Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2010-02-27
V75-1 BORGUNDA BYGGHANDELS LOPP - Klass I, försök 3.
6. HOBBE SKIFT 74% 15
Lennartsson Per
3. GIDDES DREAM 22% 55
Svanstedt Åke
7. PRÖJSARN 8% 115
Goop Björn
12. JOHAN ENNOBLE 6% 127
Sjunnesson Jörgen
4. MIRAKEL LAVEC 4% 213
Jansson Torbjörn
1. SECOND W.I.C. 3% 284
Kihlström Örjan
2. MIDSUMMER KING 3% 279
Andersson Mikael J
11. HECTOR TILLY 2% 228
Takter Johnny
5. ABBE NETH 1% 629
Wallin Tony
8. AMBER DIABLO 1% 472
Untersteiner Peter
9. P.A.SURPRISE 1% 448
Stolt Karl
10. FRIDHEMS PIRAYA 1% 358
Adielsson Erik

Senast uppdaterad: 2010-02-27 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
B_Good Posted: 2010-02-24 03:42:50

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 1, SECOND W.I.C.

S 1, SECOND W.I.C.
Tycker det ser rätt öppet ut o vräker väl på en gardering som vanligt..
Visst är HobbeSkift o Giddes Dream fina men jag tycker det ser spännande ut för Abbe Neth som visat att han duger på V75 o Second WIC med Örjan oxå.. Minst..
Reply
Posted: 2010-02-24 09:40:44 Edited(1): 2010-02-24 09:41:10 Answer to: "tror att giddes dream inte vinner här, midsummer king är inte bo"

Became a member: 
Forum posts:
då utgår du ifrån att giddes galopperar hoppas jag? för att giddes är några klasser bättre än dem skithästarna du nämnde.

Om giddes eller hobbe inte vinner så ska det vara för att hector tilly eller johan ennoble kommer till bra och dem andra 2 kör mot varandra.

svårt att se någon av de andra skithästarna vinna, kanske p.a suprise........
Reply
Posted: 2010-02-24 14:17:29 Edited(1): 2010-02-24 14:23:29

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GIDDES DREAM
AI systemet tycker att det blir 3 Giddes Dream och tvåa 6 Hobbe Skift. Jag håller med och tänker att spika 3 Giddes Dream. Hästarna har presterat ganske likt och det är Åke Svanstedts hembana.
Reply
Posted: 2010-02-25 13:56:51

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOBBE SKIFT

S 1, SECOND W.I.C.
Att jämföra Hobbe o Gidde är löjligt.
Tidsmässigt är Gidde mycket sämre.

Jag har klockat hästarna i arkivet ...
Som jag skrev innan kör Åke i ledningen kommer Hobbe knäcka honom ganska tidigt.

Jag hoppas Åke kör i ledningen för då är Hobbe sårbar och jag vill inget hellre än att han ska förlora detta loppet om jag är riktigt ärlig.
För vem vill att en 70% are vinner??
Det blir ju INGA pengar om lördagens v75 börjar med en vinst för Hobbe.
Go Åke..
Reply
Posted: 2010-02-25 16:29:54

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOBBE SKIFT
P.A Suprise och Fridhems Piraya är väl 2 godbitar i af! Lite körning där framme så :P
Reply
Posted: 2010-02-25 16:35:20 Edited(1): 2010-02-25 16:55:40
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
finns det någon vettig orsak till varför åke skulle köra i spets? självklart släpper han, ganska givet att luckan kommer då hobbe skift är missgynnad av tempoväxlingar och kommer dra i hårt tempo.

Giddes dream har gjort 2 lopp hos åke, går inte att jämföra prestationer hos åke med gooparna. Proffstränare mot amatörtränare.......

fast missar lennartsson starten helt eller hobbe skift galopperar så kör väl svanen garanterat i spets. Tror ändå att det är klar risk för att hobbe skift strular i starten eller galopperar.

