1
[ 2
]
3
4
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-25 13:53:37  Jealous bara vinner ?
Answer to: "Jealous bara vinner ?"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tror så me ! Hästen är rätt bra o snabb för de här motståndet... möjlig spik, kan man ta av skona så blir det god fart på kamelen...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-25 14:43:43
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 11, ABANO SUIT
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Oj bra, hårt o jämt lopp.. Kan bli en panikspik på jealous men mest för att det krävs för stor gardering om han inte vinner..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 15:21:02  Oj bra, hårt o jämt lopp.. Kan bli en panikspik på jealous men mest för att det krävs för stor gardering om han inte vinner..
Answer to: "Oj bra, hårt o jämt lopp.. Kan bli en panikspik på jealous"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Vet inte om jag riktigt håller med om att det krävs stor gardering. Jag tycker man klarar sig med 1 (rygg ledare? Stark häst som gynnas av hårt tempo), 3 (farlig spurtare med rätt lopp) och 10 (som nog har högst kapacitet av dessa)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 16:09:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med Askö Serve i dödens så tror inte jag luckan kommer för Nu Nu Hill. Mancebo kan man ta bort. Rene Jonassen kommer köra för passivt i kön, det kommer aldrig gå. Det här loppet är en av de enklare i omgången att lösa.
Man kommer långt med 2,10.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 16:32:20  Med Askö Serve i dödens så tror inte jag luckan kommer för Nu Nu Hill. Mancebo kan man ta bort. Rene Jonassen kommer köra för passivt i kön, det kommer aldrig gå. Det här loppet är en av de enklare i omgången att lösa.
Man kommer långt med 2,10.
Answer to: "Med Askö Serve i dödens så tror inte jag luckan kommer f&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Jag är rädd för att du kan ha rätt avseende Nu Nu Hill. Men skulle luckan ändå komma så blir N.N.H farlig.
På vad baserar du det du skriver om Rene? Det jag har sett ger inte stöd för varken det ena eller det andra. När han slog Jealos så var det inte ngt överdrivet passivt tycker jag. Och från spår 3 så borde den hamna rätt så bra till (2:a-3:e utvändigt?).
Visst, det som kan strula är ju att Åke drar ut relativt tidigt (700 krav) och drar med sig ett gäng hästar. och då är det för tidigt för Mancebo som ska dra ut 3-400 kvar. därmed blir den inlåst. men det har inte så mkt med rene att göra. Snarare att hästen inte kommer att vinna efter att ha legat i tredjespår i 700 meter.
Men om du har bättre info så får du gärna dela med dig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 18:36:23 Edited(2): 2011-01-25 18:38:38  Angående Berettas senaste start så trodde Åke att han skulle vinna loppet i sista sväng. Dock så missbedömde han avståndet fram till Elliot hall och trodde han var närmare. Han hade ju väldigt begränsad sikt då men Åke tyckte iaf att hästen kändes mycket bra och hade krafter kvar i mål...
Det enda jag hört från ägarna inför denna start var i förra veckan då man sa sa att det var stenklart nästa lördag.  Dock så visste man ju inte motståndet så ska se om jag får tag i någon igen...
Answer to: "Angående Berettas senaste start så trodde Åke att han sku"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag blev väl idiotförklarad senast när jag sade att Baretta avanti nästan är lika bra som elliot hall? jaja, känns som en hyfsta bra chans. Spår 10 känns bra faktiskt, riskerar att bli hetsig och sticka iväg med framspår...... Tror baretta kommer att vara med i fina lopp i år som sagt.
Annars håller jag helt med votolato84 med de 3 olika alternativen. Spik baretta, eller dubbla med jelous, eller tar en 5,6st...... Troligen 3st, räcker nog med sammarco som 3.e häst
Askö serv är kall från dödens på denna distans och mot detta motstånd, övriga har för dåliga lägen/är inte tillräcligt bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 19:06:10  Jag blev väl idiotförklarad senast när jag sade att Baretta avanti nästan är lika bra som elliot hall? jaja, känns som en hyfsta bra chans. Spår 10 känns bra faktiskt, riskerar att bli hetsig och sticka iväg med framspår...... Tror baretta kommer att vara med i fina lopp i år som sagt.
Annars håller jag helt med votolato84 med de 3 olika alternativen. Spik baretta, eller dubbla med jelous, eller tar en 5,6st...... Troligen 3st, räcker nog med sammarco som 3.e häst
Askö serv är kall från dödens på denna distans och mot detta motstånd, övriga har för dåliga lägen/är inte tillräcligt bra.
Answer to: "Jag blev väl idiotförklarad senast när jag sade att Baretta "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
 Jag blev väl idiotförklarad senast när jag sade att Baretta avanti nästan är lika bra som elliot hall?
