[ 1
]
2
3
4
5
|
Travzonen
|
Posted: 2010-02-22 07:00:05
|
|
V75-1 | BORGUNDA BYGGHANDELS LOPP - Klass I, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 2640 V 1. SECOND W.I.C. Kihlström Örjan 2. MIDSUMMER KING Andersson Mikael J 3. GIDDES DREAM Svanstedt Åke 4. MIRAKEL LAVEC Jansson Torbjörn 5. ABBE NETH Wallin Tony 6. HOBBE SKIFT Lennartsson Per 7. PRÖJSARN Goop Björn 8. AMBER DIABLO Untersteiner Peter 9. P.A.SURPRISE Stolt Karl 10. FRIDHEMS PIRAYA Adielsson Erik 11. HECTOR TILLY Takter Johnny 12. JOHAN ENNOBLE Sjunnesson Jörgen
Turordning: 3-12-6-5-7-11-2-4-9-8-1-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 09:09:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Står troligen mellan Giddes dream och hobbe skift, bästa hästarna med bästa spåren.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-22 11:54:08 Edited(1): 2010-02-22 11:55:47  Står troligen mellan Giddes dream och hobbe skift, bästa hästarna med bästa spåren.
Answer to: "Står troligen mellan Giddes dream och hobbe skift, bästa hä"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, HOBBE SKIFT
|
Tror du inte att Giddes Dream är lite missgynnad av den långa distansen? Går Hobbe Skift felfritt, vilket han ju har gjort på slutet, bör han vinna detta. Bakom honom finns det några hyggliga hästar som Midsummer King, Mirakel Lavec, Hector Tilly, Johan Ennoble och nämnda Giddes Dream.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-02-22 12:01:01
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 6, HOBBE SKIFT
S 6, HOBBE SKIFT
|
Hobbe skift vinner detta joggandes. Bara att gå vidare till nästa lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 15:12:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hobbe Skift kan väl dra galopp när som helst?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 20:01:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte svanstedt anmält om han inte trodde giddes dream klarade distansen. Klart kapabel häst som har både styrka och speed för att klara alla distanser i nuvarande låga klass.
Hobbe skift har sett säker ut de senaste loppen, men har å andra sidan fått springa väldigt ostört då......
får tex giddes dream vinnarhålet och rygg på hobbe skift så är jag ganska säker på att giddes slår av den på slutet. Luckan kommer troligen då Hobbe skift alltid går i jämnt o hårt tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 20:34:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, HOBBE SKIFT
S 1, SECOND W.I.C.
|
Giddes Dream lär försöka ta ledningen för att sedan släppa till Hobbe skift som INTE är starsnabb.
Per kommer garanterat köra på säkerhet i början som vanligt.
När Hobbe travat in sig,lär han komma i rask takt fram för att överta ledningen, släpper inte Åke så lär Gidde få svårt att ta sig till mål eller så försvarar han sig med en galopp som han brukar när Åke begär något.
Senast avslutade Hobbe 13,8 sista 1000 o vann hur lätt
som helst (såg ut som han skulle kunna gå 2 varv till i det tempot).
Om man ska gardera ska man göra det baserat på att Hobbe galopperar.
Jag spikar i en hyggligt svår omgång.

|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-02-22 21:11:53  Hobbe Skift kan väl dra galopp när som helst?
Answer to: "Hobbe Skift kan väl dra galopp när som helst?"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 6, HOBBE SKIFT
S 6, HOBBE SKIFT
|
 Hobbe Skift kan väl dra galopp när som helst?
Han har blivit klart stabilare på slutet, så tveksamt!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-22 22:29:01  Giddes Dream lär försöka ta ledningen för att sedan släppa till Hobbe skift som INTE är starsnabb.
Per kommer garanterat köra på säkerhet i början som vanligt.
När Hobbe travat in sig,lär han komma i rask takt fram för att överta ledningen, släpper inte Åke så lär Gidde få svårt att ta sig till mål eller så försvarar han sig med en galopp som han brukar när Åke begär något.
Senast avslutade Hobbe 13,8 sista 1000 o vann hur lätt
som helst (såg ut som han skulle kunna gå 2 varv till i det tempot).
Om man ska gardera ska man göra det baserat på att Hobbe galopperar.

Answer to: "Giddes Dream lär försöka ta ledningen för att sedan sl&"
|
V 6, HOBBE SKIFT
|
Vet inte om du var allvarlig eller ironisk men hursomhelst tycker jag omgången ser rätt lättlöst ut, förutom de två sista loppen. Risk för jackpot denna vecka också som jag ser det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 22:46:08 Edited(1): 2010-02-22 22:46:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, JOHAN ENNOBLE
|
Hoppas Johan tar sin 1:a v75 seger denna gång istället... dock så är Hobbe Skift och Giddes Dream hårda jag hoppas han orkar det långa upploppet och tar dom på slutet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 08:49:07   Jag spikar i en hyggligt svår omgång.
