[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2010-02-22 07:00:05
|
|
V75-6 | Silverdivisionen, försök 3. 1:A PRIS 125 000 kr 2140 A 1. PRIMA STELLA Goop Björn 2. EGOLA BOY Takter Johnny 3. MAX HUGO Persson Stefan 4. GIDDMAN Jakobsson Magnus 5. GRILLJANNE Berggren Leif 6. PAPER MOON Kihlström Örjan 7. RUTGER RAKET Svanstedt Åke 8. ECUPOS BITTE Jansson Torbjörn 9. WISS NIGHT HAWK Widegren Dan 10. LITTLE RAINBOW Adielsson Erik 11. CELEBRITY PHOTO Lennartsson Per 12. STARO COLD CARAT Sjunnesson Jörgen
Turordning: 1-10-12-5-7-6-4-2-8-11-3-9
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 09:20:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
3,7,11 och kanske 1 prima(goopen) blir min grund här.
Gillar max hugo starkt, såg fin ut senast och har bra läge här. Även svag för celebrity photo som alltid haft ett MYCKET gott rykte om sig, men inte fått till det. Svanstedt nu(100ggr bättre tränare än Kari) och såg finfin ut senast!
Rutger blir väl favorit och har hyfsad chans, dock frågetecken för distans, spår och litet uppehåll.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2010-02-22 12:03:28  3,7,11 och kanske 1 prima(goopen) blir min grund här.
Gillar max hugo starkt, såg fin ut senast och har bra läge här. Även svag för celebrity photo som alltid haft ett MYCKET gott rykte om sig, men inte fått till det. Svanstedt nu(100ggr bättre tränare än Kari) och såg finfin ut senast!
Rutger blir väl favorit och har hyfsad chans, dock frågetecken för distans, spår och litet uppehåll.
Answer to: "3,7,11 och kanske 1 prima(goopen) blir min grund här.
Gillar"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, RUTGER RAKET
S 7, RUTGER RAKET
|
Rutger bör vinna detta oavsett position. Tror ändå han kommer bli släppt av antingen Prima Stella eller Paper Moon om han ställer en fråga, och då är loppet över!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-22 12:06:45
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, GIDDMAN
|
Om inte Rutger vinner är det vidöppet och då jag inte på något sätt tycker han känns stenklar vill jag leta skräll här.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2010-02-22 16:11:01
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Det krävs nog barfota på rutger om det ska bli vinst denna gång. Har inte direkt imponerat med dojorna på och senast åkte han ju nästan på stryk av Grilljanne...
Dessutom MÅSTE rutger ha ett lopp på rulle för at göra sig själv rättvisa. Spets eller dödens har aldrig funkat på den hästen.
Däremot barfota och med rätt lopp så kan han i princip slå vilken häst som helst. Han lär med det upplägget knappast ha några bekymmer att lägga detta gäng på rygg...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 16:15:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, PRIMA STELLA
|
Prima Stella har jag alltid gillat : 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-22 20:12:52  Det krävs nog barfota på rutger om det ska bli vinst denna gång. Har inte direkt imponerat med dojorna på och senast åkte han ju nästan på stryk av Grilljanne...
Dessutom MÅSTE rutger ha ett lopp på rulle för at göra sig själv rättvisa. Spets eller dödens har aldrig funkat på den hästen.
Däremot barfota och med rätt lopp så kan han i princip slå vilken häst som helst. Han lär med det upplägget knappast ha några bekymmer att lägga detta gäng på rygg...
Answer to: "Det krävs nog barfota på rutger om det ska bli vinst denna g&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var mycket "om" helt för mycket för en trolig storfavorit?
hoppas/tror att Max hugo körs i spets........
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-23 13:41:02
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, EGOLA BOY
S 1, PRIMA STELLA
|
Tycker väl att Rutger har höjt sig ett snäpp mot förut, då han var beroende av vissa slags positioner, var ju helt lysande när han blåste runt allt från 12 för inte så länge sen, däremot blev han struken sist och kanske missat lite jobb, det oroar mer iså fall. Sen tar han spets om han vill trots 7e spåret....ruggigt snabb ut.
Stackars Robban som fick skitspår igen....den är däremot sårbar nu.
Skrällar är Egola Boy, Max Hugo, Paper Moon.
Grilljanne och Little Rainbow tror jag inte ett skit på, den sistnämde är kraftigt överstreckad varje gång, har inte visat ett jota som duger i dessa sammanhang.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 14:16:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RUTGER RAKET
|
Rutger torde vara överlägsen... rätt mycket lik här också.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-02-24 05:08:11
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, PRIMA STELLA
S 1, PRIMA STELLA
|
Känns som Rutger o Prima Stella är de bästa hästarna men bägge är sprinters i mitt huvud, Prima får ett litet plus då hon spetsar men ett litet minus för att hon är en hon (ston o silver ni vet).. Petar med Egola Boy o Framförallt Little Rainbow som jag har dålig koll på o Hogan visserligen slaktar här ovanför..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 11:08:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
imponerad av Paper Moons senaste insatser, gjort starka lopp mot klart bättre hästar än detta och blir livsfarlig om ett bra lopp. Kanske spets? Tveksamt att prima ska köras där över 2140m......
Rutger har inte gjort ett bra lopp över 2140m på 2 år(tjänat 3500kr på 7 senaste loppen över distansen), främst matchats över 1640m. Känns inte så modig i spets över distansen heller, mycket troligen backar svanstedt direkt och försöker hitta ner i banan.
Om det blir överpace så blir nog celebrity photo härligt bortglömd  , härdad mot tuffa gäng och alltid setts med hög kapacitet, fått höra via kontakter hos Kari att hästen hade kapacitet för att blir en klart bra guldhäst och vara med i lite bättre lopp(vad det nu betyder).
