Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Romme 2011-04-23
V75-3 Rommeheatet - Gulddivisionen, försök 2.
4. YIELD BOKO 49% 25
Ohlsson Ulf
3. CALAMARA DONNA 32% 43
Kihlström Örjan
6. RAKAS 31% 37
Lennartsson Per
1. REVEN D'AMOUR 20% 65
Larsson Fredrik B
5. PERSOS SEAMAN 7% 173
Wallin Tony
8. RUTGER RAKET 5% 197
Svanstedt Åke
7. JODAS JULIA 4% 183
Kontio Jorma
2. HILDA C.D. 1% 680
Strömberg Hans R
9. MASTER VÄXUS 1% 755
Eriksson Håkan
10. FRATERNITY PARTY 1% 806
Melander Marcus M

Senast uppdaterad: 2011-04-23 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Romme
V75-2 Romme
V75-3 Romme
V75-4 Romme
V75-5 Romme
V75-6 Romme
V75-7 Romme
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Romme

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
Posted: 2011-04-21 15:59:06 Answer to: "ibland? men HERREGUD! lyckosamt att basera åsikter på 1 start? "

Became a member: 
Forum posts:

V 6, RAKAS
Fast nu sitter den kanske inte i spets som sagt var. Såg ut som en potta skit senast tycker jag
Reply
Posted: 2011-04-21 16:45:50

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YIELD BOKO
Böjd att hålla med Folke här. 4 Yield Boko är min spetsfavorit, i hård kamp med främst 1 Reven D´Amour. Från spets blir han sedan inte lätt att komma till tals med. Tidigt spikförslag.
Reply
Posted: 2011-04-21 21:14:08 Answer to: "Fast nu sitter den kanske inte i spets som sagt var. Såg ut som en po"

Became a member: 
Forum posts:
kanske inte sitter i spets? tro mig, den är ensam genom första kurvan utan motstånd.

insatsen senast förklarade jag ju, fick inget fäste därmed kunde han inte öppna eller springa.
Reply
Posted: 2011-04-21 22:51:15

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MASTER VÄXUS

S 4, YIELD BOKO
YB är den bästa hästen och med spetsläge så är det en vettig spik med tanke på att det finns större favoriter i omgången. Även om det finns förklaringar med fäste och liknande som Folke poängterade så blir jag skeptisk och eftersom jag hittar andra roligare spikar så tar jag med fler.

Garderar man så klarar man sig väldigt långt med Rakas och Calamara Donna på systemet.

MEN. Ett riktigt roligt streck är Master Växus. Visade glimtar av storhet i slutet av förra året och avslutade vasst i årsdebuten senast. Har bra smygläge bakom startsnabbe Hilda CD och är inte helt otänkbar. Det är miljonfixarhästen i omgången.
Reply
Posted: 2011-04-21 22:56:53 Answer to: "YB är den bästa hästen och med spetsläge så ä"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YIELD BOKO

S 4, YIELD BOKO
Master växus
Reply
Posted: 2011-04-21 23:00:56 Answer to: "Master växus:D:D:D"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MASTER VÄXUS

S 4, YIELD BOKO
Påskmusten som får dig att hugga vilt efter mina inlägg som du verkar ha suttit och väntat på med tanke på hur snabbt du svarade?

Moget.
Reply
Posted: 2011-04-21 23:03:51 Answer to: "Påskmusten som får dig att hugga vilt efter mina inlägg so"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YIELD BOKO

S 4, YIELD BOKO
Pajas de är vad du är o förblir för några pengar lär du aldrig vinna
Reply
Posted: 2011-04-21 23:13:03 Answer to: "Pajas de är vad du är o förblir för några pengar "
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MASTER VÄXUS

S 4, YIELD BOKO
Kul att jag kan roa någon med mina stora skor.

Dina inlägg är ruggigt lika Folkes som han skrev för några månader sedan. Gå tillbaka och titta. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att ni var samma person.

Han har dock slutat upp med dom barnsligheterna, så nu får du ensam skylta med ditt omogna beteende.
Reply
Posted: 2011-04-21 23:15:54

Became a member: 
Forum posts:
Raaaakas vinner detta möter i stort sett ingenting och är helt enkelt skyldig att vinna detta !
Reply
travspelarn Posted: 2011-04-21 23:22:06

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Skor på Yield boko, då känns det knappast som någon spik...
Reply
Posted: 2011-04-21 23:25:01 Answer to: "Skor på Yield boko, då känns det knappast som någon "
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MASTER VÄXUS

S 4, YIELD BOKO
OK. Intressant. Hovöm senast eller?
Reply
travspelarn Posted: 2011-04-22 01:32:35 Edited(2): 2011-04-22 01:35:10 Answer to: "OK. Intressant. Hovöm senast eller?"

