1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2011-01-17 21:43:17
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Erik kör nog fram på första långsidan när startrusningen lagt sig. Kommer nog fram till minst dödens ganska enkelt.. Den enda som skulle kunna tänka sig att svara dödens för att göra det jobbigt för Dixieland är Robban, men det spelar ingen roll för Trotteur är inte snabb nog att svara.. Nej, Dixieland i dödens efter 600 meter och därifrån vinner han utan problem om han är som senast. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-01-17 22:23:53
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Det var underbart att se Staro Dixieland senast, riktigt spännande häst och spontant känns det som en monsterspik. Blir han streckad på mer än 60% är man dock nästan skyldig att gardera, spår 12 på 1640 har satt käppar i hjulen för mer överlägsna hästar genom åren.
Ingen tvekan om att han på förhand är helgens sportsliga höjdpunkt iaf.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-18 15:37:15
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, STARO DYNAMITE
S 2, STARO DYNAMITE
|
Veckans bästa lopp?
Spikar inte från spår12 1640.
Som jag ser det vräker jag streck här då jag tycker det är många rätt fina hästar.
Ester håller på att bli nånslags favorithäst för mig men här är det en skum matcning, 1640 känns helt fel.
1,2,3,4,5,6 7 o 12 ska med på min lapp tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 19:44:36  om du inte är det minsta rädd för galopp så är du nog den kyligaste travkille jag vet, är stor skillnad på att ligga i 3de spår 1 varav med folk som går ut framför, korrigeringar, dvs annat än att ligga i 3d spår 150m på en raksträcka som han fick göra sist, är tacksam om han blir storfavorit, för det är just sådana storfavoriter som torskar, när de torskar
Sist mötte han 1-2 hästar av hygglig kaliber, nu möter han ett helt startfält som håller samma klass, dvs han får jobba för sina pesetas
Answer to: "om du inte är det minsta rädd för galopp så är du"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför skulle jag vara rädd för galopp? det är en förnuftig och travsäker häst.......
Vad gäller motståndet så är det mest skit tycker jag. Finns 2 som är värda och nämna, staro dynamite och i'm alone face, sedan finns inget annat.
Erik är kanske vår bästa kusk och jag tvekar inte 1 sekund på att han löser uppgiften, blir troligen som tommie sade. Avancemang efter 600m och vem fasen ska svara?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-18 22:27:41  Varför skulle jag vara rädd för galopp? det är en förnuftig och travsäker häst.......
Vad gäller motståndet så är det mest skit tycker jag. Finns 2 som är värda och nämna, staro dynamite och i'm alone face, sedan finns inget annat.
Erik är kanske vår bästa kusk och jag tvekar inte 1 sekund på att han löser uppgiften, blir troligen som tommie sade. Avancemang efter 600m och vem fasen ska svara?
Answer to: "Varför skulle jag vara rädd för galopp? det är en f&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
dumt ta saker för givna när man har det utgångsläget, kan vara hä'star ivägen hela tiden och han kanske aldrig får chansa attackera såvida han inte vill köra i 4de spår, är bara djur vi pratar om, han är delvis utlämnad från detta läget hur de andra kör.
Att hästen är speciellt förnuftig får nog stå för dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-19 09:18:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stig H har skön form i stallet för tillfället, Erik har fått upp formen igen efter en svacka. Staro Dixieland imponerade stort och såg riktigt riktigt fin ut. knepigt läge, men tror på bra vinstchans igen.
Statistiskt sett vinner en favorit med bakspår oftare än en favorit med framspår. inte för att man ska kolla alltför mycket på statistik.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-19 10:11:00 Edited(1): 2011-01-19 10:14:17  Stig H har skön form i stallet för tillfället, Erik har fått upp formen igen efter en svacka. Staro Dixieland imponerade stort och såg riktigt riktigt fin ut. knepigt läge, men tror på bra vinstchans igen.
Statistiskt sett vinner en favorit med bakspår oftare än en favorit med framspår. inte för att man ska kolla alltför mycket på statistik.
Answer to: "Stig H har skön form i stallet för tillfället, Erik har f&ar"
|
V 2, STARO DYNAMITE
S 2, STARO DYNAMITE
|
Den statistiken undrar jag verkligen var du fått från för det kan inte stämma!
Vissa lopptyper kan bakspår va helt okay men att de generellt skulle vara bättre än framspår tror jag inte stämmer nånstans. Kanske på Malta?
EDIT: Okej.. I Brons verkar det va så. Ursäkta!
Från statistikbibeln
Favoriter
spår 1-5 35%
spår 6-8 25%
spår 9-12 39%
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-19 10:45:09  Den statistiken undrar jag verkligen var du fått från för det kan inte stämma!
Vissa lopptyper kan bakspår va helt okay men att de generellt skulle vara bättre än framspår tror jag inte stämmer nånstans. Kanske på Malta?
EDIT: Okej.. I Brons verkar det va så. Ursäkta!
