[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2011-05-02 07:00:04
|
|
V75-5 | Enoch Karlssons Minne - Stoeliten. 1:A PRIS 125 000 kr 2100 A 1. FLEA SOUTHWIND Lennartsson Per 2. CALAMARA DONNA Kihlström Örjan 3. MISS SIXTY Goop Björn 4. JODAS JULIA Kontio Jorma 5. BOBTAIL Adielsson Erik 6. CLEO NALAN Ingves Peter 7. FANCY VACATION Lindblom Carl-Erik 8. FRILLAN FILIOKUS Haugstad Kenneth 9. K.L.M.PRELONG Svanstedt Åke 10. SWEET CASE Jansson Torbjörn 11. YUCCA BOKO Ohlsson Ulf 12. POMPANO CROWN Wallin Tony
Turordning: 8-9-10-5-6-7-1-4-2-11-3-12
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-05-02 10:57:46
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, JODAS JULIA
|
K.L.M igen? Fast det här känns öppet.. Kanske Jodas kan ta sig till spets, blir svårtuggad därifrån.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-05-02 20:20:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, JODAS JULIA
S 2, CALAMARA DONNA
|
Calamara spetsar o släpper till Jodas Julia..
Lägger nog nåra streck här ändå..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-02 21:59:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BOBTAIL
|
Bobban i form nu va?
Frillan de två är låset.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-03 15:56:23 Edited(1): 2011-05-05 22:11:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BOBTAIL
S 4, JODAS JULIA
|
5-6-11 blir mina ända streck här. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-03 19:40:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, K.L.M.PRELONG
|
Frillan drog en nitlott i spårlottningen. Tror på lite mer skräll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-03 22:05:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SWEET CASE
S 1, FLEA SOUTHWIND
|
Flea spetsar och blir farlig om hon får bestämma, men har lite känsla för att det kan bli körning. Först gasar CD lite för att komma ner till plankan. Sen kommer Jorma för att försöka överta, vilket per knappast accepterar.
Körningen gynnar bobban, frillan, KLM och sweet case.
Jag tror att sweet case står på tur. Men det är mer feeling än logik så inget att lyssna på alltför mkt.  Har dock bra startryggar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-04 07:38:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, CLEO NALAN
S 5, BOBTAIL
|
Jag tror Bobtail kan köras till ledningen här..varför vet jag inte men de är en känsla.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-04 09:05:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att jorma tar sig till spets med Jodas julia och sedan är det slut......
Ingen invändigt vill köra i spets/svara jorma här.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-04 14:59:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JODAS JULIA
S 4, JODAS JULIA
|
Tror det också Folke men det finns en möjlighet till överpace då 1,2,3,4,5,6,7 är startsnabba men hoppas på S&S på Jodas Julia då hon är härdad i guld.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-04 16:30:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
blir nog lite väl jämnstreckat här så känns vettigt att ta ställning för jodas tycker jag. Från spets är det bra chans och hon blir nog inte ens favorit, känns tveksamt att börja gardera med hästar som jag tycker har sämre vinstchans och blir mer streckade.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 20:00:46 Edited(1): 2011-05-05 20:02:20  blir nog lite väl jämnstreckat här så känns vettigt att ta ställning för jodas tycker jag. Från spets är det bra chans och hon blir nog inte ens favorit, känns tveksamt att börja gardera med hästar som jag tycker har sämre vinstchans och blir mer streckade.....
Answer to: "blir nog lite väl jämnstreckat här så känns vetti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hum..din favorit Flea är ju ute, hon borde väll lätt vara en spik för dig ?
varför skulle Per vilja släppa till Jodas? när Flea går som bäst från spets, vad har Jodas visat egentligen..du är knepig att förstå sig på Folke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 20:21:00 Edited(2): 2011-05-05 20:25:37  hum..din favorit Flea är ju ute, hon borde väll lätt vara en spik för dig ?
varför skulle Per vilja släppa till Jodas? när Flea går som bäst från spets, vad har Jodas visat egentligen..du är knepig att förstå sig på Folke.
Answer to: "hum..din favorit Flea är ju ute, hon borde väll lätt vara en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
flea min favorit? hänger inte med.....
Men visst hade dte varit ett spikbud över 1640m där hon är en av de bättre stona i sverige tycker jag. 2140m är lite väl saftigt, därav tror jag att lennartsson släpper. Kan självklart vinna om lucka då det är en bra häst.
Men jodas julia är en starkare och mer komplett häst som hanterar 2140m betydligt bättre.
Vad menar du sedan med "vad har jodas julia visat?" , har sett fin ut de senaste starterna och har under lång tid varit en av sveriges bästa ston. Flea har inte hårdheten att svara spets i hård öppning över 2140m.
För mig känns Jodas julia som en SJÄLVKLAR förstahäst, allt annat är underligt. Detta vinner hon från spets. Flea hänger med fint från vinnarhålet. Såvidare örjan inte laddar allt för att få spets och sedan släppa? då är lennartsson fast 3-e inner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 20:40:09 flea min favorit? hänger inte med.....
