1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2011-03-17 16:24:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DEXTER STONE
|
Jag tror att han håller upp ledningen också, och kör där, det ska vara planen iaf, och han öppnar ganska bra, va väl 2 starter sen han tog ledningen från spår 4 i volt
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-17 18:08:00
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, DEXTER STONE
S 6, FACIAM
|
Den enda som ska kunna hota Dexter i spetsstriden är Faciam och han tar sig nog också förbi om Uhrberg prickar starten. Däremot tror jag Åke är ute direkt och övertar spets och därifrån blir han garanterat svårslagen. De hästar som matchar honom kapacitetmässigt har fått trista lägen vilket gör Dexter till en tänkbar spik.
Dock kan det alltid häxa från innerspår om man inte är hypersnabb, vilket han inte är, så det kan vara klokt att plocka med Maigold, Perfect Toll och Jackal Face också. Dessa är lika bra eller t.o.m. bättre än favoriten, men det behöver de också vara för att slå honom med dessa förutsättningar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-17 18:25:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DEXTER STONE
|
1 Dexter Stone är verkligen en favorit för mig och har alltid hyllat hästen här på forumet när den kommit till start.
Men samtidigt så vet jag vilken kapacitet 11 Jackal Face besitter också.. kan det lösa sig för den hästen så kommer den blåsa det här fältet.
Jag chansspikar 11 på mitt lilla systerm, och dubblar med 1 på stora.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-18 09:19:04 1 Dexter Stone är verkligen en favorit för mig och har alltid hyllat hästen här på forumet när den kommit till start.
Men samtidigt så vet jag vilken kapacitet 11 Jackal Face besitter också.. kan det lösa sig för den hästen så kommer den blåsa det här fältet.
Jag chansspikar 11 på mitt lilla systerm, och dubblar med 1 på stora.
Answer to: "1 Dexter Stone är verkligen en favorit för mig och har all"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Behövs inte längre.. i o med den strykningen så tror ja mer o mer på Åkes !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 15:27:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DEXTER STONE
|
Dessa jäkla strykningar då 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 16:27:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dexter Stone är en spik för mig - leder runt om!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-18 16:45:05  Dessa jäkla strykningar då 
Answer to: "Dessa jäkla strykningar då :("
|
|
Du har ju rätt reserv på systemet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 21:04:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, WALENZIO
S 6, FACIAM
|
Min rank: 1,4,10,3,2,7,6,9,8,12,5
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 21:26:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
10-6-1-9-4 är min rank o de hästar jag tar med.
Perfect toll är tveklöst bästa hästen nu när jackal face blev struken. Men spår 10 på jägersro är riktigt jobbigt......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 21:45:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DEXTER STONE
S 1, DEXTER STONE
|
 Den som lever får se.... [
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 21:46:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DEXTER STONE
S 1, DEXTER STONE
|
Dexter Stone borde vara Ztenklar. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-18 21:46:55  10-6-1-9-4 är min rank o de hästar jag tar med.
Perfect toll är tveklöst bästa hästen nu när jackal face blev struken. Men spår 10 på jägersro är riktigt jobbigt......
Answer to: "10-6-1-9-4 är min rank o de hästar jag tar med.
Perfect toll "
|
V 1, DEXTER STONE
S 6, FACIAM
|
Han har aldrig startat över lång distans heller, och även om han inte verkar vara den typen av häst som ska missgynnas av det är det alltid ett litet frågetecken. Dexter har ju visat att han trivs mycket bra på distansen och från spets blir han svårtuggad, det tror jag iaf. Jobbigt att han verkar bli så stor favorit bara.
Varför rankar du Faciam så högt? Är inte alls särskilt märkvärdig tycker jag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 23:12:51  Han har aldrig startat över lång distans heller, och även om han inte verkar vara den typen av häst som ska missgynnas av det är det alltid ett litet frågetecken. Dexter har ju visat att han trivs mycket bra på distansen och från spets blir han svårtuggad, det tror jag iaf. Jobbigt att han verkar bli så stor favorit bara.
Varför rankar du Faciam så högt? Är inte alls särskilt märkvärdig tycker jag..
Answer to: "Han har aldrig startat över lång distans heller, och även o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
faciam tar spets och sett till kapacitet är det en riktigt bra häst, en av de bättre i loppet. Såg väldigt fin ut senast från spets och med liknande insats nu eller vinnarhålet med lucka så blir han livsfarlig. Tveklöst fartresurser att lägga detta gänget på rygg med en vettig resa och om han är på rätt humör.
