1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-05-05 23:36:28  Nu kommer årets mest vågade spik för min del:
Sweet Case
Jag litar stenhårt på min känsla som är ovanligt stark.
Trots att Sweet Case var riktigt dålig i spets senast så tror jag på att den bara vinner. Fråga mig inte varför. Men jag kommer spika den. I en omgång med svårfunna spikar så kan jag lika gärna välja en som är en rejäl skräll.
Ja vet.. Ni får gärna idiotförklara mig. Men då och då måste man göra sånt här. 
Answer to: "Nu kommer årets mest vågade spik för min del:
Sweet "
|
Became a member:
Forum posts:
|
skyll på att du körde en harry om den ej sitter 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-06 06:55:48  Nu kommer årets mest vågade spik för min del:
Sweet Case
Jag litar stenhårt på min känsla som är ovanligt stark.
Trots att Sweet Case var riktigt dålig i spets senast så tror jag på att den bara vinner. Fråga mig inte varför. Men jag kommer spika den. I en omgång med svårfunna spikar så kan jag lika gärna välja en som är en rejäl skräll.
Ja vet.. Ni får gärna idiotförklara mig. Men då och då måste man göra sånt här. 
Answer to: "Nu kommer årets mest vågade spik för min del:
Sweet "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja idiot förklarar ingen...känsla är bra grejor ibland o svårigheten med de i travet är "svagheten"... oftast när man får en stark känsla så är det fel men om man får en svag lite oroande känsla men inte kan få den att fästa ordentligt, då slår den in !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-06 08:53:05
|
|
Ofta bakspår som man får en stark känsla för o då kanske den inte är så rationell..och man vinner på att analysera upp motståndet ordentligt o inte bara gå på känslan !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-06 09:15:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, CLEO NALAN
|
Nu har jag en en svag lite oroande känsla men kan inte få den att fästa ordentligt, Ingves på 6 Cleo Nalan...
Kort upplopp, ledning är viktig, hur kan han hamna på det tro ?
Slutar nog med 7 streck här ändå... ???
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-06 09:17:22  Nu har jag en en svag lite oroande känsla men kan inte få den att fästa ordentligt, Ingves på 6 Cleo Nalan...
Kort upplopp, ledning är viktig, hur kan han hamna på det tro ?
Slutar nog med 7 streck här ändå... ???
Answer to: "Nu har jag en en svag lite oroande känsla men kan inte få den at"
|
|
Framspår bra ! Kolla vidare, hade med Cleo senast o hon var ju med i tätstriden då !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-06 09:38:48  skyll på att du körde en harry om den ej sitter 
Answer to: "skyll på att du körde en harry om den ej sitter:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SWEET CASE
S 1, FLEA SOUTHWIND
|
hehe.. jAg får göra det. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-06 09:43:47  Ja idiot förklarar ingen...känsla är bra grejor ibland o svårigheten med de i travet är "svagheten"... oftast när man får en stark känsla så är det fel men om man får en svag lite oroande känsla men inte kan få den att fästa ordentligt, då slår den in !! 
Answer to: "Ja idiot förklarar ingen...känsla är bra grejor ibland o sv&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SWEET CASE
S 1, FLEA SOUTHWIND
|
Håller med. Sällan känslan sitter och numera så brukar jag ignorera sådana saker till förmån för en mer rationell analys. Däremot så tror jag att vi alla påverkas av dom initiala känslorna när vi tittar på startlistorna och sedan försöker vi rationalisera "våra vinnare". Feeling snackar vi bara om när det är uppenbart att det inte går att rationalisera fram att det är en vettig vinnare. Därav snackar vi om det när det är bakspår exempelvis.
Sweet case är ett typiskt sånt exempel. Hade jag hittat en massa plus så hade jag inte skrivit att det var feeling hit och dit... Men i grund och botten hade det nog ändå varit det som gjorde att jag tittar extra på den.
Hade det funnits vettiga spikar denna omgång hade jag aldrig spikat Sweet Case, det kan jag säga. Men eftersom jag inte hittar ngn vettig spik får det bli en "ovettig" spik som baseras på känsla och som är lågt streckad. Det handlar mer om att motivera för mig själv varför jag valde den. Att inte behöva ångra sig i efterhand. För oavsett allt snack om väntevärde och probabiliteter så är jag människa med alla dom brister som vi har.
Så.. mkt snack om självklara saker.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-06 11:51:50  Håller med. Sällan känslan sitter och numera så brukar jag ignorera sådana saker till förmån för en mer rationell analys. Däremot så tror jag att vi alla påverkas av dom initiala känslorna när vi tittar på startlistorna och sedan försöker vi rationalisera "våra vinnare". Feeling snackar vi bara om när det är uppenbart att det inte går att rationalisera fram att det är en vettig vinnare. Därav snackar vi om det när det är bakspår exempelvis.
Sweet case är ett typiskt sånt exempel. Hade jag hittat en massa plus så hade jag inte skrivit att det var feeling hit och dit... Men i grund och botten hade det nog ändå varit det som gjorde att jag tittar extra på den.
