Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Mantorp 2010-09-11
V75-2 Stolopp.
6. ANDOVERANDOUT 52% 20
Goop Björn
13. FLY HIGH KEMP 20% 56
Jakobsson Magnus
10. TWINS VILDA 19% 57
Lennartsson Per
12. ELAINE 10% 102
Lövgren Joakim
1. GAMAY RIBB 8% 107
Källgren David a
5. SAINT ANN 7% 216
Adielsson Erik
9. EDDA DREAMCATCHER 7% 157
Ohlsson Ulf
7. WISHFUL BOKO 5% 204
Alsén Olle
8. B.K.BONNIE PEARL 4% 454
Söderkvist Stefan
2. KYLIE MOORE 1% 977
Svensson Claes
3. SPRUCEFIELDS MAGGI 1% 927
Eriksson Håkan
4. BORGA BRUNETT 1% 0
Lindblom Carl-Erik
11. REGINA ONE 1% 744
Kihlström Örjan
14. JAYPORTHASITALL 1% 704
Goop Olle
15. GOSSIP'S QUEEN 1% 0
Kontio Jorma

Senast uppdaterad: 2010-09-11 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Mantorp
V75-2 Mantorp
V75-3 Mantorp
V75-4 Mantorp
V75-5 Mantorp
V75-6 Mantorp
V75-7 Mantorp
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Mantorp

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
dujorha Posted: 2010-09-06 18:47:28 Answer to: "Det var så jag uppfattade det av den här bilden också. all"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Yes !!
Reply
Posted: 2010-09-06 18:50:45 Answer to: "Det var så jag uppfattade det av den här bilden också. all"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 1, GAMAY RIBB
I det här loppet används ju inte springband heller men väl i avd 5?

Springband - extra anlopp vid voltstart för tilläggshästar. Springband förekommer alltid i voltstartlopp med sex eller fler hästar på startvolten. Det beror på att springspårshästarna på start behöver lång ansats, varför tilläggshästarna voltar en bit bak, och därmed vänder upp i startriktningen lite tidigare. Vilket innebär att tilläggshästarna inte stressas iväg, mindre galopprisk, och dessutom har högre fart i startögonblicket.
Reply
Posted: 2010-09-06 18:51:50

Became a member: 
Forum posts:

V 1, GAMAY RIBB
Elvan och tolvan har en högertöm som brukar användas så fort som möjligt dock ej just i startögonblicket...
tjohej då går det undan...
jag har halvrätt....
Reply
dujorha Posted: 2010-09-06 19:57:43 Answer to: "Elvan och tolvan har en högertöm som brukar användas så"

Ja visst kan man försöka bluffa lite i starten o slänga ut hästen så va sa du halvrätt ? Ok !!
Reply
dujorha Posted: 2010-09-06 20:02:40 Answer to: "I det här loppet används ju inte springband heller men väl i"

Nja startpersonalen ska hålla koll så att inte "bluffarna" tar för lång ansatts som har skett vid ett flertal tillfällen o man har blåst till spets från 20-fållan !!
Reply
dujorha Posted: 2010-09-06 20:05:52

Gummisnoddarna som fanns på den gamla "goda" tiden var ingen lek precis !
Reply
Andynalan Posted: 2010-09-06 22:28:00

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 13, FLY HIGH KEMP
Fly High Kemp ska bara vinna detta. Som hon gick senast! Var väldigt oväntat från min sida.
Reply
Posted: 2010-09-07 00:47:26

Became a member: 
Forum posts:

V 2, KYLIE MOORE

S 6, ANDOVERANDOUT
Veckans spik: Andoverandout
S1000: 1.11,8
S500: 1.09,8
S200: 1.06,5

Den tar lätt spets på en sommarbana med kort upplopp.

Motståndet på startvolten är beskedligt vilket innebär att den får bestämma länge. De som är värst emot startar nästan 40 meter bakom och kommer få mkt trafikproblem och få jobba i tredjespår. När de kommer i tredje spår efter 7-900 meter så kan Andoverandout skruva upp tempot till 1.10,5 och att dom då ska ta in 20 meter med ett sånt tempo och sedan slå henne på upploppet är högst osannolikt. ---> Veckans spik. Over and out!
Reply
Posted: 2010-09-07 11:26:23

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT
Håller med, är en bra spik som jag också kör.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-07 14:13:18 Edited(1): 2010-09-07 14:18:05 Answer to: "Håller med, är en bra spik som jag också kör."

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 6, ANDOVERANDOUT

S 6, ANDOVERANDOUT

Håller med, är en bra spik som jag också kör.

Så det är alltså du som är Björn Goop?

