Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2010-02-27
V75-6 Silverdivisionen, försök 3.
7. RUTGER RAKET 47% 38
Svanstedt Åke
1. PRIMA STELLA 30% 45
Goop Björn
6. PAPER MOON 28% 69
Kihlström Örjan
10. LITTLE RAINBOW 19% 57
Adielsson Erik
12. STARO COLD CARAT 11% 111
Sjunnesson Jörgen
4. GIDDMAN 9% 118
Jakobsson Magnus
11. CELEBRITY PHOTO 8% 113
Lennartsson Per
3. MAX HUGO 5% 192
Persson Stefan
5. GRILLJANNE 5% 204
Berggren Leif
2. EGOLA BOY 4% 214
Takter Johnny
8. ECUPOS BITTE 1% 361
Jansson Torbjörn
9. WISS NIGHT HAWK 1% 667
Widegren Dan

Senast uppdaterad: 2010-02-27 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2010-02-25 22:12:41 Edited(2): 2010-02-25 22:15:50 Answer to: "absolut inte lika relevant, varför skulle det? en obetydlig person som"

Became a member: 
Forum posts:

V 7, RUTGER RAKET
ja är det?
en tränare är ju så ini helvete långt från objektiv i sin bedömning som det går att bli?
vilket motiv har jag?

Jag letar vinnare. Han drömmar om vinst.

äger jag någon häst? NEJ
känner jag någon tränare? NEJ
Ska vi göra en lista nu?

mot en bra tränare

Spelar det någon roll?
En mer subjektiv bedömning kommer med framgång?
Klan Hultman-fanatikerna håller nog inte ens med.

I din lilla bisarra travvärld är tränarnas ord lag.
Han är på g nu.

Du tar priset igen.
Reply
hogan Posted: 2010-02-26 06:13:08 Answer to: "ja är det? en tränare är ju så ini helvete["

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 2, EGOLA BOY

S 1, PRIMA STELLA
Reply
hogan Posted: 2010-02-26 06:15:08

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 2, EGOLA BOY

S 1, PRIMA STELLA
Paper Moon och Rutger räcker långt här....

B_Good......ja jag sågar Little Rainbow....tycker den inte visat ngt på skitlänge.....men han vinner väl imorgon bara för det.
Reply
Posted: 2010-02-26 09:33:54 Edited(1): 2010-02-26 09:35:10 Answer to: "ja är det? en tränare är ju så ini helvete["

Became a member: 
Forum posts:
I VILKEN VÄRLD LEVER DU? Finns ingen bra spelare som INTE lyssnar på tränare och deras åsikter. Sedan är det upp till var och en hur man vill bedöma det utifrån vilken person tränaren är och hur bra han är.

Vem är du att kommentera hur Max Hugo tränar? vad fan vet du om det? klart som FAN att tränarens information är relevant om man vill hitta en vinnare inför lopp.

Enligt Stefan så gjorde Max Hugo ett mycket bra träningsjobb i måndags, bästa på länge. Sedan Stefan Persson är en BRA tränare och inte skriker ut vinnare varje vecka så värderar jag den informationen högt. Särskilt då jag vet att det är en mycket fin häst i grunden.

Plokko, ska vi lyssna på dig? barnungen som i princip ALDRIG ger ett vettigt tips utan bara sågar hästar och personer i varje inlägg?
Reply
Posted: 2010-02-26 09:51:02

Became a member: 
Forum posts:

V 10, LITTLE RAINBOW
Jag minns senast när jag lyssnade på en tränare som ingen annan lyssnade på. Då vann Brian Key till 52 gånger pengarna och jag hade med den på 5 hästar.

Ibland är det bra att lyssna på tränare.
Reply
Posted: 2010-02-26 10:29:48 Answer to: "I VILKEN VÄRLD LEVER DU? Finns ingen bra spelare som INTE lyssnar p&ar"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 7, RUTGER RAKET

Särskilt då jag vet att det är en mycket fin häst i grunden.

Vi kan ju alltid lyssna på dig, tydligen vet ju du att det är en "fin" häst i grunden, vad nu i helvete det betyder för utpekandet av vinnare i en svag V75 omgång i midvintern.

Vem är du att kommentera hur Max Hugo tränar? vad fan vet du om det?

Har jag sagt något om hur han tränat? Är du helt borta?

Travtränare o deras träningsjobb..
Med tanke på att han är en

BRA
tränare ... (som inte har en tränarseger i år på två månader, i paritet med Stall Rosa.) .. så ska man lyssna på allt dom säger? Ett bra träningsjobb... kom igen.

