1
[ 2
]
3
4
5
6
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-21 19:54:17
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Björns är en vältravande häst med bra spänst o bra speed resurser..har inte sett tecken på stelhet eller ospänst än...ovanligt när det gäller Goops får ja vanvördigt säga... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-21 20:21:01
|
|
Kanske en liten "grön" fight kan sätt sprätt på loppet.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:05:36  Björns är en vältravande häst med bra spänst o bra speed resurser..har inte sett tecken på stelhet eller ospänst än...ovanligt när det gäller Goops får ja vanvördigt säga... 
Answer to: "Björns är en vältravande häst med bra spänst o bra"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, PRECIS
Efter att ha avverkat 1 miljon hästar så har gooparna äntligen hittat en häst som dem inte kan köra eller träna sönder 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:08:12  Ok ja ska förklara ! Du har som spelare ett lopp att ta ställning till, gör du det utan att ta hänsyn till vad andra tänker o värderar, så gör du ett val baserat på hästarna o deras form o motståndet som finns i loppet !! Det är faktiskt det optimala !! Får du se provstarter innan loppet så har du ytterliggare en plusfaktor !! När oddstavlorna gjorde sitt inträde så förändrades spelet mycket dvs. omsättningen steg beroende på att folk tittade på oddset mer än på hästen o motståndet ! Vi fortsätter snacket måste avsluta här !! 
Answer to: "Ok ja ska förklara ! Du har som spelare ett lopp att ta ställning"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
Det är lite äpplen och päron i ditt svar, som ju faktiskt inte svarar på min fråga.
Man måste skilja på arbetet att värdera en hästs vinstchanser och arbetet med att konstruera sitt system. Det du beskriver är ju att bedöma en hästs vinstchanser, är det rimligt att inte bry sig om streckprocenten (även om vissa statistiker använder den för att bedöma just vinstchansen eftersom statistiken visar att megafavoriter vinner mkt oftare än en favorit streckad på runt 50 %).
Men när man sedan bestämmer sig för vilka lopp man ska gardera, vilka man ska spika osv. Då är det ju a och o att titta på streckprocenten och hur spelarna fördelar sina streck mellan omgångarna. Att bara konstruera sitt system utifrån att maximera chansen att få 7 rätt är enfaldigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:13:58  Kan ju självklart ge väldigt stor utdelning även om baht launcher vinner som megafavorit. Räcker med 2 smällar så har vi stor utdelning.
Efter Baht launchers vinst mot elliot hall så tvekar jag inte 1 sekund på attd en också har kapacitet för guld,liksom steel pepper. Skillnaden är att den ena måste vara mycket bättre för att vinna detta........
Finns väl bara 1 sak som talar mot goop här? det är om Uffe trycker av i'm alone face riktigt mycket och tvingar till stenhård öppning, då kan eriks bjudas in i loppet och i alla fall ha en vinstchans.
Answer to: "Kan ju självklart ge väldigt stor utdelning även om baht "
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
Ja. Det kan det.
Men det är:
1. Väldigt sällsynt med höga utdelningar när en (och framför allt flera) megafavoriter vinner.
2. Runt dubbelt så svår att hitta den vinnande raden i en omgång där 1-2 megafavoriter vinner som i en omgång där de förlorar, givet att det ger lika mkt pengar.
Ovanstående har jag bevisat genom att studera statistiken, och kan även publicera detta bevis här om så önskas.
Detta innebär att även om det är svårare att få 7 rätt om man spelar mot megafavoriterna, så lönar det sig i längden. Och i min värld så spelar jag hellre 10 år utan 7 rätt, men blir ekonmiskt oberoende när jag väl träffar, än spelar för max 50-100.000.
Men det är bara jag det. Avgörande för mig är oavsett om jag strävar efter att vinna ofta eller mkt, att spela för ett positivt väntevärde. Men detta har jag ju tjatat om tidigare, med resultatet att bli beskylld för både det ena och det andra...
Så jag avslutar väl med meningen: "whatever makes you happy..."
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:22:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
But Launcher gick sista 500 på 1.10 senast på V75 mot Elliot Hall.
Nu är det väl skällspöket som slår till, men jag tyckte inte att han såg riktigt lika fin ut senast. bröt han inte ut litegrann på upploppet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:46:32  Ja. Det kan det.
Men det är:
1. Väldigt sällsynt med höga utdelningar när en (och framför allt flera) megafavoriter vinner.
2. Runt dubbelt så svår att hitta den vinnande raden i en omgång där 1-2 megafavoriter vinner som i en omgång där de förlorar, givet att det ger lika mkt pengar.
