1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2010-09-15 18:53:32 Edited(1): 2010-09-15 18:54:24  Jag skrev inte en exakt tid heller. Nu har jag klockat om och om igen och skulle efter denna mer noggranna klockning säga att Practical avslutar på runt 1.03,5. Visst tappar han en längd på Nisse, men Nisse klockar jag på 1.02,5.
Självklart är det ingen exakt vetenskap. Man försöker ju avgöra när dom passerar 200 metersstolpen genom att titta på den snett framifrån. Klart det kan bli fel. Jag försöker trycka på tidtagningen metern innan stolpen för att få lite felmarginal. Men oavsett den verkliga tiden så har jag klockat ett par tusen lopp de sista 200 och även om tiden inte stämmer exakt så får man en bra uppfattning när man jämför med andra lopp. Det blir ju ungefär lika mkt fel på alla lopp eftersom det alltid filmas snett framifrån.
Answer to: "Jag skrev inte en exakt tid heller. Nu har jag klockat om och om igen och s"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Tror ingen av dom hästarna kan springa så fort om jag ska vara ärlig. Är ju inga super speediga hästar.. Hur fort kan isf Torvald springa i 200 meter.. Känns ju spontant som att Torvald slår dom två med 50 meter på en 200 meters sträcka.. Och isf borde det finnas risk att klockan stannar.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-15 18:55:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, PRACTICAL JOKE
S 3, ODESSA SANTANA
|
Speedtider på Practical enligt travkonsulten:
inför Örebro:
Sista 1000 Sista 500
10,3** 7,5**
http://travkonsulten.dinstudio.se/empty_151.html
Märk alltså att han hade de bästa speedtiderna hos travkonsulten inför det loppet. Bättre än Pinepower Rose, Bachelors Dream och Nisse Bean. Dock hamnade han sist i fältet vid starten.
Sidodiskussion:
Är inte Nisse Bean speedig? host... Man kan ju undra om du ens sätt den springa. Den har 1.09,8 sista 500 enligt travkonsulten och har avslutat bra mkt snabbare på upploppet. Den kan alltså verkligen växla tempo och speeda på upploppet. Så bara för att den är stark, betyder inte att den inte kan speeda. Kolla i lopparkivet och återkom sedan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-15 18:58:21  Tror ingen av dom hästarna kan springa så fort om jag ska vara ärlig. Är ju inga super speediga hästar.. Hur fort kan isf Torvald springa i 200 meter.. Känns ju spontant som att Torvald slår dom två med 50 meter på en 200 meters sträcka.. Och isf borde det finnas risk att klockan stannar.. 
Answer to: "Tror ingen av dom hästarna kan springa så fort om jag ska vara &"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, PRACTICAL JOKE
S 3, ODESSA SANTANA
|
Jag har klockat torvald på 1.00 sista 200 och 2-3 sekunder i km-tid gör en hel del. Men det som gör torvald så fantastisk är att han kan speeda sista 500 på 1.05... Och då lämnar han dom där hästarna bakom sig med ett helt upplopp. De sista 200 är inte avgörande förstås, men om hästarna är likvärdiga och har likvärdiga positioner så kan det avgöra vem som har bästa farten sista biten.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-09-15 19:02:13  Jag har klockat torvald på 1.00 sista 200 och 2-3 sekunder i km-tid gör en hel del. Men det som gör torvald så fantastisk är att han kan speeda sista 500 på 1.05... Och då lämnar han dom där hästarna bakom sig med ett helt upplopp. De sista 200 är inte avgörande förstås, men om hästarna är likvärdiga och har likvärdiga positioner så kan det avgöra vem som har bästa farten sista biten.
Answer to: "Jag har klockat torvald på 1.00 sista 200 och 2-3 sekunder i km-tid g"
|
Forum posts: 5430
|
Jag tyckte nästan det lät för bra för att vara sant. Men du har säkert rätt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-15 19:10:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, PRACTICAL JOKE
S 3, ODESSA SANTANA
|
Rätt eller fel. Oavsett tider - Practical är bra och jag spikar. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-09-15 19:28:25  Rätt eller fel. Oavsett tider - Practical är bra och jag spikar. 
Answer to: "Rätt eller fel. Oavsett tider - Practical är bra och jag spikar. "
|
Forum posts: 7100
V 11, NIMBLE D.K.
|
Stämmer helt säkert att Practical kan gå dom tiderna korta bitar, de flesta hästarna som närmar sig silver kan nog gå 1.05 bitvis om det krävs. Att göra det sista biten in mot mål är dock starka papper!