Tränaren information är intressant till en jävligt begränsad nivå.
Sällan man baserar ett tips på tränarens filosofi resor i skogen.
Reply
Posted: 2010-02-26 11:14:25
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Ofta jag baserar tips på information från tränare som jag anser är bra och inte skriker ut vinnare hela tiden. Antingen tränare jag har respekt för som tex Stig eller tränare som jag har kontakter hos. Sällan jag lyssnar på amatörtränare.

En fin häst i grunden anser jag en häst vara som varit med i svenskt derby och sedan varit härdad mot v75 hästar. Finns tveklöst kapacitet för att matcha ett dåligt silvergäng med spår 3.

Tycker du att stefan persson är en skittränare så är det upp till dig att inte bry dig om träningsinformation. Jag tycker att det är en bra tränare som vet vad han pratar om och värderar informationen på mitt sätt. Upp till var och en.
Reply
Posted: 2010-02-26 14:56:59

Became a member: 
Forum posts:

V 1, PRIMA STELLA
Prima Stella kommer spetsa och leda länge, frågan är hur länge? Ända in i mål kanske
Reply
jokern Posted: 2010-02-26 15:18:51
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 2009-10-30
Forum posts: 123

V 1, PRIMA STELLA
Jag kollar helt klart vad tränarna har att säga. Jag fokuserar på att se deras taktik i loppen, om de nu har någon. Det hjälper att till att få viss relevans i hur loppet kommer att köras. "Hon ska söka sig ner mot sargen" "Vi laddar från start" "Vill ha ryggresa" osv. Sen så är det svårt att spela utifrån vad tränarna säger om formen och hur hästen tränar. Det är ju högst subjektiva bedömningar. Vad som är bra för en kan vara dåligt för någon annan.

Om vi nu ska gå tillbaka till diskussionen om avd 6, så kommer jag att spika Prima Stella. Bra spetschans och hästen har sett bra ut de sista starterna. Goop i vagnen. Drygt 40% av loppen vinns från ledningen. Finns risk att Björn får strypa tempot. Rutger Raket har ett sämre läge och var struken senast för halsproblem, 70%, njaaa.
Reply
Posted: 2010-02-26 18:05:55

Became a member: 
Forum posts:

V 6, PAPER MOON

S 7, RUTGER RAKET
Till helgen är det Axevalla som bjuder på rikstototävlingar och det ser betydligt mer öppet och spelvänligt ut än på Bergsåker förra helgen. Som vanligt lär väl dock vädret ställa till det för det aktiva och spelarna, men i stället för isskyla så ska det nu bli plusgrader och kanske också nederbörd. Axevalla har haft ett hårt banunderlag i vinter, men frågan är vad som händer om det nu blir mildväder och nederbörd? Känns hopplöst att spekulera i och jag kan bara rekommendera att spela så sent som möjligt och avvakta värmningar och balansinformation.

Axevalla är annars en av favoritbanorna med sitt långa utslagsgivande upplopp där hästarna i kön verkligen får chansen att komma in i matchen och det är betydligt tuffare för trötta spetshästar att "ramla" undan till slut. Ska man köra i spets gäller det att ha vältränat om man inte får bestämma tempot helt.

Analys Axevalla lopp 9:

I silverdivisonen blir 7 Rutger Raket favorit och hade han visat färsk form och det här handlat om kort distans hade han haft toppchans. Nu är jag lite mer skeptisk. Han var visserligen fin vid segrarna på slutet, men efter det har han varit struken för halsproblem och jag tycker helt klart att han är bäst över sprinterdistans. Rutger Raket kan öppna snabbt, men jag tror inte att Svanstedt vill lägga speeden från start i ett medeldistanslopp och då finns risken att han hamnar illa till från det här läget. Kan vinna med klaff, men som favorit kräver jag mer för att spela.

Jag tror helt klart mest på 1 Prima Stella som har toppchans att hålla ledningen från innerspår och sedan lär hon knappast våga stanna till slut med Björn Goop i sulkyn. Senast sköt hon till bra efter en invändig resa i ett tuffare gäng än detta och eftersom det var lite tveksamma rapporter från stallet inför den starten så bör hon vara bättre med loppet i kroppen. Den ende i loppet som kan göra lite själv under vägen är Staro Cold Carat, men läget gör ju att han kanske aldrig är med i matchen. Det här kan bli en äkta "spets-och-bluffa-hem-loppet" för Björn Goop och då lär jag nog inte klaga på tråkiga lopp efteråt.

