Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Eskilstuna 2011-03-27
V75-1 Eskilstuna-Kuriren Silverdivisionen, försök 6.
3. BAHT LAUNCHER 72% 12
Goop Björn
12. STEEL PEPPER 11% 87
Adielsson Erik
1. TIFFANY BRODDA 9% 119
Jansson Torbjörn
5. GLORY SOUTHWIND 7% 192
Svanstedt Åke
4. MACHO GOSSIP 6% 144
Eriksson Håkan
7. I'M ALONE FACE 6% 248
Ohlsson Ulf
6. FINISH FLYER 5% 246
Wallin Tony
2. SPECIAL CAT 1% 935
Berntsson Christel
8. STOLEN IDENTITY 1% 0
Lindblom Carl-Erik
9. CARAMBOLE P. 1% 426
Westholm Jörgen
10. VERSACE BOKO 1% 869
Takter Johnny
11. MAN ON THE MOON 1% 478
Kihlström Örjan

Senast uppdaterad: 2011-03-26 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Eskilstuna
V75-2 Eskilstuna
V75-3 Eskilstuna
V75-4 Eskilstuna
V75-5 Eskilstuna
V75-6 Eskilstuna
V75-7 Eskilstuna
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Eskilstuna

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6  
Author Message
dujorha Posted: 2011-03-21 19:54:17

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Björns är en vältravande häst med bra spänst o bra speed resurser..har inte sett tecken på stelhet eller ospänst än...ovanligt när det gäller Goops får ja vanvördigt säga...
Reply
dujorha Posted: 2011-03-21 20:21:01

Kanske en liten "grön" fight kan sätt sprätt på loppet....
Reply
Posted: 2011-03-21 21:05:36 Answer to: "Björns är en vältravande häst med bra spänst o bra"

Became a member: 
Forum posts:
haha, PRECIS

Efter att ha avverkat 1 miljon hästar så har gooparna äntligen hittat en häst som dem inte kan köra eller träna sönder
Reply
Posted: 2011-03-21 21:08:12 Answer to: "Ok ja ska förklara ! Du har som spelare ett lopp att ta ställning"

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
Det är lite äpplen och päron i ditt svar, som ju faktiskt inte svarar på min fråga.

Man måste skilja på arbetet att värdera en hästs vinstchanser och arbetet med att konstruera sitt system. Det du beskriver är ju att bedöma en hästs vinstchanser, är det rimligt att inte bry sig om streckprocenten (även om vissa statistiker använder den för att bedöma just vinstchansen eftersom statistiken visar att megafavoriter vinner mkt oftare än en favorit streckad på runt 50 %).

Men när man sedan bestämmer sig för vilka lopp man ska gardera, vilka man ska spika osv. Då är det ju a och o att titta på streckprocenten och hur spelarna fördelar sina streck mellan omgångarna. Att bara konstruera sitt system utifrån att maximera chansen att få 7 rätt är enfaldigt.
Reply
Posted: 2011-03-21 21:13:58 Answer to: "Kan ju självklart ge väldigt stor utdelning även om baht "
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
Ja. Det kan det.

Men det är:

1. Väldigt sällsynt med höga utdelningar när en (och framför allt flera) megafavoriter vinner.
2. Runt dubbelt så svår att hitta den vinnande raden i en omgång där 1-2 megafavoriter vinner som i en omgång där de förlorar, givet att det ger lika mkt pengar.

Ovanstående har jag bevisat genom att studera statistiken, och kan även publicera detta bevis här om så önskas.

Detta innebär att även om det är svårare att få 7 rätt om man spelar mot megafavoriterna, så lönar det sig i längden. Och i min värld så spelar jag hellre 10 år utan 7 rätt, men blir ekonmiskt oberoende när jag väl träffar, än spelar för max 50-100.000.

Men det är bara jag det. Avgörande för mig är oavsett om jag strävar efter att vinna ofta eller mkt, att spela för ett positivt väntevärde. Men detta har jag ju tjatat om tidigare, med resultatet att bli beskylld för både det ena och det andra...

Så jag avslutar väl med meningen: "whatever makes you happy..."
Reply
Posted: 2011-03-21 21:22:18
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
But Launcher gick sista 500 på 1.10 senast på V75 mot Elliot Hall.

Nu är det väl skällspöket som slår till, men jag tyckte inte att han såg riktigt lika fin ut senast. bröt han inte ut litegrann på upploppet?
Reply
Posted: 2011-03-21 21:46:32 Answer to: "Ja. Det kan det. Men det är: 1. Väldigt sällsynt med"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
har du råd att spela 10 år utan vinst? .........

vad är stort "värde" för dig? är en ganska subjektiv bedömningssak kan jag tycka......

Jag är ruggigt nöjd om jag kan få in den på 50-100 000kr.....Potentialen kan ju ändå vara högre även om det "bara" blir 50-100 000kr.

Nah, jag kan mycket väl tänka mig att spika Baht launcher som megafavorit tillsammans med 2.a andra lite mer "chansspikar" för att sedan helgardera ca: 3 lopp och ändå kunna få ett fint värde på utdelningen.

JACKPOT DENNA LÖRDAG

Värt att tänka på annars är ju att de som garderar baht launcher med många hästar kan i princip lika bra slänga sitt system om han vinner.
Reply
Posted: 2011-03-21 21:56:06 Answer to: "har du råd att spela 10 år utan vinst? ......... vad är"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER

har du råd att spela 10 år utan vinst?

