[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-06-07 07:00:05
|
|
V75-5 | Wångens Stora Lärlingspris. Lärlingslopp - Stolopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. WELLBORN BOKO Skoglund Robert 2. BROOKFIELD Åkerlund Martin 3. SUNSHINE ÅS Engfors Jenny 4. REGINA ONE Hiltunen Heidi 5. ARIZONA U.B. Rask Katrin 6. MISS BLACK BEAUTY Balogh Mercedes 7. KITTY GEL Djuse Martin P 8. EMORY LIGHTNING Djuse Mattias 9. NAUGHTY BUT NICE Olsen Jan Ove 10. MOONBEAM HANOVER Svanstedt Anders 11. DIVA HÅLERYD Andersson Jimmy H 12. MADAMACRISTINA COF Andersson Peter M 13. PRINCESS CIRCLE Björk Jenny 14. LACEY FRONTLINE Bergfelt Annsofie 15. OMELETTE Eriksson Jörgen S
Turordning: 12-6-2-11-14-10-3-15-7-4-8-5-9-13-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 10:01:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
Spikar Moonbeam som avslutade riktigt vasst senast. Hoppas kollektivet garderar i detta lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 10:49:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BROOKFIELD
|
3,5,6,10,12 känns hetast här, får se hur det blir, måste som sagt hitta en spik nånstans
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-07 19:06:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
JA Jag hade henne som vinnare förra veckan men då var det inte segerstyrning av åke, Nu har hon bäst kusk och bra läge, lopp i kropp! SPIK veckans bästa???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-08 10:29:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ojojoj vad svårt det var här. Omgångens enda riktigt svårlösta lopp. Om Moonbeam Hanover är så klar som du säger Polajsen så har du löst nästan halva V75:an redan. ( Streckmässigt )
Själv har jag dålig koll på den hästen men skall plugga detta lopp extra noga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-08 10:41:08  Ojojoj vad svårt det var här. Omgångens enda riktigt svårlösta lopp. Om Moonbeam Hanover är så klar som du säger Polajsen så har du löst nästan halva V75:an redan. ( Streckmässigt )
Själv har jag dålig koll på den hästen men skall plugga detta lopp extra noga.
Answer to: "Ojojoj vad svårt det var här. Omgångens enda riktigt sv&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
Finns inga klara ekipage. Speciellt inte när det är lärlingar som kör i stolopp över tillägg.
Känns som en favoritbetonad omgång detta... Ska det bli pengar måste Hallsta förlora.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-06-08 23:16:59 Edited(1): 2011-06-08 23:17:21  Finns inga klara ekipage. Speciellt inte när det är lärlingar som kör i stolopp över tillägg.
Känns som en favoritbetonad omgång detta... Ska det bli pengar måste Hallsta förlora.
Answer to: "Finns inga klara ekipage. Speciellt inte när det är lärlinga"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Fösök inte fälla stenklara.. du vet att det kan bli miljonutdelning även om Marre och Hallsta vinner?
Fast du spikar ju Yarrah ja.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-08 23:20:05   Känns som en favoritbetonad omgång detta... Ska det bli pengar måste Hallsta förlora.
Fösök inte fälla stenklara.. du vet att det kan bli miljonutdelning även om Marre och Hallsta vinner?
Answer to: "Känns som en favoritbetonad omgång detta... Ska det bli p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu ska du inte va sådan, det är ju utdelning på 6 rätt med....ofta iallafall..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 05:19:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
att det kan bli miljon utdelning om hallsta och marre vinner?? glöm det, vilka är dina miljondrag då till i helgen andynalan? classic tile kanske? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-09 08:56:51
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
15 kameler o läringar.. schyssta puckar.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 09:38:41   Känns som en favoritbetonad omgång detta... Ska det bli pengar måste Hallsta förlora.
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
 du vet att det kan bli miljonutdelning även om Marre och Hallsta vinner?
Jepp... Det kan det. Och man kan också vinna drömvinsten på lotto.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 09:43:41   Känns som en favoritbetonad omgång detta... Ska det bli pengar måste Hallsta förlora.
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
 Fösök inte fälla stenklara..
Undrar hur många gånger jag har hört det och där dom "stenklara" sedan förlorat...MÅNGA gånger. Och då har det (nästan) ALLTID blivit hög utdelning. Sen att jag är så värdelös på detta att jag ändå inte får 7 rätt...ja.. det är en annan sak.
Tänk om jag fick jobba med ett gäng riktigt duktiga tippare/spelare och fick bearbeta dem lite i spelteori. Då kunde dom bli riktigt vinnande spelare. Extremt få spelare som både är bra på att tippa och har kunnandet i spelteorin/matematiken. Men det som förvånar mig är att de som är duktiga är så ovilliga att lära sig matematiken. För den delen är ju den lätta delen. Det svåra är att hitta vinnare och ranka bra. Spelteori kan man lära sig på ett par veckor och några böcker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 13:18:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MADAMACRISTINA COF
S 2, BROOKFIELD
|
Observera eventuell stallkörning (svanens) men med MADAMACRISTINA COF och Peter M Andersson har man nog säkrat dett lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-09 22:20:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BROOKFIELD
S 2, BROOKFIELD
|
Märren är bra och ska räknas med vettig segerchans 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-06-10 01:53:36   Fösök inte fälla stenklara..