Båda hästarna ska med på systemet, givet. Kanske blir en 3.e häst i form av johan ennoble.....
Reply
Posted: 2010-02-25 17:05:28 Answer to: "finns det någon vettig orsak till varför åke skulle kö"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOBBE SKIFT

S 1, SECOND W.I.C.
Närmaste vägen till mål är via ledningen och vad kan vara bättre än att svar ut favoriten i dödens?
Är det ett bra svar folke..?
OCH ven säger att Hobbe kommer till dödens?
Hade jag varit Åke så hade jag med stor garanti kört till ledningen här om Gidde nu är så bra som alla säger.
Komihåg han heter inte Palema i efternamn..
Reply
Posted: 2010-02-25 17:52:39

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GIDDES DREAM

S 3, GIDDES DREAM
Åke Svanstedt är en av de bästa voltstartkuskarna om inte den bästa speciellt från de svåra spåren.
Reply
Posted: 2010-02-25 17:54:50 Answer to: "Åke Svanstedt är en av de bästa voltstartkuskarna om inte d"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOBBE SKIFT

S 6, HOBBE SKIFT
Synd att han har bra spår då, eftersom hans specialitet är svåra spår. Minus på det alltså.
Reply
Posted: 2010-02-25 18:01:35
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GIDDES DREAM

S 3, GIDDES DREAM
Det jag menade var att han är bäst från snäva men topp fyra från de bättre då Örjan, Erik & Björn är likabra.
Reply
Posted: 2010-02-25 18:08:52 Answer to: "Det jag menade var att han är bäst från snäva men topp"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOBBE SKIFT

S 6, HOBBE SKIFT
Topp 4 alltså, vem är femma?
Reply
Posted: 2010-02-25 18:23:11
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GIDDES DREAM

S 3, GIDDES DREAM
Veijo är riktigt bra men han kör ju inte så mycket längre, Peter Untersteiner får plats bland dom bättre också.
Men alla har ju sina egna åsikter & det är ju bara min egen analys & icke trovärdig enligt Grenka.
Reply
Posted: 2010-02-25 18:31:44 Answer to: "Närmaste vägen till mål är via ledningen och vad kan v"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
å andra sidan kanske svanstedt vet att hans häst är betydligt speedigare och vinner om han har rygg på hobbe skift till uploppet och får lucka. Han kanske vet att Gidde kanske inte pallar tryck från en stark häst över 2640m?

Eller så vet han inget? Kankse kör i spets och "bara"vinner. Tror i alla fall inte att Hobbe Skift vinner detta från dödens, mer inne på att en 3.e häst som johan ennoble kan få loppet då.
Reply
Posted: 2010-02-25 18:36:31
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GIDDES DREAM

S 3, GIDDES DREAM
Stefan Melander har pratat med Åke & han spikar på sitt i Expressenkrönikan.
Reply
Posted: 2010-02-25 19:55:14

Became a member: 
Forum posts:

V 1, SECOND W.I.C.

S 3, GIDDES DREAM
Timos ranking V75-1: A: 6 B: 7-12-3 BC: 4-11 C: 9-2-1-8-10-5 D: -

Spetsstriden: Pröjsarn har spetsat via snabb start från springspår tidigare och bör ta sig förbi Mirakel Lavec inledningsvis. En felfri Hobbe Skift lär få överta tidigt, vem som än sitter i front.

