1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-02-17 16:04:39  Lite av mina tankar såhär på torsdagen:
1 Hardy Ribb är en hedershäst som på sina 12 senaste starter placerat sig sämst fyra. De flesta loppen har varit i tuff konkurrens och hästen har redan vunnit ett silverförsök och placerat sig fyra i finalen. Nu kommer han tillbaka efter några månaders frånvaro, men hästen brukar gå bra efter vila och ska vara bra jobbad inför detta. Här ser det ut att bli en invändig resa, kanske i rygg på ledaren. Hästen är mycket speedig och med en lucka på upploppet kan hästen skjuta till snabbt. Inte helt ofarlig.
2 Ridgehead Cahore är en speciell häst som har mycket humör och blandar och ger prestationer friskt. Nu har han skött sig de två senaste starterna men senaste rikstotostarten på Jägersro svek han från ledningen. Tränaren Lutfi Kolgjini berättade i en intervju att man bör vara uppmärksam på hästens värmning, ser han pigg ut och pullar i värmningen är det ett bra tecken inför loppet. Intressant! Siktas nog mot ledningen här och har han en bra dag är det bra chans.
3 Icy Glimmer As är numer elva år gammal men var i högsta grad med i hetluften redan förra rikstotostarten på Mantorp. Med barfota runtom ffg på flera år laddade Ralf Karlstedt från start och var inblandad i en snäv situation som kan ha varit anledningen till att Steel Pepper galopperade. I ledningen fick de dämpa till 16 på varvet men kunde inte värja sig mot de övriga på upploppet. Hur lägger kusken upp taktiken denna gången?
4 Rocket Power är mest känd för att ha slagit självaste Commander Crowe på Åby för något år sedan. Det är en speedig häst som har kapacitet, men hur är det med formen? Galopp senast men gick 12 sista rundan till knapp seger på Jägersro gången innan.
5 Super Khan var inte som bäst senaste starten på Åby. ”Det var inget drag i honom” sade kusken efter loppet. Det är därför tveksamt var han står formmässigt.
6 Miss Sixty är en häst som behöver få det serverat för att räcka till. Har inte fått det riktigt i de senaste loppen, senast blev det dödens varvet kvar och därifrån höll hon godkänt. Skulle gynnas av barfota runtom.
7 Karbo Cake är nyttig och hänger med i de flesta gäng, dock är det kanske inte en tillfällighet att hästen har 9 segrar och 22 andraplatser. Mer stark än speedig och härifrån backar man nog ner och hoppas på överpace.
8 Practical Joke står sämst inne i loppet och är ända häst att ligga under 1 miljon intjänat. Hästen har haft ett tävlingsuppehåll sedan 4 december förra året då hästen höll klart gdk i ett silverförsök från andra ytter. Långsam från start och kräver överpace i loppet och bli framdragen i tredjespår för att kunna vinna. Har kapacitet att spurta riktigt fort sista halvvarvet.
9 Persos Seaman gick i ledningen senast över kort distans och blev avslagen av Katjing kort före mål, utan att helt ge upp invändigt. Slutade oplacerad på rikstoton i Halmstad men vann över Ninotchka på Axevalla gången innan. Har bra startryggar här och kan komma igenom fint från start. Lär sitta still och försöka följa med i attacken i tredjespår under slutrundan. Inte helt borta.
10 Hell Of A Kemp är nybliven 5-åring och det är alltid tufft att hävda sig i Silverdivisionen vid den åldern (Never Again är ett undantag). Hästen har nu tre lopp i kroppen efter vila och vann senast på Halmstad från bakspår över medeldistans. Såg riktigt fin ut då och verkar vara på gång. Inte alls ofarlig med rätt lopp.
11 High Hope Face verkar inte ha någon formtopp just för tillfället och jag tror den får svårt att räcka till här. Med full form har hästen vassa avslutningar men jag tror det blir för svårt här.
12 Mr Shimmer gör det gdk men har väl inte sett sådär finfin ut som han gjorde för några starter sedan. Från spår tolv blir det svårt att runda alla till seger. Barfota runtom är ett plus.
Spetsstriden:
2 Ridgehead Cahore tar med största säkerhet spets och 1 Hardy Ribb söker dennes rygg. 3 Icy Gimmer As är snabb ut men tar inte en längd på 2an. Loppet känns lite låst där, de ekipage som kan tänkas gå fram i dödens för att inte Ludde ska få bluffa bort loppet är väl 7 Karbo Cake, som är mer stark än snabb, och 8 Practical Joke. Alternativt laddas Icy Glimmer As och om den inte kommer till spets kan det bli dödens.
Loppscenario:
Tänk på att det är många hästar som är bäst med smygresa och som inte vill göra jobbet utvändigt ledaren. Mycket tyder på att Ludde kommer att få bestämma i spets och har hästen vaknat på rätt humör blir de svårslagna. Dock finns det en risk att Hardy Ribb får lucka och den blir hyperfarlig i sådant fall. Jag litar inte helt på Ridgehead Cahore och väljer därför att gardera favoriten men tar bara med några hästar.