Från statistikbibeln
Favoriter
spår 1-5 35%
spår 6-8 25%
spår 9-12 39%
Answer to: "Den statistiken undrar jag verkligen var du fått från för "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, GLOBAL LIGHTNING
S 2, STARO DYNAMITE
|
Att en bakspårsfavorit har samma eller t o m bättre chans (i brons) är ganska enkel:
För att en bakspårshäst ska bli favorit krävs att den är så mkt bättre än de andra än om den hade varit på framspår. Så skillnaden i kapacitet kompenserar för det sämre läget. Detta gäller generellt sett, och inte alltid förstås. Jämför man olika typer av favoriter så kanske det inte är s konstigt att det kan vara så. en framspårsfavorit som är streckad på 50 % är ju en svag favorit i ett förmodat jämnt lopp. En bakspårsfavorit streckad på 50 % hade antagligen blivit streckad på 70-75 % om den haft framspår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-19 11:11:46  Att en bakspårsfavorit har samma eller t o m bättre chans (i brons) är ganska enkel:
För att en bakspårshäst ska bli favorit krävs att den är så mkt bättre än de andra än om den hade varit på framspår. Så skillnaden i kapacitet kompenserar för det sämre läget. Detta gäller generellt sett, och inte alltid förstås. Jämför man olika typer av favoriter så kanske det inte är s konstigt att det kan vara så. en framspårsfavorit som är streckad på 50 % är ju en svag favorit i ett förmodat jämnt lopp. En bakspårsfavorit streckad på 50 % hade antagligen blivit streckad på 70-75 % om den haft framspår.
Answer to: "Att en bakspårsfavorit har samma eller t o m bättre chans (i bro"
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis, så brukar jag också resonera med bakspårsfavoriter.
Tror faktiskt inte att Staro dixieland blir så värsta stor favorit, skulle gissa på max 50%.....
Staro dynamite och i'm alone face kommer väl ligga på omkring 30-50% också, medan berghs på 20-30%.
Motståndet är så pass dåligt så Erik borde inte ha några problem att runda i spåren om han går i tid.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-19 16:20:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
dem tog upp den statistiken på V64 studio för inte så längesen. Så det är det jag har fått det ifrån. Statistikern Johan Lindvall. Hans förklaring då var att när en häst blir favorit från bakspår är så pass mycket bättre än sina motståndare. Men det kanske är räknat på olika sett. hur Johan Lindvall räknat det på kom jag inte ihåg. Om det var enbart V64 lopp eller V75/V64 tillsammans.
Har för mig att han räknar på V75/V64 iaf.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-19 17:44:33  dem tog upp den statistiken på V64 studio för inte så längesen. Så det är det jag har fått det ifrån. Statistikern Johan Lindvall. Hans förklaring då var att när en häst blir favorit från bakspår är så pass mycket bättre än sina motståndare. Men det kanske är räknat på olika sett. hur Johan Lindvall räknat det på kom jag inte ihåg. Om det var enbart V64 lopp eller V75/V64 tillsammans.
Har för mig att han räknar på V75/V64 iaf.
Answer to: "dem tog upp den statistiken på V64 studio för inte så l&au"
|
V 2, STARO DYNAMITE
S 2, STARO DYNAMITE
|
Ah ok.. Tackar.. O visst har han rätt.
Har läst på halva eftermiddagen nu pga av ditt inlägg.. Fy skäms till mig! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-21 16:27:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STARO DIXIELAND
|
Ett hetsigt sprinterlopp fördelar dagens miljoner. Inte ofta man ser en favorit från spår 12 i ett kortlopp bakom bilen, men här är 12 Staro Dixieland stor favorit, och firma Stig-Erik, kan få en bra dag uppe i Norrland. Startade senast från spår 10, men satt i ledningen varvet kvar. Har vunnit sina lopp mestadels efter tidig ledning, och det kan tänkas att man kör offensivt även den här gången. Går även bra i ryggar, enligt stallet så taktiken är inte given. Stig H. spikar sig själv! Givet streck. 2 Staro Dynamite är nog den som kan tänkas svara ledningen om favoriten kommer tidigt, och då kan det hålla långt. Spets över kort distans är ett väl beprövat vinnarrecept! Barfota fram nu skulle vara ett stort plus. 3 I´m Alone Face är också kvick ut, och kanske kan hitta vinnarhålet. Därifrån har sämre hästar vunnit lopp. Vann nästan varannan start i fjol. Ska med på lappen. 7 Trotteur har fått fina lopp i sina två raka segrar, och det krävs maxklaff även här för att han ska duga. 4 Izara behöver smygas, men har fått ett skapligt läge, och kan få ett perfekt lopp. Tänkbar. 1 Ester Zonett har fått ett bra läge, och kan överraska för Åke, även om distansen inte är den bästa. 9 Livi Destiny har gått bra på slutet, och har fått ett intressant smygläge. Rejäla smällkarameller kan 11 Global Lightning och 10 Oktan Zet vara, från dåliga lägen.
Rank: 12-2-3-1-4-10-11-7-9-5-6-8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-21 17:32:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LIVI DESTINY
S 9, LIVI DESTINY
|
livi destiny vinner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-21 17:35:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, GLOBAL LIGHTNING
S 2, STARO DYNAMITE
|
Jag spikar nog Staro Dixieland. Men är även sugen på att ta med spetshästen Staro Dynamite och skrällen Global Lightning. Hade jag haft råd så hade det blivit dom tre...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-21 18:32:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Staro Dixiland är en jäkla fin häst, men uselt läge på kort distans och det kan blir för tufft. Staro Dynamite klart intressant här, men det finns fler.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-21 22:28:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, STARO DIXIELAND
|
2an rusar... 3an sätter fart på loppet från dödens ?
Staro Dixieland krossar allt ?
tar kanske med alla 3 om det skulle bli temposänkning och det rinner i väg sista..
Marshland eller Staro Dixieland som blir spik tillsammans med Slevin Kelevra !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 11:09:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Staro dixieland hamnar väl på ca: 55%, från framspår hade det väl varit 80-85%?
Erik växlar allt på en långsida. Sweden cup 2011 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 11:38:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, I'M ALONE FACE
|
2,3,12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 16:50:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
hooora så jävla tråkigt, blir helt perfekt kört, 2an och 3an kör och 12an gallar ändå ingen som kommer 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-22 16:51:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
så jävla gött 2a favoriten vinner när favoriten gallar, underbart