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2010-02-24 15:51:05
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Skor på rutger raket igen och då är det bara att plocka bort... Kan inte tänka mig att han räcker med dojorna på. 2,3,6,11, borde räcka långt och kanske även att prima stella ska med...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 17:19:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur säker information är det att rutger ska gå med skor?
känsla av att han blir storfavorit, omkring 70% ?......Vilket han ifs är värd egentligen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 18:31:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, LITTLE RAINBOW
S 3, MAX HUGO
|
Åke säger att han skall gå med skor Folke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 16:58:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rutger har gått med skor de 2 senaste och sett smällfin ut. När han gått barfota i de 3 starterna innan så han galopperat.
KLART PLUS att han går med skor nu, lutar nästan åt utgångshäst när man ser den kombinationen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 17:03:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, PAPER MOON
|
Rutger är en skithäst.
Spår 7 = vingel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 17:49:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, LITTLE RAINBOW
S 3, MAX HUGO
|
Max Hugo är på G nu säger Stefan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 17:51:26  Max Hugo är på G nu säger Stefan.
Answer to: "Max Hugo är på G nu säger Stefan."
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RUTGER RAKET
|
Max Hugo suger säger Plokko.
Ungefär lika relevant, lyssna lika gärna på mig.
Travtränare och deras tankar... grr
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 18:35:43 Edited(1): 2010-02-25 18:38:26  Max Hugo suger säger Plokko.
Ungefär lika relevant, lyssna lika gärna på mig.
Travtränare och deras tankar... grr
Answer to: "Max Hugo suger säger Plokko.
Ungefär lika relevant, lyssna lik"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut inte lika relevant, varför skulle det? en obetydlig person som leker tuff mot en bra tränare som uttalar sig om sin egen häst. Sjukt svårt att välja vem jag ska värdera högst.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-25 20:39:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, PAPER MOON
S 7, RUTGER RAKET
|
Timos ranking V75-6: A: 1-7 B: 11-6-2-4-12 BC: 10-8-9 C: 5-3 D: -
Spetsstriden: Prima Stella håller enkelt ut övriga och jag kan inte tänka mig annat än att den spetsgynnade damen körs i ledningen och den spetssugne gossen Björn Goop.
I Silverdivisionen ser jag ett tänkbart tvåhästarslås i form av ledarinnan 1 Prima Stella och speedigaste hästen 7 Rutger Raket. Loppet är dock jämnt och "skrällvänligt" bakom de båda och jag försöker nog fylla på med åtminstone fem och kanske åtta hästar till. Prima Stella hade varit sjuk inför finalen senast men hon spurtade ändå klart godkänt när hon väl kom loss. Med tanke på att hon inte är speciellt snabb på kort bit då hon anfaller bakifrån tycker jag sammantaget att det var en positiv insats. Formen bör förbättras med loppet i kroppen och i ledningen är hon extra effektiv. Påminner om att hon i årets första V75-omgång spetsvann den avslutande Silverdivisionen, efter att från innerspåret enkelt ha hållit ut några riktigt startsnabba och säkert gått undan i sedvanligt effektiv stil, då hon går i ledningen. Från innerspår har Prima Stella inte missat ledningen på sex försök och att hon skulle göra det den här gången - med Björn Goop i sulkyn - finns inte. Tre av hennes fyra spetssegrar är över 2140 meter och ärligt talat, vem i det här loppet ska komma upp och trycka på BG i spets?! En gång tidigare har förresten Lill-Goopen kört Prima, men då fastnade man med krafter kvar invändigt i kön på 13,5a/2140 i ett stolopp. Två segrar (med skor runt om) en andra- och en tredjeplats omgärdade med plustecken är resultatet av Prima Stellas fyra senaste Axevalla-starter. Jag vågar dock inte släppa Rutger Raket, trots att denne varit struken för halsinfektion sedan senaste segern. Svanstedt har varit nöjd med träningen av sina hästar de senaste dryga två veckorna, enligt vad vakne Göran Borgås rapporterade i måndagens VinnareV65. Även om stallets hästar inte direkt visade "grisfösarform" så var det i alla fall en uppryckning av Svanstedts tre segerhästar i Halmstad i måndags. 11 Celebrity Photo spurtade vasst i mycket snabb avslutning bakom Star Running i debuten för Svanstedt och bör vara ännu bättre nu. Har vunnit med Per Lennartsson tidigare och 2140 meter ser jag som en fördel gentemot 1640 som det var senast. 6 Paper Moon fick göra grovjobbet för tidigt senast, men hon höll bra och har samlat ihop till en V75-seger. Stallformen hos Roger Walmann är dessutom riktigt bra. 2 Egola Boy ser ut att ha platsen i rygg på Prima Stella vikt för sig. Johnny Takter förstärker i sulkyn och de båda var skrälltvåa bakom spetsvinnande Mr New Dawn på Solvalla i höstas, just från rygg på denne. 4 Giddman såg "tankad" ut som fastlåst i Norge näst senast och spurtade vasst via open stretch förra gången. Toppform således men beroende av smygare i det längsta. 12 Staro Cold Carat har fått dålig utdelning på formen, fram till i lördags då han smidigt kom till ledningen från bakspår och höll undan säkert via ganska snabb slutrunda. Kan ännu bättre än så och nu verkar Bergh inne på att testa hästen med ett helstängt huvudlag, vilket kan ge bra spurteffekt över det långa upploppet. 10 Little Rainbow lär bli ganska betrodd på fin form och resultatrad men han är färsk i klassen och har tagit nästan alla sina segrar med tätkänning.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|