Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Halmstad 2011-01-29
V75-2 Halmstad Kommuns Stolopp
14. FRILLAN FILIOKUS 66% 18
Haugstad Kenneth
4. CONRADS LINSAN 19% 43
Svanstedt Åke
2. ZILAN BOKO 18% 113
Goop Björn
1. INCHMURRIN 14% 119
Jensen Flemming
3. SPOT OVER 14% 142
Lindblom Carl-Erik
7. NECKLACE 8% 98
Adielsson Erik
6. ALPHA DEGATO 5% 224
Lugauer Conrad
12. HIGH HOPE FACE 5% 329
Takter Johnny
10. GOOD AS PRINCESS 2% 577
Söderkvist Stefan
5. ROSE SPIRIT 1% 999
Ingves Peter
8. MERIT VALUE 1% 999
Nilsson Bengt A a
9. ASTEROPE 1% 999
Bianchi Riccardo
11. INDIANA BRAVE 1% 913
Svanstedt Anders
13. C.C.WESTSIDE 1% 545
Kolgjini Lutfi

Senast uppdaterad: 2011-01-29 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Halmstad
V75-2 Halmstad
V75-3 Halmstad
V75-4 Halmstad
V75-5 Halmstad
V75-6 Halmstad
V75-7 Halmstad
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Halmstad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2011-01-28 10:54:33

Became a member: 
Forum posts:

V 7, NECKLACE
Frillan kommer lätt landa över 70%, jag ska ha med båda åkes, samt necklace som jag tror sitter i spets.
Reply
Posted: 2011-01-28 11:02:52 Answer to: "Fan den är stenklar !!:D"

Became a member: 
Forum posts:
asså, är du helt 100 på de
Reply
Posted: 2011-01-28 11:12:17 Edited(1): 2011-01-28 13:14:31 Answer to: "Sedan garderar säkerligen flera väldigt mycket i dett alop"

Became a member: 
Forum posts:
Om frillan inte blir omgångens megafavorit så är något fel, finns knappast någon anann som har bättre vinstchans.

Att frillan enbart är streckad på 62% säger mycket tycker jag, borde snararae var närmre 80% för att motsvara vinstchansen.

Sedan kanske jag formulerade mig fel, vad jag menade är att flera garderar Frillan av principskäl av att dte är ston och hon har 20m tillägg. Sedan att de som garderar, kommer troligen gardera mycket istället för att låsa på 2-4 hästar. Kanske orsaken till att det inte finns någon starka 2.a handare?

*censur*, understreckad och spelvärde hör ihopp, en understreckad häst i förhållande till vinstchans ger ett bättre spelvärde.
Reply
Posted: 2011-01-28 11:29:12 Answer to: "Om frillan inte blir omgångens megafavorit så är någ"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SPOT OVER

Sedan kanske jag formulerade mig fel, vad jag menade är att flera garderar Frillan av principskäl av att dte är ston och hon har 20m tillägg.

Vad spelar det för roll vilken orsak de som garderar gör det? Känns helt oväsentligt. Och ännu mer oväsentligt eftersom de som garderar alldeles uppenbarligen utgörs av en liten minoritet.

Sedan att de som garderar, kommer troligen gardera mycket istället för att låsa på 2-4 hästar.

VIlket du inte har ngt som helst belägg för. Såsom strecken ser ut (just nu) så pekar det snarast mot det motsatta. Strecken på 2-4 rankade är relativt nära varandra. det skiljer endast 8 % mellan 2:a rankad och 4:e rankad.

Du yrar...

Pajas, understreckad och spelvärde hör ihopp, en understreckad häst i förhållande till vinstchans ger ett bättre spelvärde.

Ja, det är uppenbarligen en parameter i spelvärde på V75. Hade det varit vinnarspel hade oddset kontra vinstchans också varit den enda parametern. Men i streckspel är en lika viktig parameter är hur kollektivet utformar sina system. Detta eftersom strecken inte avslöjar vem som streckat vad.

Jag har undersökt samtliga omgångar sedan 2000 och jämfört utdelningarnas storlek och vilka favoriter vunnit. Det som kommit fram är att de gånger favoriterna vunnit i de två minst streckade loppen så har det krävts att flera lågrankare vunnit för att det ska ge pengar. Tittar man hur svårt det är (genom att multiplicera ranken i varje lopp) så är det flerfaldigt svårare att hitta samtliga vinnare i dessa omgångar än i omgångar när favoriter vunnit i de lopp som varit streckade mycket. I V75 är det DETTA spelvärde handlar om. För om du inte förstår detta kan du inte lista ut spelvärdet oavsett hur mkt du stirrar på streckprocenten på den.
Reply
Posted: 2011-01-28 12:10:55
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Lycka till, jag tänker inte slösa streck i alla fall...... orkade inte läsa hälften du skrev
Reply
Posted: 2011-01-28 12:38:59

Became a member: 
Forum posts:

V 14, FRILLAN FILIOKUS
Om inte Frillan vinner så är hästen sjuk. Punkt.
Reply
Posted: 2011-01-28 13:06:56 Answer to: "Lycka till, jag tänker inte slösa streck i alla fall...... orkade"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 3, SPOT OVER

orkade inte läsa hälften du skrev

Är inte ett dugg förvånad.
Reply
Posted: 2011-01-28 13:12:24 Answer to: "Om inte Frillan vinner så är hästen sjuk. Punkt."
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
har man inte formen på topp så vinner man inga lopp från 20 tillägg så är de bara, inget med sjukdom att göra, lägg till att det måste klaffa med, kan köra 10 sista 800 och bara komma 3a ändå.
Reply
Posted: 2011-01-28 15:20:08 Edited(2): 2011-01-28 15:23:27 Answer to: "har man inte formen på topp så vinner man inga lopp från "
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Allt tyder å andra sidan på att Frillan är i sitt livs form.......samtidigt som flera motbud har tveksam.

zilan boko usel senast, alpha degato hårt inne och tveksama insatser, necklece går sådär hela tiden, conrads linsan inget bra senast(troligen banan).

