Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-10-02
V75-1 Giant Diablos lopp - Stoeliten.
3. MATHILDE TRÖJBORG 80% 14
Jensen Flemming
4. NINOTCHKA 14% 66
Svanstedt Åke
8. SKULLY GULLY 13% 58
Adielsson Erik
7. VANESSA DU LING 4% 118
Goop Björn
9. BOBTAIL 4% 174
Ohlsson Ulf
2. SWEPT TO VICTORY 3% 296
Kihlström Örjan
5. BEXIPOP 2% 338
Jansson Torbjörn
1. HEPBURN BROLINE 1% 0
Lennartsson Per
6. PAPER MOON 1% 999
Untersteiner Johan
10. DAME ARROW 1% 580
Zackrisson Tommy
11. NURSERY RHYME 1% 999
Lindblom Carl-Erik

Senast uppdaterad: 2010-10-02 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7  
Author Message
Posted: 2010-09-28 14:07:08

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MATHILDE TRÖJBORG
Mathilde behöver inte gå i ledningen, fungerar minst lika bra bakifrån. Och enligt Flemming är hon ruskigt snabb ut om man trycker av henne, men jag tror inte han kommer köra i början, utan låta 1,2,4 köra om det, sen sveper hon alla enkelt på upploppet. Hon har vart så sjukt överlägsen i dom andra starterna, trots sämre spår. Nu har hon för en gång skull fått ett riktigt bra spår. Straffspark tror jag
Reply
B_Good Posted: 2010-09-28 14:14:45 Answer to: "Mathilde behöver inte gå i ledningen, fungerar minst lika bra ba"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, MATHILDE TRÖJBORG

S 1, HEPBURN BROLINE
Jo hon är sjukt imponerande..
Reply
dujorha Posted: 2010-09-28 14:25:29 Answer to: "100% säker på att Ninotchka tar ledningen om Åke vill"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Va säger "Spanaren" ?
Reply
jokern Posted: 2010-09-28 15:08:08
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123
För att Ninotchka ska sitta i spets krävs nog att Hepburn Broline galopperar från start eller att Lennartsson inte laddar. Att Ninotchka enkelt plockar en längd på en Hepburn Broline i rätt fräschör kan jag inte tänka mig. Men innerspår på kort innebär alltid en viss risk och Hepburn är ju inte helt stabil, så visst är Ninotchka en av dem som kan sitta i spets efter startrusningen. Var hamnar Skully från start? Laddas och hamnar i dödens?
Reply
Posted: 2010-09-28 16:50:30

Became a member: 
Forum posts:
Jag var negativ till NINOTCHKA länge och väl men gammelgubben har ändrat sig...
hon går rakt fram och hur det än körs så är märren stridsvillig som min gamla käring...
Reply
Andynalan Posted: 2010-09-28 17:32:39

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 3, MATHILDE TRÖJBORG

S 1, HEPBURN BROLINE
Mathilde Tröjborg är helt klart en häst för elitloppet om hon är i bra slag. Borde vinna detta trots tufft motstånd.
Reply
Posted: 2010-09-28 17:46:10 Answer to: "Va säger "Spanaren" ?:D"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, NINOTCHKA

S 4, NINOTCHKA
känns intressant på förhand
Reply
Posted: 2010-09-28 17:51:06 Answer to: "För att Ninotchka ska sitta i spets krävs nog att Hepburn Broline"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, NINOTCHKA

S 4, NINOTCHKA
Det kan jag tänka mig
Reply
Posted: 2010-09-28 19:21:27 Answer to: "v75:237:1"

Became a member: 
Forum posts:
vanessa du ling o sen mathilde dom e mina
Reply
Posted: 2010-09-28 19:29:55

Became a member: 
Forum posts:

V 9, BOBTAIL

S 1, HEPBURN BROLINE
1 Hepburn Broline-Tog ledningen enkelt från Swept To Victory innan galoppen senast. Gjorde en ruskigt bra insats i comebacken näst senast. Tar nog ledningen och släpper kanske till stallkamraten? Lär få en bra resa och med lucka kan hon vinna. Vann det här loppet förra året på ett lekande lätt sätt från just spår 1.

