1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2010-03-31 15:58:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
|
9 Magic Space
Distans 1640:
Starter,Seger,plats,galopp
14 57% 71% 21%
Distansen är hans bästa, det ska vi inte ta ifrån han, han är säkert bästa hästen och mångas favorit, men från bakspår har han 4 starter, 0%segrar,0%plats,25%galopp.
Mig personligen är jag alltid skeptiskt till att spika bakspårshästar på kort distans, men han kan givetvis vinna för det  Och när han har just bakspår på kortdistans och streckad på nästan 80% vill man ju fälla!?!?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-31 16:11:12  9 Magic Space
Distans 1640:
14 57% 71% 21%
Distansen är hans bästa, det ska vi inte ta ifrån han, han är säkert bästa hästen och mångas favorit, men från bakspår har han 4 starter, 0%segrar,0%plats,25%galopp.
Mig personligen är jag alltid skeptiskt till att spika bakspårshästar på kort distans, men han kan givetvis vinna för det  Och när han har just bakspår på kortdistans och streckad på nästan 80% vill man ju fälla!?!?
Answer to: "9 Magic Space
Distans 1640:
14 5"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, MAGIC SPACE
|
Fast jag tycker att den där statistiken är rätt ointressant då den där galoppen kom i hans fjärde start, år 2006. Dessutom har han efter det aldrig startat från bakspår på kort distans så att bakspår skulle vara något negativt finns det inget som tyder på. Jag tror snarare att det är en fördel då han löper en mindre risk att bli hetsig och därav galoppera. Sen är det ju sedan han kom till Walmann som han har blommat ut ordentligt och blivit riktigt bra, så det som hände innan dess känns inte särskilt intressant.
Blir banan fin på lördag så tror jag att han kan gå en låg 11-tid från dödens. Då är han 20 meter före resten i mål.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-31 16:18:59  Fast jag tycker att den där statistiken är rätt ointressant då den där galoppen kom i hans fjärde start, år 2006. Dessutom har han efter det aldrig startat från bakspår på kort distans så att bakspår skulle vara något negativt finns det inget som tyder på. Jag tror snarare att det är en fördel då han löper en mindre risk att bli hetsig och därav galoppera. Sen är det ju sedan han kom till Walmann som han har blommat ut ordentligt och blivit riktigt bra, så det som hände innan dess känns inte särskilt intressant.
Blir banan fin på lördag så tror jag att han kan gå en låg 11-tid från dödens. Då är han 20 meter före resten i mål.
Answer to: "Fast jag tycker att den där statistiken är rätt ointressant "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
|
Men att han aldrig startat från bakspår sedan dess, kan inte det ses som negativt då? Statistisken är väl baraserad på hela hans karriär förstår jag.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-31 16:27:11  Men att han aldrig startat från bakspår sedan dess, kan inte det ses som negativt då? Statistisken är väl baraserad på hela hans karriär förstår jag.
Answer to: "Men att han aldrig startat från bakspår sedan dess, kan inte de"
|
V 9, MAGIC SPACE
|
Visst kan det ses som ett litet frågetecken då man inte kan veta säkert hur han reagerar på bakspår, men det normala för hästar som kan ha en tendens att hetsa upp sig från start är att de blir lugnare från bakspår. Och eftersom jag ser galopp som enda möjligheten till förlust är jag bara glad över att han har bakspår. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-31 16:39:01  Visst kan det ses som ett litet frågetecken då man inte kan veta säkert hur han reagerar på bakspår, men det normala för hästar som kan ha en tendens att hetsa upp sig från start är att de blir lugnare från bakspår. Och eftersom jag ser galopp som enda möjligheten till förlust är jag bara glad över att han har bakspår. 
Answer to: "Visst kan det ses som ett litet frågetecken då man inte kan vet"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
|
Ja och då personligen tycker jag det är tufft att spika med tanke på spåret, all cred till dom som vågar spika, men jag gör det nog inte  Känns säkert då med 1-9 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-01 11:03:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Magic space har aldrig vunnit ett kort lopp från bakspår.... Men har inte haft det så många gånger heller, har haft tur med lottningen tills nu !!! Favorit i fara ?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-01 12:55:27  Magic space har aldrig vunnit ett kort lopp från bakspår.... Men har inte haft det så många gånger heller, har haft tur med lottningen tills nu !!! Favorit i fara ?
