[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-05-09 07:00:05
|
|
V75-6 | Algot Scotts Minne - Silverdivisionen, försök 5. 1:A PRIS 150 000 kr 1640 A 1. PRACTICAL JOKE Falsig Bo 2. VICTORIA ISLAND Kolgjini Lutfi 3. CATCH THE FLAX Goop Björn 4. CHIMALL T.T. Persson Fredrik 5. TOTTI T.DREAM Jensen Flemming 6. TRUE Q. Ingves Peter 7. AVANTO Svanstedt Åke 8. LASS INSPIRATION Lugauer Conrad 9. PHOTO BEAR Westergård Bo 10. G.H.NEMO Westholm Jörgen 11. SIMON STARLIGHT Uhrberg Thomas 12. VERSACE BOKO Lindblom Carl-Erik
Turordning: 10-9-3-7-4-8-1-5-11-6-2-12
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-09 07:20:58
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Fördel Fredde !! Nu kör Jörgen Nemo... 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2011-05-09 09:26:12
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
V 6, TRUE Q.
|
Inte det bästa silver vi sett i år?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-09 09:49:02
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, G.H.NEMO
|
Chimall + Nemo = låst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 10:33:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Catch the Flax plockar spets som en blomma normalt sätt. Nu har den ju varit borta och vet inte om det påverkar hans startsnabbhet.
Men om den är som vanligt så tar den spets med victoria island i rygg. Björn släpper nog dock välvilligt till Totti T Dream som också öppnar snabbt och är framme före Chimallen.
Så: Totti i spets, CTF i rygg. Victoria ISland tredje inner. Practical JOke 4:e inner eller typ 4:e ytter. Chimall TT i dödens. Photo Bear andra ytter.
Detta ska Totti T Dream normalt sett vinna ganska lätt. Möjlig spik.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2011-05-09 10:51:46
|
V 6, TRUE Q.
|
Tveksam till att Flemming är en spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 11:00:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Ska nog ta med practical den här gången, var bra senast, 4 och 10 ska också med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 11:02:05  Tveksam till att Flemming är en spik.
Answer to: "Tveksam till att Flemming är en spik."
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Tveksam är jag för det mesta till mina spikar. Det hör liksom till.
Men berätta gärna varför du är tveksam till Totti som spik; för utan en förklaring är din kommentar överflödig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 11:03:41  Ska nog ta med practical den här gången, var bra senast, 4 och 10 ska också med.
Answer to: "Ska nog ta med practical den här gången, var bra senast, 4 och 1"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Practical är en av mina favorithästar, men missgynnas kraftigt av OS eftersom den är såpass långsam från start. Hans chans är att komma ut i andra spår och att det sedan blir stenhårt tempo. Med hårt tempo är den riktigt riktigt vass.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2011-05-09 11:19:14  Practical är en av mina favorithästar, men missgynnas kraftigt av OS eftersom den är såpass långsam från start. Hans chans är att komma ut i andra spår och att det sedan blir stenhårt tempo. Med hårt tempo är den riktigt riktigt vass.
Answer to: "Practical är en av mina favorithästar, men missgynnas kraftigt av"
|
V 6, TRUE Q.
|
Visst, han kan absolut vinna, men jag känner på mig att det kan bli en jäkla öppning i det här loppet och jag är inte alls säker på att Totti kommer helt smärtfritt till ledningen, vilket kan gynna de som inte laddar, typ 6, 10 som båda var bra senast.
Min filosofi är att gardera i lopp som kan bli överpacade. och jag tycker det är oerhört svårt att sia om exakt hur loppet kommer att bli kört.
Det finns sundare spikar på torsdag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 12:58:55  Visst, han kan absolut vinna, men jag känner på mig att det kan bli en jäkla öppning i det här loppet och jag är inte alls säker på att Totti kommer helt smärtfritt till ledningen, vilket kan gynna de som inte laddar, typ 6, 10 som båda var bra senast.
Min filosofi är att gardera i lopp som kan bli överpacade. och jag tycker det är oerhört svårt att sia om exakt hur loppet kommer att bli kört.
Det finns sundare spikar på torsdag 
Answer to: "Visst, han kan absolut vinna, men jag känner på mig att det kan "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Hmm.. Menar du att Björn inte kommer att släppa med CTF eller menar du att chimallen skulle hinna före Totti?