2 Swept To Victory- Nöter på mot de här hästarna och tjänar bra med pengar. Var dock inte nära Mathilde senast de möttes och bör inte vara det nu heller.

3 Mathilde Tröjborg- Imponerar stort med jag tycker inte hon var lika grym senast. Många bra hästar emot den här gången, given förstahäst men blir hon för stor favorit är en gardering intressant.

4 Ninotchka- Comeback senast och loppet blev bra kört för henne. Det gick fort sär framme och hon plockade ner dem knappt med ett snabbt upplopp. Krävs nog att hon har nått toppform nu för att rå på dessa stona. Har tagit ledningen auto några gången men vad jag kan se är det ofta för att ingen annan varit intresserad av att svara ut henne. Många här inne verkar tro på henne men jag tror personligen att hon får svårt. Har inga tider att skryta med heller.

5 Bexipop- Vet vi inte så mycket om. Har tjänat mycket pengar i karriären men det var ett tag sen. Ska bli intressant att höra intervjuer om henne i veckan men som det ser ut på förhand bör hon inte räcka här. Vann faktiskt en V75-final 2006 och gick bra i Frankrike förra året men svårt att veta var hon står nu.

6 Paper Moon- Chanslös mot Mathilde senast och bör vara det igen om inget osannolikt händer.

7 Vanessa Du Ling- Var ute i Jubileumspokalen senast och var hyfsat mycket spelad efter några bra insatser innan. Var dock helt totalt chanslös och tappade över hela upploppet. Tufft motstånd nu med och måste vara mycket bättre nu för att vara i närheten.

8 Skully Gully- Satt hopplöst långt bak i andra heatet i Åbys stora senast. Gick bra över upploppet även om det inte blev någon placering. Kunde inte ta något över det mycket snabba upploppet i första heatet men gick bra även då. Verkar vara i form och kan nog utmana med rätt lopp.

9 Bobtail- Comeback efter två månaders uppehåll senast och avsutade klart bra bakom en för dagen smällfin Colombian Necktie- Gick jättebra i somras och har ett bra smygläge nu. Om formen börjar närma sig tror jag hon kan utmana.

10 Dame Arrow- Hästen som åker runt bland lite olika tränare förtsätter tjäna sina pengar. Troligtvis ute på djupt vatten nu. Avslutade bra bakom Hoity Toity Face senast men mycket tuffare emot nu.

11 Nursery Rhyme- Åkes tredje häst i loppet. Är startsnabb och spåret är en nackdel. Inte övertygat på slutet och får svårt att nå fram. Är dock speedig om loppet blir kört i halsen på henne.

Min ranking: 3-8-9-1-4
Reply
Posted: 2010-09-28 19:59:54 Edited(1): 2010-09-28 20:05:10 Answer to: "1 Hepburn Broline-Tog ledningen enkelt från Swept To Victory innan ga"
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, NINOTCHKA

S 4, NINOTCHKA
Visst tar Hepburn ledningen MEN släpper omgående till Ninotchka.
Ni bör ha klart för er att en häst som "bara" vinner på 13 tider över 2140 kan gå en låg 11 tid över 1640 och ifrån ledningen blir hon klart bättre än bakifrån.
Tror faktiskt jag skulle våga spika med denna analys.
SOS Nino...!!!
Reply
Posted: 2010-09-29 03:27:01 Answer to: "Jag kommer chansspika Ninotchka som jag tycker var svergies bästa sto "
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

Inte spik men gardering...
Reply
Posted: 2010-09-29 03:32:45
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:
Varför kör Svanen NINOTCHKA istället för HEPBURN... EN TANKE LIKA BRA SOM STRAFFSPARK I TOMT MÅL..
Reply
Posted: 2010-09-29 07:37:33

