1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2011-04-22 21:01:08  Mot bra/elit hästar måste han troligen gå barfota, men detta är mest skit han möter och han lekte med liknande travare som unghäst när han gick med skor på.
Har i princip bara varit ute mot eliten senaste året när han gått barfota.
I spets mot dessa hästar så tror jag KNAPPAST att skor har någon betydelse, bara han får fäste.
Answer to: "Mot bra/elit hästar måste han troligen gå barfota, men det"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MASTER VÄXUS
S 4, YIELD BOKO
|
Om det är som Nurmos påstår med fäste och grejer så köper jag spiken rakt av. Men är alltid lite skeptisk till efterhandsförklaringar när en häst underpresterat rejält. Den såg ju fin ut i värmningen och fick fäste där. Varför fick den inte fäste helt plötsligt under loppet kan man ju fråga sig. Finns säkert ngn förklaring även på det, men jag kan inte riktigt köpa spiken tyvärr.
Sedan blir det säkert som du säger och efteråt kommer man banna sig själv för att man inte spika den när den vinner okörd med två längder... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 21:04:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YIELD BOKO
S 4, YIELD BOKO
|
Har inte Nurmos fixat hästen så startar han helt enkelt INTE.  SOS o kanske veckans bästa spik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 21:28:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MASTER VÄXUS
S 4, YIELD BOKO
|
En observation: förra veckan så var alla 100 på att hilda skulle spetsa trots flera startsnabba utvändigt. Denna vecka nämns hon inte ens i spetsdiskussiuonen. Varför? För att hon hoppade förra gången?
Lite märkligt kan jag tycka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 21:44:30 Edited(2): 2011-04-22 21:47:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MASTER VÄXUS
S 4, YIELD BOKO
|
Måste tillägga litet till det om YB:
Han har gått barfota ett bra tag utan problem med fäste. Har även gått bra på solvalla tidigare. Körde i 1.10 på 400 under värmningen och sedan så får han helt plötsligt problem med fästet på en sommarbana? What?
Kusar som är känsliga för sånt brukar inte få det problemet plötsligt när dom är 6 år och kört problemfritt i guld. Speciellt inte på en bra sommarbana.
Men om vi nu antar att han hade problem med fästet just i starten då det kan gå riktigt fort.. ok.. Men varför hoppade han sen 250 kvar?
Jag tycker det låter väldigt konstigt.
han är normalt sett väldigt travsäker och hoppade senast för 1.5 år på utländsk bana. Att han hoppar betyder med andra ord ngt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-22 23:45:26  Har inte Nurmos fixat hästen så startar han helt enkelt INTE.  SOS o kanske veckans bästa spik?
Answer to: "Har inte Nurmos fixat hästen så startar han helt enkelt INTE.(H)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MASTER VÄXUS
S 4, YIELD BOKO
|
Näää... Han skulle aldrig starta en häst som inte är tipptopp.
Det såg vi ju senast med Vincent du Ling på Valla
Startade en ofräsch häst som värmde uselt och sedan hoppade.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-23 00:06:41
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, PERSOS SEAMAN
|
Varit inne på att spika Yield hela veckan men har börjat tvivla. Jag vill nog se ett formbesked av honom först och både Reven och Calamara lär göra allt som går för att hålla ut honom från start. Är han i ordentlig form spetsar han nog oavsett, men fattas det lite fart i honom kanske han åker på svar och då vinner han INTE. I en gulddivision med lite formfrågetecken på flera kanske en formtoppad Persos kan överraska.. Nja, långsökt, men vill nog ha med några här.
|
|
Reply
|
|
mattiask
|
Posted: 2011-04-23 00:57:18
|
Became a member: 2008-09-07
Forum posts: 23
V 6, RAKAS
|
Är övertygad om att Rakas vinner och har varit säker sedan jag såg startlistorna. Enda tråkiga att oddset är så lågt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 10:09:17  Näää... Han skulle aldrig starta en häst som inte är tipptopp.