Nej, de vill bara garantera att han får fäste denna gången. Fick en intervju med nurmos på mailen från ATG...

https://www.atg.se/dynamic_files/nurmosv75.pdf
Reply
Posted: 2011-04-22 09:09:57 Edited(1): 2011-04-22 09:10:50
Romme

Became a member: 
Forum posts:
Skor på yield boko ser jag snarare som ett plus, då är det garanterat att han får fäste i alla fall. Kapacitetmässigt rör ingen han när han sitter i spets.

Sprang trots allt hela sin 3 års säsong och nästan hela 4.a årssäsongen med skor och har gjort flera superprestationer med den balansen. Får han bara fäste så är detta slut.

Att ett vekt sto ska besegra en sådan kanon känns löjligt, även att en Rakas som har spår utanför och riskerar dödens eller hamna långt bak känns också löjligt.

Borde vara en Megafavorit i förhållande till vinstchensen här, folk hade skrattat med dessa sträckförhållandena om detta varit förra året mot dessa travare.

Nurmos har alltid vältränat också................
Reply
Posted: 2011-04-22 09:55:00
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 6, RAKAS
Nurmos anser inte att Y.B är en spik. Att spika hästar som kommer från dåliga prestationer tycker jag brukar sluta illa. Kan man dessutom vara säker på att det var underlaget som spökade senast ??

Rakas vinner väl om YB inte är på topp. Han såg inte ut att vara 100% själv senast (men gick klart godkänt sista biten) så därför kan det vara befogat med 3-4 hästar här.
Reply
Posted: 2011-04-22 10:20:42 Answer to: "kanske inte sitter i spets? tro mig, den är ensam genom första ku"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 6, RAKAS
Förklarade du ???
Jag är läskunnig jag också så jag vet vad Nurmos säger men vore det första gången i världshistorien som en tränare har helt fel om orsaken till en dålig prestation ?
Vet du dessutom hur han kommer fungera när han ska gå med skor helt plötsligt ?

Visst är det en bra häst, troligen bäst i fältet men att spika en favorit som såg så bedrövlig ut senast finns inte.
Reply
Posted: 2011-04-22 10:47:31

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YIELD BOKO

S 4, YIELD BOKO
Spets och slut Yield Boko
Reply
Posted: 2011-04-22 11:52:43

Became a member: 
Forum posts:

V 8, RUTGER RAKET

S 3, CALAMARA DONNA
Den stora bävern i loppet alltså stora skrällen är Rutger Raket som satt 3:e utv. i Olympiakval 26/3, var då nära Wellino Boko i mål. Dödens sist och det gillar han knappast så den starten kan man glömma. Med lite flax och klaff kan han ta allt till slut. 9%
Reply
travspelarn Posted: 2011-04-22 14:22:32 Answer to: "Skor på yield boko ser jag snarare som ett plus, då &aum"

Om nu han är så bra med skor varför har de då kört barfota i 1,5 år? Som unghäst gjorde han många fina lopp med skor, men i högsta klassen är iaf jag inne på att han måste gå barfota för att räcka till...
Reply
Posted: 2011-04-22 14:37:46

Became a member: 
Forum posts:

V 4, YIELD BOKO
Kommer antagligen inte spika YB längre, inte nu när jag hörde han skall gå med skor.

Men oj vad man måste strecka nu.
Normalt sett borde det räcka att dubbla med Rakas, men den har osäker form.
Sedan gillar jag Reven riktigt mycket men den får aldrig till det, tror någon nämde det för några veckor sedan, men undra vad Svanen hade kunnat göra med den.

Dessa tre tycker jag har bäst kapacitet, men för att känna sig helt säker behöver man kanske ha med Calamara Donna (dock överstreckad), Persos Seaman (otroligt bra senast). Sedan verkar Rutger och Jodas Julia vara på gång.
Reply
Posted: 2011-04-22 20:57:24 Answer to: "Om nu han är så bra med skor varför har de då kö"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
Mot bra/elit hästar måste han troligen gå barfota, men detta är mest skit han möter och han lekte med liknande travare som unghäst när han gick med skor på.

Har i princip bara varit ute mot eliten senaste året när han gått barfota.

I spets mot dessa hästar så tror jag KNAPPAST att skor har någon betydelse, bara han får fäste.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5