Rank: 2-1-4-9-10-6-8-3-7-5-12-11
Answer to: "Lite av mina tankar såhär på torsdagen:
1 Hardy Ribb &a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, HIGH HOPE FACE
S 3, ICY GLIMMER AS
|
Mkt bra inlägg. Vill bara tillägga att Rocket Power går väldigt bra i dödens. Vann från dödens näst senast på 1.10,5 sista 500 om jag inte minns helt fel. Inte otänkbart att den går upp i dödens om tempot bedarrar alltför mkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 18:08:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROCKET POWER
|
Jag tror att Ridgehead Cahore tar spets och körs där så länge lampan lyser. Är en väldigt bra häst. Men även Rocket power är en grym häst som kan spurta! Så dem två tycker jag höjer sig över mängden. 10 Hell of a kemp tror jag inte har så jätte stor chans men har inte sett hans senaste lopp men att den möter betydligt bättre hästar nu är väl sant, kanske inte helt borta. 8 practical joke var mitt skämt till skräll innan jag analyserade lite grann. För den har sämsta spåret+ årsdebut+ minst pengar i silver(vilket inte vinner så ofta ca 1 gång/år) är väl ingen bra kombination, men om formen skulle sitta så är väl det ett skrällbud. 1 Hardy ribb har inget lopp i kroppen och går ut på v75? jobbigt säger jag. Den är en bra häst men tycker om debut hästar. så här har vi första favorit dissen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 19:28:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hell of a kemp ska normalt sätt leka hem detta, fin insats senast och är verkligen på gång nu. Vågar dock inte spika från bakspår och sedan är det vidöppet med många hyfsade hästar.
Ridgehead har jag losat en förmögenhet på, den hästen kan inte vinna på v75!
Lövgrens är väl intressant, dock inte visat något av värde mot hästar av denna kaliber. Vinsten var mot skit och senast galopp som gott gåendes i sista sväng.
Hardy ribb har väl som vanligt toppchans om han får lucka och att spela mot att erik adielsson INTE ska få en lucka är inte särskilt smart.
Tror att både super kahn och miss sixty ska räknas tidigt också då dem är klart dugliga i klassen, bra spår och bra kuskar.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-17 22:43:29 Hell of a kemp ska normalt sätt leka hem detta, fin insats senast och är verkligen på gång nu. Vågar dock inte spika från bakspår och sedan är det vidöppet med många hyfsade hästar.
Lövgrens är väl intressant, dock inte visat något av värde mot hästar av denna kaliber. Vinsten var mot skit och senast galopp som gott gåendes i sista sväng.
Hardy ribb har väl som vanligt toppchans om han får lucka och att spela mot att erik adielsson INTE ska få en lucka är inte särskilt smart.
Tror att både super kahn och miss sixty ska räknas tidigt också då dem är klart dugliga i klassen, bra spår och bra kuskar.
Answer to: "Hell of a kemp ska normalt sätt leka hem detta, fin insats sena"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, HELL OF A KEMP
|
Han vann i V75-1 i just denna omgången på Kalmar förra året så är det nån gång han ska vinna så är det väl nu då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 22:48:05   Ridgehead har jag losat en förmögenhet på, den hästen kan inte vinna på v75!
Han vann i V75-1 i just denna omgången på Kalmar förra året så är det nån gång han ska vinna så är det väl nu då.
Answer to: "Ridgehead har jag losat en förmögenhet på, den h&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, HIGH HOPE FACE
S 3, ICY GLIMMER AS
|
Den logiken är ju oemotstridlig. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2011-02-17 23:00:24  Den logiken är ju oemotstridlig. 
Answer to: "Den logiken är ju oemotstridlig. ;)"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, HELL OF A KEMP
|
Och Super Khan är givetvis totalt chanslös eftersom han var med i det slagna fältet i just det loppet. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-17 23:02:08  Och Super Khan är givetvis totalt chanslös eftersom han var med i det slagna fältet i just det loppet. 
Answer to: "Och Super Khan är givetvis totalt chanslös eftersom han var med i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, HIGH HOPE FACE
S 3, ICY GLIMMER AS
|
|
|
Reply
|
|
anden
|
Posted: 2011-02-18 08:54:54
|
Became a member: 2011-02-09
Forum posts: 20
|
Hade det varit 1640 hade jag kunna tänka mej Ridgehead, men jag plockar bort honom nu. Han kommer inte att orka hela vägen, särskilt inte om Ice Glimmer As pressar honom från start
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-18 09:03:36  När tränar Kari sina hästar?? startar ju samma jävla lusar vecka efter vecka..lite trött o se dom heeeela tiden.. 
Answer to: "När tränar Kari sina hästar?? startar ju samma jävla lu"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja o han erkände ju i intervjun med Travnet-Persson att han kunde starta lite "halvhalta" hästar o det gjorde ju inget( hästen tålde det sa han) men frågan är om spelaren ska "tåla" det ! Vi betalar ju med din "svinpelle" ville man ju säga till honom !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-18 09:21:24  Ja o han erkände ju i intervjun med Travnet-Persson att han kunde starta lite "halvhalta" hästar o det gjorde ju inget( hästen tålde det sa han) men frågan är om spelaren ska "tåla" det ! Vi betalar ju med din "svinpelle" ville man ju säga till honom !! 
