1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-05-16 23:49:21  hur blir man FÖR finsk?:O
Answer to: "hur blir man FÖR finsk?:O"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MASTER DANCHIP
S 2, MASTER DANCHIP
|
Vet inte. Halvfinnar kanske duger? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 00:03:36  Vet inte. Halvfinnar kanske duger? 
Answer to: "Vet inte. Halvfinnar kanske duger? :D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
syftar du på din "polare" kari 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-17 02:02:16  du måste väll ha någon ide själv?:P
Answer to: "du måste väll ha någon ide själv?:P"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, MR NEW DAWN
|
Jodå det har jag. Min idé är att Staro Allentown bara vinner sålänge han ser bra ut innan loppet. Nu är jag sugen på att höra din idé 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 08:37:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
lyssna inte för mycket på andra dark horse... det är mitt tips!
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-05-17 08:48:56 Edited(1): 2011-05-17 08:49:59
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 8, STARO ALLENTOWN
S 2, MASTER DANCHIP
|
Känns som ett sparlopp om man inte vågar spika Staro Allentown..
Staro Allentown överlägsen kapacitet.. Vann silverförsök och 3:a i finalen redan 2009 men efter det har det krånglat en hel del.. Ska vara överlägsen det här gänget om han är frisk och inte galopperar..
Bakom är det lite tunnt..
Magic Space två raka på imponerande vis, men vem är Sergio Rondina-Bisi ? ingen seger på 39 starter iår.. 3 på 120 förra året.. Kan bli tufft att vinna på v7..
Master Danchip kan räcka om Staro Allentown gör bort sig.. knappast annars..
Roligaste strecket kan vara nummer 6 Macho Gossip som avslutat riktigt bra i två raka silverlopp men haft för långt fram..
Belinda sign har varit posetiv på slutet men ska vara kraftigt uppanmäld här..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 12:54:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAGIC SPACE
|
KAOZ!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 13:29:52  Jodå det har jag. Min idé är att Staro Allentown bara vinner sålänge han ser bra ut innan loppet. Nu är jag sugen på att höra din idé 
Answer to: "Jodå det har jag. Min idé är att Staro Allentown bara vin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tänkte inte på ide vem som vinnerloppet, utan något ide varför Staro inte skulle vara en bra spik?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-17 13:33:43  lyssna inte för mycket på andra dark horse... det är mitt tips!
Answer to: "lyssna inte för mycket på andra dark horse... det är mitt t"
|
V 9, MR NEW DAWN
|
Skadar inte att lyssna, däremot ska man väl inte lyda andra så mycket. Men jag försöker bara få travspanarn att öppna upp sig lite, han är så hemlighetsfull av sig 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-17 13:34:58  tänkte inte på ide vem som vinnerloppet, utan något ide varför Staro inte skulle vara en bra spik?
Answer to: "tänkte inte på ide vem som vinnerloppet, utan något ide va"
|
V 9, MR NEW DAWN
|
Du får gärna tala om båda 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 13:40:16  Du får gärna tala om båda 
Answer to: "Du får gärna tala om båda:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för det första är ju inte hästen något att lita på, för det andra så är läget kanon, not, för det 3de så förväntar sig folk att hästen bara ska bli bättre och bättre med 1 lopp i kroppen, risken är betydligt större att det blir tvärtom, backslag och att man får G i raden ett par starter innan formen infunnit sig.
finsn en mängd saker till varför detta kan vara omgångens sämsta favorit
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 13:43:11  för det första är ju inte hästen något att lita på, för det andra så är läget kanon, not, för det 3de så förväntar sig folk att hästen bara ska bli bättre och bättre med 1 lopp i kroppen, risken är betydligt större att det blir tvärtom, backslag och att man får G i raden ett par starter innan formen infunnit sig.
Answer to: "för det första är ju inte hästen något att lita p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MASTER DANCHIP
S 2, MASTER DANCHIP
|
Håller med. Det där med bakslag efter ett bra lopp tycker jag verkar vara ett vanligt fenomen bland hästar som varit borta länge (utan att ha ngn som helst statistik på det). Så var det även för Steel Pepper. Såna hästar ska man strecka när dom gjort besvikna 2-3 ggr. Sedan när dom är lite streckade trots bra läge, så spikar man dom. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-17 14:11:35  för det första är ju inte hästen något att lita på, för det andra så är läget kanon, not, för det 3de så förväntar sig folk att hästen bara ska bli bättre och bättre med 1 lopp i kroppen, risken är betydligt större att det blir tvärtom, backslag och att man får G i raden ett par starter innan formen infunnit sig.