Tufft lopp o jag är fortfarande av den bestämda åsikten att man ska ta det försiktigt med spikandet när 3åriga favoriter möter äldre.
Loppet är av tokskrällstyp så en maxad gardering även här förordas.
Regina Ones lopp på Halmstad trots dåliga förberedelser + Örjanförstärkningen gör den till ett kul drag som troligtvis fetoddsare i vinnar-tävlingen
Reply
Posted: 2010-09-07 15:36:55
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT
Detta är den enda spiken jag känner mig bekväm med just nu, Tror att han tar ledningen och med kortlopp och kort upplopp tror jag han rinner undan. Hoppas jag iaf

Japp du kom på mig, visste väl att det skulle komma fram
Reply
Posted: 2010-09-07 17:18:26

Became a member: 
Forum posts:

V 13, FLY HIGH KEMP
6 AndOverAndOut Är ett 3 årigt sto som har startat 6 ggr! Den har visserligen gjort bra tider men 3 åringar som inte har startat så mycket brukar kunna vara ojämna! Ska klart med på bongen men inte som spik! jag tycker loppet står emellan 6-12-13 och kanske 15 som inte visat så mycket på slutet vet nån vfr?
Reply
Posted: 2010-09-07 17:37:03 Answer to: "6 AndOverAndOut Är ett 3 årigt sto som har startat 6 ggr! Den ha"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 2, KYLIE MOORE

S 6, ANDOVERANDOUT
Normalt sett så skulle jag hållt med dig. Brukar välja bort 3-åringar som inte startat mkt. Men detta verkar vara en undantagshäst och i en svår omgång tycker jag att det är en bra chansspik UNDER FÖRUTSÄTTNING att streckprocenten slutar runt 40-45 %. Allt över så bör den garderas.
Reply
Posted: 2010-09-07 17:38:18 Answer to: "6 AndOverAndOut Är ett 3 årigt sto som har startat 6 ggr! Den ha"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 2, KYLIE MOORE

S 6, ANDOVERANDOUT
Gossips queen är ett typiskt sto som är ojämn i formen och som inte gör grovjobb själv. Därav den ojämna resultatraden.
Reply
Posted: 2010-09-07 19:16:02

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 6, ANDOVERANDOUT
1 Gamay Ribb- Vinstvan dam som knappt gjort några lopp i år. startsnabb men har svårt att se henne räcka till i detta sällskapet med bara ett lopp i kroppen. Kan dock få en bra resa i rygg på ANDOVERANDOUT om Källgren väljer att släppa. Endast ett lopp tidigare över kort distans vilket slutade med 4e plats.

2 Kylie Moore- Invändig resa senast och svarade med en bra spurt över upploppet. En start över distansen och tappade då något på upploppet trots vilsam resa. Hemmahästen jagar nog framförallt pengar här.

3 Sprucefields Maggi- Inte visat något av värde och går totalbort för mig här.

4 Borga Brunett- Kunde inte mycket mot tufft motstånd senast och har varit struken efter det. Är lite osäker från start och lär tappa. Gillar dock distansen och van att mötte lite tuffare motstån så är inte helt borta.

5 Saint Ann- Galopperat oprovocerat i slutskeden två lopp i rad. Svårt att bedömma om det varit av trötthet eller vad som kan ha legat bakom.Tycker att hon är svårbedömd. Ganska startsnabb och får nog en bra position.

6 Andoverandout- Smällfin som fastlåst i E3 finalen senast. Bra vid segrarna innan dess. Tog lätt ledningen från springspår 28/6. Inte startat i voltstart sedan dess men har aldrig galopperat. Jag tror hon hittar till ledningen här och är hon lika fin som senast blir hon svårslagen.

7 Wishful Boko- Två raka segrar varav näst senast på bra sätt efter sen lucka. Står helt perfekt inne i loppet. Är riktigt snabb ut och den som kan snuva favoriten på ledningen. Inte presterat så bra över kort distans tidigare och frågan är vad Alsén lägger upp för taktik. Måste dock rekordsänka rejält om hon ska rå på favoriten.

8 B.K. Bonnie Pearl- Mött ganska tuffa hästar på slutet. Senast fick hon en halvtung resa och kunde inte svara på upploppet, jag tycker dock hon borde varit lite bättre. Gången innan gjorde hon en bra insats mot bra hästar men fick mycket serverat då. Bakspår på kort distans är alltid tufft och jag har svårt att sätta in henne i loppet här.

9 Edda Dreamcatcher- Gjorde det bra senast och vann betryggande från ledningen. Hade ett lopp i kroppen då och bör ha gått framåt ytterliggare efter det. Det här är en dam som mött tuffa hästar och gjort det bra (bl.a. uttagningen till OAKS). Svårt att avgöra hur nära toppform hon är men kvalitet finns utan tvivel.

10 Twins Vilda- Verkar ha hittat stilen igen och vunnit två lopp på slutet. Mycket bra senast. Det har dock varit mot enkelt motstånd och nu får hon bekänna färg. Inte imponerat innan de starterna och bakspår nu över kort ditans. Svårt att veta hur långt hon räcker... Perfekt inne i loppet.

