1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2010-06-08 22:33:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag kan också tänka mig en skräll, det känns som torvald har du dåliga förutsättningar och beanie har inte kommit upp i samma standarn i år. det är nästan upplagt för en skräll, ledaren (vem nu det blir) hela vägen kanske?
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2010-06-08 23:24:52
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 9, BEANIE M.M.
|
Övertar inte Beani M.M. här tro? Kommer tuffande efter 500 meter.. Sedan är Tobbe nog tillräckligt bra kusk för att hålla tempo tillräckligt för att förstöra för Torvald..
Övriga känns riktigt långsökt trots allt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 09:25:44  Infatti före Torvald? Nja, där går ändå gränsen. Beanie är förstahäst men jag undrar om inte Torvald är tvåa trots förutsättningarna. Är ju van vid fruktansvärt bättre motstånd än detta och var ju trea i SM över 2640. Om Åke kan hålla sig från att ladda från start plockar han nog många placeringar sista biten mot detta bleka motstånd.
Tycker nog att Beanie har varit en liten besvikelse hittills i år så jag är inte helt främmande för skräll här.
Answer to: "Infatti före Torvald? Nja, där går ändå grä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, INFATTI NOVEMBER
|
Infatti har gått kanon sista tiden från tillägg.
Nu får han äntligen vara med där framme.
Om det blir tempo här (Beanie MM) så kommer han garanterat gå hela vägen in i mål och jag tror han slår Torvald alla dagar i veckan häst mot häst.
Torvald i spets och Infatti dödens.. då vinner Infatti varenda gång, jag är övertygad.
Torvald är rädd.
Nej, här blir det att strecka på och hoppas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 10:23:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Beanie varit en besvikelse i år? när började du/ni med trav som tycker det? herregud.....
Beanie har varit grym i år med enbart topprestationer. Troligen sveriges bästa häst över 2140m......Kanske även 1640m med tanke på att han kan göra loppen själva tillskillnad från torvald.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-09 12:48:38  Beanie varit en besvikelse i år? när började du/ni med trav som tycker det? herregud.....
Beanie har varit grym i år med enbart topprestationer. Troligen sveriges bästa häst över 2140m......Kanske även 1640m med tanke på att han kan göra loppen själva tillskillnad från torvald.
Answer to: "Beanie varit en besvikelse i år? när började du/ni med trav"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, BEANIE M.M.
|
Du tycker att han gjorde en topprestation i Oslo Grand Prix? Då har vi helt klart olika förväntningar på den hästen. Och hur kan du säga att han är Sveriges bästa häst över 2140 och 1640 när han har blivit fullständigt utklassad över dessa distanser på slutet?
Han har inte kommit upp i samma standard som förra sommaren, åtminstone inte i de senaste starterna. Att påstå att han är Sveriges bästa häst över någon distans i nuläget är märkligt med tanke på de senaste loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 15:18:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART! Enbart besegrad av hästar som fick drömlopp invändigt, ingen häst som gick i 2.a spåret var förre i mål och då gick ändå Beanie riktigt tuffa sista 800 i mördande tempo.
Inte många hästar i världen som klarar det.......
Sedan vet jag inte om du såg hans 2 prestationer i elitloppet??? beviserligen kan du inte ha gjort det?
Hade säkerligen varit 2.a i mål i elitloppet om Torbjörn inte börjat köra slalom i 1.07 tempo över uploppet för att komma ut istället för att rygga iceland. Kan dock säga att han gick riktigt bra och såg lysande ut. Du kan trots allt inte ha sett loppet om du påstår att han blev "utklassad".
Försöket är inte mycket att orda om, 1.07 första 500 och 1.10 första 1000m. Inget mer behöver sägas mer än att han gick till final vilket var klart bra gjort. Vill veta vilken svensk häst som kunnat göra det bättre????
Vad har "förväntningar" med det hela att göra? skiter väl fullständigt i vilka förväntningar du har. Prestationerna talar sitt tydliga språk.......Olympiatravet är väl också bevis?