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MATHILDE TRÖJBORG
Ninotcha är en väldigt bra häst men att den ska slå Tröjborg i sin andra start efter ett års vila är väldigt osannolikt. Tröjborg kommer väl dessutom köras som vanligt så ledningen får andra slåss om eftersom hon går så sjukt fort sista 1000 istället. Visst kan man fälla alla favoriter men om M.T ska förlora så är det pga att hon är sjuk, blir hindrad eller galopperar.
Reply
Posted: 2010-09-29 07:40:47
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MATHILDE TRÖJBORG
Tycker dessutom Bobtail borde vara ett tidigare motbud. Om hon är i form så är hon lika snabb som M.T sista biten och hon slipper väl göra grovjobbet nu ?
Reply
Posted: 2010-09-29 08:05:32 Answer to: "Tycker dessutom Bobtail borde vara ett tidigare motbud. Om hon är i fo"
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, NINOTCHKA

S 4, NINOTCHKA
Sist Nino möte Bobtail var den sistnämnde en slagen stackare...
Reply
Posted: 2010-09-29 08:20:05 Answer to: "Sist Nino möte Bobtail var den sistnämnde en slagen stackare..."
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MATHILDE TRÖJBORG
Jo jag vet det men då var inte Bobtail i form. Hon har utvecklats mycket sen dess. I princip var det det loppet 091017) som förde fram Bobtail till toppform.
Ska man gardera M.T ska man givetvis ha Ninot. på sin lapp men jag hade tagit 3-4 streck.
Jag tyckte Tröjborg tvekade lite, lite grand sista biten på Solvalla 0818 så den som får ett rygglopp kan ha typ 5% chans att vinna kanske ?
10.5/1640 via 0.8 sista 1000 är så pass bra så man får leta bland elitloppshästar för att hitta bättre. Ungefär samma som Lisa Amerika o den ska ni fälla...lycka till då ;-)

Är den frisk så vinner den.
Reply
Posted: 2010-09-29 08:29:22 Answer to: "Jo jag vet det men då var inte Bobtail i form. Hon har utvecklats myc"
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, NINOTCHKA

S 4, NINOTCHKA
Som jag sa tidigare en Nino i ledningen är en helt annan häst och även Tröjborg kan få svårt att plocka henne om hon får öppna ett ett tempo som gynnar henne.

Det är alltid en risk att tappa i starten som Tröjborg kommer att göra och sedan ska hon runt alla.

Visst håller helt med dig att hästen är enormt bra men vi har inte sett botten i Nino i Åkes träning (Vunnit alla starter) och detta gör ett singel streck på Nino väldigt intressant.
Nino ska slås i sin favorit position - ledningen!
Reply
Posted: 2010-09-29 08:42:07
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, MATHILDE TRÖJBORG
Speltekniskt är Nino en briljant spik men den ska ju vinna också Kan gå o jag håller med om att hon är bra i ledningen men hon har inte visat den typen av tider som krävs nu.
Får Åke fuska bort en bit så blir hon jobbig men Flemming har inte gått i den fällan ännu. Han har kört likadant oavsett motstånd o gasat framåt efter ca 500 meter.Kan nog se fram emot ett lopp utvändigt sista 1000 denna gång. Ska bli spännande att se på lördag.
Reply
Posted: 2010-09-29 09:01:41 Edited(1): 2010-09-29 09:02:39 Answer to: "Speltekniskt är Nino en briljant spik men den ska ju vinna också"
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 4, NINOTCHKA

S 4, NINOTCHKA
Ja absolut spännande lopp.
Nino har vunnit på låga 13 tider över 2140 på volt o går LÄTT en låg 11 tid i ledningen o då blir hon tuff att plocka ner...bara ett tips

Nu har jag talat mig varm för henne o ändrar min vinnare här inne...
SOS NINO!!
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7