Answer to: "Magic space har aldrig vunnit ett kort lopp från bakspår.... Me"
|
V 9, MAGIC SPACE
|
Bakspår spelar ingen roll då han ändå alltid hamnar långt bak i och med att han är långsam från start. Det är inte en favorit i fara, men ju fler som garderar desto bättre för mig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-01 14:14:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, VILDE GRAL
|
är ju bara 10 hästar i fältet också, så han kommer komma bra till, om någon skulle strykas dessutom så ser det ännu bättre ut
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2010-04-01 14:43:55
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 551
V 9, MAGIC SPACE
|
Kan inte se att Magic Space ska förlora detta. Örjan lär söka sig fram till dödens tidigt och kontrollera detta lopp.
Given spik!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-01 14:47:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
|
erat fel nu om jag förlorar på Magic Space 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-01 19:39:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
|
Det är såna körningar som Örjan jävlen gjorde på V65 med Dust All Over nu som gör mig osäker på om man ska spika den jäveln!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-01 23:34:29  Det är såna körningar som Örjan jävlen gjorde på V65 med Dust All Over nu som gör mig osäker på om man ska spika den jäveln!!
Answer to: "Det är såna körningar som Örjan jävlen gjorde p&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
S 1, LITTLE RAINBOW
|
heh, är väl ingenting mot styrningarna i onsdags?
Kolla igenom hans styrningar på Valla så ska du få se världens bästa kusk in action på allvar.
Kan inte förstå vad man ser i denna beta-hane.
Min tipsetta här, men jag visste iofs innan att han var en dålig kusk  så jisses vad jag måste tycka bra om Magic Space.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-02 01:04:17  heh, är väl ingenting mot styrningarna i onsdags?
Kolla igenom hans styrningar på Valla så ska du få se världens bästa kusk in action på allvar.
Kan inte förstå vad man ser i denna beta-hane.
Min tipsetta här, men jag visste iofs innan att han var en dålig kusk  så jisses vad jag måste tycka bra om Magic Space.
Answer to: "heh, är väl ingenting mot styrningarna i onsdags?
Kolla igenom h"
|
V 9, MAGIC SPACE
|
Nej just det, världens bästa kusk utses baserat på styrningar under småtävlingar under travets lågsäsong. Att påstå att Örjan är en dålig kusk för att han chanskör med halvusla hästar i lågklassiga v65 och v64-lopp är ungefär lika dumt som att påstå att Västerbo Paradise är en världsstjärna efter 17 raka v5-segrar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-02 09:10:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
S 1, LITTLE RAINBOW
|
Försvaret har talat 
Jag bibehåller dock min ståndpunkt.. att han inte är bra.
Sen att han kör perfekt ibland det är klart..men för sällan för att toppa min lista.
Hursom.. frågan är om man slösar med streck om man inte spikar här.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-02 10:25:50  Försvaret har talat 
Sen att han kör perfekt ibland det är klart..men för sällan för att toppa min lista.
Answer to: "Försvaret har talat :)
Jag bibehåller dock min ståndpunkt"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, LITTLE RAINBOW
S 7, RYAN TROT
|
Fast ärligt talat, du kan väl inte påstå att Örjan är en dålig kusk eller vill du retas bara??
Nog för at jag vet att många blir förbannade när han kör på chans och blir sen fast i mål, men det är oftast med halvchanser som kanske måste ha en sådan resa, sen om det händer med en favorit ibland är bara ett snabbt beslut de/han tar som sen visar sig fel, men Örjan är lite så men det är mest på grund av att han vill att hästarna inte ska bränna ut sig för fort, då hästars form vidbehålls längre om de får lite sparat varje gång än ofta få tunga resor i tredje spår eller dödens osv.
Han är också för att hästarna ska hålla länge, väldigt snäll mot hästägarna i samma veva, de har ju fler lopp framför sig....på tal om just Dust All Over så har den varit borta väldigt länge pga av skada, tror inte han vill blåsa ur den direkt utan kommer ge den lite snälla lopp i början och då kan det se ut sådär.
När Örjan har en häst i toppform så ser man ofta hur han lämnar för många en bra position 2a utv för att gå fram och lägga sig utv i dödens.....sen ser man hur han håller igen lite lagomt på bortre lång och ibland släpper iväg ledaren lite.....sen efter sista sväng så närmar han sig och måttar in segern i de sista stegen bakåtlutad med pisken under armen, det är väl klass om ngt.