Nejdå. Du blev inte idiotförklarad. Men ditt påstående var ju klart missvisande. Det är ganska stor skillnad i kapacitet mellan EH och BA givet att bägge är felfria och motsvarande form. Att Elliot Hall sedan vann med 4 längder före Baretta i det loppet, mäter jag mindre vikt med tanke på att banan antagligen missgynnade Baretta ngt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 20:52:50   Jag blev väl idiotförklarad senast när jag sade att Baretta avanti nästan är lika bra som elliot hall?
Nejdå. Du blev inte idiotförklarad. Men ditt påstående var ju klart missvisande. Det är ganska stor skillnad i kapacitet mellan EH och BA givet att bägge är felfria och motsvarande form. Att Elliot Hall sedan vann med 4 längder före Baretta i det loppet, mäter jag mindre vikt med tanke på att banan antagligen missgynnade Baretta ngt.
Answer to: "Jag blev väl idiotförklarad senast när jag sade att B"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Står fast vid att det absolut inte är stor skillnad i kapacitet mellan baretta avanti och elliot hall, tycker helt klart att baretta avanti visade det senast. Visst är elliot hall en bättre häst och har högre kapacitet, men tror absolut inte att det skiljer mycket. Är väl främst hårdheten som skiljer tycker jag. Elliot hall klarar av hårdare resor än baretta avanti........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 21:24:34  Står fast vid att det absolut inte är stor skillnad i kapacitet mellan baretta avanti och elliot hall, tycker helt klart att baretta avanti visade det senast. Visst är elliot hall en bättre häst och har högre kapacitet, men tror absolut inte att det skiljer mycket. Är väl främst hårdheten som skiljer tycker jag. Elliot hall klarar av hårdare resor än baretta avanti........
Answer to: "Står fast vid att det absolut inte är stor skillnad i kapacitet "
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, BERETTA AVANTI
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Håller med, tycker Baretta Avanti var riktigt bra på Jägersro, han fick gå en riktig långspurt (hur många gjorde det den dagen), tog in närmare säkert 30-40 meter på EH fram till början på upploppet. Svanstedt slutade dessutom att köra när han märkte han inte skulle komma förbi, BA var säkert 8 längder före trean i mål.
Med en bra resa så tror jag han kan utmana Jealous Broline på lördag. 2 hästar räcker iallafall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 10:15:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur pass tror ni att ingves kan svara ut jelous broline? Nu Nu hill öppnade riktigt snabbt senast och såg väldigt fin ut. Ingves verkar klart positiv och tror på vinstchans = svarar spets så gott det går?
2140m känns inte direkt optimalt för jelous broline heller om den blir utsvarad om spets och sedan får askö serv utanför sig.
Kanske löser sig så bra att han får 2.a utvändigt annars?
Mancebo ver riktigt bra när den besegrade jelous broline också farlig.
Känslan är att om man inte spikar så blir det lite kostsamt till strecken.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 10:26:18  Hur pass tror ni att ingves kan svara ut jelous broline? Nu Nu hill öppnade riktigt snabbt senast och såg väldigt fin ut. Ingves verkar klart positiv och tror på vinstchans = svarar spets så gott det går?
2140m känns inte direkt optimalt för jelous broline heller om den blir utsvarad om spets och sedan får askö serv utanför sig.
Kanske löser sig så bra att han får 2.a utvändigt annars?
Mancebo ver riktigt bra när den besegrade jelous broline också farlig.
Känslan är att om man inte spikar så blir det lite kostsamt till strecken.......
Answer to: "Hur pass tror ni att ingves kan svara ut jelous broline? Nu Nu hi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Nu Nu hill var mkt snabb ut senast och skulle han öppna lika snabbt kan nog inte JB ta en längd. Dock har han öppnat mkt långsammare tidigare från spår 1. Vet inte om det varit formen eller ngt annat, men det finns ju en risk att han inte öppnar lika snabbt från innerspår. Många hästar som öppnar sjukt mkt snabbare från just spår 5 än från spår 1. Så det är helt klart ett frågetecken.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-26 10:32:51  Nu Nu hill var mkt snabb ut senast och skulle han öppna lika snabbt kan nog inte JB ta en längd. Dock har han öppnat mkt långsammare tidigare från spår 1. Vet inte om det varit formen eller ngt annat, men det finns ju en risk att han inte öppnar lika snabbt från innerspår. Många hästar som öppnar sjukt mkt snabbare från just spår 5 än från spår 1. Så det är helt klart ett frågetecken.
Answer to: "Nu Nu hill var mkt snabb ut senast och skulle han öppna lika snabbt ka"
|
|
Ja som jag uppfattat denna häst JEALOUS B. så är den snabbare ut än någon annan här med framspår.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-26 10:38:23
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 11, ABANO SUIT
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Kan nån med bra minne påminna mig om när det hände o vilken häst som senast gick ut o tog tre raka v75segrar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 11:03:17  Nu Nu hill var mkt snabb ut senast och skulle han öppna lika snabbt kan nog inte JB ta en längd. Dock har han öppnat mkt långsammare tidigare från spår 1. Vet inte om det varit formen eller ngt annat, men det finns ju en risk att han inte öppnar lika snabbt från innerspår. Många hästar som öppnar sjukt mkt snabbare från just spår 5 än från spår 1. Så det är helt klart ett frågetecken.