Iceland vann inte elitloppet för att han var bäst, han vann pga han fick spets och kunde fuska bort första 1000 meterna.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-09 15:41:07
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja är mer inne på att Torbjörn vill ge hästen ett snällt upplägg o inte kastar sig på direkt... Hästen har fått tuffa lopp o nu vill de kanske ta det lite lugnare .. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 15:41:14  prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART! Enbart besegrad av hästar som fick drömlopp invändigt, ingen häst som gick i 2.a spåret var förre i mål och då gick ändå Beanie riktigt tuffa sista 800 i mördande tempo.
Sedan vet jag inte om du såg hans 2 prestationer i elitloppet??? beviserligen kan du inte ha gjort det?
Hade säkerligen varit 2.a i mål i elitloppet om Torbjörn inte börjat köra slalom i 1.07 tempo över uploppet för att komma ut istället för att rygga iceland. Kan dock säga att han gick riktigt bra och såg lysande ut. Du kan trots allt inte ha sett loppet om du påstår att han blev "utklassad".
Försöket är inte mycket att orda om, 1.07 första 500 och 1.10 första 1000m. Inget mer behöver sägas mer än att han gick till final vilket var klart bra gjort. Vill veta vilken svensk häst som kunnat göra det bättre????
Vad har "förväntningar" med det hela att göra? skiter väl fullständigt i vilka förväntningar du har. Prestationerna talar sitt tydliga språk.......Olympiatravet är väl också bevis?
Iceland vann inte elitloppet för att han var bäst, han vann pga han fick spets och kunde fuska bort första 1000 meterna.
Answer to: "prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART! Enbart besegrad av h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Beanie är en mycket bra häst, som har utvecklats rejält.
Men att börja säga att Beanie är Sveriges bästa häst, är väl samma sak som att säga att Maharaja är världens bästa häst ?
Förstår inte hur folk tänker när dom slänger ut meningar som, Världens bästa häst !
Sveriges Bästa häst ! etc.
Låter ju mera realistiskt om man säger att en häst är top 5 i Världen eller top 5 i Sverige.
Skulle förstå om någon hade sagt att Varenne var världens bästa häst då han tävla.
För han drog in 50mille, slog världsrekord och vann flera storlopp över oilka distanser.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-09 15:43:59
|
|
Håller verkligen med dig Dave !! Folk drar till med vad som o det låter rätt illa !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 15:47:28  Beanie är en mycket bra häst, som har utvecklats rejält.
Men att börja säga att Beanie är Sveriges bästa häst, är väl samma sak som att säga att Maharaja är världens bästa häst ?
Förstår inte hur folk tänker när dom slänger ut meningar som, Världens bästa häst !
Sveriges Bästa häst ! etc.
Låter ju mera realistiskt om man säger att en häst är top 5 i Världen eller top 5 i Sverige.
Skulle förstå om någon hade sagt att Varenne var världens bästa häst då han tävla.
För han drog in 50mille, slog världsrekord och vann flera storlopp över oilka distanser.
Answer to: "Beanie är en mycket bra häst, som har utvecklats rejält.
Me"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, INFATTI NOVEMBER
|
 Beanie är en mycket bra häst, som har utvecklats rejält. Men att börja säga att Beanie är Sveriges bästa häst, är väl samma sak som att säga att Maharaja är världens bästa häst ?
Eller Iceland 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 15:48:20  Håller verkligen med dig Dave !! Folk drar till med vad som o det låter rätt illa !! 
Answer to: "Håller verkligen med dig Dave !! Folk drar till med vad som o det l&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 16:36:54 Edited(1): 2010-06-09 16:37:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TORVALD PALEMA
|
Tror Torvald tar detta plättlätt. Kommer säkert att få äta upp det "BIG TIME" men det är vad jag tror. Omgångens klaraste.
Torvald hade vunnit elitloppet om inte Iceland hade fuskat bort ett halvt varv i ledningen, vilket var taktiskt rätt av takter
Nu tar kung Åke revansch!