Ja.

Värt att tänka på annars är ju att de som garderar baht launcher med många hästar kan i princip lika bra slänga sitt system om han vinner

Det har du rätt i. Kanske ska spika emot honom då.
Reply
Posted: 2011-03-21 22:29:43
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (inspirerad av Folkes kommentar) att spika Steel Pepper.

Varför inte köra ett lås kanske ngn frågar?

Jo, för om jag spikar emot megafavoriten så har jag en fördel gentemot dom som garderat i detta lopp. Har BL en dålig dag (ngn gång kommer även en sådan) och Steelen vinner så är jag enormt bra placerad gentemot resten av spelarna som är kvar. För hur många spikar emot BL?

Och skulle BL vinna, så är sannolikheten för låg utdelning mkt större och blir det hög utdelning så är sannolikheten väldigt hög att jag ändå skulle ha missat de skrällarna som krävdes för den höga utdelningen. Så jag missar inte festen om BL vinner med andra ord.

Tack FOlke för att ha inspirerat mig till det rätta valet !

Omgångens bästa spik: Steel Pepper!

Reply
dujorha Posted: 2011-03-21 22:36:10 Answer to: "Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (in"

Snälla nån ? Den chans som första loppet ger o kolla provstart finns inte i de andra loppen.. så ta den då !!!
Reply
Posted: 2011-03-21 22:39:18 Answer to: "Snälla nån ? Den chans som första loppet ger o kolla provst"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så skiter jag i att lämna in.
Reply
Post removed Posted: 2011-03-21 23:07:54
Posted: 2011-03-21 23:38:26 Answer to: "Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så s"

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
Lite körning från start för att sedan se Björn Goop göra bort sig i sista sväng när han tar upp fältet för att han "tror"att värsta motbudet sitter i rygg ledaren när det i själva verket är Adielsson som sitter som 2a i 3e spår. Sen när Erik vrider på i början på upploppet är det för sent. Steel Pepper är OTROLIGT snabb med en rygg resa och kan plocka längder på ett upplopp som extremt få hästar.

Äntligen dags att ta betalt på den. Har väntat länge på att den ska få ett "dåligt" läge så den kan få spela ut sin fantastiska speed på ett upplopp.
Reply
dujorha Posted: 2011-03-22 06:43:30 Answer to: "Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så s"

Tror ja inte... en gång spelare alltid spelare... nä ja skojar bara... kan löna sig att bara kolla en omgång !!
Reply
Posted: 2011-03-22 09:46:45 Answer to: "Tror ja inte... en gång spelare alltid spelare... nä ja skojar b"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
hehe.. Du har helt rätt... Klart jag kommer lira.
Reply
Posted: 2011-03-22 22:04:54 Answer to: "Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (in"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Är egentligen ganska baserat på summan man spelar för när du säger att du har en fördel gentemot de andra spelarna om du spikar mot. Sanning med modifikation.....

Jag kanske tar 2 hästar i loppet, fast har ett dubbelt så stort system som dig. Då har du ingen fördel mer än att du har mindre att förlora. Som ett exempel......
Reply
Posted: 2011-03-22 23:36:44 Edited(1): 2011-03-22 23:36:58 Answer to: "Är egentligen ganska baserat på summan man spelar för n&aum"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER

S 3, BAHT LAUNCHER
Du tänker lite fel. Jag har dubbelt så stor fördel gentemot dig relaterat till om jag hade haft två hästar. Summan man spelar för är ju given oavsett valen, så den parametern är irrelevant när du väljer hur du lägger upp konstruktionen för ditt system.
Reply
Posted: 2011-03-23 00:39:11

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STEEL PEPPER
Ska Bahten fällas, så får det gärna ske den här gången.

Men visst blir det tufft, får Goop styra tempot så är det kört, då har han segern som i en ask.

Hoppas någon sätter press. Oavsett vem som fäller Bahten här rensar riktigt ordentligt på lördag.

JAg är lite svag för I´m alone face.... (man kan alltid hoppas)
Reply
Posted: 2011-03-23 10:45:18

Became a member: 
Forum posts:
Håller med Polajsen angående hans resonemang.
Men finns bättre lopp att dubbla i än i detta.. att Steel Pepper har chans att slå en Baht Launcher i främre träffen (högst troligt i ledningen) är inte spelvärt.
Reply
Posted: 2011-03-23 10:57:36 Answer to: "Du tänker lite fel. Jag har dubbelt så stor fördel gentemot"
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
som jag sade, skillnaden är att du har mindre att förlora, men du har ingen fördel i förhållande till vinstchans. Självklart är spelsumman relevant, men ska vi gå till det så är det väl egentligen inte lönt att spela alls då många sitter o bankar in 10-100 000kr varje omgång.....

Själv funderar jag på att dubbla i loppet då det är ett säkert lås med mycket att vinna och inte särskilt mycket att förlora på. Baht launcher kan vara sjuk, ofräsch, galoppera eller så kan erik ha flyt och kunna komma fram i dödens snabbt och smärtfritt för att utmana häst mot häst. Jag vet i alla fall inte hur bra steel pepper är "egentligen".......
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6