Det såg vi ju senast med Vincent du Ling på Valla
Startade en ofräsch häst som värmde uselt och sedan hoppade.
Answer to: "Näää... Han skulle aldrig starta en häst som inte ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YIELD BOKO
S 4, YIELD BOKO
|
Pajas
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 10:50:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, RAKAS
|
tycker att 26% på Rakas är riktigt bra betalt även som ja skrev igår nånstans på forumet att lelles hästar kanske inte gått superbra sista tiden förutom Year In Rewiew som vann ett blufflopp i onsdags och sedan vann ju faktiskt nahar igår och alvene pele var ju också okej! , så ja tror att han har god chans att speeda förbi sista biten med rätt lopp!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 10:50:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, RAKAS
|
Bara en teori:Kan det vara så att Nurmos har nån form av influensa i stallet ?
Dom strök Dodge C o några hästar har sett mer än lovligt "rangliga" ut.
Om Y.B hade nån känning så har det troligen släppt nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 13:20:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
chokladkaka>>> vill inte vara en som anmärker när någon har fel, men säg inte att nahar vann när han galopperade gång på gång. Helge Palema vann igår i det loppet. Alvena Pele fick se sig fullständigt krossad av Prince Tagg.
Men du har rätt att rakas är streckvärd.
Rakas kommer blomma ut än mer det här året och är bästa hästen i det här gänget. det kommer ni får se under året att rakas är bättre än Yield Boko.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 13:37:22  Pajas
Answer to: "Pajas"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om du kallar folk pajas varför spikar du inte yield på systemet. rakas vinner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 13:40:37  om du kallar folk pajas varför spikar du inte yield på systemet. rakas vinner 
Answer to: "om du kallar folk pajas varför spikar du inte yield på systemet."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YIELD BOKO
S 4, YIELD BOKO
|
Jag kallar folk pajas så länge jag vill.
Vilka spikar jag har tänker jag absolut inte hänga ut här..
Om Rakas vinner så har du ju din spik klar..lycka till du vet att han har ettspår lång ut på vingen o blir loppet kört på "fel sett" så är ju du ute o seglar rejält.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 13:48:42  Jag kallar folk pajas så länge jag vill.
Vilka spikar jag har tänker jag absolut inte hänga ut här..
Om Rakas vinner så har du ju din spik klar..lycka till du vet att han har ettspår lång ut på vingen o blir loppet kört på "fel sett" så är ju du ute o seglar rejält.
Answer to: "Jag kallar folk pajas så länge jag vill.
Vilka spikar jag har t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tackar för den så därför garderas loppet med yield och det borde bli ett bra lås. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 13:52:10 Edited(1): 2011-04-23 13:52:23  Tackar för den så därför garderas loppet med yield och det borde bli ett bra lås. 
Answer to: "Tackar för den så därför garderas loppet med yield och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YIELD BOKO
S 4, YIELD BOKO
|
Glöm inte Calamara som speedar bäst till slut 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-23 14:01:39  Skor på Yield boko, då känns det knappast som någon spik...
Answer to: "Skor på Yield boko, då känns det knappast som någon "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja hästen såg inte rolig ut ! Nu har dom slagit på skorna men hästen klarar det nog.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 14:05:27  Ja hästen såg inte rolig ut ! Nu har dom slagit på skorna men hästen klarar det nog.. 
Answer to: "Ja hästen såg inte rolig ut ! Nu har dom slagit på skorna "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YIELD BOKO
S 4, YIELD BOKO
|
4 YIELD BOKOOhl Ul Han kändes jättefin i värmningen, hälsar lärlingen Mattias Djuse
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 14:22:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, RAKAS
|
Yield ser fin ut idag i varje fall. SOS.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-23 15:06:06  Yield ser fin ut idag i varje fall. SOS.
Answer to: "Yield ser fin ut idag i varje fall. SOS."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YIELD BOKO
S 4, YIELD BOKO
|
Japp MIN spik 
|
|
Reply
|