Answer to: "Ja o han erkände ju i intervjun med Travnet-Persson att han kunde star"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är inget nytt direkt,kari startar ju sina hästar vaje vecka under långa perioder, så är det ganska sjäklvklar att hästarna aldrig är helt 100% men endå tycker jag de flesta är i väldigt bra skcika för att ha sådan kort starkfrekevsn som de har, ska han ha heder för, visst startar någon häst då och då som kanske inte skulle skulle startat, men tror knappast kari ligger över snittet
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-18 11:14:25  det är inget nytt direkt,kari startar ju sina hästar vaje vecka under långa perioder, så är det ganska sjäklvklar att hästarna aldrig är helt 100% men endå tycker jag de flesta är i väldigt bra skcika för att ha sådan kort starkfrekevsn som de har, ska han ha heder för, visst startar någon häst då och då som kanske inte skulle skulle startat, men tror knappast kari ligger över snittet
Answer to: "det är inget nytt direkt,kari startar ju sina hästar vaje vecka u"
|
|
Nä Spanis de är inget nytt under Solen !! Tycker ju att man ska strama upp lite o när Travnet Persson får ett ärligt svar av Kari så det bra men ej bra för oss spelare att de inte talar om på ett bra sätt om hästen o vilken form han är i utan tränaren hoppar i kallt vatten o smällen får hästen, hästägarna o spelarna ta !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-18 11:17:13
|
|
Ta o kolla Trade East:s lopp i går på Åby Spanis !!! De ger fan så dålig smak i munnen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-18 12:21:41  Ta o kolla Trade East:s lopp i går på Åby Spanis !!! De ger fan så dålig smak i munnen !! 
Answer to: "Ta o kolla Trade East:s lopp i går på Åby Spanis !!! De g"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, HIGH HOPE FACE
S 3, ICY GLIMMER AS
|
Jag såg loppet. Vad har hänt med hästen? Skugga av sitt forna jag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-18 14:07:48  Jag såg loppet. Vad har hänt med hästen? Skugga av sitt forna jag.
Answer to: "Jag såg loppet. Vad har hänt med hästen? Skugga av sitt for"
|
|
Taskigt värre för alla som spelade o för de som streckade var det ju !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-18 15:19:02  Jag såg loppet. Vad har hänt med hästen? Skugga av sitt forna jag.
Answer to: "Jag såg loppet. Vad har hänt med hästen? Skugga av sitt for"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sjuk?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-18 15:19:25  Ta o kolla Trade East:s lopp i går på Åby Spanis !!! De ger fan så dålig smak i munnen !! 
Answer to: "Ta o kolla Trade East:s lopp i går på Åby Spanis !!! De g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag såg det live, säger inte så mkt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-18 15:20:46  Nä Spanis de är inget nytt under Solen !! Tycker ju att man ska strama upp lite o när Travnet Persson får ett ärligt svar av Kari så det bra men ej bra för oss spelare att de inte talar om på ett bra sätt om hästen o vilken form han är i utan tränaren hoppar i kallt vatten o smällen får hästen, hästägarna o spelarna ta !! 
Answer to: "Nä Spanis de är inget nytt under Solen !! Tycker ju att man ska s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker nog kari gör det han ska göra, har inga större grejer att anmärka på, snarare förundrad hur hans hästar e så fräscha som de är
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-18 15:43:38  tycker nog kari gör det han ska göra, har inga större grejer att anmärka på, snarare förundrad hur hans hästar e så fräscha som de är
Answer to: "tycker nog kari gör det han ska göra, har inga större grejer"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 11, HIGH HOPE FACE
|
Hans fru är veterinär, kan det ha ngt med saken att göra? Lite sprutor och snabba reparationer?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-18 15:58:45  tycker nog kari gör det han ska göra, har inga större grejer att anmärka på, snarare förundrad hur hans hästar e så fräscha som de är
Answer to: "tycker nog kari gör det han ska göra, har inga större grejer"
|
|
Ja jag upplever honom som ganska ärlig men problemet kvarstår o startar dom(tränarna) en ganska ofräsch häst så finns det inget skydd alls för spelaren... han får stå sitt kast i stort sett ! Kolla provstarten var ju Karis råd o Travnets-Persson såg med det rätta skeptisk ut o det var verkligen rätt att ställa frågan till Kari o han svarade bredvilligt o ärligt men Kari lämnar för mycket åt spelaren att avgöra statusen på hästen !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-18 17:06:05  Hans fru är veterinär, kan det ha ngt med saken att göra? Lite sprutor och snabba reparationer?
Answer to: "Hans fru är veterinär, kan det ha ngt med saken att göra? Li"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mkt tveksamt, de 2 personerna inga som sysslar med något sådant, men inget som skulle komma fram om de var så 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6