Jag menar inte heller att Practical Joke på något sätt är dålig utan menar bara att det är ganska svårt att ta dom tiderna men du kanske fixar det. Nyttig info isåfall!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 16:58:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YUKON BOKO
|
Har alltid varit lite svag för sir Holger, men kan han mäta sig här i ny tuffare klass? Vad tros??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-16 17:14:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, POPPY
|
Jag tror stenhårt på Poppy här, han är snabb ut också och klarar att göra jobbet själv om det behövs. Men det finns motbud så jag kommer gardera, men han är A-häst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 13:44:27  Jag tror stenhårt på Poppy här, han är snabb ut också och klarar att göra jobbet själv om det behövs. Men det finns motbud så jag kommer gardera, men han är A-häst
Answer to: "Jag tror stenhårt på Poppy här, han är snabb ut ocks&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hon menar du väl ? Poppy = Sto 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 15:05:34 Edited(1): 2010-09-17 15:06:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, POPPY
|
Förlåt hon såklart. E sjukt sugen på att singla henne, men det finns så många bra med här, står och velar mellan att spika henne eller target, eller totti i samma lopp. dom andra 2 spikarna är jag klar med tack och lov
Hon har ju sån sjuk toppform också. Har ju vart överlägsen i dom 2 senaste
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 10:41:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ODESSA SANTANA
|
1 Regal Ås- slog Luringen Palema näst senast efter ett bra lopp. Satt fast med massor av krafter kvar bakom Bart och Odessa senast. Open Stretch bör passa bra och om det sturlar lite, lite för favoriten kan nog Regal skrälla.
2 Bart Sjöhammar- Visade form i antågande igen senast då han fick öppna snabbt till ledning och höll nästan hela vägen. Hade fått stryk av Odessa om den hade fått lucka då och nu går det ju inte att stänga in henne. Jag ser medeldistans som ett plus för honom även om alla tjatar om att han är en sprinter.
3 Odessa Santana- Barfota verkar vara hennes melodi. satt fast med allt sparat senast. Är snabb ut och kör nog till i början för ledning eller rygg ledaren. Ska köras barfota igen och blir då riktigt farlig.
4 Kingpin La Marc- Allt sparat bakom Melton Kronos och Macho Gossip näst senast. Satt återigen fast senast men såg inte ut att ha riktigt lika mycket kvar då. Har fin form och kan skrälla med rätt resa.
5 Korok- Comeback efter låååångt uppehåll senast. Vann på ett bra sätt och sista 700 gick på 10,5. Har vunnit finaler i V75 tidigare och kan inte nonchaleras.
6 Practical Joke- Avslutade återigen bra senast. Spurtar bra varje gång men får aldrig sitt erkännande från spelarna. 14% streckad nu är mer än vanligt men bli det lite körning har han segerchans.
7 Poppy- Briljerade senast i billigt gäng. har inte tävlat så mycket på rikstoton men detta är en häst med kvalité. Svårt att säga vart hon hamnar i detta loppet men besitter helt klart kapacitet.
8 Yukon Boko- Tagot sina segrar från främre träffen och dessutom över kort distans. Blir nog tufft att ladda från spår 8 och dessutom hålla hela distansen ut.
9 Midsummer King- Ägnat sig väldigt mycket år galopper på slutet. Orkade inte från dödens näst senast men gå bäst i ryggar. Har startsnabba hästar framför sig och kan få ett bra lopp men har ändå svårt att se honom räcka till här.
10 Sir Holger- Fullföljde bra som tvåa bakom Avanto senast men blev diskad för trägning. Tävlar bra hela tiden men lyckas inte sätta nosen först. Jag unnar hästen en seger men tror inte att den kommer här.
11 Nimble D.K- Endast andra starten i år. Avslutade bra efter en resa i fjärde inner i årsdebuten. Nu var det en månad sen och han har varit sturken efter det. Från spår 11 tror jag inte att formen räcker till än.
12 Blue Rock- Kontrollerade loppet från ledningen mot ganska bra gäng senast. Fixade inte att gå först i tredje i finalen näst senast. Grymm för tre starter sen från dödens men blev avslagen av Practical Joke på linjen. Svårt läge nu och får nog nöja sig med pengar.
Min ranking: 3-2-7-6-5-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:27:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ODESSA SANTANA
S 2, BART SJÖHAMMAR
|
Har en rolig skräll. Nr 1...kan gå på os?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:32:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ODESSA SANTANA
S 2, BART SJÖHAMMAR
|
Den hade jag inte på min kupong... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 16:33:17
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Hur kör Conrad igentligen ??? 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-09-18 16:33:33  Hur kör Conrad igentligen ??? 
Answer to: "Hur kör Conrad igentligen ???:@"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
ööh??
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 16:34:24  Den hade jag inte på min kupong... 
Answer to: "Den hade jag inte på min kupong...:("
|
|
Nä det här var lite långsökt... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-18 16:35:19  ööh??
Answer to: "ööh??"
|
|
Konstigt med spöt o Lennart tyckte detsamma !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:36:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SIR HOLGER
|
Den hade jag men redan spruckit. Kan få 5 femmor, har 7 hästar i sista.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:36:03  Hur kör Conrad igentligen ??? 
Answer to: "Hur kör Conrad igentligen ???:@"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ODESSA SANTANA
S 2, BART SJÖHAMMAR
|
Vet inte om det var Conrads fel direkt ? Hästen blev lite het o sen stumnade den väl?
Sir Holger var värd en seger.Synd att jag inte tog med den bara men strecken räckte inte.
1 Regal Ås hoppade just innan OS dessutom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-18 16:37:34  Konstigt med spöt o Lennart tyckte detsamma !! 
Answer to: "Konstigt med spöt o Lennart tyckte detsamma !!:("
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ODESSA SANTANA
S 2, BART SJÖHAMMAR
|
Ok det missade jag helt. Ja det är det där med lite mer orutinerade kuskar kanske ?
Får hoppas på 6 rätt då men det kan kvitta för jag vill ha 7 ju 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|