6 Paper Moon trodde jag en del på senast, men då fick hon göra för mycket grovjobb själv och det funkar inte. Bjuds hon på ryggar till upploppet och tempot har varit hyfsat högt kan hon avsluta vassare än senast och då kan hon vinna nu i stället.

11 Celebrity Photo gjorde debut för Svanstedt senast och var klart positiv. Han avslutade vasst på open stretch bakom Star Running och bör gå framåt rejält eftersom det var första starten på ett halvår. Jag tror dock att även han behöver hjälp med tempo och ryggar på vägen och därmed finns risken att han blir kvar i kön för länge.

12 Staro Cold Carat har jag väntat på ska vinna och precis som jag skrev innan senast så kördes han till ledningen trots bakspår och var sedan aldrig hotad. Femåringen såg klart bättre ut än tidigare på ny balans och nu blir det kanske helstängt huvudlag också. Urjobbigt läge i den här klassen, men inte helt bort om det blir tok i täten.

4 Giddman är en spurtvass herre med full form och han hade varit intressant från rygg ledaren. Där sitter dock troligen Egola Boy och det blir svårare för Giddman att vinna om han måste gå i andraspår hela vägen. Formen är dock på topp och med ett smyglopp blir han farlig.
Reply
Posted: 2010-02-26 19:59:26 Answer to: "Prima Stella kommer spetsa och leda länge, frågan är hur l&"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, PAPER MOON
1 VARV FÖR LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT
Reply
Posted: 2010-02-26 21:42:03 Answer to: "1 VARV FÖR LÅÅÅÅÅÅÅÅ&A"

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STARO COLD CARAT
Lär få fuska bort massor och blir inte ofarlig då. Vem ska sätta tempo? Smygörjan, Rutger som varit sjuk eller Bergh från tolfte som är finalklar? Nja...
Reply
Posted: 2010-02-26 21:54:55 Answer to: "Lär få fuska bort massor och blir inte ofarlig då. Vem ska"
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, PAPER MOON
Vi får se..men jag tror inte HON vinner.
Reply
Posted: 2010-02-26 22:27:34 Answer to: "Vi får se..men jag tror inte HON vinner."
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 12, STARO COLD CARAT
Ta inte bort henne helt från bongen. Risk för en "Copper Beech" repris då...
Reply
Posted: 2010-02-26 22:47:27

Became a member: 
Forum posts:
Vargen tror på skräll här
Reply
Posted: 2010-02-27 00:54:00

Became a member: 
Forum posts:

V 10, LITTLE RAINBOW
Celebrity Photo har dessutom vunnit 2 av 2 på Axevalla, alltid något
Reply
Posted: 2010-02-27 10:41:20 Answer to: "Ta inte bort henne helt från bongen. Risk för en "Copper Be"
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, PAPER MOON
De är smällar man får ta.
Mycket svårt att se Prima Stella vinna 2140.
Senast hon lyckades med det var 090428 - då hon vann på 15,5 från spår 6.
2:an i mål King Of Spirit. (Vem är det?)

Försår faktiskt inte att man envisas att starta ett sådan BRA 1640 sto över 2140?
Om jag varit ägare har jag krävt fler 1640 lopp av tränaren.
Reply
Posted: 2010-02-27 11:21:26
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
ägarna vill säkerligen starta på v75, inte mycket till val då.

Blir inte förvånad om prima Stella vinner detta om hon får softa första 1000meterna. 29% är mycket, men given på kupongen.

Verkar som att svanstedt kommer köra defensivt också, tydligen ganska höga tankar(?) om rutger och vill inte förstöra psyket genom att köra offensivt. Vill spara hästen lite och satsa på sommaren........
Reply
Posted: 2010-02-27 12:13:05 Answer to: "ägarna vill säkerligen starta på v75, inte mycket till val "
90
jokerstallet
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 6, PAPER MOON
Örjan kommer se till att Prima inte får styra och stella (ha ha).

Rutger är överskattad...har alltid varit det.
Reply
dujorha Posted: 2010-02-27 12:30:39 Answer to: "Örjan kommer se till att Prima inte får styra och stella (ha ha)"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Björn lär köra i spets så länge det går... o undrar om inte Leffa hamnar i dödens med sin ! Vem får andra utvändig ? Där kan vinnaren sitta !
Reply
1   [ 2 ]   3   4