Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2010-04-17
V75-7 Bronsdivisionen, Final.
2. YARRAH BOKO 58% 25
Jansson Torbjörn
4. PERSOS SEAMAN 31% 53
Uhrberg Thomas
8. KATJING 28% 52
Adielsson Erik
10. RANO 15% 92
Ohlsson Ulf
1. GHASTLY FACE 11% 135
Svanstedt Åke
6. CLORIA VICTIS 8% 139
Takter Johnny
5. DOMINO ESON 7% 140
Haugstad Kenneth
3. HONEY LOVE VICTORY 4% 227
Mönster Knud
9. HARDY RIBB 4% 240
Sjunnesson Jörgen
7. UTAH HORNLINE 1% 498
Söderkvist Stefan
11. ALIEN'S KISS 1% 359
Untersteiner Peter
12. COUNT HARRY 1% 664
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2010-04-17 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
Posted: 2010-04-13 09:28:25

Became a member: 
Forum posts:

V 2, YARRAH BOKO
svarslagen..
Reply
Posted: 2010-04-13 10:01:54 Answer to: "svarslagen..(H)"

Became a member: 
Forum posts:
inte direkt
Reply
Posted: 2010-04-13 11:28:42

Became a member: 
Forum posts:

V 8, KATJING
tror på katjing eller yarrah bara kusken emot på han. därför tror jag mer på katjing
Reply
Posted: 2010-04-13 12:42:44
Åby

Became a member: 
Forum posts:
slutar med att ghastly face vinner pissenkelt

Helt otroligt hur folk missat honom, bara tacka och ta emot, som med dresscode.
Reply
Posted: 2010-04-13 12:51:21 Answer to: "slutar med att ghastly face vinner pissenkelt:) Helt otroligt hur folk m"

Became a member: 
Forum posts:
Ghastly känns inte så värst speedig ?
Han har dragit ett par galopper för oxå.
Reply
Posted: 2010-04-13 12:52:16

Became a member: 
Forum posts:

V 4, PERSOS SEAMAN
Är inte Ghastly trögstartad?
Reply
Posted: 2010-04-13 12:54:26 Answer to: "Är inte Ghastly trögstartad?"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
jo det är han, räknar med att Åke hittar 3-4 ytter, sedna bör loppet vara slut.
Reply
Posted: 2010-04-13 12:55:17 Edited(1): 2010-04-13 12:56:08 Answer to: "Ghastly känns inte så värst speedig ? Han har dragit ett p"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
nej, ingen nu pagadi som kan växla speed på 10 meter, men tror ej det behövs heller.

gick sista 7-800 efter 11 sist i 3de spår, men full fart över linjen, utgår från att han kan köras barfotaruntom, vilket är ett måste.
Reply
Posted: 2010-04-13 13:02:04 Answer to: "jo det är han, räknar med att Åke hittar 3-4 ytter, sedna b"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 4, PERSOS SEAMAN
blir det inte snarare 3-4 inner då? ska han backa och gå runt på utsidan?
Reply
Posted: 2010-04-13 14:02:40 Answer to: "blir det inte snarare 3-4 inner då? ska han backa och gå runt p"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
som jag läser startlistan blir dte inga problem komma ut i 2aspår, 3-4 ytter är det små odds på.

behöver inte backa, räcker han håller farten så kan han flytta ut hästen
Reply
hogan Posted: 2010-04-13 14:15:09 Answer to: "tror på katjing eller yarrah bara kusken emot på han. därf"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 2, YARRAH BOKO

S 3, HONEY LOVE VICTORY
Nordan....där har du lite fel ang kusk, jag vet förstås inte vad du baserar det på men Torbjörn Jansson är tillräckligt bra för att han skulle kunna leva på som catchdriver, han har mer rutin än de flesta i det här loppet och är vaken i loppen, tar till vara på chanserna och ger hästarna ett optimalt lopp.....kan hästen bli bäst trea som max, ja då är han oftast trea....vet inte varför du inte gillar honom, hoppas det inte beror på en engångsföretelse som gjorde att du sprack eller ngt, det får man räkna med inom travet.....tyvärr.

En gång för länge sen när Tobbe var ung, var han lärling hos en av legenderna Nordin nämligen Gunnar Nordin bror till den störste i svensk historia Sören "master" Nordin och så fanns Gösta Nordin....men Gunnar var en naturbegåvning, han hade blicken för travet och hästarna, han var mer känd som "gentlemannen" då han aldrig använde piska på hästarna, han måttade ofta in segrarna precis, ibland med en läpp eller huvud....han rörde sig inte i sulkyn på hela upploppet och han gav spelarna o framför allt hästägarna gråa hårstrån när han inte drev hästen ngt trots det såg ut att bli stenhårt....blev tyvärr oftare målfototorsk senare när han blev äldre och synen blev sämre, men sån var han Gunnar Nordin, och han hade ju 2 bröder och tillsammans vann det allt som gick att vinna flera ggr om, så de talade mest gott om varann för de var överlägset bäst på den tiden, var det något han talade gott om så var det hästarna eller ngn av bröderna.