Answer to: "Nu Nu hill var mkt snabb ut senast och skulle han öppna lika snabbt ka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du kan nog glömma allt om att 1an kan hålla upp 2an  finsn inte en chans
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 11:32:18  Nu Nu hill var mkt snabb ut senast och skulle han öppna lika snabbt kan nog inte JB ta en längd. Dock har han öppnat mkt långsammare tidigare från spår 1. Vet inte om det varit formen eller ngt annat, men det finns ju en risk att han inte öppnar lika snabbt från innerspår. Många hästar som öppnar sjukt mkt snabbare från just spår 5 än från spår 1. Så det är helt klart ett frågetecken.
|
Became a member:
Forum posts:
|
öppnat långsamt 2ggr från spår 1 med Takter, däremot öppnat mycket snabbt från spår 2 med Ingves. Öppnar i princip alltid snabbt med Ingves, kanske en kusksak?
Jealouse broline sitter troligen i spets efter en bit, frågan är dock vad det kommer att kosta.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 11:53:40  öppnat långsamt 2ggr från spår 1 med Takter, däremot öppnat mycket snabbt från spår 2 med Ingves. Öppnar i princip alltid snabbt med Ingves, kanske en kusksak?
Jealouse broline sitter troligen i spets efter en bit, frågan är dock vad det kommer att kosta.....
Answer to: "öppnat långsamt 2ggr från spår 1 med Takter, dä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
 kanske en kusksak?
Mkt möjligt. Då är det riktigt intressant. senaste öppningen var ruggigt snabb och en lika snabb öppning skulle innebära ledning eller åtminstone hård körning första 300. Skulle vara kul att höra vad som sägs från kusk och tränarhåll angående taktik.
Sedan ska man inte glömma att André Eklund endast kört JB en gång tidigare och det är inte självklart att han kan få samma fart på kusen som Uhrberg. Otvivelaktigt är Uhrberg en MKT bättre kusk. Hur det ligger till med startsnabbheten hos kuskarna vet jag inte. Men man får väl anta att Uhrberg är skickligare även här. Sen har vi ju det där med respekten för en kusk. Andre är en lärling på 24 bast. Det är troligare att man sätter emot en André, 24 år, än om det är en Åke, Björn eller Erik som laddar för spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 12:05:18 Edited(1): 2011-01-26 12:05:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Jag granskade Andre lite närmre och han verkar inte vara så dum. Helt klart lovande:
Visserligen vann hann bara 9 % av loppen under 2010. Men förutsättningarna var inte så lysande. Genomsnittligt odds på hans uppsittningar var hela 34 ggr pengarna!
Genomsnittligt odds de ggr han vann var hela 11.6 ggr pengarna. Tre gånger körde han en häst som hade ett odds under 4 ggr pengarna. Samtliga tre gånger vann han.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-01-26 13:46:34  Jag granskade Andre lite närmre och han verkar inte vara så dum. Helt klart lovande:
Visserligen vann hann bara 9 % av loppen under 2010. Men förutsättningarna var inte så lysande. Genomsnittligt odds på hans uppsittningar var hela 34 ggr pengarna!
Genomsnittligt odds de ggr han vann var hela 11.6 ggr pengarna. Tre gånger körde han en häst som hade ett odds under 4 ggr pengarna. Samtliga tre gånger vann han.
Answer to: "Jag granskade Andre lite närmre och han verkar inte vara så dum."
|
|
Ja o Jealous verkar inte vara av den svårkörda sorten... snabb från start o går att ta upp..kan väl en 14-tid utan skor o då vill de nog till om de andra ska ha något att säga till om !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 14:14:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, JEALOUS BROLINE
|
Uhrberg tror på Andre iaf, han har satt han som första häst i fem tippar, men han dubblade med Beretta, funderar på att köra likadant. Men det finns ju en del roliga bud som man e sugen på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 14:38:19  Uhrberg tror på Andre iaf, han har satt han som första häst i fem tippar, men han dubblade med Beretta, funderar på att köra likadant. Men det finns ju en del roliga bud som man e sugen på.
Answer to: "Uhrberg tror på Andre iaf, han har satt han som första häst"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MANCEBO
S 2, JEALOUS BROLINE
|
Uhrberg är en relativt bra tippare. Men manska inte lita på 5-tippar. Dom där grejerna skrivs tidigt i veckan då tränarna knappt hunnit titta på startlistorna. Har flera gånger sett att en tränare spikat en häst i 5-tippar för att sedan gardera (och inte ens ta med den!) i guidens tipstävling. Så man kan skita i dom där helt och hållet.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|