pratar goja. Jag pratar inte emot mig själv ngnstans. Tror du"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:
ska jag verkligen behöva förklara mig?
Reply
Posted: 2011-06-11 00:27:24 Answer to: "Iofs så finns det knappast ngn objektiv definition på "fav"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:
detta är nog rätt tydligt (för alla utan dig då )

att du gav ett resolut och precist svar, där din åsikt/ståndpunkt var utom tvivel vad du menade.

Detta inlägg du skriver nu är en form av grått moln där du försöker slingra in och gömma dig
så att du ska kunna argumentera i all oändlighet

men men vill du inte stå för vad du säger utan att försöka slingra så får du väll göra så då
Reply
Posted: 2011-06-11 00:33:22 Edited(1): 2011-06-11 00:33:43 Answer to: "detta är nog rätt tydligt (för alla utan dig då:) ) "
Östersund

Became a member: 
Forum posts:

V 10, MOONBEAM HANOVER
Du får gärna förklara lite tydligare vad du menar för jag hajar noll av vad du påstår att jag har sagt och inte sagt. Helt ärligt alltså.

Har du läst mina inlägg här på forumet så borde du veta att jag inte slingrar mig. Står för vad jag tycker, och jag hajar inte vart i denna tråd jag inte skulle ha gjort det. Så förklara.
Reply
Posted: 2011-06-11 00:41:32 Answer to: "Du får gärna förklara lite tydligare vad du menar för "
Östersund

Became a member: 
Forum posts:
jag rättade dig med 1 mening när du var fel ute, sedna fick jag en a4 roman tebax där du försöker slingra dig, är rätt uppenbart, tror inte jag behöver skriva något mer.
Reply
Posted: 2011-06-11 02:24:42

Became a member: 
Forum posts:
Travspanren nog är du ibland duktig analytiker.MENnog är du väl hemlighetsfull i dina tankar/ efterlyser mer uppriktighet tror du kan mera varför inte visa detta inför dina kamrater på sajten som sliter med sina ekonomiska bekymmer varje månad och behöver påfyllnad av månadslönen. Jag vet enormt mycket om trav men mig slängde ni ut vilket är en tragedi för Travzonens medlemmar. Synd att en så liten klick vet så lite om travsport men är så stora i orden så de styr och ställer som de vill: Jag vill värna om de små spelare som sliter hela månaden och kanske förväntar sig någon vinst ibland, skall bli belönade med ärliga tankar och inte en massa gissningar i utopi. Vänner, kamrater Travzonen måste bli en sajt som går att lita på, här finns så mycket att värna om, och ta till vara så det räcker till V75 vinst för många. Kanske gäller det att bli ärliga och inte mörka.
Reply
Posted: 2011-06-11 03:25:11 Edited(1): 2011-06-11 03:27:33 Answer to: "Travspanren nog är du ibland duktig analytiker.MENnog är d"
Östersund

Became a member: 
Forum posts:
jag håller med dig, jag säger betydligt mindre än jag hade kunnat, anser väll inte jag orkar bry mig helt enkelt.
Bidrar med lite då och då, jongyl brukade bjuda på sig själv helt fullt ut i varje lopp, tror inte att han personligen tjänade så mycket på det eller slutade så väl.

Föredrar mer att personligen läsa igenom vad folk skriver och ibland när jag känner att någon är lite fel ute och cyklar, påpekar jag det på ett mer lr mindre trevligt sätt

tycker det är en juste sak ändå, kan ibland ofta dock uppfattas som provokativt tyvärr

Känner någon behovet av att fullt ut ta del av min kunskap och tips, så har de möjlighet till det på min hemsida från och med nästa månad
Reply
bossebast Posted: 2011-06-11 09:44:58

Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820

V 9, NAUGHTY BUT NICE
Här finns omgångens i mina ögon roligaste chansspik i 9 Naughty But Nice.

Springspår, startsnabb, bara 3 hästar på startvolten och formen i antågande enligt träningsrapporter.

Värsta motbudet Moonbeam Hanover har spår utanför och kan hamna på vingel. Dessutom är det täta starter.
Kan vara att hon ändå bara är bäst men jag chansar och spikar emot
Reply
Soberano Posted: 2011-06-11 10:57:10

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 5, ARIZONA U.B.
Ännu en förstörd tråd. Dags att rensa upp snart kanske?

Jag tycker mig ha hittat en riktig rökare här. ARIZONA U.B är inte alls så tokig och spurtade starkt senast bakom en omöjlig vinnare. Motståndet är inte så värst mycket att skrämmas av här och kommer hon bara iväg och det blir lite körning i loppet (vilket inte är omöjligt med lärlingar) så biter hennes spurt bra! Hon körs dessutom av en ny kusk för första gången vilket brukar kunna ge en liten extra växel. Det blir barfota runt om. 5%!!
Reply
dujorha Posted: 2011-06-11 16:12:39

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Skämtlopp !! Sluta med sådant här !!
Reply
1   [ 2 ]   3