Ovanstående har jag bevisat genom att studera statistiken, och kan även publicera detta bevis här om så önskas.
Detta innebär att även om det är svårare att få 7 rätt om man spelar mot megafavoriterna, så lönar det sig i längden. Och i min värld så spelar jag hellre 10 år utan 7 rätt, men blir ekonmiskt oberoende när jag väl träffar, än spelar för max 50-100.000.
Men det är bara jag det. Avgörande för mig är oavsett om jag strävar efter att vinna ofta eller mkt, att spela för ett positivt väntevärde. Men detta har jag ju tjatat om tidigare, med resultatet att bli beskylld för både det ena och det andra...
Så jag avslutar väl med meningen: "whatever makes you happy..."
Answer to: "Ja. Det kan det.
Men det är:
1. Väldigt sällsynt med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har du råd att spela 10 år utan vinst? .........
vad är stort "värde" för dig? är en ganska subjektiv bedömningssak kan jag tycka......
Jag är ruggigt nöjd om jag kan få in den på 50-100 000kr.....Potentialen kan ju ändå vara högre även om det "bara" blir 50-100 000kr.
Nah, jag kan mycket väl tänka mig att spika Baht launcher som megafavorit tillsammans med 2.a andra lite mer "chansspikar" för att sedan helgardera ca: 3 lopp och ändå kunna få ett fint värde på utdelningen.
JACKPOT DENNA LÖRDAG
Värt att tänka på annars är ju att de som garderar baht launcher med många hästar kan i princip lika bra slänga sitt system om han vinner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 21:56:06  har du råd att spela 10 år utan vinst? .........
vad är stort "värde" för dig? är en ganska subjektiv bedömningssak kan jag tycka......
Jag är ruggigt nöjd om jag kan få in den på 50-100 000kr.....Potentialen kan ju ändå vara högre även om det "bara" blir 50-100 000kr.
Nah, jag kan mycket väl tänka mig att spika Baht launcher som megafavorit tillsammans med 2.a andra lite mer "chansspikar" för att sedan helgardera ca: 3 lopp och ändå kunna få ett fint värde på utdelningen.
JACKPOT DENNA LÖRDAG
Värt att tänka på annars är ju att de som garderar baht launcher med många hästar kan i princip lika bra slänga sitt system om han vinner.
Answer to: "har du råd att spela 10 år utan vinst? .........
vad är"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
 har du råd att spela 10 år utan vinst?
Ja.
 Värt att tänka på annars är ju att de som garderar baht launcher med många hästar kan i princip lika bra slänga sitt system om han vinner
Det har du rätt i. Kanske ska spika emot honom då. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 22:29:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (inspirerad av Folkes kommentar) att spika Steel Pepper.
Varför inte köra ett lås kanske ngn frågar?
Jo, för om jag spikar emot megafavoriten så har jag en fördel gentemot dom som garderat i detta lopp. Har BL en dålig dag (ngn gång kommer även en sådan) och Steelen vinner så är jag enormt bra placerad gentemot resten av spelarna som är kvar. För hur många spikar emot BL?
Och skulle BL vinna, så är sannolikheten för låg utdelning mkt större och blir det hög utdelning så är sannolikheten väldigt hög att jag ändå skulle ha missat de skrällarna som krävdes för den höga utdelningen. Så jag missar inte festen om BL vinner med andra ord.
Tack FOlke för att ha inspirerat mig till det rätta valet !
Omgångens bästa spik: Steel Pepper!

|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-21 22:36:10  Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (inspirerad av Folkes kommentar) att spika Steel Pepper.
Jo, för om jag spikar emot megafavoriten så har jag en fördel gentemot dom som garderat i detta lopp. Har BL en dålig dag (ngn gång kommer även en sådan) och Steelen vinner så är jag enormt bra placerad gentemot resten av spelarna som är kvar. För hur många spikar emot BL?
Och skulle BL vinna, så är sannolikheten för låg utdelning mkt större och blir det hög utdelning så är sannolikheten väldigt hög att jag ändå skulle ha missat de skrällarna som krävdes för den höga utdelningen. Så jag missar inte festen om BL vinner med andra ord.

Answer to: "Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (in"
|
|
Snälla nån ? Den chans som första loppet ger o kolla provstart finns inte i de andra loppen.. så ta den då !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-21 22:39:18  Snälla nån ? Den chans som första loppet ger o kolla provstart finns inte i de andra loppen.. så ta den då !!! 