Är väl spot over som visat form bara? inchumurrin blir väl fast 3.e inner?
Reply
Posted: 2011-01-28 15:22:35 Answer to: "Allt tyder å andra sidan på att Frillan är i sitt livs for"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
behandlad, sttått över jobb, vila?

klart allt tyder på formen är som senast...
Reply
Posted: 2011-01-28 15:25:23 Answer to: "behandlad, sttått över jobb, vila? klart allt tyder på "
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
tränat starkt, enormt bra senaste loppen, tränaren mycket uppåt.
Reply
Posted: 2011-01-28 15:43:09 Answer to: "tränat starkt, enormt bra senaste loppen, tränaren mycket upp&ari"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
visst, sedan komemr du med en gissning hur formen komemr vara i loppet, sedan när hästen inte räcker till säger tränaren efter loppet att det behövdes 1 lopp till i kroppen.

Så att anta att hästen kommer vara lika bra som senaste starten är enbart att ingjuta sig själv med plusinfo för att motivera spik
Reply
dujorha Posted: 2011-01-28 16:16:44 Answer to: "visst, sedan komemr du med en gissning hur formen komemr vara i loppet, sed"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja vad ska en stackars(mig själv) gambler hitta på när man försöker höja självförtroendet för att ta just den här kamelen från bakspår som spik... menar rent allmänt o inte de här loppet !!
Reply
Soberano Posted: 2011-01-28 16:27:49

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 12, HIGH HOPE FACE
Jag vill ha info på HIGH HOPE FACE, känns spontant som sjukt bortglömd. Bra i silver senast som 2:a och spurtar ALLTID vasst till slut. Ryggar Frillan under slutvarvet och knäpper henne på linjen när Frillans brist på lopp gör sig påmind. 1%!!!!
Reply
Posted: 2011-01-28 16:43:40
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:

V 7, NECKLACE
enda hästen som inte har kommentarer i det loppet i guiden
Reply
Posted: 2011-01-28 17:31:07 Answer to: "visst, sedan komemr du med en gissning hur formen komemr vara i loppet, sed"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Hade det inte varit för att Frillan alltid gör starka lopp efter vila så hade jag kanske hållt med dig travspanarn. Tycker dock att frillan i princip alltid är som bäst efter vila, verkar må bra av lite uppfräschning?

Känns som klasskillnad här annars........

Det som talar mot är conrads linsan som jag tycker är en riktigt fin häst och den ska gå framåt med senaste loppet och ha bra form enligt svanstedt.
Reply
Posted: 2011-01-28 17:54:36 Edited(1): 2011-01-28 17:55:30 Answer to: "Hade det inte varit för att Frillan alltid gör starka lopp"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
ja frillan brukar göra starka lopp, oliak hästar reagerar olika med oliak lång tid mellan loppen, nu vet jag inte exakt hur frillan påverkas, vet nog inte tränaren heller tydligen, då hade han sagt att hästen lär vara lika bra som bid senaste segern, nu säger han att att hästen känns mkt bra istället. Skulle tro han är lite osäker själv exakt hur bra hästen kommer vara imorgon, skulle uinte direkt vara någon skräll om han själv tror att hästen behöver 1 lopp till för att vara på topp, även om hästen säkert gör en bra prestation.

Jo det är klasskillnad, e just därför hästen står med 20 tillägg å lägg till 10 meter till.

Kör de 16,5-17 på var et å han sitter sist e han ju rökt
Reply
Posted: 2011-01-28 18:00:14 Answer to: "ja frillan brukar göra starka lopp, oliak hästar reagerar olika m"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
Hade persson varit tveksam så hade han inte gått ut och sagt att det är omgångens bästa spik.

Visst, sitter hon sist efter långsamt tempo första varvet så är hon chanslös att ta in längderna på conrads linsan. därav jag dubblat

Tror dock att kenneth avancerar ganska tidigt om tempot blir lågt(fast med den skitkusken vet man aldrig).
Reply
Posted: 2011-01-28 18:38:43 Answer to: "Hade persson varit tveksam så hade han inte gått ut och sagt at"
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
jaså du utgår från Åke sitetr i spets tänk om det inte e så då?

jo persson har säkert oerhörd skill när det gäller tippa så att du inte ens ifrågasätter honom när han säger något
Reply
Posted: 2011-01-28 20:10:10 Edited(1): 2011-01-28 20:11:53 Answer to: "jaså du utgår från Åke sitetr i spets tänk om "
Halmstad

Became a member: 
Forum posts:
jag tror absolut inte att svanstedt sitter i spets, har jag inte nämnt något alls om. Tror svanstedt hamnar 3.e ut eller något......Tror nog inte att han vill avancera för tidigt heller så hästen kan bli lite hetsig och har en förmåga att stanna om den blir ensam.

Persson sade att det var bra chans, tror du inte att han tror hästen har bra form då? var ju det som du ifrågesatte.........Om en tränare är osäker på formen så säger man inte att det är bra chans.
Reply
1   [ 2 ]   3   4