Men en gång berömde han en ung kille som han spådde en lysande framtid för, och det var just hans lärling Torbjörn Jansson....han sa att den här grabben kommer gå långt, han kommer vinna stora lopp så småningom. Och då hade såna som Bernt Osten Lindstedt o Håkan Wallner varit hos honom.....ja många fler stora namn....det var innan Stig H storhetstid.
Efter Gunnars död fick t.o.m Torbjörn vara med o ta hand om Stall Tilly...tillsammans med Glen Norman....och där kom den ena kanonen fram efter den andra.
Men han började vinna titlar precis som Gunnar spådde.....och 10 år senare 1985 stod Torbjörn Jansson som vinnare av det årets upplaga av Elitloppet med Meadow Road som han fick mycket roligt med.
Karriären sköt i höjden....Torbjörn blev ofta anlitad av Stig H som då hade blivit nr 1 i Sverige efter Nordins epok tog slut i Sverige....Gösta o Gunnar var döda och Sören stack till USA tillsammans med sönerna Ulf o Jan Nordin.

Torbjörn slog Stig H himself en gång med Peace Corps så t.o.m ägaren satte hästen hos Torbjörn efter en skissm dem emellan....sen bröt Tobbe med Glen Norman o samarbetet med Stall Tilly och det var efter en otäck olycka som Tobbe var med om då på Valla, han fick en stång i sulkyn rakt genom låret eftr det hästen skenat och de krockat....det var nästan så illa med hans ben att karriären var i fara men de spikade ihop benet på massa ställen och han kom tillbaks....fortfarande populär och fick ofta fina styrningar åt Stig H som måste ansett Tobbe som den bäste att leja in och det är ett gott betyg.
Han fick köra Svante Båths fina unghästar och vem minns inte Malabar Circle Ås...ojojoj vilken spurtare, bland det värsta som skådats någonsin på 3-400m strecka.

Ja sen råkade Tobbe ut för en otäck olycka till och bröt bägge benen igen!!!!
Efter det trappade Tobbe ner.....men han är still going strong...folk anlitar honom över hela världen än idag, för de vet vilka egenskaper han besitter och vilken rutin han har, han är vaken dessutom och inte lastgammal....nej jag hoppas jag fått dig att ändra åsikt och kanske någon annan av Torbjörn motståndarna. Han e cool.

Lite lektyr i ämnet Torbjörn Jansson, ni får gärna skriva om det är ngn annan kusk ni vill ha historia om också, men skriv till min postlåda då. tar sån plats här inne. (sorry)
Reply
Posted: 2010-04-13 14:39:05 Answer to: "Nordan....där har du lite fel ang kusk, jag vet förstås int"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
skön kille du, tobbe är kanon, alla dagar i veckan.
Reply
Posted: 2010-04-13 14:53:05 Answer to: "Nordan....där har du lite fel ang kusk, jag vet förstås int"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
hehe, de va skoj läsning, 5 star !

Ja, jag lärde mig allt lite nytt om Torbjörn
Reply
Posted: 2010-04-13 14:55:36 Answer to: "Nordan....där har du lite fel ang kusk, jag vet förstås int"

Became a member: 
Forum posts:

V 1, GHASTLY FACE

S 4, PERSOS SEAMAN
Du glömde det viktigaste...
Att han är dalslänning...
Reply
Posted: 2010-04-13 15:05:04
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, KATJING
har inget emot tobbe på det viset, tänkte mer på att han inte har haft så bra flyt på senaste tiden? han kör förvisso galet många lopp och det är väl inte alltid bra hästar. men enligt mig är han absolut bra men håller endå adielsson och ohlsson före i detta lopp
Reply
Posted: 2010-04-13 15:05:55 Answer to: "har inget emot tobbe på det viset, tänkte mer på att han i"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 1, GHASTLY FACE

S 4, PERSOS SEAMAN
Som kuskar gör jag det också.. men Torbjörn rankar jag sällan ner som kusk, just bara för att han kör.

Yarrah Boko tror jag inte lika mkt på dock.
Reply
Posted: 2010-04-13 15:06:04
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, KATJING
sett till kusk då, men jag tror det kommer att stå mellan 2 och 8, 8 funderar jag på att spika
Reply
dujorha Posted: 2010-04-13 15:06:40

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Du Hogan Det finns mycket mer om Tobbe, Du glömde farsan Torsten o Vilde Ville, bland mycket annat !! Nä nu jävlar Plokko Dä ä inge fel på dalslänningar ! Di kan häster !
Reply
dujorha Posted: 2010-04-13 15:19:43

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
O du Hogan ! Ja har selat ut häst till Gunnar Nordin nåra gånger !! Apropå "träffa Lassie" !!
Reply
Posted: 2010-04-13 15:22:38 Answer to: "O du Hogan ! Ja har selat ut häst till Gunnar Nordin nåra g&arin"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
fan vad nice, hoppas han inte åkte i backen bara
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5