Dexter har blivit löjligt mycket streckad, skämt att han är streckad över 50% tycker jag.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-18 23:27:23 faciam tar spets och sett till kapacitet är det en riktigt bra häst, en av de bättre i loppet. Såg väldigt fin ut senast från spets och med liknande insats nu eller vinnarhålet med lucka så blir han livsfarlig. Tveklöst fartresurser att lägga detta gänget på rygg med en vettig resa och om han är på rätt humör.
Dexter har blivit löjligt mycket streckad, skämt att han är streckad över 50% tycker jag.
Answer to: "faciam tar spets och sett till kapacitet är det en riktigt bra "
|
V 1, DEXTER STONE
S 6, FACIAM
|
Tar Faciam spets släpper han mycket troligt omgående, troligen till Dexter. Själv tycker jag han såg väldigt vek ut senast han gick i spets, mot betydligt sämre hästar och kortare distans dessutom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-18 23:48:23  Tar Faciam spets släpper han mycket troligt omgående, troligen till Dexter. Själv tycker jag han såg väldigt vek ut senast han gick i spets, mot betydligt sämre hästar och kortare distans dessutom.
Answer to: "Tar Faciam spets släpper han mycket troligt omgående, troligen t"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, WALENZIO
S 6, FACIAM
|
Jag håller med om din bedömning av Faciam. Inte märkvärdig alls. Men däremot är jag itne alls så säker på att det är Åke som hinner fram först för att överta. Menar man då på fullaste allvar att åke och faciam lämnar resten i ett dammoln och att åke bara glider ut i dödens och övertar?
Muscles of gold öppnar bra från spår 2 volt och kan antagligen hinna före åke för att överta. Klart underskattad kuse.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-19 00:09:37  Jag håller med om din bedömning av Faciam. Inte märkvärdig alls. Men däremot är jag itne alls så säker på att det är Åke som hinner fram först för att överta. Menar man då på fullaste allvar att åke och faciam lämnar resten i ett dammoln och att åke bara glider ut i dödens och övertar?
Muscles of gold öppnar bra från spår 2 volt och kan antagligen hinna före åke för att överta. Klart underskattad kuse.
Answer to: "Jag håller med om din bedömning av Faciam. Inte märkvä"
|
V 1, DEXTER STONE
S 6, FACIAM
|
Nja.. Såg du Muscles of Gold's senaste lopp? Ingen rolig syn. Dessutom över en månad sedan senaste starten, debut över lång distans, bara mött ston under en längre tid... Många minustecken där tycker jag.
Startsnabbheten har jag ingen jättekoll på, men hon hade spår 2 även i den senaste starten och då tappade hon ganska mycket från start. Dessutom brukar Åke väldigt sällan bli fastlåst med en favorit, ser han att det finns minsta chans att Faciam tar sig förbi från start kommer han vara ute i andraspår innan ekot från "kör" har tonat bort 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 00:20:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, DEXTER STONE
S 6, FACIAM
|
Detta står mellan 1-10-4.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 08:21:10  Detta står mellan 1-10-4.
Answer to: "Detta står mellan 1-10-4."
|
|
Så många ? Ska de va nödvändigt ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 08:24:22  Jag håller med om din bedömning av Faciam. Inte märkvärdig alls. Men däremot är jag itne alls så säker på att det är Åke som hinner fram först för att överta. Menar man då på fullaste allvar att åke och faciam lämnar resten i ett dammoln och att åke bara glider ut i dödens och övertar?
Answer to: "Jag håller med om din bedömning av Faciam. Inte märkvä"
|
|
Men snälla nån hinna för Åke ? Var i helskotta får du det ifrån ? Åke tog sig till spets från 5:te med den här hästen !!! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-03-19 08:51:38  Men snälla nån hinna för Åke ? Var i helskotta får du det ifrån ? Åke tog sig till spets från 5:te med den här hästen !!! 
Answer to: "Men snälla nån hinna för Åke ? Var i helskotta f&arin"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 7, JOHAN CHOU
|
Instämmer med föregående talare, Åke kommer vända upp o ner på de andra här för den är snabb nog att ta spets för egen maskin.....SOS med snudd på årets SOS!!!!  
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|