Björn är ju Björn och det är kort distans, så att han inte vill släppa, det är fullt möjligt. Dessutom tror jag inte att Kari ger några strikta körorder utan låter kuskarna bestämma ganska så fritt. Så visst är det tänkbart. Skulle det bli så är CTF chanslös och då kommer exempelvis G.H Nemo in i bilden precis som du säger.
Victoria Island som har rygg på CTF är nog inte heller tänkbar eftersom CTF nog kommer att "dö" alltför tidigt.
Men men. Jag tror faktiskt att Björn är såpass klok att han släpper spets på en OS-bana, och Totti är mkt snabbare än Chimallen från start. Så vem ska ordna körningen?
Dessutom har Totti visat att han tål en del körning och ändå kan hålla undan. Det är en rejäl häst som inte har ett uns vekhet i sig. Så blir det lite "lagom" körning så fixar han det med.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-05-09 13:13:33  Hmm.. Menar du att Björn inte kommer att släppa med CTF eller menar du att chimallen skulle hinna före Totti?
Björn är ju Björn och det är kort distans, så att han inte vill släppa, det är fullt möjligt. Dessutom tror jag inte att Kari ger några strikta körorder utan låter kuskarna bestämma ganska så fritt. Så visst är det tänkbart. Skulle det bli så är CTF chanslös och då kommer exempelvis G.H Nemo in i bilden precis som du säger.
Victoria Island som har rygg på CTF är nog inte heller tänkbar eftersom CTF nog kommer att "dö" alltför tidigt.
Men men. Jag tror faktiskt att Björn är såpass klok att han släpper spets på en OS-bana, och Totti är mkt snabbare än Chimallen från start. Så vem ska ordna körningen?
Dessutom har Totti visat att han tål en del körning och ändå kan hålla undan. Det är en rejäl häst som inte har ett uns vekhet i sig. Så blir det lite "lagom" körning så fixar han det med.
Answer to: "Hmm.. Menar du att Björn inte kommer att släppa med CTF eller men"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
V 4, CHIMALL T.T.
|
hur kan du vara så så säker att CTF sitter i spets, victoria island är ju också startsnabb, svårt att ta en längd sida vid sida och ludde släpper nog inte till björn, tror han siktar på att släppa till chimallen och är han som han ska vinner han väll detta då eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 13:30:51  hur kan du vara så så säker att CTF sitter i spets, victoria island är ju också startsnabb, svårt att ta en längd sida vid sida och ludde släpper nog inte till björn, tror han siktar på att släppa till chimallen och är han som han ska vinner han väll detta då eller?
Answer to: "hur kan du vara så så säker att CTF sitter i spets, victor"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Som jag skrev tidigare kan jag inte vara säker på CTF eftersom den inte tävlat ordentligt på ett tag. Men är den i ordning och lika startsnabb som den kan vara så spetsar den innan du hunnit tugga ur ditt dillchips du stoppade i munnen när startbilen började rulla.
Men allt kan hända. Den har hoppat i starten tidigare och då sitter Ludde i spets. Dock tror jag han är fullt nöjd med rygg på Totti. Varför skulle han bara vilja släppa till Chimallen? Totti T Dream är en kanonhäst och Ludde är nog mer än nöjd med att ha rygg på den. Kan inte tänka mig att Flemming släpper väl i spets och då skulle victoria sitta i vinnarhålet.
Oavsett detta så är det samma resultat. Totti är före Chimallen för att överta oavsett om det är CTF eller VC som spetsar.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-05-09 15:13:05  Som jag skrev tidigare kan jag inte vara säker på CTF eftersom den inte tävlat ordentligt på ett tag. Men är den i ordning och lika startsnabb som den kan vara så spetsar den innan du hunnit tugga ur ditt dillchips du stoppade i munnen när startbilen började rulla.
Men allt kan hända. Den har hoppat i starten tidigare och då sitter Ludde i spets. Dock tror jag han är fullt nöjd med rygg på Totti. Varför skulle han bara vilja släppa till Chimallen? Totti T Dream är en kanonhäst och Ludde är nog mer än nöjd med att ha rygg på den. Kan inte tänka mig att Flemming släpper väl i spets och då skulle victoria sitta i vinnarhålet.