Answer to: "Snälla nån ? Den chans som första loppet ger o kolla provst"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så skiter jag i att lämna in.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-03-21 23:07:54
|
|
|
Posted: 2011-03-21 23:38:26  Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så skiter jag i att lämna in.
Answer to: "Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
Lite körning från start för att sedan se Björn Goop göra bort sig i sista sväng när han tar upp fältet för att han "tror"att värsta motbudet sitter i rygg ledaren när det i själva verket är Adielsson som sitter som 2a i 3e spår. Sen när Erik vrider på i början på upploppet är det för sent. Steel Pepper är OTROLIGT snabb med en rygg resa och kan plocka längder på ett upplopp som extremt få hästar.
Äntligen dags att ta betalt på den. Har väntat länge på att den ska få ett "dåligt" läge så den kan få spela ut sin fantastiska speed på ett upplopp.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-22 06:43:30  Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så skiter jag i att lämna in.
Answer to: "Jo. Om värmning eller provstart ger avslag på steelen så s"
|
|
Tror ja inte... en gång spelare alltid spelare... nä ja skojar bara... kan löna sig att bara kolla en omgång !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-22 09:46:45  Tror ja inte... en gång spelare alltid spelare... nä ja skojar bara... kan löna sig att bara kolla en omgång !! 
Answer to: "Tror ja inte... en gång spelare alltid spelare... nä ja skojar b"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
hehe.. Du har helt rätt... Klart jag kommer lira. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-22 22:04:54  Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (inspirerad av Folkes kommentar) att spika Steel Pepper.

Answer to: "Nu har jag bestämt mig. Om BL blir megafavorit då kommer jag (in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är egentligen ganska baserat på summan man spelar för när du säger att du har en fördel gentemot de andra spelarna om du spikar mot. Sanning med modifikation.....
Jag kanske tar 2 hästar i loppet, fast har ett dubbelt så stort system som dig. Då har du ingen fördel mer än att du har mindre att förlora. Som ett exempel......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-22 23:36:44 Edited(1): 2011-03-22 23:36:58  Är egentligen ganska baserat på summan man spelar för när du säger att du har en fördel gentemot de andra spelarna om du spikar mot. Sanning med modifikation.....
Jag kanske tar 2 hästar i loppet, fast har ett dubbelt så stort system som dig. Då har du ingen fördel mer än att du har mindre att förlora. Som ett exempel......
Answer to: "Är egentligen ganska baserat på summan man spelar för n&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
S 3, BAHT LAUNCHER
|
Du tänker lite fel. Jag har dubbelt så stor fördel gentemot dig relaterat till om jag hade haft två hästar. Summan man spelar för är ju given oavsett valen, så den parametern är irrelevant när du väljer hur du lägger upp konstruktionen för ditt system.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-23 00:39:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STEEL PEPPER
|
Ska Bahten fällas, så får det gärna ske den här gången.
Men visst blir det tufft, får Goop styra tempot så är det kört, då har han segern som i en ask.
Hoppas någon sätter press. Oavsett vem som fäller Bahten här rensar riktigt ordentligt på lördag.
JAg är lite svag för I´m alone face.... (man kan alltid hoppas)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-23 10:45:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med Polajsen angående hans resonemang.
Men finns bättre lopp att dubbla i än i detta.. att Steel Pepper har chans att slå en Baht Launcher i främre träffen (högst troligt i ledningen) är inte spelvärt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-23 10:57:36  Du tänker lite fel. Jag har dubbelt så stor fördel gentemot dig relaterat till om jag hade haft två hästar. Summan man spelar för är ju given oavsett valen, så den parametern är irrelevant när du väljer hur du lägger upp konstruktionen för ditt system.
Answer to: "Du tänker lite fel. Jag har dubbelt så stor fördel gentemot"
|
Became a member:
Forum posts:
|
som jag sade, skillnaden är att du har mindre att förlora, men du har ingen fördel i förhållande till vinstchans. Självklart är spelsumman relevant, men ska vi gå till det så är det väl egentligen inte lönt att spela alls då många sitter o bankar in 10-100 000kr varje omgång.....
Själv funderar jag på att dubbla i loppet då det är ett säkert lås med mycket att vinna och inte särskilt mycket att förlora på. Baht launcher kan vara sjuk, ofräsch, galoppera eller så kan erik ha flyt och kunna komma fram i dödens snabbt och smärtfritt för att utmana häst mot häst. Jag vet i alla fall inte hur bra steel pepper är "egentligen".......
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6