Behöver jag säga SPIK??
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-09 16:50:22  prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART! Enbart besegrad av hästar som fick drömlopp invändigt, ingen häst som gick i 2.a spåret var förre i mål och då gick ändå Beanie riktigt tuffa sista 800 i mördande tempo.
Answer to: "prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART! Enbart besegrad av h&"
|
V 9, BEANIE M.M.
|
 prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART!
Varken jag eller Morten Waage håller med. "okej, men inte mer" sa han efter loppet. Säger man så till media betyder det oftast i klarspråk något i stil med "fan va dålig han var"
Dessutom sprang han en tiondel snabbare förra året i ett lopp där han gick sista 1300 ute i tredjespår. Nu vet jag att man inte ska jämföra tider rakt av men helt irrelevant är det inte att han sprang snabbare förra året i ett lopp där han fick en BETYDLIGT tyngre resa.
Och hans insatser i Elitloppet är absolut inget att höja till skyarna. Visst, han höll godkänt i försöket men det var knappast en fantastisk insats att avsluta sista varvet på 12.5 trots den hårda öppningen. Förra året avslutade han sista varvet på 10.6 i ett lopp där han öppnade första 500 på 1.09. Över medeldistans!
I finalen var han bara dålig, kunde ju inte ens ta in något på en blek Nu Pagadi som gått i dödens trots att han fick en invändig resa hela loppet. Avståndet till Iceland bara ökade. Om du tror att han hade kunnat bli tvåa är det nog du som behöver kolla på loppet igen.
 Vad har "förväntningar" med det hela att göra?
Förväntningar har väl oerhört mycket att göra med hur man bedömer en hästs insats? Hade det varit Kloxen som hade blivit femma i Oslo GP hade vi ju alla varit lyriska, men nu när det handlar om Beanie M.M. är det ju en helt annan sak. Det fattar väl du också?
Bla bla bla, hursomhelst är Beanie klar förstahäst här, möjlig spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 17:15:54   prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART!
Varken jag eller Morten Waage håller med. "okej, men inte mer" sa han efter loppet. Säger man så till media betyder det oftast i klarspråk något i stil med "fan va dålig han var"
Dessutom sprang han en tiondel snabbare förra året i ett lopp där han gick sista 1300 ute i tredjespår. Nu vet jag att man inte ska jämföra tider rakt av men helt irrelevant är det inte att han sprang snabbare förra året i ett lopp där han fick en BETYDLIGT tyngre resa.
Och hans insatser i Elitloppet är absolut inget att höja till skyarna. Visst, han höll godkänt i försöket men det var knappast en fantastisk insats att avsluta sista varvet på 12.5 trots den hårda öppningen. Förra året avslutade han sista varvet på 10.6 i ett lopp där han öppnade första 500 på 1.09. Över medeldistans!
I finalen var han bara dålig, kunde ju inte ens ta in något på en blek Nu Pagadi som gått i dödens trots att han fick en invändig resa hela loppet. Avståndet till Iceland bara ökade. Om du tror att han hade kunnat bli tvåa är det nog du som behöver kolla på loppet igen.
 Vad har "förväntningar" med det hela att göra?
Förväntningar har väl oerhört mycket att göra med hur man bedömer en hästs insats? Hade det varit Kloxen som hade blivit femma i Oslo GP hade vi ju alla varit lyriska, men nu när det handlar om Beanie M.M. är det ju en helt annan sak. Det fattar väl du också?
Bla bla bla, hursomhelst är Beanie klar förstahäst här, möjlig spik.
Answer to: "prestationen i Oslo var riktigt bra, SJÄLVKLART!
Vark"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, INFATTI NOVEMBER
|
Infatti kommer göra loppet
Beanie MM är dock bäst av de här.. men har inte varit bra efter Olympiatravet.
Osloprestation och Elitloppsprestationen duger inte.