Men visst hade dte varit ett spikbud över 1640m där hon är en av de bättre stona i sverige tycker jag. 2140m är lite väl saftigt, därav tror jag att lennartsson släpper. Kan självklart vinna om lucka då det är en bra häst.
Men jodas julia är en starkare och mer komplett häst som hanterar 2140m betydligt bättre.
Vad menar du sedan med "vad har jodas julia visat?" , har sett fin ut de senaste starterna och har under lång tid varit en av sveriges bästa ston. Flea har inte hårdheten att svara spets i hård öppning över 2140m.
För mig känns Jodas julia som en SJÄLVKLAR förstahäst, allt annat är underligt. Detta vinner hon från spets. Flea hänger med fint från vinnarhålet. Såvidare örjan inte laddar allt för att få spets och sedan släppa? då är lennartsson fast 3-e inner.
Answer to: "flea min favorit? hänger inte med.....
Men visst hade dte va"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja du höll FLea som topp 3 bland sveriges ston så sent som i förra året, så jag antar att hästen måste vara något av en favorit för dig då.
Näst senaste sprang hon 14,1 full väg från dödens och höll kanon, sist sköt hon till bra till 2a plats. Finsn absolut ingen anledning släppa till tex Jodas Julia. Jodas julia har blixtrat till och då, men att motivera det med att hon sätt "fin ut" säger inget. Finns otaliga hästar i p-21 loppen varje vecka på åby som "ser fina ut"
Åkes är så mkt 1a häst det bara går på kupongen här. odiskutabelt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 20:49:36  Ja du höll FLea som topp 3 bland sveriges ston så sent som i förra året, så jag antar att hästen måste vara något av en favorit för dig då.
Näst senaste sprang hon 14,1 full väg från dödens och höll kanon, sist sköt hon till bra till 2a plats. Finsn absolut ingen anledning släppa till tex Jodas Julia. Jodas julia har blixtrat till och då, men att motivera det med att hon sätt "fin ut" säger inget. Finns otaliga hästar i p-21 loppen varje vecka på åby som "ser fina ut"
Answer to: "Ja du höll FLea som topp 3 bland sveriges ston så sent som i f&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SWEET CASE
S 1, FLEA SOUTHWIND
|
jo. KLM gick runt 1.08 sista 500 i tredjespår vilket är ofattbart bra. Så fort som det gick i täten skulle det inte gå att ta flera längder som hon gjorde. Hon har också bra startryggar och borde hamna bra till. Är den rimliga tipsettan helt klart.
Jag tycker att Flea ska med som spetshäst också, och sedan har jag ju min feeling för Sweet case. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 20:52:04  Ja du höll FLea som topp 3 bland sveriges ston så sent som i förra året, så jag antar att hästen måste vara något av en favorit för dig då.
Answer to: "Ja du höll FLea som topp 3 bland sveriges ston så sent som i f&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Höll flea som top 3 över 1640m för att det är en bra häst, inget annat. Visat flera gånger att hon inte klarar av 2140m från spets när hon får press/köra om spets. Därav tror jag helt klart att lennartsson släpper till Jorma när han laddar.
Hur kan du sedan jämföra gulddivisionen med p21 lopp? Med tanke på motståndet hon varit ute mot och loppen hon gjort så tycker jag hon varit bra. Finns ju knappast någon som rör henne från spets i detta gänget.
Odiskutabelt, ja det tycker jag verkligen. Spetshästen i stoeliten, jo jag tackar. Händer aldrig att dem trillar ditt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 20:59:26  Höll flea som top 3 över 1640m för att det är en bra häst, inget annat. Visat flera gånger att hon inte klarar av 2140m från spets när hon får press/köra om spets. Därav tror jag helt klart att lennartsson släpper till Jorma när han laddar.
Hur kan du sedan jämföra gulddivisionen med p21 lopp? Med tanke på motståndet hon varit ute mot och loppen hon gjort så tycker jag hon varit bra. Finns ju knappast någon som rör henne från spets i detta gänget.
Odiskutabelt, ja det tycker jag verkligen. Spetshästen i stoeliten, jo jag tackar. Händer aldrig att dem trillar ditt?
Answer to: "Höll flea som top 3 över 1640m för att det är en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
spetshästen är Flea southwind inget annat, jämför hästar som "ser fina ut", säger inte speciellt mkt, om det inte är en häst som "erkänt" har problem med fräschören
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-05 21:20:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
2,4,9. Vänder blad med ett värde på...säg 2800:- ungefär.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-05-05 21:39:36
Edited(1): 2011-05-05 21:41:01
|
|
|
Posted: 2011-05-05 22:43:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SWEET CASE
S 1, FLEA SOUTHWIND
|
Nu kommer årets mest vågade spik för min del:
Sweet Case
Jag litar stenhårt på min känsla som är ovanligt stark.
Trots att Sweet Case var riktigt dålig i spets senast så tror jag på att den bara vinner. Fråga mig inte varför. Men jag kommer spika den. I en omgång med svårfunna spikar så kan jag lika gärna välja en som är en rejäl skräll.
Ja vet.. Ni får gärna idiotförklara mig. Men då och då måste man göra sånt här. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|