1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2011-05-10 16:13:59  hur motiverar ni att wishing stone och formula one är bästa hästarna? efter att sätt försöken tycker jag det är ganska givet att raja mirchi är (när han fungerar) divisioner bättre än dessa, fan han går med balans som dessa hästar knappt skulle springa 1.16 på, medans han joggar 1.13-1.12 okörd, hans kapacitet är ju överlägsen, jag börjar nästan tröttna på alla som konstant underskattar denna häst... kommer ihåg hur det var inför kriteriet, alla tycket han var en överskattad skithäst och hur gick det? känns lite samma läge nu, äh jag tror raja vinner på 1.11,8
Answer to: "hur motiverar ni att wishing stone och formula one är bästa h&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
 jag börjar nästan tröttna på alla som konstant underskattar denna häst
Det var inte länge sedan den förlorade två lopp i rad som megafavorit. Och du börjar tröttna på alla som konstant underskattar honom? hahaha... Du är rolig du.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-05-10 16:16:42  Hur motiverar du att Raja är bättre än Wishing Stone?
Jag har ju redan motiverat varför jag tycker WS är bästa hästen för dagen. Den gick 1.09 sista 600 i spåren trots ett relativt högt tempo i loppet i övrigt. Den prestationen har inte Raja gjort. Inte ännu iaf.
Dessutom är det så att Raja kommer gå med tunga dojjor vilket försämrar startsnabbheten och speeden.
Därför är Wishing Stone bättre än Raja på lördag. Vilken som är den bästa hästen överlag går jag inte in på. Det är ointressant.
Answer to: "Hur motiverar du att Raja är bättre än Wishing Stone?
Jag"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
V 3, RAJA MIRCHI
|
tycker väll också jag motiverade varför raja är bättre, gjorde ett bättre lopp i kvalet, var inte alls imponerad WS, bröt ju ner som fan överupploppet och såg ut att gå max efter en lugn löpning, räcker inte att vara bottnad på 1.13,3 i finalen, den hästen kör ludde bara ifrån på styrka med raja, nej i så fall tror jag mycker mer på formula one eller kadett c.d., de kan nog hänga och utmana om nån av dem får rygg på raja
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-05-10 16:17:44 Edited(1): 2011-05-10 16:18:02   jag börjar nästan tröttna på alla som konstant underskattar denna häst
Det var inte länge sedan den förlorade två lopp i rad som megafavorit. Och du börjar tröttna på alla som konstant underskattar honom? hahaha... Du är rolig du.
Answer to: "jag börjar nästan tröttna på alla som konstant "
|
V 3, RAJA MIRCHI
|
hmm underskattningen har kanske inte varit oddsen snarare diskussionen bland experter och på forum...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 16:23:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, WINDSONG'S SISU
|
det är såhär att WIndsongs sisu är bäst och kommer vinna oavsett position
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 21:29:23  tycker väll också jag motiverade varför raja är bättre, gjorde ett bättre lopp i kvalet, var inte alls imponerad WS, bröt ju ner som fan överupploppet och såg ut att gå max efter en lugn löpning, räcker inte att vara bottnad på 1.13,3 i finalen, den hästen kör ludde bara ifrån på styrka med raja, nej i så fall tror jag mycker mer på formula one eller kadett c.d., de kan nog hänga och utmana om nån av dem får rygg på raja
Answer to: "tycker väll också jag motiverade varför raja är bä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Ja, du har rätt. Wishing var så otroligt trött på upploppet att han inte orkade spurta förbi sina konkurrenter snabbare än 1.06 sista 200.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-10 21:35:17  Exakt HUR snabb ut är Wishing Stone? Ngn som vet?
Sedan är frågan om Utility Bus kan försvara spets för att få rygg på Raja. Kan den det är den extremt intressant.
Jag tror att det räcker med tre hästar här:
1,2,9
Någon av dom kommer att få rygg på Raja och ngn av dom kommer att få tredje inner. Wishing Stone är bästa hästen. Gick 1.09 sista 600 i spåren senast.
Answer to: "Exakt HUR snabb ut är Wishing Stone? Ngn som vet?
Sedan är fr&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tja väntar på någon analys värd namnet på den som tar spetsen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 21:43:05  Tja väntar på någon analys värd namnet på den som tar spetsen... 
Answer to: "Tja väntar på någon analys värd namnet på den s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Utility Bus är snabb. Men vet ju inte hur snabb Wishing är. Dåligt med lopparkiv på den du. hehe...
Så det är ngn av 1 och 2 som tar spets och släpper till raja. Det är anal-lusen det.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-05-10 22:04:06  Ja, du har rätt. Wishing var så otroligt trött på upploppet att han inte orkade spurta förbi sina konkurrenter snabbare än 1.06 sista 200.