Vet inte om du var allvarlig eller ironisk men hursomhelst tycker jag omgången ser rätt lättlöst ut, förutom de två sista loppen. Risk för jackpot denna vecka också som jag ser det.
Answer to: "Jag spikar i en hyggligt svår omgång.
Vet inte "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GIDDES DREAM
|
Jackpot på femmorna möjligt vis, men inte en dubbel till, det kan jag nästan lova. Tycker också många lopp ser ut att gå att lösa på en 3-4 streck, men ändå ingen stenklar spik i omgången. Finns ett par man KAN spika, men jag är fortfarande kluven...på systemets viktigaste del alltså
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-23 12:02:12
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, GIDDES DREAM
S 7, PRÖJSARN
|
Tycker inte Gidde är direkt osäker av sig, när Åke vred på senast gick han väldigt fort och han kasta ner han i tredjespår när de skulle in på rakan, och det var ren otur för han hade förmodligen vunnit annars. Hur säker som helst i årsdebuten straxt innan, och lär vara ännu bättre nu, hela stallet är på uppgång igen nu som det verkar.
Tycker 3-4-6 är heltäckt här om man ska gardera, men min vinnare är Giddes Dream helt klart. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-23 12:55:20
|
V 6, HOBBE SKIFT
|
Svanstedt säger till travnet att han är övertygad om att distansen passar riktigt bra för Giddes Dream. Då var jag väl fel ute antar jag, men minns att han sa samma sak om Torvald och det stämde ju inte.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-23 13:24:54  Svanstedt säger till travnet att han är övertygad om att distansen passar riktigt bra för Giddes Dream. Då var jag väl fel ute antar jag, men minns att han sa samma sak om Torvald och det stämde ju inte.
Answer to: "Svanstedt säger till travnet att han är övertygad om att dis"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, GIDDES DREAM
S 7, PRÖJSARN
|
Låter bra och ska väl stämma, tror Åke är lite sugen på ta lite V75 segrar nu också, tror inte han plockar ut dom på fel distanser, möjligtvis vid prepare....men det gör man väl i mindre sammanhang.....och ang. Torvald tror jag att han ej var bra för dagen helt enkelt....han hade ju pullat bort krafter vilket han normalt inte gör, och gör de inte det ska nog han klara de flesta distanser. fast detta är min åsikt bara. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 13:24:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, HOBBE SKIFT
|
Hobbe Skift ser ju på pappret ut att ha störst chans att ta hem det här i alla fall. Vet inte om något egentligen talar emot. Blir det positiva ord från Lennartsson så spikar jag nog.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-23 13:44:35  Låter bra och ska väl stämma, tror Åke är lite sugen på ta lite V75 segrar nu också, tror inte han plockar ut dom på fel distanser, möjligtvis vid prepare....men det gör man väl i mindre sammanhang.....och ang. Torvald tror jag att han ej var bra för dagen helt enkelt....han hade ju pullat bort krafter vilket han normalt inte gör, och gör de inte det ska nog han klara de flesta distanser. fast detta är min åsikt bara. 
Answer to: "Låter bra och ska väl stämma, tror Åke är lite s"
|
V 6, HOBBE SKIFT
|
Vill inte starta en diskussion om Torvald i den här tråden men 2009 gjorde han 6 lopp på längre distans än 1640 och vann bara 2 av dem, och det var de två första loppen han gjorde under året och motståndet var enkelt. Förlorade bara ett lopp på kort under året, så visst är han en utpräglad sprinter.
Angående det här loppet har Giddes Dream gjort 2 starter på lång distans och varit oplacerad som favorit båda gångerna (diskad för galopp ena gången). Han har dock aldrig testat lång distans i Svanstedts regi så tror inte Åke har full koll själv på hur det passar hästen. Han anmälde väl helt enkelt i den klassen hästen befinner sig i, tror inte han brydde sig så mycket om distansen i det här fallet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 14:11:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, HOBBE SKIFT
S 6, HOBBE SKIFT
|
Hobbe Skift anser jag vara totalt överlägsen här.
GOETMALS WOOD
Då kan vi prata kvalitets sperma.
Given spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 14:48:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, PRÖJSARN
|
hobbe kan bli het av att starta på annan bana? nä här ska jag ta Pröjs! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 18:56:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
tvekar inte 1 sekund på att giddes dream kan springa 13.5 sista 1000m bakom hobbe skift om det skulle behövas. Tror som sagt att det blir spets och släpp till hobbes för att sedan plocka ner den sista 100metern.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 02:52:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror att giddes dream inte vinner här, midsummer king är inte borta här med klaff. och kan inte pröjsarn läga ifrån start och ta spets?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
5
|