Undrar hur många gånger jag har hört det och där dom "stenklara" sedan förlorat...MÅNGA gånger. Och då har det (nästan) ALLTID blivit hög utdelning. Sen att jag är så värdelös på detta att jag ändå inte får 7 rätt...ja.. det är en annan sak.
Tänk om jag fick jobba med ett gäng riktigt duktiga tippare/spelare och fick bearbeta dem lite i spelteori. Då kunde dom bli riktigt vinnande spelare. Extremt få spelare som både är bra på att tippa och har kunnandet i spelteorin/matematiken. Men det som förvånar mig är att de som är duktiga är så ovilliga att lära sig matematiken. För den delen är ju den lätta delen. Det svåra är att hitta vinnare och ranka bra. Spelteori kan man lära sig på ett par veckor och några böcker.
Answer to: "Fösök inte fälla stenklara..
Undrar hur m&"
|
|
 Det svåra är att hitta vinnare och ranka bra.
Att ranka bra är inte så svårt, men att sedan komponera ett system på 200 rader av det man rankat är svårt. Väldigt ofta man rankar in 7an på 200 rader, men att sedan ha 7 rätt på systemet är så gott som omöjligt...
Håller md dig angående spelteori o.s.v. Men om jag tycker att en häst är stenklar så spikar jag alltid den, oavsett streckprocent.
Tycker verkligen inte att det finns någon anledning att inte spika Maha och Lotus denna vecka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 07:15:25   Det svåra är att hitta vinnare och ranka bra.
Att ranka bra är inte så svårt, men att sedan komponera ett system på 200 rader av det man rankat är svårt. Väldigt ofta man rankar in 7an på 200 rader, men att sedan ha 7 rätt på systemet är så gott som omöjligt...
Håller md dig angående spelteori o.s.v. Men om jag tycker att en häst är stenklar så spikar jag alltid den, oavsett streckprocent.
Tycker verkligen inte att det finns någon anledning att inte spika Maha och Lotus denna vecka.
Answer to: "Det svåra är att hitta vinnare och ranka bra.
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
Jo det finns en anledning:
Vinner både Hallsta och Maha denna vecka har vi garanterat jackpot till omgången efter. Kommer vara många system som går på dessa två spikar och garderar ordentligt i övrigt. Och sannolikheten att hästar under 5% vinner i flera övriga lopp är väldigt liten, även om den finns.
Det gäller att se dem reella chanserna hos hästarna samtidigt som att hitta fina spelvärden.
Bara vad jag tycker dock.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 09:25:21  Jo det finns en anledning:
Vinner både Hallsta och Maha denna vecka har vi garanterat jackpot till omgången efter. Kommer vara många system som går på dessa två spikar och garderar ordentligt i övrigt. Och sannolikheten att hästar under 5% vinner i flera övriga lopp är väldigt liten, även om den finns.
Det gäller att se dem reella chanserna hos hästarna samtidigt som att hitta fina spelvärden.
Answer to: "Jo det finns en anledning:
Vinner både Hallsta och Maha denna veck"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-06-10 17:14:52  Jo det finns en anledning:
Answer to: "Jo det finns en anledning:
Vinner både Hallsta och Maha denna veck"
|
|
Asså det viktigaste är att jag har sju rätt. Jag nöjer mig med 5 tusen! Spelar man för mljoner varje vecka så kanske man inte ens sätter sjuan en enda gång i livet. pela efter hur omgången ser ut. Ser det svårt ut så kan man ju alltid spela för miljoner men nte denna vecka. 5-10 tusen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 21:33:26  Asså det viktigaste är att jag har sju rätt. Jag nöjer mig med 5 tusen! Spelar man för mljoner varje vecka så kanske man inte ens sätter sjuan en enda gång i livet. pela efter hur omgången ser ut. Ser det svårt ut så kan man ju alltid spela för miljoner men nte denna vecka. 5-10 tusen!
Answer to: "Asså det viktigaste är att jag har sju rätt. Jag nöjer"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOONBEAM HANOVER
|
 Asså det viktigaste är att jag har sju rätt.
Jag bara älskar spelare som tycker det.
Utan er skulle det inte finnas över- och understreckade hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 21:36:52   Asså det viktigaste är att jag har sju rätt.
Jag bara älskar spelare som tycker det.
Utan er skulle det inte finnas över- och understreckade hästar.
Answer to: "Asså det viktigaste är att jag har sju rätt. [/quote"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med andy nalan, tar hellre 7 rätt än tar med hästar som är understreckade och får 4 rätt, tyvärr 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|