Lång distans i näst lägsta klassen och jag streckar minst fyra, kanske sex hästar på min systemram. Stor favorit och typisk ensam a-häst är högkapable men i alla fall tidigare osäkre 6 Hobbe Skift. Han har övertygat i tre överlägsna långloppssegrar och sedan man ändrat träningsupplägget och börjat köra rejäla distansjobb, har han uppträtt lugnare och stabilare och visat sin höga kapacitet. 13,5 sista rundan senast gav en för årstiden väldigt imponerande sluttid 15,8 över tre varv, och det var heller inte utsålt i mål. Man har även bytt käk på hästen och ändrat längden på käkremmen på sistone, vilket givit resultat i form av en "säkrare" Hobbe Skift. Senast hade han sjättespår på tillägg och stegade iväg lugnt och stabilt till ledningen efter 500 meter. Man ska dock tänka på att Hobbe då inte hade någon häst på utsidan och med en spetsjägare utvändigt om sig den här gången kan det bli stressigt, vilket kan ända i favoritens sjätte galopp i fjortonde starten. Jag är väl medveten om att Hobbe Skift blir väldigt svårslagen felfri men vill inte lita helt på honom, speciellt inte med tanke på hur strecklistan ser ut. Hobbe Skift har annars vunnit V75-lopp på Färjestad, dit man har ungefär lika lång resa som till Axevalla. 7 Pröjsarn var mest trög trots vinsten senast, men banan passade honom inte. I starterna innan har Björn Goop kört och avslutningarna i 11-fart sista 800 har varit vassa och imponerande. Björn upp igen och Pröjsarn har tidigare öppnat riktigt snabbt från springspår såväl i startvolten som från tillägg. Har dessutom en seger på två försök över lång distans och trots att Pröjsarn går upp en klass tycker jag att han värst emot Hobbe Skift. Det står ju faktiskt ledningen alternativt rygg på en hårddragande Hobbe Skift i programmet. 12 Johan Ennoble debuterar över lång distans men som det sett ut vid de två senaste segrarna då han anfallit från djupa kön varvet kvar, är det inga problem med styrkan. I lördags satt Bergh kvar i andra ytter då det anfölls bakifrån men intrycket var fortsatt formstarkt när Johan väl kom loss strax före mål i den snabba avslutningen. Tre veckor mellan loppen inför den starten gör att formen kan bli ytterligare vässad med senaste starten närmare inpå denna. 3 Giddes Dream kom det bra stallrapporter på senast men han bröt då ner och galopperade under anfall in på upploppet efter attack 800 kvar. Hade inte kunnat utmana In Vivo Face utan inslaget men gav ändå ett formförbättrat intryck gentemot comebacken gången innan. Nu är det risk att Gidde måste tävla med skor och dessutom har han inte visat något positivt i de två starter över lång distans han gjorde i regi Goop. Har bra läge i voltdebuten för Åke Svanstedt men var ingen snabbstartare i i förra regin. Visade där heller inget av att lång distans skulle vara hans grej, men hästen kan ju ha blivit starkare hon Svanstedt. Denne har inte haft någon blixtrande stallform i början av det här året men uppryckning gick att se vid tre stallsegrar inom V65 på Halmstad i måndags, även om ingen av vinnarna var speciellt jätteövertygande. 4 Mirakel Lavec kom upp i ryggar till slut men hade inget speciellt sparat i V75 näst senast och förra gången vann han ett "uppsamlingslopp" via tidig ledning från tillägg. Lasse Friberg har i alla fall gjort ett väldigt bra jobb med hästen, som har spetsat från fjärdespår tidigare. Däremot har sex av hästens sju starter över lång distans varit rena minusinsatser. Vid sjunde tillfället slutade han trea på 17,8a/2646 efter sen lucka från rygg ledaren/tredje inner. 11 Hector Tilly galopperade under kraftigt anfall 600 kvar i ett dåligt lopp senast. Blev rädd när Kontio petade till honom med pisken och hade troligen vunnit enkelt annars. Man var annars väldigt nöjda med hur den underlagskänslige hästen fungerade på ny balans, och styrka/kapacitet finns så det räcker en bit trots att han är färsk i klassen. Johnny Takter kör Hector för första gången.
Reply
Posted: 2010-02-25 20:00:42
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
jag kanske har underskattat pröjsarn?......
Reply
Posted: 2010-02-25 21:58:24 Answer to: "å andra sidan kanske svanstedt vet att hans häst är betydli"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 6, HOBBE SKIFT

S 1, SECOND W.I.C.
Han ska ju ha någon speed kvar när det är dax.

Det lär han inte ha OM Hobbe går felfritt.
Hobbe travade 13,8 sista 1000 vid senaste vinsten över 3160m OKÖRD!
Reply
Posted: 2010-02-26 09:41:49
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Hoppas att Hobbe skift går felfritt så att vi får se en fight, Men som jag sade innan så är jag övertygade om att Giddes dream går 13,8 sista 1000m om han har rygg på hobbe skift.

Hört att banan kan bli väldigt kneppig, ser inte bra ut just nu. Tråkigt om en sådan sak ska förstöra allt.....
Reply
Posted: 2010-02-26 09:45:08

Became a member: 
Forum posts:
Blir främsta utmanarna (3, 11, 7) hårt betrodda under lördag förmiddag så lämnar jag nog Hobbe Skift ensam på mitt system.

- facebook.com/travtips
Reply
Posted: 2010-02-26 13:48:38
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GIDDES DREAM
AI sytemet tycker att det troligen blir 3 Giddes Dream, 6 Hobbe Skift, 7 Prösjarn, och 12 Johan Ennoble i den ordning.

Om Svanstedt inte väljer sin egen häst så tar jag 3 Giddes Dream och 6 Hobbe Skift.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5