Måste bli bättre. Men är säkert det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 21:56:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
det är dax för acclaimen att skrälla nu. ja jag vet att det är inte hans bästa tid nu. ingen form med mera. spika här skiter jag i. 3,5,6,7,9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 08:45:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TORVALD PALEMA
|
Låser detta på tre hästar 1-7-9
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-10 11:21:00   Beanie är en mycket bra häst, som har utvecklats rejält. Men att börja säga att Beanie är Sveriges bästa häst, är väl samma sak som att säga att Maharaja är världens bästa häst ?
Eller Iceland 
Answer to: "Beanie är en mycket bra häst, som har utvecklats rejä"
|
|
Pja kan inte Nu P. hålla undan nu på Söndag för Iceland o Örjan den "långe" så vet då fan om inte Iceland är på god väg till titeln !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 12:59:47  Pja kan inte Nu P. hålla undan nu på Söndag för Iceland o Örjan den "långe" så vet då fan om inte Iceland är på god väg till titeln !! 
Answer to: "Pja kan inte Nu P. hålla undan nu på Söndag för Icela"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, INFATTI NOVEMBER
|
Glöm det.. han är inte ens bäst i Sverige..
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-06-10 14:36:53
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 9, BEANIE M.M.
S 4, CLEAR SIGN
|
Det luktar lås på 7-9 långa vägar, ngn annan tar jag inte med i detta lopp även så om jag hade 6 spikar i de andra loppen, så säker är jag på att det bara handlar om dessa två.....vi snackar finalister i Elitloppet....vem av de andra mäktar med sånt här....nobody.
Frågan var för mig bara om jag skulle våga spika ngn av dem men jag har bollat med att köra loppet om och om igen, prylen är den att här kommer man ladda för ledningen och ta rygg på bästa hästen.
1. Tar Åke upp och backar sig sist, då sticker Beanie MM direkt och får överta, och då får Åke jobbigt.
2. Att Åke laddar för spets och släpper när Beanie MM kommer så Åke får en perfekt rygg på honom, det kommer en lucka till slut då Beanie ej ska tas upp utan få gå sin takt. Perfekt för Åke.
3. Att Åke tar spets och behåller den på 2140a....Nej!
Jag tror på nr 2 och sen blir det en rykande finish mellan dessa två....luckan ned till 3:e hästen lär bli siså där en 30m  
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-10 15:41:02  Det luktar lås på 7-9 långa vägar, ngn annan tar jag inte med i detta lopp även så om jag hade 6 spikar i de andra loppen, så säker är jag på att det bara handlar om dessa två.....vi snackar finalister i Elitloppet....vem av de andra mäktar med sånt här....nobody.
Frågan var för mig bara om jag skulle våga spika ngn av dem men jag har bollat med att köra loppet om och om igen, prylen är den att här kommer man ladda för ledningen och ta rygg på bästa hästen.
1. Tar Åke upp och backar sig sist, då sticker Beanie MM direkt och får överta, och då får Åke jobbigt.
2. Att Åke laddar för spets och släpper när Beanie MM kommer så Åke får en perfekt rygg på honom, det kommer en lucka till slut då Beanie ej ska tas upp utan få gå sin takt. Perfekt för Åke.
3. Att Åke tar spets och behåller den på 2140a....Nej!
Jag tror på nr 2 och sen blir det en rykande finish mellan dessa två....luckan ned till 3:e hästen lär bli siså där en 30m  
Answer to: "Det luktar lås på 7-9 långa vägar, ngn annan tar jag"
|
V 9, BEANIE M.M.
|
Om du spekulerar i scenario 2 behöver du inte ta med Torvald, var ju precis så Olympiatravet kördes och då var Torvald fullständigt chanslös mot Beanie. Det enda scenariot där jag kan se Torvald vinna är om han har tur och hittar 2a-3e utvändigt och får vänta med attacken till 200 kvar. Då kanske han kan vinna, men jag är mer och mer inne på att Beanie bara tar det här.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|