Hade det funnits vettiga spikar denna omgång hade jag aldrig spikat Sweet Case, det kan jag säga. Men eftersom jag inte hittar ngn vettig spik får det bli en "ovettig" spik som baseras på känsla och som är lågt streckad. Det handlar mer om att motivera för mig själv varför jag valde den. Att inte behöva ångra sig i efterhand. För oavsett allt snack om väntevärde och probabiliteter så är jag människa med alla dom brister som vi har.
Answer to: "Håller med. Sällan känslan sitter och numera så bruka"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, JODAS JULIA
|
Behöver inte vara fel att lyssna på sin feeling. "Feeling" är ju synonymt med magkänsla, och magkänslan ska ju tydligen vara hjärnans snabb-sammanställning av alla lagrade intryck och erfarenheter. Så go for it! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-06 14:05:33  Håller med. Sällan känslan sitter och numera så brukar jag ignorera sådana saker till förmån för en mer rationell analys. Däremot så tror jag att vi alla påverkas av dom initiala känslorna när vi tittar på startlistorna och sedan försöker vi rationalisera "våra vinnare". Feeling snackar vi bara om när det är uppenbart att det inte går att rationalisera fram att det är en vettig vinnare. Därav snackar vi om det när det är bakspår exempelvis.
|
|
De är vi alla(människa med fel o brister) o vad ja menade är att vi ska analysera mer på dom med fördelar dvs. framspår o fullt ut förstå att bakspår är tuffa saker o det är mycket som ska gå rätt för att det ska slå in !!  Det finns alltid vettiga spikar som man ska konc. på o inte chansa på höga oddsare som spik !! 
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2011-05-06 15:20:29
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 772
|
Det var en person som vann >10 milj, när han spikade 1%-aren Paula Logoj för ett par år sedan, så ibland kan det gå!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-06 15:31:25  Det var en person som vann >10 milj, när han spikade 1%-aren Paula Logoj för ett par år sedan, så ibland kan det gå!
Answer to: "Det var en person som vann >10 milj, när han spikade 1%-aren Paula "
|
|
Ja jag säger inte att det är omöjligt men chansen är inte stor !! På rak arm(många många år) så har jag på sin höjd spikat max 20 st riktiga hög oddsare !! Försöker gå på hästkänsla, erfarenhet o den där gnuttan tur som måste ha !! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-05-06 15:32:13
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, CALAMARA DONNA
|
Flea är min favorit. Dock ej Flea Southwind utan Michael "Flea" Balzary. Bättre basist får man leta efter?
Sjukt irriterande att dom uttalar det flEA när det såklart ska vara flIII.
By The Way, Cleo Nalan vinner. Dani California!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-06 19:45:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
polajsen, spiken på sweet case köper jag. Håller den som 2. häst i loppet. Riktigt fin travare som sett läcker ut i samtliga starter hos stigH med undantaget senast. Men ska kanske inte gå i spets? ser i alla fall ut att finns stor kapacitet där. Detta gänget är inte särskilt blodigt heller.
Hade jag inte varit så säker på att jodas julia sitter i spets tidigt, har form och kommer att gå ett bra lopp så hade sweet case varit given på systemet. Luktar dock 1.15 tempo första varvet och sedan är jodas julia oslagbar från spets. Brukar väl pricka in toppformen till våren?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-06 23:11:40 Edited(1): 2011-05-06 23:13:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, CLEO NALAN
S 5, BOBTAIL
|
..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-07 00:29:13  Håller med. Sällan känslan sitter och numera så brukar jag ignorera sådana saker till förmån för en mer rationell analys. Däremot så tror jag att vi alla påverkas av dom initiala känslorna när vi tittar på startlistorna och sedan försöker vi rationalisera "våra vinnare". Feeling snackar vi bara om när det är uppenbart att det inte går att rationalisera fram att det är en vettig vinnare. Därav snackar vi om det när det är bakspår exempelvis.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Folke köper din spik, så du kan ta bort den nu, ta åkes 2 och va glad
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-07 06:49:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, K.L.M.PRELONG
|
KLM vinner ändå. Gillar Flea o var tidigt inne på den men fan vad bra KLM Prelong var senast !
10 på varvet o 1.08 sista 700. Rygg på startsnabb häst. Vann mot hingstar.
Åkes bästa chans och borde vara spelad på mer än 50%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-07 09:43:15  Folke köper din spik, så du kan ta bort den nu, ta åkes 2 och va glad
Answer to: "Folke köper din spik, så du kan ta bort den nu, ta åkes 2 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
inget ovanligt att du spikar svanstedts hästar bara för att det är svanstedt, sedan kan det vara vilken skithöst som helst 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-07 10:20:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dags nu för Calamara Donna. Jodas Julia, Bobtail Frillan, K.L.M. Prelong är givna motbud. Sweet Case och Miss Sixty kan man också ladda på med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-07 10:57:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, CLEO NALAN
S 5, BOBTAIL
|
Typiskt lopp där Jodas får överta ledningen..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-07 13:06:05  inget ovanligt att du spikar svanstedts hästar bara för att det är svanstedt, sedan kan det vara vilken skithöst som helst 
Answer to: "inget ovanligt att du spikar svanstedts hästar bara för att det &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ge exempel på skithästar? du brukar vara bra på att nämna dem 
|
|
Reply
|
|
1