11 Regina One- Satt fast med sparat senast bakom My Golden Key. Örjan körde dock fegt i sista kurvan och hade faktiskt chansen att gå ut. Tyder kanske på att det inte fanns så mycket kvar som det såg ut som. Gillar distansen men jag tror hon får svårt här.

12 Elaine- Vann på ett mycket övertygande sätt senast och visade då att hon tål att göra grovjobb själv. Satt fast med krafter på V75 gången innan och är en stark utmanare till Andoverandout här. Trivs bra över distansen men är inte så van vid voltstart.

13 Fly High Kemp- Övertygar stort lopp efter lopp. Överlägsen senast, fast med krafter kvar loppet innan. Tillägg och kort distans är aldrig lätt däremot. Verkade trivas med Jacobsson. Absolut en utmanare.

14 Jayporthasitall- Inte i närheten av Twins Vilda senaste starten och borde inte ha någor med det här att göra.

15 Gossip's Queen- Grymm för tre starter seddan. Kunde inte ta något över upploppet gången efter och galopperade senast. Nedåtgående formkurva och får nog svårt att hänga med Fly High Kemp.

Min ranking: 6-13-12-7-15-9
Reply
Posted: 2010-09-07 20:25:03 Answer to: "1 Gamay Ribb- Vinstvan dam som knappt gjort några lopp i år. st"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 1, GAMAY RIBB
1 Gamay Ribb har vi haft problem med under våren och försommaren och trots sju (!) besök på veterinärkliniken hittade vi inget. Hon var sedan halt och ur slag i V75 på Solvalla näst senast men då chansade vi på att fixa kronleden och plötsligt var hästen klockren! Hade bara gått ett rakbanejobb på tre månader innan comebacken senast, där hon blev överrumplad i ledningen och sedan inte hade tempot i kroppen för att följa riktigt. Var jätteladdad i måndagsjobbet och har verkligen gått framåt med den senaste genomköraren. Det
är stor skillnad på henne i spets gentemot bakom hästar och vi provar för ledningen till varje pris. Jag funderar på att sätta på lätta bakskor med riktigt grepp för att få extra kick i henne de första tio metrarna för att kunna öppna ännu snabbare än tidigare. En naturtravare som tävlar utan skydd och om vi når ledningen är jag inte helt främmande för att det kan gå vägen, säger Stefan Dahl.
Reply
Posted: 2010-09-07 20:26:49
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 1, GAMAY RIBB
7 Wishful Boko har toppform och är inmatchad till detta lopp. Detvar därför vi startade på Åland senast, för att hon inte skulle tjäna så mycket pengar. Vann där hur lätt som helst, sedan jag fått köra 21 första varvet. Har aldrig vunnit något lopp lättare förut. Spurt- vann gången innan på Umåker, där hon kom loss sent och speedade ner favoriten Molly McGuire den sista biten. Springspår passar bra; hon öppnar snabbt och får en resa i främre träffen. Inte borta och det blir barfota igen, säger Olle Alsén.
Reply
Posted: 2010-09-07 20:28:26
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 1, GAMAY RIBB
12 Elaine var kanonfin senast. Hon är mycket bra på kort distans och det var synd på spåret. Vi körde barfota runt om senast och det lutar att bli så igen. Från ett bättre spår hade vi trott på toppchans, nu är mera en outsider, menar Mikael Fagerberg.
Reply
Posted: 2010-09-07 20:32:05
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 1, GAMAY RIBB
13 Fly High Kemp har för första gången kunnat vintertränas som önskat inför en säsong och dessutom har hon hållit sig fräsch. Detta har gjort att hon tävlat bra varje gång i år men näst senast gick hon
i mål med tussar och allt sparat. Senast gick hon en fruktansvärd speed . Ser fortsatt fin ut i väldigt lätta jobb men nu måste vi köra med skor. Så har hon dock gått vid ungefär varannan vinst och det gör bara nå’n tiondel. Är stabil och går på alla distanser men det
är inte lätt att runda från tillägg över kort distans. Att min häst duger betvivlar jag inte, men det behövs givetvis lite flyt. Jag är faktiskt kär i den här hästen! avslöjar Erik Berglöf.
Reply
Posted: 2010-09-07 20:33:15
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 6, ANDOVERANDOUT

S 1, GAMAY RIBB
6 Andoverandout blev fast med sparade krafter i finalen av E3 för ston senast. Var jättefin vid försökssegern gången innan. Kort distans och springspår känns som väldigt bra förutsättningar och jag tror att hon kan öppna snabbt. Möter äldre hästar nu och det är alltid tufft, men jag tror på en vass insats. Högst troligt barfota fram
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5