Answer to: "Ja, du har rätt. Wishing var så otroligt trött på upp"
|
V 3, RAJA MIRCHI
|
1.06, är du säker du klockat rätt? jag säger inte emot dig då jag inte klockat, utan mest går på känsla och helhet, men tyckte inte det såg ut så
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-05-10 22:08:51
|
V 3, RAJA MIRCHI
|
kollade om loppet nu, nej jag kan inte bli imponerad av WS möjligt jag inte ser nått som andra gör men jag tror nästan mindre på den nu,
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-10 22:11:08  kollade om loppet nu, nej jag kan inte bli imponerad av WS möjligt jag inte ser nått som andra gör men jag tror nästan mindre på den nu,
Answer to: "kollade om loppet nu, nej jag kan inte bli imponerad av WS möjligt jag"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, FORMULA ONE
|
Jag håller med dig, tycker intrycket var ganska uselt på WS. Däremot har jag inte heller klockat men baserat på intrycket tror jag inte ett skit på honom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 22:18:16  Jag håller med dig, tycker intrycket var ganska uselt på WS. Däremot har jag inte heller klockat men baserat på intrycket tror jag inte ett skit på honom.
Answer to: "Jag håller med dig, tycker intrycket var ganska uselt på WS. D&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Fan. Ni måste ha grym syn. För jag ser bara en häst som kutar förbi andra. Sen ser man att den gör ngt på slutet, men jag kan faan inte säga vad det är eller vad det beror på. Bryter ut lite? Ja.. Kanske. Men i brist på annat så kan jag bara konstatera att det gick fort och att den vann ganska så enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 22:53:21  det är såhär att WIndsongs sisu är bäst och kommer vinna oavsett position
Answer to: "det är såhär att WIndsongs sisu är bäst och komme"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Jag var lite osäker på om du skämtade eller menade allvar. Skämtade du så ville jag inte förstöra ditt nöje, och var det allvar så ville jag inte vara så ofin att påpeka något så uppenbart fånigt som att påstå att Windsong är bäst och vinner oavsett position.
Men med tanke på ditt inlägg i avd 1 så blir det humor på hög nivå (dock oavsiktlig från din sida misstänker jag) när jag läser detta "tips".
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 23:10:59  Jag var lite osäker på om du skämtade eller menade allvar. Skämtade du så ville jag inte förstöra ditt nöje, och var det allvar så ville jag inte vara så ofin att påpeka något så uppenbart fånigt som att påstå att Windsong är bäst och vinner oavsett position.
Men med tanke på ditt inlägg i avd 1 så blir det humor på hög nivå (dock oavsiktlig från din sida misstänker jag) när jag läser detta "tips".
Answer to: "Jag var lite osäker på om du skämtade eller menade allvar. "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, WINDSONG'S SISU
|
inte fel med lite hjärngympa i trådjungeln inte, va mer ett påstående än tips
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-10 23:11:19  Fan. Ni måste ha grym syn. För jag ser bara en häst som kutar förbi andra. Sen ser man att den gör ngt på slutet, men jag kan faan inte säga vad det är eller vad det beror på. Bryter ut lite? Ja.. Kanske. Men i brist på annat så kan jag bara konstatera att det gick fort och att den vann ganska så enkelt.
Answer to: "Fan. Ni måste ha grym syn. För jag ser bara en häst som kut"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, FORMULA ONE
|
Och jag ser bara en sketen liten ponny som efter ett perfekt lopp måste drivas på maximalt för att gå förbi två mediokra hästar, varpå den bryter ner och tappar fart sista biten in mot mål  Nu när motståndet blir så mycket hårdare har jag svårt att se honom räcka faktiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 23:34:58  Och jag ser bara en sketen liten ponny som efter ett perfekt lopp måste drivas på maximalt för att gå förbi två mediokra hästar, varpå den bryter ner och tappar fart sista biten in mot mål  Nu när motståndet blir så mycket hårdare har jag svårt att se honom räcka faktiskt.
Answer to: "Och jag ser bara en sketen liten ponny som efter ett perfekt lopp mås"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Skicka ett vykort med en Ponny till Bazire och önska honom lycka till då. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-10 23:36:13  inte fel med lite hjärngympa i trådjungeln inte, va mer ett påstående än tips
Answer to: "inte fel med lite hjärngympa i trådjungeln inte, va mer ett p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Du tänkte att han kommer krossa Raja från dödens då eller? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-11 00:20:55  Du tänkte att han kommer krossa Raja från dödens då eller? 
Answer to: "Du tänkte att han kommer krossa Raja från dödens då e"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, WINDSONG'S SISU
|
kanske det, vem vet. kan va spets slut annars
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-11 00:26:54  kanske det, vem vet. kan va spets slut annars
Answer to: "kanske det, vem vet. kan va spets slut annars"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, UTILITY BUS
S 1, UTILITY BUS
|
Nu när raja har dojjor så öppnar han långsammare, men har svårt att se att Windsong skulle dundra till spets från spår 8, eller att Örjan (eller vem som nu tar spets) släpper spets till denne. Gör ledaren det så är det för att han kör en kupp mot ludde och släpper Windsong till spets för att hålla ludde i dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-11 00:31:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, RAJA MIRCHI
|
Kingen vinner! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-11 06:29:04  det är såhär att WIndsongs sisu är bäst och kommer vinna oavsett position
Answer to: "det är såhär att WIndsongs sisu är bäst och komme"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jagar du 50-oddsare att spika ? 
|
|
Reply
|
|
1