Answer to: "för det första är ju inte hästen något att lita p"
|
V 9, MR NEW DAWN
|
Bra, du kan när du vill! Köper alla argument, förutom läget möjligtvis då jag tror det kan vara en fördel för honom att starta längst ut eftersom han slipper en massa hästar runt sig i starten.
Men lika given som spiken är om han värmer bra, lika given är garderingen om han ser det minsta tveksam ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 14:28:06  Bra, du kan när du vill! Köper alla argument, förutom läget möjligtvis då jag tror det kan vara en fördel för honom att starta längst ut eftersom han slipper en massa hästar runt sig i starten.
Men lika given som spiken är om han värmer bra, lika given är garderingen om han ser det minsta tveksam ut.
Answer to: "Bra, du kan när du vill! Köper alla argument, förutom lä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror inte han vinner ändå, även om han skulle se bra i värmning pga läget och motståndet, men gör givetvis som du tror bäst på sj.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-17 16:29:43  Håller med. Det där med bakslag efter ett bra lopp tycker jag verkar vara ett vanligt fenomen bland hästar som varit borta länge (utan att ha ngn som helst statistik på det). Så var det även för Steel Pepper. Såna hästar ska man strecka när dom gjort besvikna 2-3 ggr. Sedan när dom är lite streckade trots bra läge, så spikar man dom. 
Answer to: "Håller med. Det där med bakslag efter ett bra lopp tycker jag ve"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hej P. har inte fått något svar på min fråga om din spikning i sista avd på Katjing ? Har du lust att skriva några rader ? Inte för att kritisera men mer av nyfikenhet.. ja vet du angav skälet strykningarna men var det något mer ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-17 19:01:14  Hej P. har inte fått något svar på min fråga om din spikning i sista avd på Katjing ? Har du lust att skriva några rader ? Inte för att kritisera men mer av nyfikenhet.. ja vet du angav skälet strykningarna men var det något mer ? 
Answer to: "Hej P. har inte fått något svar på min fråga om din"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MASTER DANCHIP
S 2, MASTER DANCHIP
|
Jag spikade den baserat på följande:
- Jag tyckte att den var sjukt understreckad (nu tror jag inte det längre, men jag gjorde det innan loppet)
- Jag tyckte att den hade bra vinstchans baserat på det formbesked den gav förra starten, den kapacitet den har i grunden och det loppscenario jag trodde på (loppscenariot jag trodde på var dock åt helvete fel).
- Kollektivet låste på Gills Abbe och Bachelors Dream och då jag kände att ett trehästarslås skulle kosta för mkt så kändes det attraktivt att gå emot spelarna och spika katjing
Sen att det var en jävla felbedömning.. ja.. det är inte första gången. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-17 21:29:17  Jag spikade den baserat på följande:
- Jag tyckte att den var sjukt understreckad (nu tror jag inte det längre, men jag gjorde det innan loppet)
- Jag tyckte att den hade bra vinstchans baserat på det formbesked den gav förra starten, den kapacitet den har i grunden och det loppscenario jag trodde på (loppscenariot jag trodde på var dock åt helvete fel).
- Kollektivet låste på Gills Abbe och Bachelors Dream och då jag kände att ett trehästarslås skulle kosta för mkt så kändes det attraktivt att gå emot spelarna och spika katjing
Sen att det var en jävla felbedömning.. ja.. det är inte första gången. 
Answer to: "Jag spikade den baserat på följande:
- Jag tyckte att den var"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ok då vet ja ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-18 16:19:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MASTER DANCHIP
|
Anser deta vara ett klurigt lopp!?
Storfavis Staro är en galoppbenägen rackare och inget jag kommer att tordas hänga upp mig på?
Även kusarna från bakspår kommer från bra senaste prestationer
Skall jag ge någon ett första nick får det gå till Master Danchip
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2011-05-18 20:40:23
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 8, STARO ALLENTOWN
|
Kan bli en kul duell mellan Master Danchip och Staro Allentown.
Det logiska är att spika den trolige ledaren som blir mindre streckad men det är svårt att gå emot Allentown.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-05-19 18:34:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, MASTER DANCHIP
|
37% på Master Danchip med spetsläge och 62% på staro Allentown från bricka 8? Njae.. Felstreckat i min värld o sugen på o spika Master Danship.
Är dock feg så jag kommer nog gardera ändå min vana trogen i avd 1.
Belinda Sign måste med o ev 9an..
Kanske Örjan får till en sån där obehaglig örjanskräll med ickevinnande Versace?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-19 19:34:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, MASTER DANCHIP
S 2, MASTER DANCHIP
|
Letar man skrällar så är Mr New Dawn den som är mest intressant. Har rygg på startsnabbe Master och visade bra form senast. Varför inte? Men som sagt så kommer jag att spika Master D. Spets och slut.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|