Han är bra Plokko, bara att erkänna....det gör inget om du erkänner, du får villkorligt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-02 11:06:48 Edited(2): 2010-04-02 11:52:18  Fast ärligt talat, du kan väl inte påstå att Örjan är en dålig kusk eller vill du retas bara??
Nog för at jag vet att många blir förbannade när han kör på chans och blir sen fast i mål, men det är oftast med halvchanser som kanske måste ha en sådan resa, sen om det händer med en favorit ibland är bara ett snabbt beslut de/han tar som sen visar sig fel, men Örjan är lite så men det är mest på grund av att han vill att hästarna inte ska bränna ut sig för fort, då hästars form vidbehålls längre om de får lite sparat varje gång än ofta få tunga resor i tredje spår eller dödens osv.
Han är också för att hästarna ska hålla länge, väldigt snäll mot hästägarna i samma veva, de har ju fler lopp framför sig....på tal om just Dust All Over så har den varit borta väldigt länge pga av skada, tror inte han vill blåsa ur den direkt utan kommer ge den lite snälla lopp i början och då kan det se ut sådär.
När Örjan har en häst i toppform så ser man ofta hur han lämnar för många en bra position 2a utv för att gå fram och lägga sig utv i dödens.....sen ser man hur han håller igen lite lagomt på bortre lång och ibland släpper iväg ledaren lite.....sen efter sista sväng så närmar han sig och måttar in segern i de sista stegen bakåtlutad med pisken under armen, det är väl klass om ngt.
Han är bra Plokko, bara att erkänna....det gör inget om du erkänner, du får villkorligt. 
Answer to: "Fast ärligt talat, du kan väl inte påstå att Örj"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
S 1, LITTLE RAINBOW
|
Först kanske vi ska bestämma vad som är "bra".
Enligt mig är Örjan kanske topp 10, så det är väl bra.
Är förmodligen topp 100 i världen, så visst.
Erik, Björn och Åke är i en annan divison.
Men sen är han väl inte jättelångt efter Ulf, Jorma etc, även om jag tycker de är klart bättre.
Ang. Dust All Over så har han gjort rätt många starter nu på rad så borde inte köras som en 1%:are
Sen gillar jag inte Örjan personligen.
Beta-hane, sittkissare och för dålig på att driva.
Men proffs som jag är så vägs bara det sistnämnda in i min bedömning av hans körkunskap 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-02 12:10:22 Edited(1): 2010-04-02 12:11:39  Försvaret har talat 
Answer to: "Försvaret har talat :)
Jag bibehåller dock min ståndpunkt"
|
V 9, MAGIC SPACE
|
Jaja, vi vet iaf vart vi har varandra i den här frågan. Du får väl göra dina små utspel utan att jag agerar Silbersky åt Örjan. Får se om jag klarar av att hålla mig
Ang. din fråga - JA, det är ett grymt slöseri med streck. Vore i klass med att gardera Pagadi.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-02 13:11:21  Jaja, vi vet iaf vart vi har varandra i den här frågan. Du får väl göra dina små utspel utan att jag agerar Silbersky åt Örjan. Får se om jag klarar av att hålla mig 
Answer to: "Jaja, vi vet iaf vart vi har varandra i den här frågan. Du f&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
S 1, LITTLE RAINBOW
|
Funderar också i de banorna.
Det jag är rädd för är att Thuram startar sakta.. Örjan hamnar extremt långt efter och "hinner" inte fram.
Distansen är ett problem. Med tanke på spåret.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-02 15:13:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAGIC SPACE
S 1, LITTLE RAINBOW
|
Fram till lopp 5 på Färjestad... idag fredag..
Har Örjan kört 25 lopp sen i söndags och vunnit ett lopp.
15 oplacerad styrningar
Får hoppas han får till det på dubbeln.
Tror jag hoppar över Magic Space spik.. känns som Örjan får spiken på Bergarns istället.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-02 15:40:37  Fram till lopp 5 på Färjestad... idag fredag..
Har Örjan kört 25 lopp sen i söndags och vunnit ett lopp.
15 oplacerad styrningar
Får hoppas han får till det på dubbeln.
Tror jag hoppar över Magic Space spik.. känns som Örjan får spiken på Bergarns istället.
Answer to: "Fram till lopp 5 på Färjestad... idag fredag..
Har Örjan k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Asså, ändrar du dig nu igen när han vann ? 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|