Oavsett detta så är det samma resultat. Totti är före Chimallen för att överta oavsett om det är CTF eller VC som spetsar.
Answer to: "Som jag skrev tidigare kan jag inte vara säker på CTF eftersom d"
|
Forum posts: 803
V 4, CHIMALL T.T.
|
hmm jag har i alla fall för mig att ludde vid flera tillfällen hyllat chimallen som en häst han gillar och jag tror han helst vill ha dennes rygg, tror faktiskt inte han släpper till totti i först läget om inte flemming kör riktigt tufft och det tycker jag inte han brukar göra...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 15:19:49  hmm jag har i alla fall för mig att ludde vid flera tillfällen hyllat chimallen som en häst han gillar och jag tror han helst vill ha dennes rygg, tror faktiskt inte han släpper till totti i först läget om inte flemming kör riktigt tufft och det tycker jag inte han brukar göra...
Answer to: "hmm jag har i alla fall för mig att ludde vid flera tillfällen hy"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Det finns tre anledningar till att man inte vill släppa på Åby:
1. Det är en dålig rygg att ha.
2. Man tror att den kusken i sin tur kommer att släppa till ngn annan.
3. Man tror sig kunna maximera sina vinstchanser i spets
Påstår du att du kan svara ja på ngn av dom frågorna?
För även om Ludde så är kär i Chimallen så släpper han om Totti kommer flygande. Och du kan ge dig faan på att Flemming kör offensivt med Totti på Åby. Han vet att han har en kanonhäst som går bra i spets (och rygg också förvisso) och han kommer definitivt inte nöja sig med dödens eller rygg på Victoria.
Ludde kommer göra allt han kan föra att hålla ut CTF (vilket han inte kommer lyckas med) och skulle han mot förmodan lyckas med det så kommer han knappast ta en ny fajt mot Flemming pga av att "han verkligen gillar chimallen".
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-05-09 15:36:47
|
Forum posts: 5430
|
Min första känsla är att Chimall TT bara vinner.. Tror att den går en låg 11-tid från dödens om det behövs bara den är fräsch..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 15:39:46  Min första känsla är att Chimall TT bara vinner.. Tror att den går en låg 11-tid från dödens om det behövs bara den är fräsch..
Answer to: "Min första känsla är att Chimall TT bara vinner.. Tror att d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Kom ihåg att bara runt 11 % vinner från dödens på Åby.
Men bortsett från det... Nu är det bara snack om favoriter (Tamla, Orali, Viola, Raja, ChimallTT) och möjligtvis några andrahandare... Nu måste vi börja leta upp skrällarna... Eller tror vi att det blir lampfest på torsdag?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-05-09 15:44:24  Kom ihåg att bara runt 11 % vinner från dödens på Åby.
Men bortsett från det... Nu är det bara snack om favoriter (Tamla, Orali, Viola, Raja, ChimallTT) och möjligtvis några andrahandare... Nu måste vi börja leta upp skrällarna... Eller tror vi att det blir lampfest på torsdag?
Answer to: "Kom ihåg att bara runt 11 % vinner från dödens på &A"
|
Forum posts: 5430
|
Första känslan för mej är att det inte blir så stora pengar.. Men några skrällar ska man väl kunna jobba fram under veckan..  Viola och Raja ska jag försöka fälla, och Viola tror jag inte ens att jag tar med på systemet.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 15:57:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CATCH THE FLAX
|
Ingen som såg True Q senast?
Tycker det annars är ett roligt bud till 4%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-09 15:59:48  Ingen som såg True Q senast?
Tycker det annars är ett roligt bud till 4%.
Answer to: "Ingen som såg True Q senast?
Tycker det annars är ett roligt bu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TOTTI T.DREAM
S 3, CATCH THE FLAX
|
Jo, det va en fin avslutning. Men det hade iofs inte gått så fort i loppet.
Jag kom på ett ekipage som kan ställa till det lite för Totti:
Lass Inspiration/Conrad.
Lass är mkt snabb ut och är ingen dålig häst. Vart ska Conrad ta vägen? Han måste nästan ladda framåt för position.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|